Forum - Forum-tråd: What we saw

What we saw

  • ★★★★★★0

    Geralds Game - Ikke en umiddelbart orgasme, vil jeg sige. Sad egentlig bare og nød Carla G. i natkjole, men hun er sgu også blevet gammel at se på. Har ikke læst bogen, som en af de eneste, men synes den var kedelig og rodet.

    davenport 1-10-17 23:44

  • 0

    Carla G. ..... er sgu også blevet gammel at se på.

    Her er hun i et tv-interview fra februar i år - og hendes ansigt og udseende er IKKE hvad jeg vil betegne som "gammelt":

    www.youtube.com/watch (fra 1:01)

    (BN) 2-10-17 01:01

  • 1

    Det er yderst sjældent at en reklame føles som filmkunst, men det gør denne her Lacoste-reklame, som jeg faldt over på YouTube:

    www.youtube.com/watch

    9/10 herfra

    (BN) 2-10-17 23:52

  • ★★★★0

    Som taget ud af Pearl Harbor :)

    Babo 3-10-17 07:54

  • ★★★★★★0

    Song of the Sea (2014)

     

    En poetisk smuk og rørende tegnefilm, om tab af kærlighed og forsøget på at genfinde glæden og livet, også for dem der har brug for en og omvendt. Stregen er kantet og enkel, men varm og tiltalende, med spring ud på kunstnerisk dybde, fantasifuldt og dragende mytisk og hele affæren understøttes flot af et ofte hjertegribende elegant musikvalg. En tegnefilm jeg kan anbefale til både børn (mest de lidt større måske, selv om min største på kun 4 var helt på) og voksne.

     

    Bedømmelse: 8/10

    T. Nielsen 3-10-17 08:25

  • ★★★★★★0

    Sausage Party (2016)

     

    Der er mere end rigeligt med (ofte herligt) lumre jokes, kontroversielle indfald og under bæltestedet dialoger, i denne spøjse tegnefilm om madvarer der kæmper for deres overlevelse, da de opdager sandheden om mennesker (vi spiser maden).

    Historien er egentlig ret konventionel, hvad der i sig selv kunne være til at leve med, hvis den fungerede optimalt. Det gør den ikke altid. Den er som antydet spækket med indskydelser og tempoet er pænt, men alligevel hænger man ikke helt så godt på, som i hvert fald jeg selv synes jeg burde, da jeg elsker denne form for platheder der serveres.

    Naturligvis er det ikke alle jokes der virker, men en del gør dog. Oveni er stemmerne endda ofte velvalgte. Men jeg kom ikke helt op og ringe og det er en af den slags film, det ofte er sjovere at snakke om, end egentlig at se.

    Logikken og hullerne i ideen skal man ikke tænke for meget over. Modsat film som ”Toy Story” har man så heller ikke forsøgt at få universet til at virke overbevisende, sandsynligvis i den erkendelse at det kan man ikke.

     

    Bedømmelse: 6/10

    T. Nielsen 3-10-17 08:41

  • ★★★★★★1

    Som taget ud af Pearl Harbor :)

    Æstetikken (hvis man kan sige det sådan) i reklamen blev i hvert fald rigeligt klistret og tyk til min smag, så på den måde må jeg give dig ret.

    T. Nielsen 3-10-17 08:57

  • 0

    Hold da op hvor I to er nogle sure gamle mænd! ;-D 

    Så kommer der endelig en hamrende flot reklame, UDEN de sædvanlige indsmigrende kvindestemmer eller dybe mandlige voice-overs til at sælge produktet, men fortalt udelukkende med billeder (der ligeså godt kunne være taget ud af Martin Scorseses 'Hugo' (eller 'The Age of Innocence'), James Camerons 'Titanic' og John Crowleys 'Brooklyn') og også med en del humor i mandens umulige jagt efter kvinden ... og så kan I kun komme med sure opstød? Wow!

    Nå, men JEG nød den ihvertfald - i modsætning til de 10.000 andre reklamer, der laves.

    (BN) 3-10-17 09:43

  • ★★★★0

    TN er gammel og sur. Jeg er blot sur :)

    Babo 3-10-17 09:49

  • 0

    TN er gammel og sur. Jeg er blot sur :)

    I stand corrected. ;-)

    (BN) 3-10-17 10:12

  • ★★★★★★0

    TN er gammel og sur. Jeg er blot sur :)

    Hahaha:-D

    T. Nielsen 3-10-17 10:42

  • ★★★★0

    The Survivalist (2015) - 7/10

    Til trods for at man har set denne type overlevelsesfilm utallige gange, lod jeg mig rive med af en sublim stemning og atmosfære. Og det er i høj grad dét, som bærer filmen. Historien er ret spinkel, men en god film, no doubt. Fint skuespil og brugen af lyd. 

    Babo 3-10-17 15:16

  • ★★★0

    The Martian

    Efter sci-fi top5-diskussionen måtte jeg jo få set denne. Det er en solid, vellavet og velspillet film med det positive og efterhånden ret sjældne detalje, at astronauterne rent faktisk opfører sig som astronauter. Det er også en charmerende lethed over filmen - hvilket er forbløffende i betragtning af, hvor grum en historie den langt hen af vejen fortæller. Den mindede mig lidt om den gode gamle "Robinson Crusoe on Mars", som jeg har en betydelig svaghed for. Min store anke overfor filmen er, at den simpelthen lider under at være så enormt forudsigelig. Man kan næsten sætte ur efter de forskellige stadier, vi skal igennem. Derudover er den lidt længere, end materialet kan bære. Man alt i alt var den dog en positiv oplevelse.

    4/6

    Benway 3-10-17 15:41

  • ★★★★0

    Jeg nyder historier om overlevelse. BD'en var godt nok fantastisk.  

    Babo 3-10-17 16:10

  • ★★★0

    Jeg nyder historier om overlevelse. BD'en var godt nok fantastisk.  

    Det er unægteligt også en meget flot film.

    Benway 3-10-17 16:32

  • ★★★★0

    The Survivalist (2015) - 7/10

    Til trods for at man har set denne type overlevelsesfilm utallige gange, lod jeg mig rive med af en sublim stemning og atmosfære. Og det er i høj grad dét, som bærer filmen. Historien er ret spinkel, men en god film, no doubt. Fint skuespil og brugen af lyd. 

    Jeg kan godt lide, hvor neddæmpet den er det meste af tiden, hvilket gør det endnu mere skræmmende, når der så endelig sker noget. Og trekansdramaet fungerer også rigtig godt. Jeg blev i hvert fald overrasket undervejs.

    chandler75 3-10-17 17:12

  • ★★★★0

    Jeg kan godt lide, hvor neddæmpet den er det meste af tiden, hvilket gør det endnu mere skræmmende, når der så endelig sker noget. Og trekansdramaet fungerer også rigtig godt. Jeg blev i hvert fald overrasket undervejs.

    Den fungerer bare godt og for det meste uden dialog. Dramaet overrasker også og hver gang jeg troede de gjorde en ting, endte det med jeg gættede forkert. Så dejligt. Lyden af naturen var også rigtig godt. Måske skal den have en karakter højere nu jeg lufter mine tanker om kvaliteterne :)

    Babo 3-10-17 17:19

  • ★★★★★0

    Nogen her der har set A Dark Song, og er 100% sikre på slutningen? Jeg kan ikke helt knække den.

    David Lund 4-10-17 21:56

  • ★★★★★★0

    QEDA (2017)

    Noget så sjældent som en dansk sci-fi-film og ovenikøbet en sci-fi-film som kan måle sig med de bedste internationale titler fra det sidste årti.

    Når/hvis den kommer i biffen, bør I suse ind og se den.

    Zero Cool 4-10-17 22:05

  • ★★★★★0

    Så blev jeg færdig med sæson 3 af Better Call Saul. Fantastisk håndtering af broderskabsdramaet i denne sæson. Hector Salamanca-plottet er også fremragende. Det er en dejlig serie, mindre nervepirrende og farlig end Breaking Bad, men karaktererne fungerer lige så stærkt, og jeg glæder mig i hvert fald til at se hvordan det "ender". 

    Lars! 5-10-17 08:42

  • ★★★0

    Så blev jeg færdig med sæson 3 af Better Call Saul. Fantastisk håndtering af broderskabsdramaet i denne sæson. Hector Salamanca-plottet er også fremragende. Det er en dejlig serie, mindre nervepirrende og farlig end Breaking Bad, men karaktererne fungerer lige så stærkt, og jeg glæder mig i hvert fald til at se hvordan det "ender". 

    Så sæsonen med min mor og vi tog flere uger om at se den færdigt, eller jeg gjorde da hun ikke ville se mere. Synes historien kørte i ring og hver gang Jimmy havde lært noget eller forandret sig gik han altid tilbage til slippy jimmy og føler slet ikke vi er tættere på Saul Goodman. De kører også i ring med Chuck hvor vi igen bare ser hvor svært han har det med at klare sig selv. Mike scenerne var alt for langtrukken at vi skal følge ham fra A-B uden at vi får at vide hvorfor op til flere gange, men først bagefter. Salamanca delen er jeg så enig med dig i,synes bare at det er en skam at det skal fylde ligeså meget som historien om Saul Goodman og at vi bare får de samme karakterer fra Breaking Bad, istedet for nye, føler de sagtens kunne og det var også det jeg elskede ved Breaking Bad de nye karakterer der poppede op var friskt og virkelig godt skrevet. Jeg synes sæson 1 og 2 var okay, mens sæson 3 har fået mig til at overveje at droppe serien.

    MOVIE1000 5-10-17 09:24

  • ★★★★★0

    Nej, ved du nu hvad! ;) 

    Nye karakterer i Better Call Saul, som fungerer, og som er spændende at følge: Chuck, Kim, Nacho. Det er også spændende at følge Hector i hans præ-hjerneskade-dage. Det er jo næsten som at se en anden person, og konflikten mellem ham og Gustavo Fring er jo spændende også. Det var også dejligt at få Fring tilbage. Jeg er kort sagt glad for både nye og gamle.

    Jeg kan erklære mig enig, når det gælder Mike. Her blev det lidt kedeligt at følge hans gøremål...

    Chuck-udviklingen i denne sæson var jo virkelig til at føle på. Vi gik helt nye steder hen, hvor vi ikke har været før. Det gælder både hans forhold til Jim og til Howard (som også er blevet mere interessant) og hans sygdom. Han er en fascinerende tragisk karakter, og jeg husker ikke jeg har set nogen som ham i en film eller tv-serie før. Han er sin egen, men han fungerer. 

    Jeg har også fået mere sans for Nacho, som jeg nævnte. Han er gået fra at være en almindelig latino narko henchman til at være én, man nogle gange hepper på og bekymrer sig lidt om.

    Og så kunne jeg også godt lide hele plejehjemsplottet. Det var sjovt!

    Jimmys udvikling går måske lidt langsomt, men efter opgøret med broderen er han helt sikkert et andet sted nu, end han var for en sæson siden. Nu er spørgsmålet hvordan det gode venskab kommer til at ende mellem ham og Kim, og hvordan han vil blive tvunget til at påtage sig en ny identitet i Albuquerque. Jeg glæder mig til sæson 4. Gad vide om det bliver den sidste. 

    Lars! 5-10-17 09:52

  • ★★★0

    Men vi følger stadig de gamle karakterer mere end de nye og vi ved jo hvordan det ender for dem, enig at det er spændende at følge dem, bare ikke så meget, og her synes jeg der skulle gøres plads til nye badguys eller at vi kommer videre med Jimmy og følger nogle af hans sager/klienter, fx sagen han havde med den forsvundne familie eller plejehjemmet.

    MOVIE1000 5-10-17 10:04

  • ★★★★★★0

    Sherlock (sæson 4)

     

    Der er stadig god underholdning, i denne moderne version af Sherlock Holmes, hvor både Benedict Cumberbatch og Martin Freeman atter leverer varen som henholdsvis mesterdetektiven og hans højre hånd, Doktor Watson.

    Historierne begynder dog at vise tegn på svaghed synes jeg og samlet set trækkes sæsonen her kun på tæt på de forrige, takket være en mesterlig episode 2 (ud af 3, da jeg ikke regner det i øvrigt middelmådige juleafsnit med). Første episode måske god, men også ret forglemmeligt og sæsonens sidste, er om end morsomt, fortænkt ud over det tilladelige.

     

    Bedømmelse: 8/10

    T. Nielsen 5-10-17 12:17

  • ★★★★★0

    MOVIE1000

    Ja, vi ved, hvordan det ender, men ikke hvordan vi kommer derhen. Det er en fortællestil. Tænk på Columbo-krimierne, hvor du også vidste hvem skurken var, og hvordan de gjorde det - spændingen lå i, hvordan de blev afsløret. Jeg synes i hvert fald dette er engagerende nok i sig selv (de øvrige historier ser jeg som bonus), og de synes at være kommet nogenlunde i mål med Mike og tæt på med Hector, men jeg er spændt på at se de sidste broer blive bygget. :) 

    Lars! 5-10-17 13:34

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen