Forum - Forum-tråd: What we saw

What we saw

  • ★★★★★0

    Det kan jeg da ikke huske. Altså udover Jessica Biel ;)

    Jeg husker det som at det er en del af det, at de skal være lidt selvfede, men jeg kan huske fejl.

    Jeg må hellere gense den snart.

    Fair nok. :) Du kan bare give en tilbagemelding på et tidspunkt, når du får lyst til et gensyn. :) 

    NightHawk29-04-20 17:24

  • ★★★★0

    Du kan bare give en tilbagemelding på et tidspunkt, når du får lyst til et gensyn. :) 

    Will do.

    Jeg har gået og tænkt på at jeg snart skal se den med mine drenge, så den kommer lidt frem i køen.

    Nu er du jo ret glad for Mark Duplass, så kan du sige mig om "Humpday" er et kig værd? Den er på en af de ting jeg kan se, Viaplay tror jeg.

    Åkepool29-04-20 22:09

  • ★★★★★0

    Will do.

    Jeg har gået og tænkt på at jeg snart skal se den med mine drenge, så den kommer lidt frem i køen.

    Cool. Jeg tror da bestemt, at de ville have en fest med sådan en omgang kulørt ramasjang. :) 

    Nu er du jo ret glad for Mark Duplass, så kan du sige mig om "Humpday" er et kig værd? Den er på en af de ting jeg kan se, Viaplay tror jeg.

    Ja, "Humpday" kan jeg sagtens anbefale at se. Det er typisk Duplass med både scener og især dialogen, hvor der bliver improviseret på livet løs, hvilket jeg synes er ret fedt, da det giver en meget naturlig og energisk vibe til fortællingen.

    Det er umiddelbart et trekantsdrama med en god omgang komedie oven i hatten, som dog primært handler om venskab, kunst og skjulte lyster mellem to mænd, der afspejles i temaet om bromance og den kærlighed og tiltrækning der ligger heri og som både kan være det på en rent platonisk måde men også på en måde, hvor der i nogle tilfælde kan være endnu stærkere følelser på spil.

    Det er en ret fascinerende måde instruktøren Lynn Sheldon har lavet det på og spillet imellem Mark Duplass og Joshua Leonard er rigtigt godt. Tematisk set kan man sagtens drage paralleller til venskabet i "Paddleton", som også skildrrede en bromance på en herlig anderledes og forfriskende facon. :) 

    NightHawk30-04-20 01:55

  • ★★★★★★0

    Will do.

    Jeg har gået og tænkt på at jeg snart skal se den med mine drenge, så den kommer lidt frem i køen.

    Nu er du jo ret glad for Mark Duplass, så kan du sige mig om "Humpday" er et kig værd? Den er på en af de ting jeg kan se, Viaplay tror jeg.

    Humpday ligger også på TV2 play, lige nu.

    Wayne30-04-20 07:48

  • ★★★★1

    Humpday ligger også på TV2 play, lige nu.

    Jeg nøjes altså med at se den et af stederne ;) 

    Tematisk set kan man sagtens drage paralleller til venskabet i "Paddleton", som også skildrrede en bromance på en herlig anderledes og forfriskende facon. :) 

    Så må jeg snart kaste mig over begge :) 

    Åkepool30-04-20 12:32

  • ★★★★★★0

    Jeg nøjes altså med at se den et af stederne ;) 

    Så må jeg snart kaste mig over begge :) 

    Det var en service til dem som IKKE har Viaplay :-)

    Wayne30-04-20 12:35

  • ★★★★0

    Det var en service til dem som IKKE har Viaplay :-)

    Åkepool30-04-20 13:00

  • ★★★★★0

    Så må jeg snart kaste mig over begge :) 

    Det lyder godt. Så er jeg spændt på at høre, hvad du synes om dem. :) 

    NightHawk30-04-20 14:06

  • ★★★★★★0

    Har vist fået set rigeligt med film i april :)

    9/10
    Don't Worry, He Won't Get Far on Foot
    The Old Man & the Gun
    The Spiral Staircase

    8/10
    Fist of the White Lotus
    Swiss Army Man
    Blow the Man Down
    City Girl
    Paddleton
    Blue Jay
    Yankee Doodle Dandy
    Pygmalion
    Criss Cross
    Hell's Highway
    The Thin Man
    Blonde Crazy
    The Story of Temple Drake
    The Cabin in the Cotton
    Downstairs
    Mandalay

    7/10
    Dirty Ho
    The Assassin
    The Blue Angel
    Train to Busan
    Ravenous
    Wristcutters: A Love Story
    One, Two, Three
    The Blue Dahlia
    The Old Maid
    This Gun for Hire
    Easy Living
    On Borrowed Time
    Guilty Hands
    Street Scene
    Taxi
    Ever in My Heart
    Ex-Lady
    Hi, Nellie!
    The Match King

    6/10
    Battle Beyond the Stars
    Trail of the Broken Blade
    The Flying Guillotine
    Stage Fright
    White Zombie
    How the West Was Won
    The Glass Key
    Dark Hazard
    Employees' Entrance
    Massacre

    5/10
    Attack the Block
    Cantonen Iron Kung Fu
    The Deadly Duo
    Bubba Ho-Tep
    White Man
    The Red Balloon
    I Sell Anything

    4/10
    Forbidden World
    The Super Infra Man
    Moon 44

    3/10
    The Warrior and the Sorceress
    Abraxas, Guardian of the Universe
    Prisoners of the Lost Universe
    Reefer Madness

    2/10
    The Sisterhood
    Starcrash
    Cool as Ice

    Guldager30-04-20 15:35

  • ★★★★★★0

    Masterchef Danmark 2020

    Det eneste program fra TV jeg følger med I, er Masterchef Danmark. Ikke så meget fordi jeg synes konkurrencen er vildt spændende, men fordi man faktisk kan lære en masse af det og få inspiration.

    Det er også en mærkelig tam omgang, selvom det stadig er spændende. Men det er næsten for "skandinavisk". Med det mener jeg, at hvis man ser den amerikanske udgave, så er der jo skruet op på 11 for følelser og drama, og det er tit forfærdeligt at overvære - men der mangler lidt mere pow i den danske udgave, og især finaleafsnittet plejer at være lidt tamt (og så har de i år lavet to ændringer, jeg ikke bryder mig om).

    Fin underholdning, der godt kunne være en anelse mere amerikansk.

    7/10

    Guldager30-04-20 19:52

  • ★★★★★★1

    Watchmen (2019)

    Jeg er stor fan af tegneserien og har været det, siden jeg fandt den danske udgave på biblioteket for rigtig mange år siden. Jeg har det fint nok med Snyders udgave, selvom den har en del svagheder og når det kommer til Before Watchmen, en tegneserie-prequel til den originale tegneserie, som udkom omkring Snyders film, er det i bedste fald lidt op og ned. Der er et par af historierne som er gode, men der er også en del af historierne, som enten hiver figurerne i en retning, jeg ikke bryder mig om, eller bare forklarer dele af Watchmen, som aldrig krævede en forklaring.

    Umiddelbart var den nye serie ikke noget, jeg havde nogen interesse i at se, baseret alene på traileren. Men efter at have fået den anbefalet igen og igen, genaktiverede jeg mit HBO-abonnement for at få den set.

    Straight up, det er en fed serie og for dem der ikke har set den, en fortsættelse til tegneserien, ikke en fortsættelse til Snyders film. Man kan klart mærke, at skaberne elsker originalmaterialet og har skrevet på den, så den føles som en del af originalmaterialet, ved at bruge mange af de samme virkemidler og farver, men på en måde som ikke virker forceret og med et minimum af fanservice. Faktisk vil jeg mene at der er en klar overvægt af fanservice i traileren, hvilket nok er en af grundene til, at jeg lidt slukkede på den der.

    Der er også virkelig øje for detaljer.

    Jeg kiggede i mine tegneserier, for at se om Hooded Justice faktisk havde brune øjne deri, så hans skifte fra hvid mand til sort mand, gav mening.

    Det er et stærkt cast og nice at se Don Johnson får noget at lave i større produktioner igen. Der var kun enkelte skønhedsfejl undervejs, herunder..

    .. måden man har lavet Dr. Manhattan, som slet ikke kan leve op til Snyders CGI og effektværk, selvom filmen er over 10 år gammel nu.

    Men det er småting og jeg kan også se, at folk virkelig brokker sig over, at serien er politisk og på sin vis er en parallel til hvad der sker p.t. - det er måske rigtigt nok, men tegneserien var også præcis dét: en politisk kommentar på verden i midt 80'erne.

    8/10

    Da jeg ikke har fulgt supermeget med i snakken omkring serien, aner jeg ikke om det bare er fanønske eller om det er noget HBO har talt om, men jeg kan forstå, at Lindelof har sagt, at han har fortalt sin historie, så han ikke har planer om at være involveret i en evt. sequel, hvilket serien slet ikke lægger op til.

    Hvis HBO virkelig vil køre videre på dette, ville det være en oplagt måde at give den originale tegneserie den tid, som den faktisk behøver for at blive fortalt ordenligt og så bevæge sig "baglæns", ved at lave den og så måske tage de bedste historier fra Before Watchmen.

    Jeg ville nu være ganske tilfreds, hvis de bare slutter her.

    Zero Cool 1-05-20 09:43

  • ★★★★★0

    www.rollingstone.com/tv/tv-features/watchmen-finale-lindelof-interview-925847/

    Fint interview omkring skriveprocessen og beslutningerne undervejs, især de to nok største ændringer.

    Elwood 1-05-20 10:16

  • ★★★★★★0

    Watchmen (2019)

    Jeg er stor fan af tegneserien og har været det, siden jeg fandt den danske udgave på biblioteket for rigtig mange år siden. Jeg har det fint nok med Snyders udgave, selvom den har en del svagheder og når det kommer til Before Watchmen, en tegneserie-prequel til den originale tegneserie, som udkom omkring Snyders film, er det i bedste fald lidt op og ned. Der er et par af historierne som er gode, men der er også en del af historierne, som enten hiver figurerne i en retning, jeg ikke bryder mig om, eller bare forklarer dele af Watchmen, som aldrig krævede en forklaring.

    Umiddelbart var den nye serie ikke noget, jeg havde nogen interesse i at se, baseret alene på traileren. Men efter at have fået den anbefalet igen og igen, genaktiverede jeg mit HBO-abonnement for at få den set.

    Straight up, det er en fed serie og for dem der ikke har set den, en fortsættelse til tegneserien, ikke en fortsættelse til Snyders film. Man kan klart mærke, at skaberne elsker originalmaterialet og har skrevet på den, så den føles som en del af originalmaterialet, ved at bruge mange af de samme virkemidler og farver, men på en måde som ikke virker forceret og med et minimum af fanservice. Faktisk vil jeg mene at der er en klar overvægt af fanservice i traileren, hvilket nok er en af grundene til, at jeg lidt slukkede på den der.

    Der er også virkelig øje for detaljer.

    Jeg kiggede i mine tegneserier, for at se om Hooded Justice faktisk havde brune øjne deri, så hans skifte fra hvid mand til sort mand, gav mening.

    Det er et stærkt cast og nice at se Don Johnson får noget at lave i større produktioner igen. Der var kun enkelte skønhedsfejl undervejs, herunder..

    .. måden man har lavet Dr. Manhattan, som slet ikke kan leve op til Snyders CGI og effektværk, selvom filmen er over 10 år gammel nu.

    Men det er småting og jeg kan også se, at folk virkelig brokker sig over, at serien er politisk og på sin vis er en parallel til hvad der sker p.t. - det er måske rigtigt nok, men tegneserien var også præcis dét: en politisk kommentar på verden i midt 80'erne.

    8/10

    Da jeg ikke har fulgt supermeget med i snakken omkring serien, aner jeg ikke om det bare er fanønske eller om det er noget HBO har talt om, men jeg kan forstå, at Lindelof har sagt, at han har fortalt sin historie, så han ikke har planer om at være involveret i en evt. sequel, hvilket serien slet ikke lægger op til.

    Hvis HBO virkelig vil køre videre på dette, ville det være en oplagt måde at give den originale tegneserie den tid, som den faktisk behøver for at blive fortalt ordenligt og så bevæge sig "baglæns", ved at lave den og så måske tage de bedste historier fra Before Watchmen.

    Jeg ville nu være ganske tilfreds, hvis de bare slutter her.

    Fedt du ligesom jeg er glad for serien. Jeg har ikke læst noget om The Minutemen - derfor lænede jeg mig bare tilbage og tog det hele ind - sikkert også derfor jeg landede på 9/10

    Wayne 1-05-20 14:12

  • ★★★★★0

    Upgrade (2018)

    youtu.be/36PDeN9NRZ0

    I en lettere dystopisk fremtid hvor teknologien har taget mere og mere over og efterladt mennesket som en dybt afhængig og domineret forbruger, bliver den gammeldags tænkende mekaniker Grey (Logan Marshall-Green) - med en forkærlighed for det analoge og specielt designede veteranbiler -  hyret af den excentriske opfinder og super-programmør Eron Keen (Harrison Gilbertson) til at levere en oldscool mustang til hans samling.

    Undervejs besøget i Keens underjordiske bolig og laboratorium bliver Grey og hans kone Asha (Melanie Vallejo) - der skal fragte dem begge hjem igen i hendes højteknologiske køretøj efter mødet - præsenteret for Keens nyeste opfindelse, der viser sig at være en computer chip kaldet STEM, som kan revolutionere behandlingen af handicappede og tilskadekomne, så de atter får fuld kontrol over deres krop.

    Både imponerede og mistroiske vender ægteparret næsen hjemad, men undervejs går noget grueligt galt, da computeren i bilen kortslutter og tager dem på en skæbnesvanger deroute, der efterlader Grey lammet fra halsen og ned og Asha brutalt myrdet for øjnene af ham. Da Grey opgivende og frustreret vågner op på hospitalet, får han kort efter besøg af Keen, der tilbyder Grey at være forsøgsperson på STEM projektet, hvilket vil give ham mulighed for at få hævn over sin kones mordere.

    Grey takker efter lidt betænkningstid ja til tilbuddet og hævntogtet kan nu tage sin brutale og blodige begyndelse...

    ---

    Leigh Whannell som sammen med James Wan  også stod bag skabelsen af den første "Saw" film, der på opfindsom men desværre ikke altid lige vellykket vis tilførte horror-genren nyt blod i de lettere forkalkede årer, har både skrevet og instrueret "Upgrade", der ud over at være en langt bedre film med et skarpere overblik og et klart fokus på sin histories tematikker på sammenlignelig vis gav revenge-genren en tiltrængt saltvandsindsprøjtning af kreative input.

    "Upgrade" er nemlig en yderst interessant størrelse som bag sit medrivende ridt af blodig hævn og hårdtslående jagt på retfærdighed - og i en herligt hyldest af et mash-up mellem "Death Wish", "Six Million Dollar Man", "The Terminator" og "RoboCop" - intelligent og legesygt bringer en række filosofiske spørgsmål på banen om fri vilje kontra kunstig intelligens og menneskets afhængighed og udfordring af maskiner og teknologi.

    Derudover er den visuelle stil og effekterne  også meget fascinerende at se på. Det lykkedes nemlig på fornem vis Leigh Whannell og co. at skabe en fremtidsverden, der både synes at være langt væk og samtidig skræmmende tæt på i sit skiftevis grumsede analoge look og i sine 80'er neonbelyste teknologiske eskapader, der alt sammen understreger en solid og ubehagelig sand pointe om et kynisk menneskesyn befængt af overvågning og kontrol i fremskridtets navn.

    Samtidig drager "Upgrade" stor fordel af en række solide præstationer selvom der er skåret ind til benet både hvad angår filmens grumme håndlangere, samt politikvinden der forsøger at opklare hævntogtet, hvilket dog ikke gør spor da det er med til at holde et godt flow og fokus på filmens omdrejningspunkt, som er konflikten mellem mennesket vs. maskinen og skabelsesberetningen af en superhelt og en superskurk.

    Til at udstille og understrege denne konflikt gør hovedrolleindehaveren Logan Marshall-Green et helt igennem fremragende stykke arbejde ved hele tiden at skulle være i konflikt med sig selv og sit eget legeme, hvilket får et yderligere boost på underholdnings-skalaen i "Upgrades"  brutale kamp-scener, der er filmet på en svimlende robot-agtig facon, som giver samtlige slag og bevægelser en herlig syret ud af kroppen oplevelse.

    "Upgrade" er en film man ikke må snyde sig selv for særligt, hvis man er fan af de tidligere nævnte film, syret sci-fi eller hævn-baserede historier. Godt nok følger selve hævn-plottet en forholdsvis traditionel opskrift, men er fortalt med så stort kreativt overskud samt tankevækkende og herligt fandenivoldske afstikkere, at man hurtigt glemmer det og i stedet lader sig rive med af de vildt underholdende løjer.

    9/10 

    NightHawk 1-05-20 19:42

  • ★★★★★★0

    Zombieland: Double Tap

    Ikke mange ord værd. Den er ikke helt ringe - men slet ikke så opfindsom som den første.

    Zombieland gav jeg 8/10 - denne efterfølger fortjener  6/10 

    Wayne 2-05-20 00:40

  • ★★★★0

    Yo!! Det er et stykke tid siden. Lidt har jeg set siden sidst. Godt være jeg knytter nogle ord til nogle af filmene. Må dog sige at jeg har set to serier på det sidste, der trumfer alle de film. 

    Childs Play (remake) - 6/10

    Danmarks Sønner - 7/10

    Girl Interupted - 8/10

    Doctor Sleep - 6/10

    The Invisible Man (2020) - 8/10

    Gøg og Gokke - 7/10

    Stilheden (Bergman) - 9/10

    The Lighthouse - 9/10

    Dragged Across Concrete - 8/10

    Knives Out - 4/10

    Terminator: Dark Fate - 5/10

    Den Sidste Gentleman - 7/10 

    Bohemian Rhapsody - 7/10

    Come to Daddy - 8/10

    High Life - 5/10

    Ford v Ferrari - 8/10

    The Two Popes - 7/10

    Extraction - 7/10

    Brightburn - 7/10

    Lean on Pete - 7/10

    Ghost Land - 6/10

    Babo 2-05-20 16:46

  • ★★★★1

    Og et kvarter af den roste Booksmart. Det var så lidt mig, at i løbet af 5 min formåede karaktererne at pisse mig af og den etablerer en tone jeg øjeblikkeligt mister interessen for, så jeg ser den formenlig ikke færdig. 

    Babo 2-05-20 17:02

  • ★★★★0

    Der var sgu flere nye film jeg så. Shit jeg husker skidt :)

    Uncut Gems - 9/10

    Boy Erased - 8/10

    1917 - 6/10

    Virkelig skuffet over Mendes’ epic. Tal om stil over substans. Jeg forguder ellers Deakins, men lige her skulle han IKKE have haft en Oscar. 

    Babo 2-05-20 17:17

  • ★★★★★0

    Var det blæren der skulle tømmes? :-)

    Jeg er simpelthen for træt til at se film færdig. Jeg har kun anledning om aften og der går meget energi på baby og arbejde. Så det er svært at sætte sig og se film i disse tider. 

    Lars! 2-05-20 17:42

  • ★★★★0

    ZeroZeroZero

    For det første: Man taber sgu lidt pusten af benovelse over produktionsniveauet i denne serie. Det er en intens beretning om internationale narkotikahandel og jeg kan godt lide måden kreatørerne leverer ‘sammenhæng’ på. Afgjort ikke for sarte sjæle og den er til tider pænt deprimerende. Men altid fascinerende. Riseborough og DeHaan er fremragende i de bærende roller. Harold Torres er en af de mest koldblodige karakterer jeg længe har set. Alligevel fremstår han ret troværdig. Det hele bliver flettet sammen til sidst på en yderst tilfredsstillende måde. Meget imponerende! 9/10

    Babo 2-05-20 19:07

  • ★★★★0

    Devs

    Har lige akkurat taget et syn mere med ‘Devs’. Av mit sind. Der er næsten ingen nulevende instruktører der tænker ligeså stort som Alex Garland. Han har mesterligt gjort dette til en skøn, behersket og intellektuel sanselig serie om determinisme og den frie vilje. Forbandet godt tv siger jeg bare. Ex Maxina var vild, men alligevel føler jeg dette var Garland på toppen af sin ydeevne. En sjælden 10/10

    Babo 2-05-20 19:11

  • ★★★★★★0

    Jeg er simpelthen for træt til at se film færdig. Jeg har kun anledning om aften og der går meget energi på baby og arbejde. Så det er svært at sætte sig og se film i disse tider. 

    Kan huske at jeg sad med min søn som havde kolik kl 5 om morgenen og så de gamle Asterix film med Sprogøe og Dirch - mens hans mor endelig fik lov til at sove et par timer - den del var hyggeligt :-)

    Wayne 2-05-20 20:36

  • ★★★★0

    Invisible Man (2020)

    Det her er Leigh Whannell’s jordnære konstruktion på den klassiske monsterhistorie. Sidst vi var vidner til den usynlige mand på det store lærred var den fjollede Hollow Man for godt 20 år siden og modsat Verhoeven har Leigh gjort historien både mere relevant og menneskelig ved at placere sig i ofrets sko. Leigh lader derfor bøhmanden være lidt i baggrunden og viser mod til ikke at udpensle alt for meget, hvilket faktisk har medvirket til filmen har en isende uhygge over sig. Det er instrueret med sikker hånd og filmen har en dejlig Hitchcockian vibe. Så absolut møg spændende thriller, der byder på små drejninger man ikke lige ser komme. Elisabeth Moss er desuden helt forrygende i hovedrollen. 8/10

    Babo 3-05-20 09:08

  • ★★★★0

    Danmarks Sønner 

    For så vidt godt lavet debutfilm, men der savnes ordentlig motivation for flere karakterer og den mangler et par nødvendige nuancer for at være helt fremragende. Jeg synes det står lidt uklart, hvad der helt konkret skaber de radikaliserede muslimer og i øvrigt virker de fremstillet noget mildt i forhold til min egen opfattelse herom. Det sagt, så er det en spændende film med noget på sinde omkring det samfund vi måske ikke er så langt fra at leve i. Indimellem er der ikke langt fra fiktion til virkelighed og Rasmus Bjerg er endda nedtonet i forhold til en som f.eks Rasmus Paludan. Det havde jeg ikke set komme. Vigtig film. Dog ikke uden sine svagheder. Tredje akt er spændende, men søgt iscenesat for at få banket pointen igennem om vold avler vold. 7/10 for ambitionen. 

    Babo 3-05-20 09:44

  • ★★★★0

    Terminator: Dark Fate 

    De første to kapitler er nært forbundet med barndommen og jeg har derfor altid haft naive forhåbninger til et nyt kapitel i Terminator serien. Det har kun ledt til skuffelser men et eller andet sagde mig, at DENNE gang skulle det være lykkens gang. Men ak. Sådan skulle det ikke gå - heller ikke denne gang. Tim Miller i sit lange interview med Cameron inden premieren lovede ellers guld og grønne skove om at tage serien i en ny og spændende retning. Cameron var tilbage om bord og jeg tænkte "yes, nu ligner det noget". Men den bærer sgu for meget præg af at være gammel vin på nye flasker. Miller koger suppe på et for længst udtørret ben. Den spændende retning han talte om var blot ønsketænkning. Filmens tilbagevenden til R-ratingen kunne altså heller ikke kompensere for svaghederne. Den er muligvis ikke ligeså fornærmende ringe som Genysis og vil endda sige Dark Fate er mildt underholdende i al sin pompøse fremtoning. En biljagt på motorvejen må vel siges at være højdepunktet. Men nu tror jeg altså tiden er inde til at slå sidste søm i kisten. 5/10

    Babo 3-05-20 10:22

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen