Forum - Forum-tråd: What we saw

What we saw

  • ★★★★★★1

    Skynd dig, mens den går i biografen :-)

    Will do :-)

    Wayne27-05-24 11:57

  • ★★★0

    Jeg er i gang med at genlæse Dune-bøgerne og faldt i og så Dune 2, sådan af ren nysgerrighed, selvom jeg ikke kunne lide den første.

    Er du gal, en lortefilm. Det er vildt at Denis Villeneuve har haft så meget spilletid at arbejde med og vælger at ignorere store dele af historien og skære forholdsvis essentielle figurer helt væk. Og så er Chani lige blevet omskrevet fra at være en stærk og pragmatisk kvinde, til for det meste at være sur, samtidig med at det ikke er tydeligt om hende og Paul i det hele taget kan lide hinanden.

    Det føles som om at forfatterne dårligt har læst bogen, men alligevel har de læst bogen godt nok til at undgå at sige "jihad" på noget tidspunkt i filmen.

    Nøj, en fesen omgang og en sjælden gang en karakter.

    3/10

    NSF29-05-24 23:08

  • ★★★0

    Jeg er i gang med at genlæse Dune-bøgerne og faldt i og så Dune 2, sådan af ren nysgerrighed, selvom jeg ikke kunne lide den første.

    Er du gal, en lortefilm. Det er vildt at Denis Villeneuve har haft så meget spilletid at arbejde med og vælger at ignorere store dele af historien og skære forholdsvis essentielle figurer helt væk. Og så er Chani lige blevet omskrevet fra at være en stærk og pragmatisk kvinde, til for det meste at være sur, samtidig med at det ikke er tydeligt om hende og Paul i det hele taget kan lide hinanden.

    Det føles som om at forfatterne dårligt har læst bogen, men alligevel har de læst bogen godt nok til at undgå at sige "jihad" på noget tidspunkt i filmen.

    Nøj, en fesen omgang og en sjælden gang en karakter.

    3/10

    har planlagt at se den i weekenden, der fik du lige sænket humøret :)

    hvis jeg er enig med dig (og mange andre tilsyneladende) så er det lidt vildt at Villeneuve ikke har gjort det bedre - han er ellers en af mine foretrukne instruktører.

    Gormanden30-05-24 06:06

  • ★★★★1

    Airplane! (1980)

    Så fik jeg også krydset denne must-see film af listen. Og dem der anbefalede den, havde ret i, at den er meget bedre end Høj Pistolføring. Jeg vil endda påstå, at den er dobbelt så god.

    Airplane! føles mere som en ”ægte” spoof. Og der var langt flere referencer, som jeg fangede og derfor fornøjede mig med. Der var dog ikke ligefrem noget lårklaskende morsomt. Men jeg trak da på smilebåndet 2-3 gange.

    Dobbelt så god betyder desværre kun dobbelt så mange stjerner, hvilket får den til at lande på 2 stjerner. For at få ”bestået” (=3/6 stjerner), så må det være et krav, at man griner højlydt mindst én gang. Det synes jeg humoren er for forældet til at få mig til. Eller også er det bare slet ikke min form for humor.

    ★★☆☆☆☆

    S. Rico 2-06-24 21:35

  • ★★★★★★1

    Airplane! (1980)

    Så fik jeg også krydset denne must-see film af listen. Og dem der anbefalede den, havde ret i, at den er meget bedre end Høj Pistolføring. Jeg vil endda påstå, at den er dobbelt så god.

    Airplane! føles mere som en ”ægte” spoof. Og der var langt flere referencer, som jeg fangede og derfor fornøjede mig med. Der var dog ikke ligefrem noget lårklaskende morsomt. Men jeg trak da på smilebåndet 2-3 gange.

    Dobbelt så god betyder desværre kun dobbelt så mange stjerner, hvilket får den til at lande på 2 stjerner. For at få ”bestået” (=3/6 stjerner), så må det være et krav, at man griner højlydt mindst én gang. Det synes jeg humoren er for forældet til at få mig til. Eller også er det bare slet ikke min form for humor.

    ★★☆☆☆☆

    Det er nok generelt noget skidt at se genrefilm fra slut 70’erne/start 80’erne - første gang med nutidsbriller.

    Med få undtagelser, selvfølgelig.

    Jeg så The Thing første gang for vel 10 år siden, og kom nærmest til at grine over de håbløse effekter - hvilket nok ikke helt var intentionen.

    Wayne 3-06-24 06:35

  • ★★★★1

    Det er nok generelt noget skidt at se genrefilm fra slut 70’erne/start 80’erne - første gang med nutidsbriller.

    Med få undtagelser, selvfølgelig.

    Jeg så The Thing første gang for vel 10 år siden, og kom nærmest til at grine over de håbløse effekter - hvilket nok ikke helt var intentionen.

    Ok - effekterne i The Thing er ellers legendariske. Og mange mener, at de holder 100%.

    Jeg så The Thing første gang som ung teenager og var temmelig skræmt.

    Da jeg genså den som voksen, syntes jeg stadig at effekterne var herlige groteske og klamme. Jeg grinede måske lidt. Men mest fordi den der krabbe-hoved-ting er så sindssyg grim en motherfucker. Jeg har set på nettet, at man kan købe en kopi af den til at have stående på reolen. Det kunne jeg godt overveje.

    S. Rico 3-06-24 09:36

  • ★★★★★★1

    Ok - effekterne i The Thing er ellers legendariske. Og mange mener, at de holder 100%.

    Jeg så The Thing første gang som ung teenager og var temmelig skræmt.

    Da jeg genså den som voksen, syntes jeg stadig at effekterne var herlige groteske og klamme. Jeg grinede måske lidt. Men mest fordi den der krabbe-hoved-ting er så sindssyg grim en motherfucker. Jeg har set på nettet, at man kan købe en kopi af den til at have stående på reolen. Det kunne jeg godt overveje.

    Den er ikke helt håbløs - jeg gav den trods alt 7/10.

    Men den blegner pænt ved siden af Alien.

    Krabbehoved-tingen er pænt grotesk - hvis det er reolen i stuen kunne det være sejt! ;-)

    Wayne 3-06-24 09:45

  • ★★★★★3

    Synes The Thing har noget nær de bedste effekter, jeg har set i film. Men jeg er også til de praktiske og kreative effekter, og anser også derfor de gamle Star Wars film, som noget af de bedste, jeg endnu har set. Elsker også at opstøve mere ukendte film fra den tid for at se, hvordan de har fået ideer til effekter i en tid, hvor computeren ikke var dominerende. 

    David Lund 3-06-24 18:04

  • ★★★★★★0

    Faktisk er de største brølere i effekter i SW den løbende Tauntaun i straten af ESB og Rancoren. Når Lucas nu lavede alle de opgraderede effekter, har det altid undret mig, at lige de to ikke blev rettet. Der er så meget andet ligegyldigt, så hvorfor ikke disse to? 

    davenport 3-06-24 18:52

  • ★★★★★0

    Faktisk er de største brølere i effekter i SW den løbende Tauntaun i straten af ESB og Rancoren. Når Lucas nu lavede alle de opgraderede effekter, har det altid undret mig, at lige de to ikke blev rettet. Der er så meget andet ligegyldigt, så hvorfor ikke disse to? 

    Han rettede lidt til det bedre og lidt til det værre. Foretrækker stadig klart de originale versioner.

    David Lund 3-06-24 19:16

  • ★★★★★★0

    Ja, de skulle bare have stået som de var, og så kunne han have brugt sit krudt på de næste film. Jeg kan da huske hvordan jeg sad som tryllebundet som lille knægt, da de viste A New Hope på Danmarks Radio. Jeg havde set et opslag i Se & Hør´s filmomtaler (dem der vendte på hovedet) ovre ved min mormor, og jeg glædede mig i en uge. Jeg anede ikke hvad det var. Det fandt jeg så ud af! 

    davenport 3-06-24 20:38

  • ★★★★★0

    Selv da jeg så filmene første gang i 80'erne, fandt jeg det spøjst, hvordan scenerne med Tauntaun og Rancoren bevægede sig i underlige "hak" (dengang kendte jeg intet til special effects) - især sammenlignet med de meget mere dynamiske og flydende scener med X-fighters, Star Destroyers osv.

    chandler75 3-06-24 21:02

  • ★★★★★★0

    Forkert tråd

    Wayne 6-06-24 12:17

  • ★★0

    Guy Richie er bestemt ikke en positiv ting for mig. Hans stil er overhovedet ikke mig og jeg bliver faktisk lidt træt af at se hans film. Bogstaveligt talt træt i hovedet fordi der er så mange klip og slow mode.

    Kiyonji 6-06-24 12:13

  • ★★★0

    Af uvisse grunde besluttede jeg mig for at se remaket af Road House i dag.

    Det viste sig faktisk, at det potentielt kunne have været en ok film, da den for det meste var underholdende og slåskampene var helt fine. Men holy shit, Conor McGregor er mok det værste jeg har set på film i måske 20 år, han er helt charmeforladt og så dårlig, at Tommy Wiseau fremstår som en stor skuespiller.

    NSF 9-06-24 23:05

  • ★★★0

    Af uvisse grunde besluttede jeg mig for at se remaket af Road House i dag.

    Det viste sig faktisk, at det potentielt kunne have været en ok film, da den for det meste var underholdende og slåskampene var helt fine. Men holy shit, Conor McGregor er mok det værste jeg har set på film i måske 20 år, han er helt charmeforladt og så dårlig, at Tommy Wiseau fremstår som en stor skuespiller.

    Ingen topper Ben Gazzara og Marshall Teague som skurk i den originale....og udfra traileren, virker både Jake Gyllenhaal og Conor McGregor fejlcastet. Nu har jeg ikke set remaket, venter til den kan skaffes billigt på et fysisk format...hvis endeligt  og ydermere så havde den originale også nogle sjove og veloplagte bifigure...

    Ryder666 9-06-24 23:29

  • ★★★0

    Nah, Gyllenhaal er helt ok, da det ikke er et 1:1 remake, men mere bare strukturen der er blevet brugt fra originalen. De andre bifigurer er som sådan også helt fine, det er McGregor der er det store problem.

    NSF10-06-24 06:03

  • ★★0

    Nah, Gyllenhaal er helt ok, da det ikke er et 1:1 remake, men mere bare strukturen der er blevet brugt fra originalen. De andre bifigurer er som sådan også helt fine, det er McGregor der er det store problem.

    Hans figur er jo helt tegnefilm, hvor resten da prøver at være lidt mere seriøst.. Men det er bare min mening.

    Weird_J10-06-24 08:07

  • ★★★★★★0

    On the Silver Globe

    Hvis Bergmans film og Tarkovskys film fik et barn sammen, ville man ende ud med On the Silver Globe.

    Det er en meget unik, dystopisk, filosofisk og flot filmet film. Selvom den er lavet på et meget lavt budget, får Zulawaski meget ud af lidt.

    Der er ingen grund til, den er 166 minutter lang, dertil kan historien godt blive lidt langtrukken. Men det bliver aldrig kedeligt.

    Hvis man er til mere eksperimentelle film, Tarkovsky, Bergman osv., er On the Silver Globe et must.

    8/10

    Guldager10-06-24 10:52

  • ★★★0

    Jeg gav Reacher en chance forleden og endte med at se hele første sæson over et par dage.

    Man skal afgjort sluge en del kameler undervejs, fordi Reacher er basalt set en superhelt. Mysteriet er dog ret velskrevet og bortset fra et par enkelte tvivlsomme valg af skuespiller, er besætningen ret god. Så jeg følte mig bestemt underholdt og regner med at tage fat på sæson 2 snart.

    Uden at kende forfatteren bag bogserien overhovedet, fik jeg dog virkelig en fornemmelse af en mand med store selvtillidsproblemer, fordi ofte hælder man en del af sin egen personlighed og selvbillede i ens hovedroller. Reacher er altid den klogeste, største og stærkeste, samtidig med at han selvfølgelig også er den pæneste og kan alt, så det eneste der faktisk mangler er, at en karakter kommenterer på hvor stor hans pik er. Jeg satser på at de har gemt det til sæson 2.

    NSF11-06-24 19:29

  • ★★★★★★0

    Du beskriver næsten 100% mig i 90erne..

    davenport11-06-24 19:47

  • ★★★0

    The Last Kumite et væld af datidens b-films stjerner med tilpas skærmtid, omen det er Matthias Hues der er tæt på at stjæle al opmærksomhed som filmens hovedskurk. Bevares man skal lige bruge noget tid på at vænne sig til karaktererne. Men Billy Blanks i en forbavsende sympatisk rolle som træner. Kurt McKinney kunne jeg knap nok genkende men der er også sket meget siden hans rolle i No Retreat No Surrender Eneste minus er, at man ser for lidt til Cynthia Rothrock. Den sidste halve time er der skruet godt op forskellige stilarter indenfor martialarts blandt andet en capoeira scene. Rothrock ser dog nogenlunde ud af en ældre dame på 67 år.

    Jeg var generelt positivt overrasket og vil vove at påstå at den nærmer sig toppen som en af de bedste kampsportsfilm i nyere tid...

    Jeg lander på og kvitterer med 8.5/10, jeg var underholdt!!!

    Set på 4K UHD BD...

    Ryder66611-06-24 21:42

  • ★★★★★★0

    Troede lige Bolo Yeung var med...men så var det hans søn.

    Guldager11-06-24 21:53

  • ★★★0

    Troede lige Bolo Yeung var med...men så var det hans søn.

    Hans tilstedeværelse kunne måske ha styrket en anelse, men når alt kommer til alt, synes jeg ikke at hans fravær er et problem!!!

    Jeg fik også det indtryk at Bolo yeung var med, men det er, han (som du nævner) ikke..

    Ryder66611-06-24 21:58

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen