Jeg følger mest dem som jeg finder mest interessante og ikke så meget det de spiller. Jo det er da altid sjovt at se hvor suveræn Shroud er i Valorant, men det er mest de enkeltes personlighed og faktisk deres just chatting der er interessant. Det er så selvfølgelig først noget der er blevet interessant efter jeg har set dem spille og kende dem.
Shroud er så faktisk også interessant at følge pga. hans spil. Han ser virkelig ud til at nyde bare at kunne spille det han vil, på nær dem han selvølgelig er kontraktligt bundet til at spille. Lige nu er han for eksempel kontraktligt forbundet til at spille New World, hvor han så også har næsten 100k seere, og som sjovt nok er udgivet af Amazon.
Ellers så spillede han for nyligt Death Loop og har spillet Diablo 2 og andre spil som ikke bliver spillet så meget. Det er jo ellers typisk de samme 4-5 spil der går igennem. Og så er han ærlig, som da han blev spurgt om hvorfor vi pludselig skulle se Netflix Tudum og svarede "fordi jeg bliver betalt for det."
Men i det hele taget har Twitch også ændret sig meget, hvor det i starten mest af alt kun var fokus på gaming til at der nu er lige så meget hyggesnak eller hvad du vil kalde det.
Men i det hele taget er det at være streamer ikke så let og ligetil som det ser ud. Der er mange som synes det ser fedt ud at kunne leve af at sidde og spille computerspil, men for det første er det kun ca. 1.5% af dem som streamer som overhovedet kommer i en liga hvor de kan leve af det og for dem der gør det er det hårdt arbejde, hvor det ikke er unormalt med arbejdsuger på 60-70 timer og ofte kan de også følge sig presset til at streame og spille spil de ikke har lyst til at spille. Der er i det hele taget ikke så meget frihed som de fleste tror. For selv om de ikke har en arbejdsgiver, på nær de få som er på kontrakt hos Twitch, så er de stadigvæk underlagt deres regler og hvad de betaler dem samt sponsorer.
Ninja, som jeg ikke selv nyder at se, selv om han sikkert er en fin fyr, har selv udtalt at det er svært bare at tage fri da mange forventer at du streamer flere gange om ugen, så sådan noget som ferie er ikke bare noget du tager. Engang tog han fri i 48.72 timer og mistede 40.000 subscribere. Og lige nu er der kun Twitch og Youtube og så er der vel også Facebook Gaming og ingen ved hvordan det kommer til at se ud i fremtiden. Det er selvfølgelig også derfor der er mange som forsøger at skabe sit eget brand og tjene penge udenom Twitch.