Forum - Forum-tråd: What we saw

What we saw

  • ★★★2

    Ja præcis, illustreret klassiker. Det var vist også dem jeg læste. Har dem sikkert endnu, da jeg jo arvede den gamles tegneserier. jeg har dog "tilladt" mig, endnu ikke at bruge tid på at flytte ret mange af dem, da min mor har sygt meget plads og ikke bruger de værelser, hvor den gamle havde sit guld:-D Det var fantastisk i barndommen, at gå på opdagelse i et helt rum, fyldt med tegneserier (senere også film:)

    Jeg husker en tilsvarende oplevelse hos mine bedsteforældre, hvor jeg fik lov at se i familiens gamle tegneserier, når vi var på besøg. Bunkerne bestod primært af Anders And-tegneserier, og jeg kan huske, at jeg allerede dengang var ekstremt forvirret over, at historierne i da gamle blade - omend jeg synes, de var underligt tegnet - ikke desto mindre var SÅ meget bedre end dem i de nye Anders And-blade. Det var selvfølgelig længe, inden jeg nogensinde havde hørt om Carl Barks og den slags. Jeg troede bare, at det var ham der Walt Disney, som skrev alle historierne. :)

    Benway 1-06-17 21:05

  • ★★★★★★1

    Ha ha priceless:-) Jeg læste meget Anders And som barn også. Købte siden nogle særlige udgivelser med Barks historier, da jeg selv blev mere bevidst om skidt og kanel i det univers. Lige netop Anders And holdte min far dog ikke. Til at begynde med fik jeg dem af min farbror, som købte dem og læste dem. Men da han fik børn, sluttede det og så måtte den gamle købe dem til mig. Min far købte ellers stort set alle tegneserier, lige fra Linda & Valentin til  Johnny Casanova (eller hvad de hed:) Alle superheltetegneserier blev også købt. Han begik dog den dummefejl, at han solgte det meste han havde samlet siden barndommen, da han skulle være far:-) Men han samlede videre og siden beholdte han det meste. Det er MANGE blade, siden 70'erne....Ej alle Sølvpilen blev solgt og vist også 007, så lidt røg der husker jeg. Men der er stadig flere tusind!

    T. Nielsen 1-06-17 21:11

  • ★★★★★★0

    Independence Day: Resurgence

    Ikke at jeg forventede alverden, men det var sgu en fesen omgang. Den første Independence Day er ikke en supergod film heller, men trods alt har den en vis portion charme, ikke mindst pga. dens skuespillere. Det samme kan man ikke ligefrem sige om bl.a. Jessie T. Usher, som har cirka samme mængde karisma som en billige omgang køkkenrulle.

    På plussiden tjente filmen sig vist dårligt hjem i biograferne, så der er nok ikke en risiko for at se endnu en omgang.

    Zero Cool 1-06-17 21:17

  • ★★★0

    Ha ha priceless:-) Jeg læste meget Anders And som barn også. Købte siden nogle særlige udgivelser med Barks historier, da jeg selv blev mere bevidst om skidt og kanel i det univers. Lige netop Anders And holdte min far dog ikke. Til at begynde med fik jeg dem af min farbror, som købte dem og læste dem. Men da han fik børn, sluttede det og så måtte den gamle købe dem til mig. Min far købte ellers stort set alle tegneserier, lige fra Linda & Valentin til  Johnny Casanova (eller hvad de hed:) Alle superheltetegneserier blev også købt. Han begik dog den dummefejl, at han solgte det meste han havde samlet siden barndommen, da han skulle være far:-) Men han samlede videre og siden beholdte han det meste. Det er MANGE blade, siden 70'erne....Ej alle Sølvpilen blev solgt og vist også 007, så lidt røg der husker jeg. Men der er stadig flere tusind!

    Sølvpilen, 007, Linda og Valentin. Det er helt nostalgisk. :)

    Jeg læste også en del Fantomet. Jeg havde også en ordenlig stak Asterix, som jeg fik af mine forældre. Mange år senere fortale mine forældre, at de ligeså meget havde købt dem til sig selv, men de foretrak at lægge dem ind på mit værelse og låne derfra, fordi de synes, det var lidt små-pinligt at have tegneserier liggende. :)

    Benway 1-06-17 21:32

  • ★★★★★★0

    Sølvpilen, 007, Linda og Valentin. Det er helt nostalgisk. :)

    Jeg læste også en del Fantomet. Jeg havde også en ordenlig stak Asterix, som jeg fik af mine forældre. Mange år senere fortale mine forældre, at de ligeså meget havde købt dem til sig selv, men de foretrak at lægge dem ind på mit værelse og låne derfra, fordi de synes, det var lidt små-pinligt at have tegneserier liggende. :)

    Ha ha sødt alligevel:-) 

    T. Nielsen 1-06-17 21:34

  • ★★★★★3

    Min far læste også en del tegneserier. Om lørdagen tog vi nogle gange på biblioteket, hvor jeg hev nogle Kasmarotterne og lignende med hjem, mens han gik efter de lidt mere voksen-tegneserier.

    Han købte også fast bl.a Linda og Valentin, Bernhard Prince og Kogaratsu. Samt Druuna, som nok var den af hans tegneserier, som jeg havde mest fornøjelse ud af. Ahemm...

    chandler75 1-06-17 21:40

  • ★★★0

    Samt Druuna, som nok var den af hans tegneserier, som jeg havde mest fornøjelse ud af. Ahemm...

    Tsk, tsk... ;)

    Benway 1-06-17 21:42

  • ★★★★★★1

    Det er interessant, som det altid lykkedes hende at miste alt tøj, bortset fra måske sin g-streng.

    Zero Cool 1-06-17 21:43

  • ★★★★★★0

    Det er interessant, som det altid lykkedes hende at miste alt tøj, bortset fra måske sin g-streng.

    Ha så ved jeg hvem det er:-D

    T. Nielsen 1-06-17 21:46

  • ★★★1

    Det var et familiemedlem, der forærede mig en forholdsvis stor Jens Lyn-tegneserie med nogle af de helt gamle striber. Det er det eneste, jeg har læst med Jens Lyn, hvilket faktisk er lidt ærgerligt, for den var virkelig virkelig fremragende. Hans kæreste Dale havde det af en eller anden grund også altid med at ryge i situationer, hvor hendes tøj blev revet i stykker. Det var nok en tilfældighed...

    Benway 1-06-17 21:51

  • ★★★★★★2

    Kan I huske tv-serien Jane, som kørte på DR for år tilbage? Britisk og foregik under 2. verdenskrig. Hovedpersonen, Jane havde det også med at pludselig stå i undertøj og intet andet.

    Og så havde den lidt af en ørehænger som tema: www.youtube.com/watch

    Zero Cool 1-06-17 21:54

  • ★★★0

    Kan I huske tv-serien Jane, som kørte på DR for år tilbage? Britisk og foregik under 2. verdenskrig. Hovedpersonen, Jane havde det også med at pludselig stå i undertøj og intet andet.

    Og så havde den lidt af en ørehænger som tema: www.youtube.com/watch

    Ja, det var faktisk en ret god serie. Og ikke kun fordi Glynis Barber var særdeles indbydende. Hun var også med Dempsey and Makepeace-serien, hvis I kan huske den.

    Benway 1-06-17 22:01

  • ★★★★★2

    Jeg har aldrig hørt om den der "Jane", men husker "Dempsey and Makepeace" særdeles godt - det var den eneste grund til at se Eleva2eren, hvor den blev sendt mellem første og anden del :)

    chandler75 1-06-17 22:07

  • ★★★★★1

    Jeg har aldrig hørt om den der "Jane", men husker "Dempsey and Makepeace" særdeles godt - det var den eneste grund til at se Eleva2eren, hvor den blev sendt mellem første og anden del :)

    Kunne du ikke li' Hugo?!?

    David Lund 1-06-17 22:08

  • ★★★★★0

    Blev der ikke også sendt The Untoucables ? det synes jeg og ku huske i forb. med Eleva2eren.

    Elwood 1-06-17 22:08

  • ★★★★★★0

    Ja, det var faktisk en ret god serie. Og ikke kun fordi Glynis Barber var særdeles indbydende. Hun var også med Dempsey and Makepeace-serien, hvis I kan huske den.

    Jeg husker titlen og skuespillerne, men ikke ret meget fra serien. Jeg har overvejet at købe den, men har lidt på fornemmelsen, at det måske er en serie, som hører til i fortiden.

    Zero Cool 1-06-17 22:11

  • ★★★★★★0

    Den optog jeg og så flere gange om lørdagen. (Den blev vist i Eleva2erens pause) Elskede den kvinde!

    Jeg fik altid Anders And & Co da jeg voksede op. Min mor holdte Familie Journalen, og jeg holdte AA. Gad egentlig vide hvor alle de blade blev af, for jeg fik det hver uge fra ca 1979 og frem til sidst i 80erne, og kan ikke huske at vi har smidt nogen ud..

    davenport 1-06-17 22:11

  • ★★★★★1

    Kunne du ikke li' Hugo?!?

    Nej, men jeg kunne enormt godt lide Nina Klinker...

    chandler75 1-06-17 22:19

  • ★★★★★0

    Blev der ikke også sendt The Untoucables ? det synes jeg og ku huske i forb. med Eleva2eren.

    Den kan jeg ikke huske, men En stemme i natten blev sendt, som jeg husker som rigtig god.

    chandler75 1-06-17 22:19

  • ★★★0

    Jeg husker titlen og skuespillerne, men ikke ret meget fra serien. Jeg har overvejet at købe den, men har lidt på fornemmelsen, at det måske er en serie, som hører til i fortiden.

    Jeg tvivler også på den vil holde i dag.

    Benway 1-06-17 22:22

  • ★★★★★0

    Den kan jeg ikke huske, men En stemme i natten blev sendt, som jeg husker som rigtig god.

    Husker tydeligt det her theme

    The Untouchables

    Og så William Forsythe som Al Capone, David James Elliot, som Eliot Ness kan jeg også huske, som så senere var med i JAG.

    Ret sikker på det var mellem Eleva2'eren eller også var det efter at den blev sendt.

    Elwood 1-06-17 22:26

  • ★★★2

    The Big Sleep (1946)

    Jeg sad i går aftes og roede rundt på Netflix i irritation over, at jeg var løbet tør for Better Call Saul-afsnit. Jeg endte så med at falde over The Big Sleep. Sjovt nok havde jeg for nyligt drøftet den med Rasmus, da vi talte om Bogart-film, og jeg havde udtalt mig en smule forbeholdent om netop The Big Sleep. At gense den i går aftes ved en kærkommen påpegelse af, at min erindring var helt gal. Efter ca. tre minutter var jeg fuldstændig suget ind i den. Det er en fremragende og vanvittigt underholdende film. På mange måde er den en meget atypisk film noir. Der er f.eks. ingen lange skygger eller skæve vinkler. Howard Hawks brugte slet ikke den slags. I stedet er det en direkte no nonsens-filmatisering af Raymond Chandlers roman, og den anvender den Chandlerske stil perfekt. Ikke ulig Ridderfalken er filmen dialogbåren, men replikkerne smælder så stærkt og tempoet er så højt, at den føles som en actionfilm. The Big Sleep er ikke så følelsesfuld som andre noirs, men omvendt er den heller ikke så sentimental, som de kan være. I stedet virker den næsten som en lang sexet og tiltagende flirt mellem Humphrey Bogart og Lauren Bacall. Blot en der involverer en betydelig stak skurke, pistoler, skjulte kameraer, regnvåde trenchcoats, snuskede boghandlere og fuldstændig mageløse replikudvekslinger

    6/6

    Benway 2-06-17 13:36

  • ★★★★0

    Melancholia (BD) - 8/10

    Syn to. Det er en virkelig god film med et frisk take på dommedagsscenarie. Effektmageriet bruges med mening om omtanke, men det er i højere grad et persondrama. Det lykkedes ihvertfald Trier at ryste posen og levere en interessant dommedags film. 

    Babo 2-06-17 14:02

  • ★★★★0

    The Big Sleep (1946)

    Jeg sad i går aftes og roede rundt på Netflix i irritation over, at jeg var løbet tør for Better Call Saul-afsnit. Jeg endte så med at falde over The Big Sleep. Sjovt nok havde jeg for nyligt drøftet den med Rasmus, da vi talte om Bogart-film, og jeg havde udtalt mig en smule forbeholdent om netop The Big Sleep. At gense den i går aftes ved en kærkommen påpegelse af, at min erindring var helt gal. Efter ca. tre minutter var jeg fuldstændig suget ind i den. Det er en fremragende og vanvittigt underholdende film. På mange måde er den en meget atypisk film noir. Der er f.eks. ingen lange skygger eller skæve vinkler. Howard Hawks brugte slet ikke den slags. I stedet er det en direkte no nonsens-filmatisering af Raymond Chandlers roman, og den anvender den Chandlerske stil perfekt. Ikke ulig Ridderfalken er filmen dialogbåren, men replikkerne smælder så stærkt og tempoet er så højt, at den føles som en actionfilm. The Big Sleep er ikke så følelsesfuld som andre noirs, men omvendt er den heller ikke så sentimental, som de kan være. I stedet virker den næsten som en lang sexet og tiltagende flirt mellem Humphrey Bogart og Lauren Bacall. Blot en der involverer en betydelig stak skurke, pistoler, skjulte kameraer, regnvåde trenchcoats, snuskede boghandlere og fuldstændig mageløse replikudvekslinger

    6/6

    Gid jeg kunne sige det samme, for den sagde mig virkelig ingenting og jeg fandt replikkerne meget, meget mekaniske. Åh well, vi kan ikke elske dem alle, jeg var blot meget skuffet over den. 

    Babo 2-06-17 14:06

  • ★★★0

    Gid jeg kunne sige det samme, for den sagde mig virkelig ingenting og jeg fandt replikkerne meget, meget mekaniske. Åh well, vi kan ikke elske dem alle, jeg var blot meget skuffet over den. 

    Det er jo fair nok, men er det rigtigt husket, at du havde det samme forbehold med Ridderfalken? For så er det måske selve stilarten, du ikke kan lide.

    Benway 2-06-17 14:32

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen