Druk kommer på, men kan ikke helt regne ud den sidste film.
Mon ikke det bliver Druk og The Father?
Druk kommer på, men kan ikke helt regne ud den sidste film.
Mon ikke det bliver Druk og The Father?
Mon ikke det bliver Druk og The Father?
Ah, den er også fra 2020. Det var jeg ikke bevidst om. Har heller ikke set den. Men så den jo et godt og nok ret realistisk bud. Havde nok håbet på noget jeg aldrig havde hørt om, men kan godt se at det næppe ville være realistisk:) Tak.
T. Nielsen25-11-21 16:02
Mon ikke det bliver Druk og The Father?
Jeg ved ikke hvor mange der har set Father, men det er et bud.
Jeg ved ikke hvor mange der har set Father, men det er et bud.
Men et godt bud?
T. Nielsen25-11-21 16:09
The Father er absolut en af titlerne.
Jeg havde ikke set den komme hvis The Father bliver nr 2. Jeg har den egentlig også med.
Glæder mig til afsløringen :-)
Og den har du så fået nu ;)
Jeg havde forventet mere fra Pete Docter. Soul ligger lige uden for min top 25, mens Onward lige sneg sig ind. Det kan godt være, at Soul er mere kunstnerisk, men Onward var et mere hyggeligt og sjovt bekendtskab.
Ganske enig.
7. Palm Springs (268 point) - instruktør: Max Barbakow
Den overraskede mig virkelig meget positivt.
Cristin Milioti har også bare en pisse god udstråling.
5. Retfærdighedens ryttere (282 point) - instruktør: Anders Thomas Jensen
Rigtig god film, der i mine øjne indeholder så meget forskelligt. Den var selvfølgelig sjov, men også dramatisk, følsom, hård, glædelig, overdreven og havde noget på hjerte.
Og så var næsten alle også rigtig gode, især Mads Mikkelsen, der igen beviser at han er danmarks bedste mandlige skuespiller. Bare se hans to vidt forskellige roller i 2020, som han begge nailer perfekt.
4. The Invisible Man (378 point) - instruktør: Leigh Whannell
Egentlig ikke (i mine øjne) en horrorfilm, men mere en skide god spændingsfilm.
13/25
ÅPT: 34
Mon ikke det bliver Druk og The Father?
Også mine bud.
Mon ikke det bliver Druk og The Father?
Det er det 100% :)
Egentlig ikke (i mine øjne) en horrorfilm, men mere en skide god spændingsfilm.
13/25
ÅPT: 34
Sci-fic, thriller…horror…synes ofte det er svært hvor snittet skal ligges med nogle film. Men det er dog OGSÅ en horrorfilm i mine øjne.
T. Nielsen25-11-21 17:40
Altså, hvis The Father ikke er nummer 1, så får i med far her at bestille!
Mig selv håber på druk :)
Mig selv håber på druk :)
Du må være fuld!
Du må være fuld!
Jeg får tit at vide folk ikke kan se forskellen :)
2. Druk (461 point) - instruktør: Thomas Vinterberg
Steffan Rasmussen25-11-21 21:44
En af de bedste danske film synes jeg. Så hyggelig, så velskrevet og jeg var bare i godt selskabet med et fremragende ensemble. Så kan det godt være Vinterberg ikke formår at rykke nogen grænser, men who cares. Åbningen og slutningen fik mig næsten til at sukke efter dansegulvet :)
Den kunne have været både 1 eller 2 herfra.
1. The Father (571 point) - instruktør: Florian Zeller
Steffan Rasmussen26-11-21 08:54
Godt. For mig er det en af de stærkeste film i mange år, måske fordi jeg har haft det tæt inde på livet, og kunne genkende enormt meget fra mit eget liv, men for fanden, hvor var Hopkins fantastisk i rollen!
1. The Father (571 point) - instruktør: Florian Zeller
- IMDB - karakter: 8.3 - stemmer: 103815
- Trailer
- Herrguth 1. Plads -> 100 point
- Movie1000 1. Plads -> 100 point
- S. Rico 1. Plads -> 100 point
- Kruse 2. Plads -> 85 point
- Steffan Rasmussen 4. Plads -> 60 point
- Guldager 6. Plads -> 50 point
- Wayne 6. Plads -> 50 point
- Babo 12. Plads -> 26 point
Godt tænkt idé - og eminent skuespil af Hopkins - helt fair den løber med førstepladsen.
Jeg sluttede med
ÅTP 27 - og bestemt en håndfuld film jeg skal have set. Tak for indsatsen endnu en gang, Steffan
22/25
Mine 25
1. Another Round
2. Nomadland
3. Dara of Jasenovac
4. Soul
5. The Trial of the Chicago
6. The Father
7. Never Rarely Sometimes Always
8. I'm Thinking of Ending Things
9. Unhinged
10. Riders of Justice
11. Greyhound
12. Palm Springs
13. Love and Monsters
14. Enforcement
15. Wolfwalkers
16. Onward
17. The King of Staten Island
18. Hamilton
19. The Invisible Man
20. The Courier
21. Extraction
22. Promising Young Woman
23. The Old Guard
24. Greenland
25. The Good Traitor
ÅPT: 11
Som altid er der rigtig god inspiration at hente i disse lister. Jeg fik undervejs set disse tre glimrende thrillers:
- Alone
- Run
- Escape from Pretoria
De udmærker sig alle tre ved at have en utrolig simpel præmis. Der er meget få medvirkende, og virkemidlerne er super enkle - men yderst effektive. Det er lige præcis den slags thriller-dramaer, som min hustru altid efterspørger - og som får hende til at sidde på yderkanten af sædet fra start til slut.
Jeg kunne personligt bedst lide Run (en slags moderne version af Misery). Men fængselsfilmen med Daniel Radcliffe kunne også virklig noget. Og Alone (der starter som en moderne version af Spielberg's Duel) er også ganske underholdende.
De kan ses på hhv. Viaplay, Blockbuster og Paramount+.
Min liste:
Er jeg den eneste, der har Borat 2 med i top 25?