Forum - Forum-tråd: Årslister - Fra 2018 og Nedefter

Årslister - Fra 2018 og Nedefter

  • ★★★★★★0

    Jojo, så tag 8'erne med :)

    For mig er 7 ikke en karakter, der berettiger en plads på en liste over de bedste film fra et år. Jeg har også film med væsentlig lavere karakterer, jeg holder af.

    Men altså, der er jo ingen objektive bedste måder at gøre det på. Jeg har 14 år (i lydfilmsperioden), hvor jeg er under 5 film på en sådanne liste. Så der tager jeg nok 8'erne med også. I 1947 har jeg kun set en film, jeg giver 9 eller 10...(ud af 41 i alt).

    Det er også lidt mit dilemma - jo længere ned vi kommer i tiden. Men det er i det hele taget en sjov øvelse, hvor man kommer forbi mange "glemte" titler - og lige får et flashback til dem.

    Wayne17-12-20 12:09

  • ★★★★0

    For mig er 7 ikke en karakter, der berettiger en plads på en liste over de bedste film fra et år.

    Jeg bliver nødt til at tage 7'ere med, for jeg har alt for lidt 8'ere og 9'ere og nærmest ingen 10'ere.

    Åkepool17-12-20 12:25

  • ★★★★★★0

    Jeg bliver nødt til at tage 7'ere med, for jeg har alt for lidt 8'ere og 9'ere og nærmest ingen 10'ere.

    Jojo, det kommer jo også an på, hvad man ligger i ordet "bedste" - hvis man nu kun har set dårlige film, så kan 1. pladsen være en 5'er, som er den bedste film fra det år. Jeg vil dog også gerne have, at filmene på min liste er nogle, jeg synes stikker ud fra de andre, som 9'ere og 10'ere gør. Men igen - det er jo bedre at deltage end ikke, så man ska jo bare gøre det som man har lyst til :)

    Guldager17-12-20 12:47

  • ★★★★★★0

    I kan jo gøre som mig, og så lade det være jeres 9'ere og 10'ere kun.

    Jeg har intet imod at der er helt ned 7'ere med, nu det er årslister. Men kommer vi derunder, begynder det at tippe lidt over, med film der så efterhånden lige så godt kunne ende på "Top XXXX over årets værste film".

    T. Nielsen17-12-20 12:49

  • ★★★★★★0

    Så kan det ende med at være ultrakorte lister, til sidst. Og der er er mange 8'ere - og faktisk også 7'ere som jeg holder meget af.

    Samme her. Indtil videre er jeg nede og hugge af 7'erne for at fylde 20 film på. Det gør mig intet. Men under det som sagt, så synes jeg ratingen er for lav.

    Så bliver det i hvert fald mere end rangering af de givne film man har set det pågældende år uanset rating.

    T. Nielsen17-12-20 12:53

  • ★★★★★★1

    Samme her. Indtil videre er jeg nede og hugge af 7'erne for at fylde 20 film på. Det gør mig intet. Men under det som sagt, så synes jeg ratingen er for lav.

    Så bliver det i hvert fald mere end rangering af de givne film man har set det pågældende år uanset rating.

    Præcist.

    Wayne17-12-20 13:43

  • ★★★★★★1

    Så brager vi videre, i kampen mod koreansk hackerangreb.

    Waynes - Den ultimative Top 25 – 2002

    1. City of God
    2. Pianisten
    3. Minority Report
    4. At kende sandheden
    5. Hero
    6. Chicago
    7. Spider-Man
    8. Far from Heaven
    9. Catch Me If You Can
    10. 28 dage senere
    11. Den røde drage
    12. Star Wars: Episode II - Klonernes angreb
    13. In America
    14. Corto Maltese: La cour secrète des Arcanes
    15. Manden uden navn
    16. Panic Room
    17. Vejen til Perdition
    18. Harry Potter og hemmelighedernes kammer
    19. Ringenes herre: De to tårne
    20. Gangs of New York
    21. Interstate 60
    22. Elsker dig for evigt
    23. We Were Soldiers
    24. Orkidé-tyven
    25. Frida

    Wayne18-12-20 09:24

  • ★★★★★★0

    Chicago er alt, hvad jeg ikke kan lide ved musicals :) - men er total enig med din top1.

    T. Nielsen - det er først nu, jeg så, at du har This Is England på din liste. Har du set serierne?

    Guldager18-12-20 09:57

  • ★★★★★★0

    Chicago er alt, hvad jeg ikke kan lide ved musicals :) - men er total enig med din top1.

    T. Nielsen - det er først nu, jeg så, at du har This Is England på din liste. Har du set serierne?

    Nej desværre ikke. Har ellers hørt ret godt om dem. Du kan også anbefale dem lyder det som?

    T. Nielsen18-12-20 10:00

  • ★★★★★★0

    For sjovs skyld tjekkede jeg lige mine votes på IMDb for 2002 og der er en overraskende stor mængde ikke-amerikanske film på. Det kunne være, at man lige skulle kaste en liste sammen.

    Zero Cool18-12-20 10:02

  • ★★★★★★1

    2006

    • Babel
    • Letters From Iwo Jima
    • Little Miss Sunshine
    • The Departed
    • Apocalypto
    • 2.37
    • The Good Shepherd
    • Away From Her
    • Paprika
    • This Is England
    • Rocky Balboa
    • Little Children
    • Rescue Dawn
    • Pan's Labyrinth
    • United 93

    Værste film: Scary Movie 4

    2005

    • The Sea Inside
    • Oldboy
    • Hustle & Flow
    • Good Night And Good Luck
    • The Proposition
    • Manderlay
    • Me and You and Everyone We Know
    • The Squid And The Whale
    • Kingdom of Heaven - DC
    • The New World

    Værste film: Tideland

    Guldager18-12-20 10:04

  • ★★★★★★0

    Chicago er alt, hvad jeg ikke kan lide ved musicals :) - men er total enig med din top1.

    T. Nielsen - det er først nu, jeg så, at du har This Is England på din liste. Har du set serierne?

    Chicago skal være overdreven - jeg har oplevet den på flere teatre, blandt andet i London - og dette er en nær perfekt udgave.

    City of God er en grum, men fantastisk film.

    Wayne18-12-20 10:08

  • ★★★★★★0

    2002 - jeg droppede alt fra 7-10 og ned, så det blev til en top 13.

    1. The Bourne Identity
    2. The Lord of the Rings: The Two Towers
    3. Irréversible
    4. Mou gaan dou aka Infernal Affairs
    5. Blade II
    6. Dirty Pretty Things
    7. Ying xiong aka Hero
    8. 28 Days Later...
    9. Road to Perdition
    10. The Pianist
    11. Bend It Like Beckham
    12. Corto Maltese: La cour secrète des Arcanes
    13. Cidade de Deus aka City of God

    Zero Cool18-12-20 10:45

  • ★★★★★★0

    Corto Maltese: La cour secrète des Arcanes

    Skønt at se den på din liste, også. Hugo Pratt er en mester - jeg ELSKER hans streg og finurlige tankegang.

    Wayne18-12-20 10:55

  • ★★★★★★0

    Chicago skal være overdreven

    Jojo, ellers havde de jo ikke lavet den overdrevet :) - men jeg kan ikke lide det overdrevet. 

    En gang havde jeg det meget svært med musicals - nu har jeg det lidt bedre med dem. Men det er kun La La Land. Labyrinth og Dancer in the Dark, jeg vil give 9/10, og kun et par enkelte på 8/10.

    Guldager18-12-20 10:57

  • ★★★★★★0

    Jojo, ellers havde de jo ikke lavet den overdrevet :) - men jeg kan ikke lide det overdrevet. 

    En gang havde jeg det meget svært med musicals - nu har jeg det lidt bedre med dem. Men det er kun La La Land. Labyrinth og Dancer in the Dark, jeg vil give 9/10, og kun et par enkelte på 8/10.

    Min kone kan ikke fordrage musicals på film - men elsker dem på teateret - tror det handler om om man kan abstrahere fra at de synger nogle af replikkerne - og for hende fungerer det åbenbart bedre live.

    Wayne18-12-20 11:24

  • ★★★★★★1

    Jeg er ret vild med musicals. Min favorit er Singin’ In The Rain. Så intet overraskende fra mig der. Chicago er ikke blandt mine favoritter, men mindes den som en solid film. 

    T. Nielsen18-12-20 11:21

  • ★★★★★★1

    Singin’ In The Rain

    Er jo suveræn, helt enig.

    Wayne18-12-20 11:23

  • ★★★★★★0

    Lavede lige et search på mine musicals. Der dukkede An Affair To Remember Up og kan godt se, at den står betegnet som en musical. Måske husker jeg den ikke godt nok, men mindes da ikke de synger i den, ikke a la en musical i hvert fald?

    T. Nielsen18-12-20 11:47

  • ★★★★★★1

    Uanset, så må jeg smide en top XX efter musicals en dag....

    T. Nielsen18-12-20 11:48

  • ★★★★★★0

    Pan's Labyrinth

    Dejligt at se den er markeret:)

    T. Nielsen18-12-20 11:49

  • ★★★★★★0

    2002 - jeg droppede alt fra 7-10 og ned, så det blev til en top 13.

    1. The Bourne Identity
    2. The Lord of the Rings: The Two Towers
    3. Irréversible
    4. Mou gaan dou aka Infernal Affairs
    5. Blade II
    6. Dirty Pretty Things
    7. Ying xiong aka Hero
    8. 28 Days Later...
    9. Road to Perdition
    10. The Pianist
    11. Bend It Like Beckham
    12. Corto Maltese: La cour secrète des Arcanes
    13. Cidade de Deus aka City of God

    Jeg har aldrig rigtigt læst tegneserierne om Corto Maltese. Men filmen har jeg faktisk haft liggende i flere år. Er der noget at hente, hvis man ikke kender oplægget tror du?

    T. Nielsen18-12-20 11:50

  • ★★★★★★1

    Min Top 20 fra 2002:

    01. The Lord of the Rings: The Two Towers

    02. Harry Potter and the Chamber of Secrets

    03. Spider-Man

    04. Road to Perdition

    05. Cidade de Deus

    06. 25th Hour

    07. Far from Heaven

    08. Insomnia

    09. The Pianist

    10. Signs

    11. Bloody Sunday

    12. Dog Soldiers

    13. The Count of Monte Cristo

    14. Mou gaan dou

    15. About Schmidt

    16. Minority Report

    17. Deuces Wild

    18. Ice Age

    19. Gamle mænd i nye biler

    20. Equilibrium

     

    Værste:

    Infested

    T. Nielsen18-12-20 11:56

  • ★★★★★★0

    Jeg har aldrig rigtigt læst tegneserierne om Corto Maltese. Men filmen har jeg faktisk haft liggende i flere år. Er der noget at hente, hvis man ikke kender oplægget tror du?

    Jeg har aldrig læst tegneserien, eller, jeg har måske kigget nogle album igennem da jeg var yngre, men kan ikke huske dem.

    Zero Cool18-12-20 11:57

  • ★★★★★★0

    Jeg har aldrig læst tegneserien, eller, jeg har måske kigget nogle album igennem da jeg var yngre, men kan ikke huske dem.

    Det jo svar nok:)

    T. Nielsen18-12-20 12:04

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen