Forum - Forum-tråd: What we saw

What we saw

  • ★★★★0

    Sandt nok. Nogle gange køber jeg det også, selvom det ikke rammer min ageren 100%, men i de nævnte film ramte det så meget ved siden af, at det kastede mig ud af fortællingen pga. mangel på troværdighed.

    Jeg tager hellere tåbelige beslutninger i slasherfilm og b-film, da jeg trods alt kan grine af det =)

    Ha, ja. Fredag d. 13 er et godt eksempel :)

    Men ja, beslutningerne kan blive for tåbelige og smide en ud af kurs. Jeg husker da jeg så Green Room første gang og undrede mig flere gange over flere beslutninger. Men det gav mening da jeg sidenhen forstod instruktørens vision og kunne langt bedre leve mig ind i det. For mig kan dumhederne eller fejlene om du vil hos mennesker forstærke oplevelsen og troværdigheden. Det gjorde det med den film. I gyser film er jeg dog mindre tilbøjelig til at give dem benefit of the doubt. 

    Babo 8-05-20 20:00

  • ★★★★★0

    Green Room er et fint eksempel på, at det lykkedes at komme igennem med et troværdighedsproblem, da fokus ligger andetsteds! Den synes jeg rigtig godt om =)

    David Lund 8-05-20 20:22

  • ★★★★0

    Green Room er et fint eksempel på, at det lykkedes at komme igennem med et troværdighedsproblem, da fokus ligger andetsteds! Den synes jeg rigtig godt om =)

    Han laver fremragende film Soulnier. Har du set Blue Ruin?

    Babo 9-05-20 17:49

  • ★★★★★★0

    The Platform

    En absolut genial film - hvis det havde været en kortfilm. Præmissen for filmen er opfindsom og interessant, og det er krydret med en god gang social kritik. Men den tramper rundt i det samme i for lang tid, og man får virkelig proppet budskabet langt, langt ned i halsen.

    Dertil kommer et par plotmæssige huller, der også trækker ned. Den starter stærkt, men det meste løber generelt ud i sandet, og budskabet er håbløst oversimplificeret.

    5/10

    Guldager10-05-20 11:35

  • ★★★★★★0

    Genså de to første Bad Boys film, med blandede følelser.

    Det er b-film (med fornærmende dårlige manuskripter) - men producenterne insisterer på at gøre deres bedste - og Martin Lawrence forsøger virkelig på at være sjov - og får dermed en personlighed som Will Smith ikke ejer.

    Der er et par fine scener, selvom det meste er en rodekasse - og ll er mindst en halv time for lang.

    3/6

    Wayne10-05-20 13:03

  • ★★★★★★0

    Det er b-film 

    Ahh...det kan man vel næppe kalde dem? Bad Boys havde et budget på 19 millioner dollars. Men gode, det er de ikke :)

    Guldager10-05-20 13:35

  • ★★★★★0

    Jeg kan nu godt li den første af filmene det er for mig en hel fin action film, det var før Michael Bay gik hel amok med Transformers, og lave alle hans film til store reklamesøjler.

    Elwood10-05-20 13:42

  • ★★★★★0

    Han laver fremragende film Soulnier. Har du set Blue Ruin?

    Ja. Den er endnu bedre i mine øjne! Men den lider ikke af samme troværdighedsproblemer, synes jeg. Glæder mig altid til nye film fra ham =)

    David Lund10-05-20 16:49

  • ★★★★0

    Ja. Den er endnu bedre i mine øjne! Men den lider ikke af samme troværdighedsproblemer, synes jeg. Glæder mig altid til nye film fra ham =)

    Jeg er lidt splittet i forhold til hans bedste film. Hvad mener du er problemerne i Green Room?

    Babo10-05-20 16:56

  • ★★★★★0

    Jeg er lidt splittet i forhold til hans bedste film. Hvad mener du er problemerne i Green Room?

    Problemer er måske også et forkert ord, men den spiller på helt andre tangenter end Blue Ruin, der er langt mere ond i sulet. Men begge er rigtig gode film. Jeg synes også både Hold The Dark og Murder Party er glimrende, men de er lige et lille niveau under de to andre.

    David Lund10-05-20 17:02

  • ★★★★0

    Problemer er måske også et forkert ord, men den spiller på helt andre tangenter end Blue Ruin, der er langt mere ond i sulet. Men begge er rigtig gode film. Jeg synes også både Hold The Dark og Murder Party er glimrende, men de er lige et lille niveau under de to andre.

    På den måde. Der er flere ting jeg nyder i hans film. Blandt andet hans blik for det indforståede og ordinære mennesker med fejl i nogle vanskelige situationer. Han skræller ind til benet og det gør han bedre end mange andre. 

    Babo10-05-20 17:11

  • ★★★★0

    Bad times at El Royale 

    Noget undervældende og langt fra ligeså underholdende som Cabin In the Woods. Jeg kedede mig. Men ikke uden sine momenter. 5/10

    Babo10-05-20 21:44

  • ★★★★★★0

    Den of Thieves (2018)

    Fornuftig heist film - langt fra Heat i kvallitet, men har enkelte elementer med som ligner. Gerald Butler spiller hårdkogt sherif, som lige så godt kunne have været på den forkerte side af loven. Et lille tvist i slutningen gør at den hæver sig en enkelt karakter.

    7/10

    Wayne11-05-20 05:52

  • ★★★0

    Den of Thieves (2018)

    Fornuftig heist film - langt fra Heat i kvallitet

    Er det ikke det "problem" som stort set samtlige heist film siden Heat har kæmpet med?

    Essal11-05-20 09:02

  • ★★★★★★1

    Er det ikke det "problem" som stort set samtlige heist film siden Heat har kæmpet med?

    Der er kun forskel på hvor langt fra. Heat er en ren 10/10  :-)

    Wayne11-05-20 10:52

  • ★★★0

    Der er kun forskel på hvor langt fra. Heat er en ren 10/10  :-)

    Enig. Heat er fremragende :)

    Essal11-05-20 13:15

  • ★★★★0

    Brightburn

    Leger med tanken om, hvad nu hvis Superman var en knægt og morderisk. Hvis man er indstillet på filmens egne spinkle præmisser, så er den vældig underholdende og ret uhyggelig i sin grundidé. Som film har den sine begrænsninger, men holdes kørende af fine præstationer. Godt lavet på stramt budget. 7/10

    Babo12-05-20 12:44

  • ★★★★★★0

    Detective Pikachu

    Den var sgu helt fin.

    Zero Cool12-05-20 13:21

  • ★★★★★★0

    Brightburn (2019)

     

    Hvad nu hvis Superman havde været ond? Dette synes at have været ideen bag denne lille horrorfilm. En ide som måske er ret oplagt og næppe videre original, men som den i øvrigt heller ikke får ret meget ud af. Til gengæld fungerer filmen som habil gyserfilm, der indrømmet trækker sine mange klicheer rigeligt ud for at udfylde spilletiden, men som trods alt byder på spændende momenter. Historien kører ret meget og ret sikkert efter den oplagte og forudsige skabelon eller berettermodel, som sådanne film ofte gør. Så forvent ikke de store overraskelser.

     

    Bedømmelse: 6/10

    T. Nielsen13-05-20 09:44

  • ★★★★★★0

    Long Shot (2019)

     

    Normalt kan jeg godt lide Seth Rogen, også selv om han ofte spiller lidt samme tilbagelænede irriterende/charmerende type. Men i denne romantiske komedie, der bliver han vitterligt trættende og kan slet ikke overbevise mig i rollen som journalist der hyres af præsidentkandidat, spillet af altid seværdige Charlize Theron, til at skrive taler.

    Derudover så finder jeg romancen mellem disse to vidt forskellige personligheder lidet overbevisende og dermed falder hele filmens præmis fra hinanden. Så en langgaber, der kun momentvis rager lidt op over det middelmådige.

     

    Bedømmelse: 4/10

    T. Nielsen13-05-20 10:22

  • ★★★★★★0

    Pitch Perfect (2012)

     

    Underholdende og morsom musical, hvis primære målgruppe må rammes rent og præcist. Jeg følte ikke selv den store relation til en flok unge skolepiger, der gerne vil vinde en sangkonkurrence.

    Det sagt, så spilles der egentlig veloplagt og med glimt i øjet og den egentlige trivielle historie, den fortælles stramt og med et så fint tempo, at jeg heller aldrig kom til at kede mig.

     

    Bedømmelse: 6/10

    T. Nielsen13-05-20 10:54

  • ★★★★1

    Brightburn (2019)

    7/10

    Long Shot (2019)

    6/10

    Pitch Perfect (2012)

    7/10

    Der var sgu lige tre jeg helt fantastisk havde husket at give karakter :) 

    Åkepool13-05-20 12:45

  • ★★★★★★1

    Brightburn (2019)

     

    Hvad nu hvis Superman havde været ond? Dette synes at have været ideen bag denne lille horrorfilm. En ide som måske er ret oplagt og næppe videre original, men som den i øvrigt heller ikke får ret meget ud af. Til gengæld fungerer filmen som habil gyserfilm, der indrømmet trækker sine mange klicheer rigeligt ud for at udfylde spilletiden, men som trods alt byder på spændende momenter. Historien kører ret meget og ret sikkert efter den oplagte og forudsige skabelon eller berettermodel, som sådanne film ofte gør. Så forvent ikke de store overraskelser.

     

    Bedømmelse: 6/10

    Stort set enig.

    Her hvad jeg skrev;

    Horror udgave af Superboy/Superman.

    Hvad nu hvis superboy først opdagede sine kræfter som 12 årig - og var i starten af puberteten, fyldt med tvistede følelser, og samtidig fandt ud af at hans forældre intet havde fortalt ham om hans baggrund og ankomst til jorden?

    Allerede præmisserne for filmen virker desværre utroværdige. Vigtigst; han ville ikke have skjult sine kræfter for forældrene så længe, men knust sin første rangle og masser af andre ting.

    Produktionen er på et rimeligt niveau. Særligt Elizabeth Banks (mor) og Jackson A. Dunn (alternativ superboy) gør et godt job - mens resten er mere, so so.

    Personligt ville jeg hellere have set en intelligent alternativ udgave, hvor Supermans redningspod var landet et helt andet sted - og hvor hans kræfter var blevet udnyttet af de forkerte mennesker, hvilket måske havde givet anledning til en interessant historie, og et logisk opgør.

    5/10

    Wayne13-05-20 12:54

  • ★★★★★★1

    Long Shot (2019)

     

    Normalt kan jeg godt lide Seth Rogen, også selv om han ofte spiller lidt samme tilbagelænede irriterende/charmerende type. Men i denne romantiske komedie, der bliver han vitterligt trættende og kan slet ikke overbevise mig i rollen som journalist der hyres af præsidentkandidat, spillet af altid seværdige Charlize Theron, til at skrive taler.

    Derudover så finder jeg romancen mellem disse to vidt forskellige personligheder lidet overbevisende og dermed falder hele filmens præmis fra hinanden. Så en langgaber, der kun momentvis rager lidt op over det middelmådige.

     

    Bedømmelse: 4/10

    Helt enig - både i beskrivelse og karakter - jeg kedede mig bravt :-)

    Wayne13-05-20 12:56

  • ★★★★★★0

    Mid90s

    Satme en go' film.

    8/10

    Zero Cool13-05-20 12:59

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen