Forum - Forum-tråd: What we saw

What we saw

  • ★★★3

    Personligt ville jeg ønske, at moderne film var mere som datidens i forhold til dialog. Ofte synes jeg det er ret sjældent at se en moderne film, hvor dialogen er virkelig god. Det er mere tv-serier som Mad Men, House of Cards m.m., der har overtaget den niche.

    Jeg savner ofte datidens helte, der talte og tænkte meget, hvorimod nutidens helte ofte er af Marlon Brando-typen, der siger meget lidt, udtrykker sig lidt kluntet og i stedet føler en helt masse med ansigtsudtrykkene.

    Jeg vil foretrække de sagde mere og følte mindre.

    Benway 2-06-17 14:49

  • ★★★★0

    Det er jo fair nok, men er det rigtigt husket, at du havde det samme forbehold med Ridderfalken? For så er det måske selve stilarten, du ikke kan lide.

    Jo, godt husket. Så måske det er stilen. Har jeg ikke tænkt over. 

    Babo 2-06-17 14:59

  • ★★★★1

    Personligt ville jeg ønske, at moderne film var mere som datidens i forhold til dialog. Ofte synes jeg det er ret sjældent at se en moderne film, hvor dialogen er virkelig god. Det er mere tv-serier som Mad Men, House of Cards m.m., der har overtaget den niche.

    Jeg savner ofte datidens helte, der talte og tænkte meget, hvorimod nutidens helte ofte er af Marlon Brando-typen, der siger meget lidt, udtrykker sig lidt kluntet og i stedet føler en helt masse med ansigtsudtrykkene.

    Jeg vil foretrække de sagde mere og følte mindre.

    Enig :) Driver falder mig ind. Nogle af de nye dog, som har god dialog:

    Steve Jobs, Miss Sloane, Big Short, Margin Call, Bird Man.

    Bruce 2-06-17 19:10

  • ★★★★★0

    Jeg så Free Fire for nyligt, og kunne virkelig godt lide dialogen i den. Men ellers er jeg ret enig. Det er sjældent dialogen er noget særligt i nutidens film.

    David Lund 2-06-17 19:17

  • ★★★★★★1

    Personligt ville jeg ønske, at moderne film var mere som datidens i forhold til dialog. Ofte synes jeg det er ret sjældent at se en moderne film, hvor dialogen er virkelig god. Det er mere tv-serier som Mad Men, House of Cards m.m., der har overtaget den niche.

    Jeg savner ofte datidens helte, der talte og tænkte meget, hvorimod nutidens helte ofte er af Marlon Brando-typen, der siger meget lidt, udtrykker sig lidt kluntet og i stedet føler en helt masse med ansigtsudtrykkene.

    Jeg vil foretrække de sagde mere og følte mindre.

    Den får du et like for!

    T. Nielsen 2-06-17 19:35

  • ★★★★★0

    Den får du et like for!

    Og dermed gav du ham lige den første i stjernen!

    chandler75 2-06-17 19:36

  • ★★★2

    Og dermed gav du ham lige den første i stjernen!

    Det er naturligvis min naturlige maskuline heteroseksuelle udstråling, der gør, at du automatisk antager, at den slags aldrig er sket før.

    Benway 2-06-17 19:44

  • ★★★★★★1

    Og dermed gav du ham lige den første i stjernen!

    Jeg gav ham nummer 100 tidligere i dag....bare fordi.....så det vel passende at jeg følger op:-D

    T. Nielsen 2-06-17 19:44

  • ★★★★0

    I glemmer vist at nævne Lucas. Skam jer!

    Men udover det, så er Sorkin vel ubetinget kongen af moderne dialog. QT synes jeg også stadig leverer. I dag tror jeg bare man satser på det skal lyde realistisk og knap så fancy, som den gang. 

    Babo 2-06-17 20:26

  • ★★★★★★0

    Twin Peaks Season 3, episode 1-4

    Jeg har været lidt på bagkant med at få set de første par afsnit, fordi HBO hakker herhjemme. Det gjorde, at jeg lidt vidste, hvad jeg kunne forvente. Og for dælen hvor er det fedt! Man skal lige vende sig til, at alle karakterne er blevet meget gamle at se på, men ellers så skal man bare sidde og nyde det lynchske univers. Indtil videre er jeg helt klart med på at se mere!

    9/10

    Guldager 2-06-17 23:12

  • ★★★★0

    Black Mirror: sæson 1 - 9/10

    Intelligent og satirisk britisk serie med fokus på den rolle, som moderne teknologi spiller i vores liv. Tingene er på mange måder sat på spidsen, men det er aldeles underholdende, interessant og godt udført. Jeg ser videre!

    Babo 3-06-17 13:22

  • 0

    Den er straks røget i My List på Netflix (Y)

    Bony 3-06-17 13:34

  • ★★★★★★0

    Black Mirror: sæson 1 - 9/10

    Intelligent og satirisk britisk serie med fokus på den rolle, som moderne teknologi spiller i vores liv. Tingene er på mange måder sat på spidsen, men det er aldeles underholdende, interessant og godt udført. Jeg ser videre!

    Seriefreak:-P Tak for anbefalingen. Jeg havde egentlig ikke gået med tanker om at se den, men det gør jeg nu.

    T. Nielsen 3-06-17 13:40

  • ★★★★0

    Godt at høre. Jeg har en filmbuddy, som konstant praler om den, så måtte lige tjekke det. Jeg må sige den er skarp. Og jeg er stadig lidt traumatiseret efter første afsnit :)

    Babo 3-06-17 13:55

  • ★★★★★0

    Jeg tilføjer også lige Black Mirror til min must see. Er lige blevet færdig med Scream Queens, som jeg fandt langt mere underholdende end jeg burde, så det passer vist ok ind i mit skema snart.

    David Lund 3-06-17 17:58

  • 0

    Prisoners

    Jeg har lige set Prisoners. Det er nok den bedste thriller som jeg længe har set. Den er spændende, intens, og ikke mindst et stykke velproduceret filmværk. Man føler virkelig Hugh Jackmans smerte/fortvivlelse og Jake Gyllenhaal overasker endnu engang, hold nu kæft hvor spiller de bare godt her! Prisoners minder mig stemningsmæssig om Zodiac og tildels om Silence of the Lambs, selv om der er tale om nogle vidt forskellige film. Af Denis Villeneuves film har jeg set Sicario, Arrival og nu Prisoners, og jeg tror at det her må være hans mest helstøbte film. 

    10/10

    Kyllingebenet 3-06-17 21:15

  • ★★★★0

    Jeg er på 9/10, men fantastisk film. Han rammer bare en stil jeg godt kan lide. Sublim cinematografi. 

    Babo 3-06-17 21:26

  • 0

    Jeg er på 9/10, men fantastisk film. Han rammer bare en stil jeg godt kan lide. Sublim cinematografi. 

    Jeg vidste heller ikke om jeg skulle give den 9 eller 10, men da jeg selv skriver at det er en af de bedste thrillere som jeg har set, så tænker at den har gjort sig fortjent fuld score. :-) Uanset hvad, så er det jo en rigtig god film, der er værd at se.
    Men ja, Denis Villeneuve har en rigtig fed stil (både her og de andre film), og det er også derfor at jeg har tiltro til Blade Runner 2049.

    Kyllingebenet 3-06-17 21:37

  • ★★★★0

    Blade Runner er bare en anden bastard. Han skal stadig udfylde Scotts sko og det tror jeg bliver svært. Trailers har ikke overbevist mig, men det bliver ingen dårlig film, det tror jeg vi kan skrive under på allerede nu :)

    Jeg burde også have haft en Villeneuve film på min top-100. 

    Babo 3-06-17 21:37

  • 0

    Babo, du må have tvivlen tilgode. :-)

    Denis Villeneuve skal nok gøre filmen til sin egen, ligesom James Cameron gjorde Aliens til sin egen. Jeg tror dog at Villeneuve er mere jordnær på det punkt.

    Hvilken ville du have på din top 100?

    Kyllingebenet 3-06-17 21:41

  • ★★★★★0

    Prisoners fed film, jeg er dog stadigvæk ikke hel glad for slutningen, ikke på grund af det som sker, men mere den måde det sker.

    Jeg synes den blir for irreterne med hende kidnapperen til sidst der gir os hele sin forhistorie ikke blot fordi man har regnet den ud, men det virker meget mere som om hun taler til kameraret end til Hugh Jackman's karakter, det havde filmen slet ikke behøvet efter min mening.

    Men det er en lille ting i en ellers fantastisk film, men lige den bid der går mig stadigvæk på, når jeg genser den :)

    Elwood 3-06-17 22:21

  • 0

    Blev Jackman fundet i slutningen? 

    Kyllingebenet 3-06-17 22:24

  • ★★★★0

    Prisoners fed film, jeg er dog stadigvæk ikke hel glad for slutningen, ikke på grund af det som sker, men mere den måde det sker.

    Jeg synes den blir for irreterne med hende kidnapperen til sidst der gir os hele sin forhistorie ikke blot fordi man har regnet den ud, men det virker meget mere som om hun taler til kameraret end til Hugh Jackman's karakter, det havde filmen slet ikke behøvet efter min mening.

    Men det er en lille ting i en ellers fantastisk film, men lige den bid der går mig stadigvæk på, når jeg genser den :)

    Tja, i så fald ville man kunne kritisere rigtig mange film. Jeg synes det var godt håndteret og ikke mindst var tredje akt hårrejsende. 

    Babo 3-06-17 22:25

  • ★★★★★0

    Som sagt det også blot min mening :)

    Men nysgerrig eksempel på anden film der gør dette ?

    Elwood 3-06-17 22:28

  • ★★★★★★0

    Som sagt det også blot min mening :)

    Men nysgerrig eksempel på anden film der gør dette ?

    Fordi noget irriterer en i en film, behøver det jo ikke gøre det i en anden nødvendigvis tænker jeg.

    T. Nielsen 3-06-17 22:34

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen