Forum - Forum-tråd: Biograferne ville ikke vise Ole Bornedals udskældte "1864"

Biograferne vil ikke vise Ole Bornedals udskældte "1864"

  • ★★★★★2

    Man savner helt Søren Ildveds skriverier, når man genlæser de små perler gengivet her :)

    Kruse17-12-15 17:37

  • ★★★★3

    Ildved ftw :-)

    Bruce17-12-15 18:14

  • ★★3

    Hold da op! Det er så sarkastisk, at det er helt poetisk. :-D

    BN17-12-15 18:46

  • ★★★★1

    Jeg gad faktisk godt se en film-version af den på et tidspunkt. 

    gi-jones17-12-15 23:13

  • ★★★★★0

    Du må bare vente på Movie 1000's cut, var det ikke ham der ville lave en film udgave af den :)

    Elwood18-12-15 00:14

  • ★★★★★★0

    Ildved har gjort serien det hele værd (og jeg så endda kun første afsnit). Sjældent har jeg følt mine licens penge givet så godt ud, som da jeg fulgte Ildveds Facebook tråd om 1864!

    T. Nielsen18-12-15 01:28

  • ★★★0

    "Du må bare vente på Movie 1000's cut, var det ikke ham der ville lave en film udgave af den :)"

    Den er skam færdig, var færdig med den i slutningen af oktober :) Dog er min version lidt længere 165 minutter.

    Så jeg ville egentlig også godt se Bornedals version, for at sammeligne.

    MOVIE100018-12-15 09:15

  • ★★★★0

    Movie1000: Hvordan gik projektet så? Er den blevet bedre?

    gi-jones18-12-15 11:32

  • ★★★0

    Jeg er tilfreds, lærte i den grad hvor stor betydning det havde med hvordan man klippede det sammen og hvilken rækkefølge, som jeg selv føler, at jeg har gjort bedre end Bornedals tv-version. Men igen det er bare scener jeg har klippet sammen, udfra tv-versionen. selve scenernes indstillinger har jeg ikke klippet så meget i. Soundtracket har jeg beholdt og tilføjet i nogle scener. Har halvanden flashback scener. Det jeg har valgt at fokusere på er brødrene og fronten, så nutiden er helt væk, samt københavn med monrad og Heiberg, sigøjnerne mm. Jeg har også tilføjet mere historie i filmen, mhs til fakta hvor er vi? og en start og slut tekst.

    Titlen valgte jeg at ændre, følte ikke rigtig at 1864 passede ind, så nu hedder den "Dengang de drog afsted". Fik også lavet dvd cover. Det sværeste/det største problem jeg kæmpede med i 2-3 uger var rulleteksterne.

    Har vist den på skolen for dem som havde lyst, de virkede ret tilfredse, især dem som droppede serien undervejs.

    Hvis folk er interessede kan jeg, prøve at sende filmen over en fil (hvis jeg kan finde ud af det), tvivler på youtube vil acceptere den, selvom jeg gør det til en privat video, eller måske ikke, forstår ikke altid youtubes rettigheder.

    MOVIE100018-12-15 12:12

  • ★★★★★★0

    YouTube benytter to primære systemer til deres rettighedsstyring, som jeg har forstået det - et automatiseret system, hvor dele eller hele film (tv-serier, musik mv.) er lagt ind i. Når en video så matcher det videomateriale, bliver det automatisk fjernet/blokeret. Jeg ved at Johan har oplevet en del vrøvl med det, fordi Filmz TV og nu Moovy TV ofte bruger klip fra filmene, der omtales i et afsnit og det reagerer systemet på. Af en eller anden fjollet grund, er der ikke et system, så man kan sikre sig imod disse automatiske copyright-problemer.

    Er en given film, tv-serie mv. ikke i systemet, så er det en manuel proces, hvor man anmelder en given video til YouTube. Den del er vist også delvist automatiseret og giver lejlighedsvis problemer, fordi man ofte bare blokerer videoen, indtil rettighedsspørgsmålet er løst. Det kan dog være en noget klodset proces.

    Jeg tvivler på, at mange danske film er i YouTubes system, men uanset hvad, er det ikke en god idé at uploade den dertil. Hvis du vil dele det, kan du gøre det via eksempelvis Dropbox, hvor du kan give folk et privat link. Fidusen er bare, at du bør sikre dig at skidtet ikke bliver spredt alt for vidt, jeg tvivler på at Bornedals advokater vil forstå argumentet "fan edit". :)

    Zero Cool18-12-15 12:20

  • ★★★0

    Det har jeg også fuld forståelse for, derfor er det også privat jeg vil sende det og helst vil undgå youtube problemer, samt problemer med Bornedal og DR. Der står også i filmens start 

    Advarsel!

    - Uventede farveskift kan forkomme. 

    - Rettighederne til tv-serien 1864 tilhører DR, ligeså alle de klip, der er brugt i denne film.

    - Rettighederne til soundtracket, der er brugt i denne film, tilhører Marco Beltrami.

    - Filmen er et skoleprojekt lavet af Michael J. Bondegaard og må ikke vises offentligt. 

    - Filmens scener er klippet udfra tv-serien 1864.

    - Kun sceneskift og nogle scener er der blevet redigeret i. Størstedelen af scenerne er ligesom i tv-serien 1864, der er redigeret af Anders Villadsen.

    God fornøjelse!

    ------------------------------

    Det er en meget hjemmelavet advarsel, det skulle bare være godkendt af lærerne.

    Folk er velkomne til at kontakte mig på min mail kvaglund90@hotmail.com.

    MOVIE100018-12-15 12:31

  • ★★★★0

    Kunne være sjovt, men jeg ved jo også at jeg aldrig får den set igennem (jeg så HELE serien).

    gi-jones18-12-15 13:22

  • ★★★★★0

    Jeg tænkte, jeg skulle se tv-serien, indtil den blev sendt på dansk TV, og jeg hørte omtalen (bl.a. Sørens kommentarer). Så da den kom på NRK, så zappede jeg roligt videre. Så har man da sparet den tid af sit korte liv. 

    Lars!18-12-15 14:34

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen