Forum - Forum-tråd: Madtråden

Madtråden

  • ★★★0

    "jeg vil have kød på bordet Mickey, blodigt kød"

    Ellers er det:

    "Der skal kød på bordet Mickey blodigt kød "

    Nogen der kan gætte hvor det er fra?

    Ryder66619-05-24 21:52

  • ★★★★★★0

    Er det noget Disney?

    davenport19-05-24 22:59

  • ★★★0

    Er det noget Disney?

    Lol, nej....hint

    Det er fra en dansk film, vistnok sagt af Tom McEwan...

    Ryder66620-05-24 01:59

  • ★★★★★★0

    Inkluderer det kylling og fisk?

    Teknisk set vil det være lacto-ovo-flexi-pescitar ;) - fordi æg, ost og fisk er en del af kosten. Den største grund til det er, at jeg elsker fisk! Men det gør det også lidt lettere at få nogle af de ting, man ikke kan få ved en streng vegetarisk diæt såsom jern, calcium, B12 og protein.

    Eller bare flexitar. Jeg vil nødig få ørene i maskinen af de strengt vegetariske...

    Guldager20-05-24 09:40

  • ★★★★★★0

    Ja, man skal satme passe på !!

    davenport20-05-24 10:08

  • ★★★0

    Kom til at købe en pose nye kartofler nede på værtshuset igår. Dem havde jeg glemt alt om, men nu har jeg hentet dem hos en nabo. Tage en hakkebøf til dem.

    Aranyhajú Nyárszépe20-05-24 15:05

  • ★★★★★★0

    Er det et kolonial-værtshus eller har du købt hælerkartofler?

    davenport20-05-24 16:52

  • ★★★★★★0

    Fik lavet min udgave af meatloaf. Egentlig bare svinefars rørt som frikadelle og med rød peber i. Jeg havde en skål BBQ sauce tilbage, så smurte den ind i det, og halvvejs pyntede jeg med hvid sesam. 

    Der var også en god håndfuld fritter tilbage, så dem og en stor skål salat og en køvens wiskeysovs. 

    Det var hvad der lige var til rådighed, så nu bliver det dejligt, når man kan handle ind igen. Det er så åndsvagt gammeldags, at de skal ha lukket i helligdagene. Virkelig europæisk. Man kunne selvfølgelig køre til Kolding, men så sparer man da de penge.

    davenport20-05-24 19:30

  • ★★★★★★0

    Konen havde meget forskelligt med hjem fra REMAs efterladenskaber til os værdigt trængende, så det er lavet om til noget lækkert:

    Koteletter i fad med fløde og karamelliserede løg.

    Så var der to pakker svin i hakket facon, som jeg rørte en fars af, og vendte i æg og panko, og stegte af på panden, og så i ovnen. 

    Der var flere glas wiskeysovs, som jeg har lavet et enkelt af og så ris til. 

    Tror det bliver meget godt. De panerede fætre er egentlig bare farserede porre uden porre.  

    Vi har kun en ekstra i dag til bords, så tror der er mere end rigeligt.

    davenport21-05-24 17:50

  • ★★★★★★0

    Altså - en karbonade? Ikke at der er noget i vejen med det :)

    ----

    Lavede karrysovs, ris og nogle quinoa/blomkålsboller til. 

    To take-aways: de der quinoa/blomkålsboller smagte vildt godt, men vil gøre sig langt bedre som en burger...

    Og det var megaspild af tid - kunne have nøjes med at smide buketter af blomkål i, det havde været meget lettere.

    I morgen prøver jeg med en vegetarlasagne, som jeg håber sønnike kan lide. Det er egentlig bare squash, peberfrugt, tomat, passata - og så en mornaysauce.

    Guldager21-05-24 19:26

  • ★★★★★★0

    Ah, der var hvidløg i, og farsen var en rørt frikadellefars. Karbonade er oftest rent svin, og paneret i rasp. Og så var de aflange ;) 

    Men det smagte sgu godt. Det var måske mormors køkken rammer junk food, på en sær måde :)

    De drenge der havde været til fodbold, tog i hvert tilfælde godt fra. 

    davenport21-05-24 19:40

  • ★★★★★★0

    I aften kører jeg bare spaghetti og kødsovs. Men sovsen er sgu blevet god. Masser af smag. Det er egentlig længe siden vi har fået det. 

    davenport23-05-24 18:58

  • ★★★★★★0

    Æ kuwn havde en masse grønt med hjem fra arbejde i dag, så jeg har ordnet det, og skåret de minimale ting fra, der åbenbart gør det usælgeligt. Det resulterede i en bøtte rød peber, ca. 5 frugter skåret i skiver. Så 3 bundt forårsløg - eller springløg, som Helmer ville sige. Det gav også en bøtte, ordnet i en topdel og en bunddel. Så en bøtte hvide champignon, der ikke fejlede det fjerneste.

    Så fandt jeg en marineret svinefilet og nogle skiver Bacon i fryseren, så det bliver noget af dét, men ved ikke lige kombinationen endnu. Nok med lidt kartoffelbåde. Har også lige lavet noget løvstikkeolie, mest bare for at kunne skrive det og pisse AN af :D 

    Tror godt det kunne gå, hvis jeg lige smørsteger nogle majs med flagesalt. 

    Nu lugter mine fingre af restaurant....

    davenport24-05-24 15:10

  • ★★★★★★0

    Bryllupsdag og middag på Mellemrum - det gør de godt!

    Wayne24-05-24 22:22

  • ★★★★★★0

    Fandt en roastbeef i fryseren i går, og da vi har været sådan lidt minimeret i familien denne weekend, har den holdt to dage. Fik den skåret til 8 bøffer. Så kom svigermor med en masse laks, så lavede lige noget æg også. Og asparges. Så med friskbagt brød og lidt grønt, så blev det til noget lækkert miks-maks aftensmad. 

    davenport26-05-24 18:45

  • 0

    Skal have koldskål....

    Popeye26-05-24 18:58

  • ★★★★0

    Jeg skal have resterne af den pizza jeg købte tidligere. Jeg er et par dage fra at skulle ud af lejligheden, så alt ligner lidt et katastrofeområdet og lysten til at lave mad er ikke stor.

    NSF26-05-24 19:12

  • ★★★0

    Skal nok have den sidste frysepizza, en pizza bolognese eller kyllingeburgere når jeg engang bliver sulten i aften..

    Ryder66626-05-24 19:31

  • ★★★0

    Valget bliver en bolognese frysepizza af dem der kommer i 3-pack fra Xtra...

    Ryder66626-05-24 22:01

  • ★★★★★★0

    Excellent choice 

    davenport26-05-24 22:17

  • ★★0

    Jeg siger springløg ca lige så tit som jeg siger åben-minded. Hvilket kun er når jeg beklager mig over folk der siger før omtalte ord.

    Der imod marmor, marmor sniger jeg ind alle steder jeg kan komme til det, det er et dejlig fast ord og det ligger godt i munden, nærmest som marmor.

    HelmerJ27-05-24 07:00

  • ★★★0

    Jeg siger springløg ca lige så tit som jeg siger åben-minded. Hvilket kun er når jeg beklager mig over folk der siger før omtalte ord.

    Der imod marmor, marmor sniger jeg ind alle steder jeg kan komme til det, det er et dejlig fast ord og det ligger godt i munden, nærmest som marmor.

    Du minder mig om Monty Python og “woody-quality” :)

    m.youtube.com/watch

    Gorman27-05-24 08:05

  • ★★0

    Det var så lidt, det er dæleme også en dejlig ting at blive mindet om, jeg snupper også lige en hurtigt med Dennis Moore så

    HelmerJ27-05-24 08:35

  • ★★★★★★0

    Så fik Danmark den tredje 3-stjernet Michelinrestaurant.

    Har set showet live, og det er en af de værste præsentationer, jeg har set...

    Guldager27-05-24 18:30

  • ★★0

    Det er til gengæld dårligt nyt for forbrugerne, da køerne bliver længere og priserne bliver sikkert også sat op.

    Vi må bare håbe at de behandler deres medarbejdere ordentlig og ikke banker dem og ansætter dem på slavekontrakter.

    Kiyonji27-05-24 18:51

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen