Forum - Forum-tråd: West Side Story (2021)

West Side Story (2021)

  • ★★★★★★0

    Modigt af Spielberg - og hvor er det fedt at det lykkedes.

    Wayne 8-12-21 12:09

  • ★★★0

    Ikke den største fan af musicals, men kunne nok godt bruge lidt musikalsk eskapisme lige nu. Så tjekker nok den her ud. Har heller ikke set originalen, men som Wayne siger - fedt at det er lykkedes at lave en vellykket genindspilning af en film, der allerede er anerkendt som lidt af en klassiker inden for genren.

    Essal 8-12-21 14:03

  • ★★★★★0

    Så mangler vi blot en 4K udgave af den originale, måske i forb. med udgivelsen af Spielbergs på BD engang næste år, one can hope.

    Elwood 8-12-21 14:34

  • ★★★★★★0

    6 stjerner alligevel. Skulle gamle Steven have ramt guld igen, efter så mange magre år. Det ville da være herligt. 

    T. Nielsen 8-12-21 14:47

  • 0

    Den har fået meget god kritik af de amerikanske anmeldere, hvoraf mange kalder det en af årets bedste

    Kiyonji 8-12-21 16:22

  • ★★★0

    Skønt at høre han er lykkedes med den - bliver godt at se en nyfortolkning af mesterværket fra 61

    Gormanden 8-12-21 23:02

  • ★★★★★0

    Fænomenal Musical, plus han undgår Brownface eller hvad man kalder det i forhold til udgaven fra 61, hvor nogle purtorikan blev spillet af hvide folk der var sminket.

    Men ja fantastisk musical, hvor især Rachel Zegler som Maria og Mike Faist som Riff stjæler billedet, men hele castet er virkelig godt, og så overdådige opsatte danse numrer, Amerika især sidder man blot og storsmiler over, og åbningen med The Jets. Ballet Så mange scener som Spielberg og Kaminsky har kunne sætte deres præg på.

    Flere musicals tak, især når de er så gode her.

    Elwood11-12-21 21:59

  • ★★★★★0

    Man ser også tudeligt at en del numre blev sunget og optaget live on stage, man kan f.eks. Se Ansels Vibrato på arbejde i flere scener når han synger.

    Elwood11-12-21 22:02

  • 0

    Jeg glæder mig til at se den. En af de ting jeg godt kan lide er at de har fundet nogle som faktisk ligner deres karakterer og ikke mindst er dygtige sangere, så de ikke skal til at bruge lip sync og andet. Det føles mere autentisk.

    Kiyonji12-12-21 00:17

  • ★★★★★0

    Jeg glæder mig til at se den. En af de ting jeg godt kan lide er at de har fundet nogle som faktisk ligner deres karakterer og ikke mindst er dygtige sangere, så de ikke skal til at bruge lip sync og andet. Det føles mere autentisk.

    Der er stadigvæk Lip Sync i nogen af de hel store setups, det kræver det ligesom for ikke at ødelægge lyden når de hopper og springer rundt, men der er som sagt også sang numrer som er optaget on stage.

    The songs "One Hand, One Heart" and "A Boy Like That/I Have a Love" were performed live on set by Ansel Elgort and Rachel Zegler on the former, and Ariana DeBose and Zegler on the latter. Sections of "Maria" were also sung live on set by Elgort, as per his request. All other songs were filmed to the more traditional playback technique.

    Lidt det samme de gjorde med Rocketman f.eks.

    Flere af folkene fra The Jets er folk der har spillet med i mange musicals, der er f.eks. en hel del Billy Elliots i castet.

    Elwood12-12-21 00:57

  • ★★★★★0

    Jeg synes i første omgang, at det var ret fjollet, at Steven Spielberg brugte tid og kræfter på et remake af en så vidunderlig klassiker som "West Side Story" . Men nu hvor remaket har fået så gode anmeldelser, så vil jeg da gerne give filmen en chance på et tidspunkt. :) 

    NightHawk12-12-21 13:12

  • ★★★★0

    Jeg har aldrig fået set den gamle West Side Story. Men jeg skal da helt klart se den nye. Jeg elsker i hvert fald musikken.

    S. Rico12-12-21 13:35

  • ★★★0

    Jeg har aldrig fået set den gamle West Side Story. Men jeg skal da helt klart se den nye. Jeg elsker i hvert fald musikken.

    Har ikke set den nye endnu men anbefaler helt klart at se den originale først hvis du har muligheden

    Gormanden12-12-21 22:33

  • ★★★★★0

    variety.com/2021/film/news/west-side-story-box-office-debut-soft-1235131508/

    WSS er jo kendt IP men ja musicals er ikke unges demografik.

    Og når vi så, lad os bare kalde det, det her for nemheds skyld for pointen. Når vi er over Corona, så det ikke de “små” film som har overlevet hvilket gør det svære at få penge fra investorer fordi de ikke kan huske hvornår en “small” film havde succes sidst. Kort sagt en tid hvor navnet Spielberg ikke er garanti nok.

    Der var også måske 10 mennesker i Imax salen i lørdags da jeg var inde og se den.

    Det er satme en trist retning vi bevæger os mod og lidt allerede er i.

    Corona gør self. Ikke ting nemmere, men det er ikke eneste grund.

    Så ja critics kan li den, men den får ingen succes desværre.

    Da folk over 40 i Især USA er skeptisk for biografen, og unge har ikke interesse, da det ikke omhandler deres tid, eller med nogle actor de kender.

    Elwood12-12-21 23:08

  • ★★★★★0

    Uanset om man har set originalen eller ej, skynd dog mens du har muligheden for at se den her på et stort lærred, hvis du kan. Det er det som den klart er skabt til.

    Elwood12-12-21 23:05

  • 0

    Jeg var helt færdig over placeringen af " I feel Pretty". I den gamle version er det optakt til ballet. Det slår virkelig hårdt, at hun springer rundt af glæde, når vi ved, at broderen er blevet slået ihjel.

    Jensiver17-01-22 09:02

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen