Så Lady Bird blev ikke det skelsættende mesterværk, som der tales om? :)
What??? De har fyldt os med løgn så!!!! SVIIIIIIN:-€
Så Lady Bird blev ikke det skelsættende mesterværk, som der tales om? :)
What??? De har fyldt os med løgn så!!!! SVIIIIIIN:-€
T. Nielsen 2-02-18 10:55
Ikke så mange nye film, men regner med at se flere i feb.
Tror det var det.
Bider mere mærke i 5/10 til Shape of Water. What went wrong?
Som Babo siger - en ordinær fortælling pakket lidt overgearet ind. Visuelt er den fantastisk dog, men der var flere ting, jeg fandt decideret grinagtigt i filmen. Især slutningen er virkelig fjollet. For mig er det en ret typisk Del Toro film. Det er kun Pan’s Labyrinth der virkelig fungerer af hans film i mine øjne.
David Lund 2-02-18 13:47
The Devils Backbone synes jeg er fremragende. Hellboy er sgu også glimrende underholdning, mens Pan's er et mesterværk i mine øjne. Jeg er lidt mere fortrøstningsfuld mht de gode anmeldelser af Shape of Water, særligt fra nogle af de folk jeg har tiltro til. Men nu må vi se. Det kan også hurtigt ende i en skuffelse. Håber det ikke, fordi det ligner Del Toro tilbage til rødderne og lige efter instruktørens hjerte.
The Devils Backbone synes jeg er fremragende. Hellboy er sgu også glimrende underholdning, mens Pan's er et mesterværk i mine øjne. Jeg er lidt mere fortrøstningsfuld mht de gode anmeldelser af Shape of Water, særligt fra nogle af de folk jeg har tiltro til. Men nu må vi se. Det kan også hurtigt ende i en skuffelse. Håber det ikke, fordi det ligner Del Toro tilbage til rødderne og lige efter instruktørens hjerte.
The Devil’s Backbone og den første Hellboy er også glimrende film - uden tvivl. Er efterhånden ret spændt på at høre, hvad folk siger til Shape Of Water herhjemme.
David Lund 2-02-18 14:22
The Devil’s Backbone og den første Hellboy er også glimrende film - uden tvivl. Er efterhånden ret spændt på at høre, hvad folk siger til Shape Of Water herhjemme.
Synes det var et glimrende eventyr. En slags mash-up af The Little Mermaid og Beauty and the Beast. Havde lidt problemer med side-plotter, men var helt på hoved-plottet.
Steffan Rasmussen 2-02-18 19:48
Set i januar:
Steffan Rasmussen 2-02-18 20:26
Det kan godt være, at vi er uenige om Vandets Form, men vi er da ret enige om resten, du giver karakterer der. På nær The Snowman. Den får 1/10 herfra.
David Lund 2-02-18 21:31
Var faktisk ind og gense Wind River i bio. Så den skal også på listen. Stadig en 7/10, ankepunkter er de samme, havde håbet på en højere karakter, som den næsten også kom alene pga lyden i Struers thx-sal. Men interessant 'The Frontier' trilogi som den kaldes med en socialbevidst vinkel. To af filmene vil klart ligge et sted i top 30 hos mig.
The Snowman er ikke god og 4/10 lyder mere fair et eller andet sted end 1/10 :)
Set i januar:
The Snowman er ikke god og 4/10 lyder mere fair et eller andet sted end 1/10 :)
Jeg kan ikke nævne en redeeming quality. Bare et kæmpe rod hvor intet fungerer. Det er lige før, at jeg ikke vil kalde det en film...
David Lund 2-02-18 23:38
Meget få film i februar:
Og så Netflix-serien Everything Sucks!
Indtil videre er dert 32 nye film i år, og det er ca. en hver 2. dag. Det er et meget passende niveau, synes jeg.
Mudbound - 7/10
Superswede: En Film Om Ronnie Peterson - 4/10
The Cloverfield Paradox - 4/10
The Open House - 3/10
Dog Day Afternoon - 8/10
Daddy’s Home 2 - 2/10
The Florida Project - 7/10
The Glass House - 6/10
Darkest Hour - 6/10
Justice League - 4/10
The Post - 5/10
Isle Of Dogs - 7/10
Lords Of Chaos - 7/10
The Bookshop - 7/10
River’s Edge - 4/10
Styx - 8/10
Damsel - 7/10
Black 47 - 7/10
Yardie - 2/10
The Weak Ones - 5/10
Human, Space, Time and Human - 9/10
Killers Within - 7/10
Yocho - 5/10
Garbage - 3/10
Profile - 5/10
Lockdown - 3/10
Becoming Astrid - 10/10
Utøya 22. Juli - 8/10
Within - 3/10
Mute - 5/10
Er hvad jeg så i februar. Og jeg fik også set Everything Sucks!, som jeg snuppede over to dage. 8/10 til den.
David Lund 1-03-18 23:56
51 film i år indtil videre. Vildt nok alligevel.
David Lund 1-03-18 23:59
Min februar:
Min marts blev til:
Næste måned bliver det Leprechaun-filmene og så nye film.
Så 23 dokumentarfilm i forbindelse med CPH:DOX;
Minding the Gap - 9/10
The Work - 8/10
Stor som en sol - 8/10
The Deminer - 8/10
False Confessions - 8/10
Filmworker - 7/10
Den nat vi faldt - 7/10
In My Room - 7/10
The Distant Barking of Dogs - 7/10
The Cleaners - 7/10
Eating Animals - 7/10
Our New President - 7/10
The Raft - 7/10
Beyond Clueless - 6/10
Dreaming Murakami - 6/10
Cyborgs Among Us - 6/10
Pre-Crime - 6/10
Slette Omstændigheder - 6/10
A Skins So Soft - 5/10
Skjold & Isabel - 4/10
De Frelste - 4/10
No Democracy Here - 4/10
Caniba - 1/10
Derudover blev marts til;
Annihilation - 7/10
Audition - 7/10
The Big Sick - 8/10
Blow-up - 7/10
Dog Day Afternoon - 9/10
Ferdinand - 4/10
The Florida Project - 8/10
The Fly (1986) - 7/10
Insidious: The Last Key - 3/10
Jumanji: Welcome to the Jungle - 6/10
Mudbound - 8/10
Paddington 2 - 8/10
Passengers - 4/10
The Phantom of the Opera (2004) - 4/10
Raiders of the Lost Ark - 8/10
The Ritual - 6/10
Solaris (1972) - 8/10
Undercover - 1/10
Valerian and the City of a Thousand Planets - 4/10
You Were Never Really Here - 9/10
To gensyn;
Hot Fuzz - 9/10
The Shining - 9/10
To (Netflix)-serier;
American Vandal - 8/10
Wild Wild Country - 8/10
Mikkel Abel31-03-18 22:32
The Fly 7/10? Skam dig.
The Fly 7/10? Skam dig.
:'(
Mikkel Abel31-03-18 22:46
Jeg har genset de fleste MCU-film som optakt til Avengers og mangler to.
Udover dem, har jeg set:
Resident Evil: The Final Chapter
Transformers: The Last Knight
Black Panther
Reefer Madness
Angustina aka Anguish
The Howling
Häxan (den omklippede udgave fra 1960'erne med fortæller og et lejlighedsvis kikset jazz-soundtrack)
Blade Runner 2049
When We Were Kings
Wonder Women (ikke at forveksle med Wonder Woman)
Resident Evil og Transformers var, lidt som forventet, ikke en fest, men jeg holder nu stadig af Resident Evil-serien, selvom den er dum og fjollet.
Blade Runner 2049 var flot men meh, som skrevet i en anden tråd. Hvis det ikke var fordi, at superheltefilm stadig taler til mig, ville jeg næsten tro, at jeg var blevet træt af moderne blockbusters.
Det var sjovt at se Reefer Madness for første gang, som var præcis ligeså dum, som jeg havde forventet. Anguish havde jeg aldrig hørt om, men det er en virkelig cool horrorfilm. Jeg havde tidligere hørt om When We Were Kings og så den kun fordi jeg alligevel var inde i Huset for at lave noget andet, men det er sgu en fed dokumentar.
Häxan var lidt af en oplevelse, selvom det ikke var den originale version som vi så. Virkelig underholdende, selvom musikken var noget malplaceret til tider og virkelig, virkelig fed makeup og fede props til filmen. Og Wonder Women var præcis så fjollet som jeg havde forestillet mig, da jeg fik fortalt plottet.
* The Foreigner, 6/10
* About Time, 4/10
* Logan Lucky, 4/10
* The Big Sick, 8/10
* Fredag den 13, 3/10
* You Were Never Really Here, 7/10
* Arlington Road, 7/10
* Sunrise: A Song of Two Humans, 5/10
* I Saw The Devil, 8/10
* A Dark Song, 6/10
* American Honey, 7/10
* They Live, 7/10
* The Crying Game, 9/10
* Lone Star, 9/10
* Lady Bird, 7/10
* De Palma, 9/10
* Down to The Bone, 7/10
* The Girl with All The Gifts, 8/10
* Predestination, 8/10 (gensyn)
* Escape From New York, 6/10
* Lone Survivor, 7/10
Tror det var dét, selvom jeg samtidig tror jeg har glemt en titel eller to :)
Jeg er da tjotjalt bagud! Her er for de sidste to måneder:
Marts
Braven - 3/10
Patti Cake$ - 5/10
Call Me By Your Name - 7/10
The Ritual - 8/10
Phantom Thread - 8/10
Suburbicon - 5/10
Jumanji: Welcome To The Jungle - 6/10
American Assassin - 5/10
The LEGO Ninjago Movie - 6/10
Brawl In Cell Block 99 - 7/10
Annihilation - 9/10
The Outsider - 5/10
American Made - 6/10
Stranger Than Fiction - 7/10
Gerald’s Game - 4/10
Super Dark Times - 7/10
I Am The Pretty Thing That Lives In The House - 6/10
Ready Player One - 7/10
April
The Strangers: Prey At Night - 3/10
When We First Met - 5/10
All Good Things - 4/10
Deep Red (1994) - 4/10
The Commuter - 3/10
You Were Never Really Here - 8/10
8 Mile - 6/10
Den Of Thieves - 3/10
Intruder - 8/10
Happy End - 8/10
Diary Of A Wimpy Kid: The Long Haul - 1/10
Thor Ragnarok - 7/10
Final Portrait - 4/10
Beautiful Creatures - 6/10
Avengers: Infinity War - 9/10
Corbin Nash - 3/10
Hostiles - 7/10
Verónica - 5/10
Day Of The Dead: Bloodline - 3/10
Prom Ride - 2/10
Slaughterhouse Rock - 4/10
David Lund 1-05-18 08:15
Det blev til hovedsageligt nyere film - og Leprechaun - i april. Bomb City var en rigtig god overraskelse, og så var Underverden bedre end forventet (altså...havde forventet en god film, men ikke så god). Til gengæld var Annihilation og især Ingrid Goes West en skuffelse.
I maj kommer den til at stå på flere nye film samt et par gamle asiatiske.
De nye i april: