Forum - Forum-tråd: What we saw

What we saw

  • ★★★★1

    Nu er der ikke pruttehumor i De Skøre Riddere, såvidt jer husker. 

    Der var også bare ment som et eksempel, der ikke havde relation til Monty Python filmen.

    Hvordan kan du så holde så meget af The Office, som jeg generelt synes er lidt kedelig?

    Jeg ville ønske, at jeg havde et godt svar på det - altså udover den generelle "humor er svært at definere".

    Jeg kan heller ikke forklare, hvorfor jeg elsker Halløj på Badehotellet, men synes at Monty Pythons Flyvende Circus er plat og kedeligt. Umiddelbart skulle man jo tro, at hvis man kan lide det ene, så kan man også lide det andet. Eller hvad...?

    S. Rico13-04-24 12:20

  • ★★★★★1

    Jeg kan heller ikke forklare, hvorfor jeg elsker Halløj på Badehotellet, men synes at Monty Pythons Flyvende Circus er plat og kedeligt. Umiddelbart skulle man jo tro, at hvis man kan lide det ene, så kan man også lide det andet. Eller hvad...?

    Det er to meget forskellige serier - med kun John Cleese som fællesnævner. Jeg synes, at "Fawly Towers" (som jeg også er vild med) er mere i boldgade med netop en serie som "The Office", hvor humoren er bygget op om hovedpersonens dumheder og dertilhørende pinagtige optrin.

    Jeg synes bare sådan noget er sjovere end en mand, der spiser, til han eksploderer, eller filosoffer, der spiller fodbold... :)

    chandler7513-04-24 13:37

  • ★★★★★★1

    Der var også bare ment som et eksempel, der ikke havde relation til Monty Python filmen.

    Jeg ville ønske, at jeg havde et godt svar på det - altså udover den generelle "humor er svært at definere".

    Jeg kan heller ikke forklare, hvorfor jeg elsker Halløj på Badehotellet, men synes at Monty Pythons Flyvende Circus er plat og kedeligt. Umiddelbart skulle man jo tro, at hvis man kan lide det ene, så kan man også lide det andet. Eller hvad...?

    Humor er svær at definere, og der findes ikke noget rigtigt svar.

    Jeg er vokset op med Monty’ernes galskab - og elsker et påfund som at en umulig situtation løses ved at tegneren af animationerne dør ;-)

    Jeg har i øvrigt ser Halløj på Badehotellet utal af gange så for mig er det ikke enten eller.

    Wayne13-04-24 13:59

  • ★★0

    Gemini Man....

    frygtede det værste, men var godt underholdt det meste af tiden.

    Den havde min fulde opmærksomhed hele vejen igennem. Will Smith var ganske god i dobbeltrolle.

    Tiltrods for min fulde opmærksomhed var filmen tæt på at gå i stå undervejs, men det lykkedes dog ikke....og heldigvis for det. 

    Clive Owen medvirker også i en beskeden, yet vigtig og bærende rolle.

    Jeg er i det gavmilde hjørne og kvitterer med

    6/10...

    en ikke perfekt film men nogenlunde actioner

    Set på Blu Ray..

    Ryder66613-04-24 19:22

  • ★★0

    Der skulle have stået set på 4K UHD BD..

    Ryder66613-04-24 20:43

  • ★★★★★★0

    Hvis det ikke er 4K UHD BD ser du det jo bare ikke! Især ikke for første gang! :D 

    davenport13-04-24 23:30

  • ★★0

    Hvis det ikke er 4K UHD BD ser du det jo bare ikke! Især ikke for første gang! :D 

    Eh, jo...jeg ser da jævnligt film der ikke er udkommet på 4K UHD BD...hvis det var det du mente.. også for første gang, for at finde ud af om de er værd at opgradere til 4K ;-)

    Ryder66614-04-24 00:32

  • ★★★★1

    Jeg har stadig 4K oplevelser til gode i min hjemmebio. 4K projektorer har simpelt hen været ALT for dyre de seneste ca. 15 år. Herudover larmer de også mere end en almindelig Full HD projektor.

    Men nu er der måske lys for enden af tunellen. Har lige læst en anmeldelse af en Sony XW5000 4K projektor, som bruger den nye laserteknologi. Den larmer godt nok en lille smule mere end min nuværende 8 år gamle Sony VW60. Og man skal hoste op med små 40.000 kr. Men det begynder at nærme sig noget acceptabelt. 

    S. Rico14-04-24 12:20

  • ★★★★★★1

    Jeg har stadig 4K oplevelser til gode i min hjemmebio. 4K projektorer har simpelt hen været ALT for dyre de seneste ca. 15 år. Herudover larmer de også mere end en almindelig Full HD projektor.

    Men nu er der måske lys for enden af tunellen. Har lige læst en anmeldelse af en Sony XW5000 4K projektor, som bruger den nye laserteknologi. Den larmer godt nok en lille smule mere end min nuværende 8 år gamle Sony VW60. Og man skal hoste op med små 40.000 kr. Men det begynder at nærme sig noget acceptabelt. 

    Tanken tiltaler også mig, men en af mine venner havde et dyrt system i kælderen som blev droppet fordi konen altid snorksov i mørket - jeg tænker det samme ville ske her :-)

    Wayne14-04-24 13:50

  • ★★★★★★1

    For en del år siden, havde jeg en 100 kvm. hjemmebio, med HD projektor på 120´´ og 7.1 anlæg. Rødt gulvtæppe og røde silkedraperinger omkring lærredet. Gode sofaer, synlige bjælker og en kæmpe filmsamling. 

    Nu hedder det 42´´ i stuen, stadig med godt anlæg, men ret fjernt fra fordums tid. Jeg savner det faktisk ikke, for det var minimalt det blev brugt. Mere en fed gimic når der var venner på besøg, og der skulle ses boksning eller Godfather. 

    Jeg har slet ikke ejet en projektor i ca. 6½ år, men savner det egentlig heller ikke. Min mellemste købte en i Brugsen, men den kan ikke indstilles på billedestørrelse, så den skal stå ret præcist. Vi har brugt den til et par fodboldkampe, ellers ikke. Han blev også træt af det enorme billede der fyldte hele hans væg på værelset. Det kan også blive for meget af det gode, som vi siger her i sønnejylland. 

    davenport14-04-24 14:12

  • ★★★★1

    Tanken tiltaler også mig, men en af mine venner havde et dyrt system i kælderen som blev droppet fordi konen altid snorksov i mørket - jeg tænker det samme ville ske her :-)

    Min kone falder også tit i søvn. Og det er ligegyldigt om det er foran fjernsynet eller foran lærredet. Men så kilder jeg hende bare i øret med et hår. Så vågner hun med et spjæt og ser enten filmen færdig eller går i seng.

    S. Rico14-04-24 14:50

  • ★★★★0

    For en del år siden, havde jeg en 100 kvm. hjemmebio, med HD projektor på 120´´ og 7.1 anlæg. Rødt gulvtæppe og røde silkedraperinger omkring lærredet. Gode sofaer, synlige bjælker og en kæmpe filmsamling. 

    Nu hedder det 42´´ i stuen, stadig med godt anlæg, men ret fjernt fra fordums tid. Jeg savner det faktisk ikke, for det var minimalt det blev brugt. Mere en fed gimic når der var venner på besøg, og der skulle ses boksning eller Godfather. 

    Jeg har slet ikke ejet en projektor i ca. 6½ år, men savner det egentlig heller ikke. Min mellemste købte en i Brugsen, men den kan ikke indstilles på billedestørrelse, så den skal stå ret præcist. Vi har brugt den til et par fodboldkampe, ellers ikke. Han blev også træt af det enorme billede der fyldte hele hans væg på værelset. Det kan også blive for meget af det gode, som vi siger her i sønnejylland. 

    Jeg bruger min projektor "konstant". Alle de ca. 10-15 gange jeg har spillet The Last of Us 1 og 2 har foregået i hjemmebioen. Det giver en fed intens oplevelse at blive angrebet af zombier i den størrelse.

    Min hjemmebio og mit kontor er i samme rum, og det gør det meget let og praktisk at bruge. For jeg er der alligevel. Ned med mørklægningsgardinerne og et tryk på fjernbetjeningen, så kører det hele.

    Det er faktisk langt mere bøvlet at skulle gå hele vejen ned i stuen og se noget der. Så skal jeg trække tre gange stuegardiner for. Og sofaen er ikke i nærheden af at være lige så komfortabel som mine biograflænestole.

    S. Rico14-04-24 14:58

  • ★★★★★★0

    Vi bor også i et helt andet hus nu. Et-plan, ift. at have et 120 kvm loft, der var isoleret. Det her hus indbyder slet ikke til nogen form for hjemmebio. 

    davenport14-04-24 17:12

  • ★★★★★★1

    Min kone falder også tit i søvn. Og det er ligegyldigt om det er foran fjernsynet eller foran lærredet. Men så kilder jeg hende bare i øret med et hår. Så vågner hun med et spjæt og ser enten filmen færdig eller går i seng.

    Hm - det med håret afprøver jeg ;-)

    Wayne14-04-24 18:37

  • ★★★★★★0

    Prøv med en flad :D 

    davenport14-04-24 18:39

  • ★★★★★★0

    Prøv med en flad :D 

    Noget du selv har erfaringer med;-D

    Wayne14-04-24 18:43

  • ★★★★★★0

    Nej, jeg spuler, men med samme effekt! 

    davenport14-04-24 18:55

  • ★★★★★★1

    Argylle

    Filmen har mildt sagt ikke fået pæne ord med på vejen, og traileren er mildt sagt misvisende - især hvis man forventer en actionfilm med en skarpskåren actionhelt (Henry Cavill) ordne veldrejede blondiner.

    Desuden har filmen ikke mindre en to store tvists - som fører det hele i nye retninger. Og hvis man lige havde fundet sig tilrette i handlingen, så bliver man nemt skuffet.

    Matthew Vaughn står bag, og efter sikre hits som Layer Cake, Stardust, Kick-Ass, X-Men : First Class og Kingsman - kom nogle store skuffelser i Kingsman universet.

    Så er Argylle så mere gylle end en god film?

    Den er lidt af et mystisk monster - for den er også en RomCom - og var den blevet solgt som det, så var modtagelsen måske gået bedre, hvem ved.

    Altså vi har en forfatter som skriver action historier, som er vanvittigt populære - pludselig en dag bliver hendes enlige beskyttede liv, med kat, angrebet af en mystisk fraktion, som betænkeligt ligner dem fra hendes bøger.

    Hendes helt kommer ikke til undsætning, den kommer fra en uventet fremmed.

    Action og humor fejler ikke noget - og hvis man kan kapere de drej fortællingen tager så er det et hyggeligt bekendtskab uden at sprænge nogen rammer.

    Herlige gensyn med Brian Cranston, Catherine O'Hara og ikke mindst Sam Rockwell.

    7/10

    Wayne15-04-24 12:02

  • ★★★0

    Argylle

    Filmen har mildt sagt ikke fået pæne ord med på vejen, og traileren er mildt sagt misvisende - især hvis man forventer en actionfilm med en skarpskåren actionhelt (Henry Cavill) ordne veldrejede blondiner.

    Desuden har filmen ikke mindre en to store tvists - som fører det hele i nye retninger. Og hvis man lige havde fundet sig tilrette i handlingen, så bliver man nemt skuffet.

    Matthew Vaughn står bag, og efter sikre hits som Layer Cake, Stardust, Kick-Ass, X-Men : First Class og Kingsman - kom nogle store skuffelser i Kingsman universet.

    Så er Argylle så mere gylle end en god film?

    Den er lidt af et mystisk monster - for den er også en RomCom - og var den blevet solgt som det, så var modtagelsen måske gået bedre, hvem ved.

    Altså vi har en forfatter som skriver action historier, som er vanvittigt populære - pludselig en dag bliver hendes enlige beskyttede liv, med kat, angrebet af en mystisk fraktion, som betænkeligt ligner dem fra hendes bøger.

    Hendes helt kommer ikke til undsætning, den kommer fra en uventet fremmed.

    Action og humor fejler ikke noget - og hvis man kan kapere de drej fortællingen tager så er det et hyggeligt bekendtskab uden at sprænge nogen rammer.

    Herlige gensyn med Brian Cranston, Catherine O'Hara og ikke mindst Sam Rockwell.

    7/10

    Spændende - set hvor?

    Gormanden15-04-24 20:28

  • ★★★★★1

    Xmen 97 er so far, serien er ikke slut men så lige seneste afsnit. Noget af det bedste Marvel der er kommet ud i årevis. Jeg blev færdig med refresh af den game serie i weekenden hvor jeg blev færdig med alle sæsonernog startede så med den nye.

    Gambit og Rogue samt Wolverine er nok mine farvoritter også i den nye serie, elsker Rogue’s accent. Og Gambit er bare en cool karakter. Serien tager op lige efter sidste afsnit af den gamle serie.. ja de har lavet et resume meget meget kort på youtube, så jeg er glad for jeg havde genopfrisket hele serien fra jeg då den som barn. Fordi de stikker dybt med handlingstråde. Men kan godt ses uden den viden der er bare ting man ikke vil fange men er også godt klare over fem sæsoner med afsnit på 22 min. Kan være en del for nogen. Men ja båden her nye serie og den gamle forstår universet og bygger især meget videre på mutants som de udstødte. Hvor FoH friends of Humanity, konstant er efter dem 

    Men ja i følge mig så er det her det bedste Marvel har lavet i årevis og MCU i dag ku lære noget herfra, også med humor der er naturlig og ikke overdrevet snarky forceret nogen gange.

    Seneste afsnit er noget af det bedste fra Marvel i lang tid, det har action, spænding og en hel fantastisk slutning der stadigvæk sidder i mig, sidste frame og billede fik mig 100%

    For pokker jeg er spændt på hvad der sker i næste afsnit.

    Remember it. Hed afsnittet og det vil jeg gøre.

    Elwood15-04-24 23:24

  • ★★★★★★0

    Spændende - set hvor?

    Apple+

    Wayne16-04-24 08:21

  • ★★★1

    Apple+

    Aha, så får jeg ikke set den :)

    Gormanden16-04-24 13:23

  • ★★★★0

    Godzilla vs. Kong

    Godzilla (2014), Kong: Skull Island (2017), Godzilla II: King of Monsters (2019), og Monarch: Legacy of Monsters (2023). Der har længe været lagt i kakkelovnen til den helt store fight mellem Kong og Godzilla. Men da den så endelig kom, var det under corona, og den gik min næse - og biograferne - forbi.

    Det gav mig dog mulighed for at få repeteret de "gamle" film og  set den glimrende tv-serie. Der er faktisk en udmærket mytologisk sammenhæng i hele dette MonsterVerse.

    Det bliver udbygget en lille smule i Godzilla vs. Kong, som foregår 5 år efter at Godzilla har neutraliseret alle de andre titaner, som kom til live i King of Monsters. Godzilla er en slags beskytter af Jorden, men pludselig angriber han et tech-firma, som forsker i at bygge deres eget våben mod titanerne. Samtidig får Monarch den "glimrede" idé at transportere Kong væk fra Skull Island. Det medfører selvfølgelig at Godzilla og Kong får færten af hinanden, og så er grundlaget for en masse smadre-actionscener lagt. For selv om de begge er "gode", så kan der kun være én alfa-han.

    Filmen er kun på 1 time og godt 40 minutter før rulletekster. Men alligevel skal der proppes et sideplot med Millie Bobbie Brown ind. Hun gentager sin rolle fra King of Monsters og lines op med to konspirationsteoretikere. De forsøger sammen at afsløre det onde tech-firmas skumle planer.

    Millie Bobbie Brown gør det egentlig ganske godt. Men sideplottet er bare ikke særlig interessant. Det er de mange actionscener med titanerne desværre heller ikke. Kampene ligner mest af alt noget fra en dårlig Transformerfilm. Dvs. CGI vs. CGI. Ikke engang den afsluttende store fight gjorde noget for mit adrenalin. En skuffende omgang, der sikkert havde gjort sig bedre i biografen.

    ★★½☆☆☆

    S. Rico16-04-24 20:29

  • ★★★★1

    Godzilla x Kong: The New Empire

    Så blev det endelig tid til den seneste film i rækken af MonsterVerse film. Havde det ikke været for mit Unlimited abonnement, så var jeg aldrig gået ind for at se den i biografen. For ud fra traileren ser den dum og fjollet ud. Og det er den måske også lidt...

    Men for fa’en hvor er den underholdende at se i biografen.

    Efter kampen mellem Godzilla og Kong i den forrige film, så lever de to alfahanner nu et adskilt liv. Kong er nede i The Hollow Earth, og Godzilla ”beskytter” menneskene på Jorden mod alle de onde titanere, som angriber i ny og næ.

    Jeg har sat ”beskytter” i anførselstegn, for jeg tør slet ikke tænke på, hvor mange ti-tusindvis af mennesker, der er døde under kampene i storbyerne, hvor den ene skyskraber efter den anden bliver jævnet med jorden. I denne her verden burde der være bygge-stilladser overalt, men det er der mærkeligt nok ikke. Det er bare én af de mange ting, som man ikke bør tænke nærmere over.

    Godzilla står først i filmens titel, men han er faktisk kun en biperson. Hovedrollen er Kong. Og det meste af filmen er et slags ”Rejsen til Jordens Indre” eventyr. Der er nemlig noget på færde i Jordens indre. Og det skal Kong og en ekspedition ned og undersøge. Det bliver en meget farverig og super underholdende tur. Hvilket bl.a. skyldes at der er meget mere humor med i denne film. Den menneskelige trio bestående af Rebecca Hall, Brian Tyree Henry og Dan Stevens fungerer super godt. Uden tvivl det bedst fungerende cast siden Skull Island.

    Jeg er normalt ikke følsom over for overdrevent exposition, og det er sjældent noget jeg lægger meget mærke til. Men her er der flere steder hvor det er virklig grelt. Jeg kan godt forstå, hvis nogen står helt af på det. Men i en fjollet film som denne er det egentlig mere sjovt end irriterende.

    Meget af filmen er som nævnt det rene eventyr. Men man snydes selvfølgelig ikke for en række monster clashes. Og her skuffer filmen ikke. Der er masser af herlig action mellem de gigantiske titanere – og et par nye interessante skurke monstere.

    Som biograffilm fungerer den upåklagelig. Den vil garanteret falde helt til jorden ved gensyn på en mindre skærm. Men jeg havde en kæmpe fest med den.

    ★★★★½☆

     

    S. Rico21-04-24 14:10

  • 0

    Argylle

    Filmen har mildt sagt ikke fået pæne ord med på vejen, og traileren er mildt sagt misvisende - især hvis man forventer en actionfilm med en skarpskåren actionhelt (Henry Cavill) ordne veldrejede blondiner.

    Desuden har filmen ikke mindre en to store tvists - som fører det hele i nye retninger. Og hvis man lige havde fundet sig tilrette i handlingen, så bliver man nemt skuffet.

    Matthew Vaughn står bag, og efter sikre hits som Layer Cake, Stardust, Kick-Ass, X-Men : First Class og Kingsman - kom nogle store skuffelser i Kingsman universet.

    Så er Argylle så mere gylle end en god film?

    Den er lidt af et mystisk monster - for den er også en RomCom - og var den blevet solgt som det, så var modtagelsen måske gået bedre, hvem ved.

    Altså vi har en forfatter som skriver action historier, som er vanvittigt populære - pludselig en dag bliver hendes enlige beskyttede liv, med kat, angrebet af en mystisk fraktion, som betænkeligt ligner dem fra hendes bøger.

    Hendes helt kommer ikke til undsætning, den kommer fra en uventet fremmed.

    Action og humor fejler ikke noget - og hvis man kan kapere de drej fortællingen tager så er det et hyggeligt bekendtskab uden at sprænge nogen rammer.

    Herlige gensyn med Brian Cranston, Catherine O'Hara og ikke mindst Sam Rockwell.

    7/10

    Det er sat'me en tåbelig film i stil med de ligeså tåbelige Kingsman film. Der er selvfølgelig et eller andet produktionskvalitet over den, men den er ret usjov, halvkedelig og de mere end 2 timer den varer er bare alt for meget. 

    Popeye21-04-24 22:04

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen