Forum - Forum-tråd: Årslister - Fra 2018 og Nedefter

Årslister - Fra 2018 og Nedefter

  • ★★★★★★1

    Min Top 20 Fra 2004:

    01. Spider-Man 2

    02. Harry Potter and the Prisoner of Azkaban

    03. The Aviator

    04. Troy

    05. Eternal Sunshine of the Spotless Mind

    06. The Incredibles

    07. Finding Neverland

    08. Der Untergang

    09. The Bourne Supremacy

    10. Kill Bill: Vol. 2

    11. Sideways

    12. Before Sunset

    13. Collateral

    14. Dead Man's Shoes

    15. Pusher II

    16. Mar adentro

    17. Dawn of the Dead

    18. Hauru no ugoku shiro

    19. The Passion of the Christ

    20. The Chronicles of Riddick

     

    Værste:

    Catwoman

    T. Nielsen17-12-20 08:28

  • ★★★★★★0

    Top 25. 2004

     

                                

    1. Kill Bill: Vol. 2
    2. Collateral
    3. Kung Fu Hustle
    4. Der Untergang
    5. Spider-Man 2
    6. Hotel Rwanda
    7. Before Sunset
    8. Sideways
    9. Crash
    10. The Butterfly Effect
    11. Ocean's Twelve
    12. Banlieue 13
    13. Bourneduellen
    14. After the Sunset
    15. Shaun of the Dead
    16. Maria Full of Grace
    17. De utrolige
    18. National Treasure
    19. Life Aquatic
    20. The Aviator
    21. Evigt solskin i et pletfrit sind
    22. Troja
    23. Mindhunters
    24. The Phantom of the Opera
    25. Harry Potter og fangen fra Azkaban

    Wayne17-12-20 09:01

  • ★★★★★★1

    Dead Man's Shoes

    Ligner noget jeg burde se?

    Mar adentro

    Og skal vist igang med at se mere fra Alejandro Amenábar

    Du har mange fine på din liste og vi deler en del :-)

    Wayne17-12-20 09:07

  • ★★★★★★1

    Dead Man's Shoes er en ret low-key thriller, som don i sin tid anbefalede mig. Den er rigtig god som jeg mindes den.

    Mar adentro står ikke så stærkt i min hukommelse, uden at jeg mindes den som en ret vedkommende film.

    T. Nielsen17-12-20 09:14

  • ★★★★★★1

    Dead Man's Shoes

    Bliver valget i første omgang så, tak for anbefalingen :-)

    Wayne17-12-20 09:15

  • ★★★★★★1

    Banlieue 13

    Den gad jeg ikke rigtigt se i sin tid, da jeg fandt Besson, overvurderet og Taxi filmene lidt trættende. Ved godt han ikke iscenesatte den. Husker min far havde den liggende på dvd.

    Mindhunters

    En ret middelmådig film, som jeg husker den.

    Derudover er din liste fuld af lutter gode titler, selv om  The Phantom of the Opera dog er i den tynde ende:-)

    T. Nielsen17-12-20 09:19

  • ★★★★★★1

    Jeg smider en liste mere, da jeg af erfaring ved, at juledagen ofte går og går, uden at jeg får sat mig foran min pc. Håber det er okay, selv om det ikke var aftalen (som jeg har haft svært ved at ære i forvejen, I know).

    T. Nielsen17-12-20 09:26

  • ★★★★★★1

    T. Nielsen's Top 20 anno 2003:

    01. The Lord of the Rings: The Return of the King

    02. Big Fish

    03. Kill Bill: Vol. 1

    04. X2

    05. Ondskan

    06. Mystic River

    07. Hulk

    08. Open Range

    09. Lost in Translation

    10. Master and Commander: The Far Side of the World

    11. Oldeuboi

    12. Dogville

    13. Matchstick Men

    14. Elephant

    15. 21 Grams

    16. The Last Samurai

    17. Finding Nemo

    18. Tôkyô goddofâzâzu

    19. Rembrandt

    20. Good Bye Lenin!

     

    Værste:

    House of the Dead

    T. Nielsen17-12-20 09:28

  • ★★★★★★0

    Den gad jeg ikke rigtigt se i sin tid, da jeg fandt Besson, overvurderet og Taxi filmene lidt trættende

    Taxifilmene er trættende, helt enig. Denne er dog et frisk pust - og holder du af The Raid filmene, så vil den også være noget for dig. Masser af halsbrækkende action - baseret på parkour.

    En ret middelmådig film, som jeg husker den.

    Mindhunters. Du har nok ret - hvis man kigger på ratings. Jeg var ret godt underholdt af en film som går all in på sin præmis.

    Wayne17-12-20 09:34

  • ★★★★★★0

    Jeg smider en liste mere, da jeg af erfaring ved, at juledagen ofte går og går, uden at jeg får sat mig foran min pc. Håber det er okay, selv om det ikke var aftalen (som jeg har haft svært ved at ære i forvejen, I know).

    Pyt jeg har masser på lager - finder lige min fra året :-)

    Wayne17-12-20 09:35

  • ★★★★★★0

    Top 25. 2003

     

    1. Kill Bill - Volume 1
    2. Ringenes herre: Kongen vender tilbage
    3. Den sidste samurai
    4. Big Fish
    5. 21 gram
    6. My Life Without Me
    7. Mystic River
    8. Lost in Translation
    9. Jeux d'enfants
    10. X-Men 2
    11. Oldboy
    12. Pirates of the Caribbean: Den sorte forbandelse
    13. Bruce den almægtige
    14. Matchstick Men
    15. Thirteen
    16. The Return
    17. Find Nemo
    18. Good Bye Lenin!
    19. The Dreamers
    20. The Italian Job
    21. Open Range
    22. Tilbage til Cold Mountain
    23. Love Actually
    24. De grønne slagtere
    25. Ned Kelly

    Wayne17-12-20 09:35

  • ★★★★0

    Det er godt nok vilde lister du har Åke.....Kan godt se, du som mig er meget mainstream, men ellers stritter det jo i alle mulige og umulige retninger:-D

    Forklar lige hvad du mener med vilde lister? Jeg er bare nysgerrig ;) 

    Jeg synes da ikke at det er mere blandet end jeres lister, hvis det er det du mener?

    Jo, der er da selvfølgelig nogle film der normalt ikke får så meget opmærksomhed, så det får de lige af mig :)

    Det er jo også inspiration til jer, hvis der skulle være nogle enkelte i ikke har set eller har glemt ;)

    Jeg bruger jo også jeres lister til at minde mig om hvad jeg mangler at se.

    Åkepool17-12-20 09:36

  • ★★★★★★0

    Ondskan

    Har med skam at melde, aldrig set den. Måske skal den på must-see listen?

    Ellers fine titler, med mange som er eller kunne være på min liste.

    Wayne17-12-20 09:41

  • ★★★★★★0

    Forklar lige hvad du mener med vilde lister? Jeg er bare nysgerrig ;) 

    Jeg synes da ikke at det er mere blandet end jeres lister, hvis det er det du mener?

    Fandt blot dine stak af i alle retninger (ikke negativt ment skal siges). De er sikkert ikke mere blandet end vores andres. Jeg synes bare hele tiden, at når jeg ser Wayne's så minder de mere om mine egne. Så kun fedt, at der er en del andet på dine.

    T. Nielsen17-12-20 09:48

  • ★★★★★★1

    Har med skam at melde, aldrig set den. Måske skal den på must-see listen?

    Jeg synes det er et rigtig fængende drama. Den er ikke særlig subtil, så kan tro at en del vil påstå den er for firkantet og sort og hvid. Men som dreng fra en "fattig" arbejderbaggrund, kan jeg bare både leve mig voldsomt ind i den og også genkende en del.

    T. Nielsen17-12-20 09:49

  • ★★★★★★1

    Jeg synes det er et rigtig fængende drama. Den er ikke særlig subtil, så kan tro at en del vil påstå den er for firkantet og sort og hvid. Men som dreng fra en "fattig" arbejderbaggrund, kan jeg bare både leve mig voldsomt ind i den og også genkende en del.

    Smukt - så er den nok også noget for mig :-)

    Wayne17-12-20 09:58

  • ★★★★1

    Fandt blot dine stak af i alle retninger (ikke negativt ment skal siges).

    Jeg tager det aldrig negativt, bare rolig ;)

    Jeg synes bare hele tiden, at når jeg ser Wayne's så minder de mere om mine egne.

    Jeg synes nemlig også, lidt kedeligt, at der er mange der går igen på alle vores tre lister, så jeg kigger efter "The odd one out" og prøver også, når 25 film kæmper om 10 pladser, at tage lidt alternative bud ind, da forskellen er så lille mellem de 25 film der alle har samme karakter :) 

    Åkepool17-12-20 10:01

  • ★★★★★★0

    Jeg synes nemlig også, lidt kedeligt, at der er mange der går igen på alle vores tre lister, så jeg kigger efter "The odd one out" og prøver også, når 25 film kæmper om 10 pladser, at tage lidt alternative bud ind, da forskellen er så lille mellem de 25 film der alle har samme karakter :) 

    Det kender jeg godt. Det er også lidt et lotteri på nogen måder, især  når man kommer langt nok tilbage. Jeg vægter rating, uanset. Derefter forsøger jeg at finde en balance mellem de mere "tunge" film, men vægter lyst til gensyn højt også.

    T. Nielsen17-12-20 10:05

  • ★★★★★★0

    Jeg har lister tilbage til 1987. Jeg er nede og hente enkelte fra mine 7/10 ratings. Hvis jeg skal under det, er det muligt at mine lister ikke længere er en top 20:-) Jeg forsøger dog at forsætte, for at se hvor langt tilbage jeg kan komme, mens det stadig giver mening, så at sige.

    T. Nielsen17-12-20 10:06

  • ★★★★★★0

    Det kender jeg godt. Det er også lidt et lotteri på nogen måder, især  når man kommer langt nok tilbage. Jeg vægter rating, uanset. Derefter forsøger jeg at finde en balance mellem de mere "tunge" film, men vægter lyst til gensyn højt også.

    På mine lister er de første 15 nok "sikre valg" - som jeg ganske enkelt synes er de bedste fra året - blandt de sidste 10 har jeg måske 20-30 stykker jeg vælger mellem - og her kan der måske komme et par stykker med, fordi de fortjener lidt fokus.

    Wayne17-12-20 10:09

  • ★★★★★★1

    Jeg har lister tilbage til 1987. Jeg er nede og hente enkelte fra mine 7/10 ratings. Hvis jeg skal under det, er det muligt at mine lister ikke længere er en top 20:-) Jeg forsøger dog at forsætte, for at se hvor langt tilbage jeg kan komme, mens det stadig giver mening, så at sige.

    Så følges vi pænt ad - jeg er nede ved 1986 - og ender nok på et tidspunkt i samme problem. Men lad os tage det op om vi skal lave listerne kortere, eller stoppe - når det giver mening. Enig.

    Wayne17-12-20 10:11

  • ★★★★0

    og her kan der måske komme et par stykker med, fordi de fortjener lidt fokus.

    Det er præcis det jeg også gør.

    Jeg har dog mange 7/10 med, da jeg tilsyneladende ikke giver mange film over det. Det kan godt være jeg er for hård.

    Åkepool17-12-20 10:16

  • ★★★★★★0

    Men lad os tage det op om vi skal lave listerne kortere, eller stoppe - når det giver mening.

    I kan jo gøre som mig, og så lade det være jeres 9'ere og 10'ere kun.

    Guldager17-12-20 10:29

  • ★★★★★★0

    I kan jo gøre som mig, og så lade det være jeres 9'ere og 10'ere kun.

    Så kan det ende med at være ultrakorte lister, til sidst. Og der er er mange 8'ere - og faktisk også 7'ere som jeg holder meget af.

    Wayne17-12-20 10:40

  • ★★★★★★0

    Så kan det ende med at være ultrakorte lister, til sidst. Og der er er mange 8'ere - og faktisk også 7'ere som jeg holder meget af

    Jojo, så tag 8'erne med :)

    For mig er 7 ikke en karakter, der berettiger en plads på en liste over de bedste film fra et år. Jeg har også film med væsentlig lavere karakterer, jeg holder af.

    Men altså, der er jo ingen objektive bedste måder at gøre det på. Jeg har 14 år (i lydfilmsperioden), hvor jeg er under 5 film på en sådanne liste. Så der tager jeg nok 8'erne med også. I 1947 har jeg kun set en film, jeg giver 9 eller 10...(ud af 41 i alt).

    Guldager17-12-20 12:05

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen