Forum - Forum-tråd: Årslister - Fra 2018 og Nedefter

Årslister - Fra 2018 og Nedefter

  • ★★★★★★0

    Jeg har dog overvejet 2001 endnu en gang...

    Det skal lige siges, at jeg ikke synes, den er dårlig.

    Er på en 6'er til den. Og synes de første 20 minutter er virkeligt fede.

    Måske med dit nye filmrum, oplevelsen vil være en anden?

    T. Nielsen29-01-21 09:51

  • ★★★★★★0

    Sæt igang :-)

    Sæt hvad i gang:-) At gense den? har set den to gange og det var ikke i mine tanker, da jeg skrev det. Det var blot tanke om, at jeg ikke fandt den så vildt fantastisk som mange af jer andre.

    T. Nielsen29-01-21 09:52

  • ★★★★★★0

    Det er en tegneserie fantasi - og musikken tæller selvfølgelig op :-)

    Musikken elsker jeg også!

    T. Nielsen29-01-21 09:53

  • ★★★★★★0

    Vi er på linie Bro ;-)

    Kunne jeg næsten fornemme, da jeg læste dit skriv:-)

    T. Nielsen29-01-21 09:53

  • ★★★★★★0

    Bitka na Neretvi

    Har garanteret set den, men kan ikke lige sætte billeder på. 

    Wayne29-01-21 09:54

  • ★★★★★★0

    Bitka na Neretvi

    Med go'e gamle skaldepande Brynner. Det er indrømmet en del år siden jeg har set den, Mindes den som en god krigsfilm, mere realistisk i tonen end mange af de amerikanske måske var dengang.

    T. Nielsen29-01-21 09:57

  • ★★★★★★1

    02. Elvis: The Comeback Special (var meget i tvivl om denne hørte til her og sådan har jeg det med en del koncertfilm jeg har rated. Enkelte har jeg udeladt og andre ikke. Det her er ikke en koncertfilm, men heller ikke en dokumentar om en koncert som Elvis: That's The Way It Is det er. Den ville være berettiget til at være på en filmliste, på samme måde som Elvis On Tour ville, mens jeg har udeladt Elvis: Aloha From Hawaii)

    The King har altid ret til at komme på en liste :-)

    Kan godt huske The Comeback Special - fra et tidspunkt hvor han både havde erfaring og ikke var startet på derouten. Det var vel Vegas som gjorde ham fed, på den ufede måde..

    Wayne29-01-21 10:03

  • ★★★★★★1

    Sæt hvad i gang:-) At gense den? har set den to gange og det var ikke i mine tanker, da jeg skrev det. Det var blot tanke om, at jeg ikke fandt den så vildt fantastisk som mange af jer andre.

    Ach soo :-)

    Wayne29-01-21 10:04

  • ★★★★★★1

    Det var vel Vegas som gjorde ham fed, på den ufede måde..

    Jeg har "studeret" Elvis stort set hele mit liv. Helt så simpelt kan derfor nok ikke påstå det er. Men at han ikke sagde fra til at forsatte med alle disse koncerter i Vegas, har næppe gjort det nemmere for ham. Elvis var en kompliceret bonderøv og et musikalsk naturtalent (uden evne eller lyst til at skrive sine gen sange) med flair for både at tilegne sig evner for at spille instrumenter og synge i mange retninger. Da hans stemme var bedst, rakte den udover normalen, for hvad man kan forvente at man kan ramme af stilarter og toner. Født som white trash, vokset op i fattigdom blandt sorte og hvide, hvor han sang hvid gospel i kirken og smuttede til de sorte områder hvor han boede, for at lytte til deres blues musik. I radioen country osv osv.

    T. Nielsen29-01-21 10:10

  • ★★★★★★0

    Jeg har "studeret" Elvis stort set hele mit liv. Helt så simpelt kan derfor nok ikke påstå det er. Men at han ikke sagde fra til at forsatte med alle disse koncerter i Vegas, har næppe gjort det nemmere for ham. Elvis var en kompliceret bonderøv og et musikalsk naturtalent (uden evne eller lyst til at skrive sine gen sange) med flair for både at tilegne sig evner for at spille instrumenter og synge i mange retninger. Da hans stemme var bedst, rakte den udover normalen, for hvad man kan forvente at man kan ramme af stilarter og toner. Født som white trash, vokset op i fattigdom blandt sorte og hvide, hvor han sang hvid gospel i kirken og smuttede til de sorte områder hvor han boede, for at lytte til deres blues musik. I radioen country osv osv.

    Bestemt en fantastisk sanger og personlighed - man kan uden tvivl drage parralleller til mange andre musik ikoner, når vi taler baggrund og misbrug.

    Wayne29-01-21 10:21

  • ★★★★★★0

    Bestemt en fantastisk sanger og personlighed - man kan uden tvivl drage parralleller til mange andre musik ikoner, når vi taler baggrund og misbrug.

    Elvis’ historie er jo næsten skabelonen til den klassiske Jesus fortælling:)

    T. Nielsen29-01-21 10:23

  • ★★★★★★0

    Elvis’ historie er jo næsten skabelonen til den klassiske Jesus fortælling:)

    Det var måske en overfortolkning :-D

    Wayne29-01-21 10:25

  • ★★★★★★0

    Det var måske en overfortolkning :-D

    Næ, jeg mener faktisk at Elvis’ liv og levned er populærmusikkens svar på Jesus mytologien:)

    T. Nielsen29-01-21 10:26

  • ★★★★★★1

    Næ, jeg mener faktisk at Elvis’ liv og levned er populærmusikkens svar på Jesus mytologien:)

    Forskellen er bare at; The King is alive ;-)

    Wayne29-01-21 11:21

  • ★★★★★★0

    Forskellen er bare at; The King is alive ;-)

    Hahaha:D

    T. Nielsen29-01-21 11:41

  • ★★★★★★0

    Så fortsætter vi med;

    Top 13 - 1967

    1. In the Heat of the Night
    2. The Jungle Book
    3. The Graduate
    4. You Only Live Twice
    5. Le Samouraï
    6. Cool Hand Luke
    7. The Producers
    8. Bonnie and Clyde
    9. Playtime
    10. The Dirty Dozen
    11. Belle de Jour
    12. Point Blank
    13. Asterix the Gaul

    Wayne 1-02-21 10:42

  • ★★★★★★0

    Den rigtige top 10 fra 1967:-)

    01. The Dirty Dozen

    02. Cool Hand Luke

    03. In Cold Blood

    04. Guess Who's Coming to Dinner

    05. Dance of the Vampires

    06. The Jungle Book

    07. Oscar

    08. You Only Live Twice

    09. Bonnie and Clyde

    10. Tobruk

     

     

    Værste:

    Elsk... din næste!

    T. Nielsen 1-02-21 15:58

  • ★★★★★★0

    In the Heat of the Night

    Har set den for mange år siden og mindes den som fantastisk. Men har aldrig rated den.....Så derfor har jeg den ikke med. Men føler mig sikker på, den burde være i min top 10:-)

    T. Nielsen 1-02-21 15:59

  • ★★★★★★0

    Top 10 anno 1966:

    01. Il buono, il brutto, il cattivo

    02. Dracula: Prince of Darkness

    03. Who's Afraid of Virginia Woolf?

    04. The Chase

    05. Django

    06. Fantastic Voyage

    07. El Dorado

    08. The Sand Pebbles

    09. The Professionals

    10. Nevada Smith

    Værste:

    Krybskytterne på Næsbygård

    T. Nielsen 1-02-21 16:01

  • ★★★★★★0

    Har set den for mange år siden og mindes den som fantastisk. Men har aldrig rated den.....Så derfor har jeg den ikke med. Men føler mig sikker på, den burde være i min top 10:-)

    Du bør se den igen i nærmeste fremtid ren 10/10

    Wayne 1-02-21 23:04

  • ★★★★★★0

    Den rigtige top 10 fra 1967:-)

    01. The Dirty Dozen

    02. Cool Hand Luke

    03. In Cold Blood

    04. Guess Who's Coming to Dinner

    05. Dance of the Vampires

    06. The Jungle Book

    07. Oscar

    08. You Only Live Twice

    09. Bonnie and Clyde

    10. Tobruk

     

     

    Værste:

    Elsk... din næste!

    Troede egentlig du havde set Le Samouraï - og du er ikke fan af The Graduate? Du der ellers er ret glad for  Dronningen ;-)

    In Cold Blood burde jeg måske skrive op?

    Wayne 1-02-21 23:12

  • ★★★★★★0

    Top 10 anno 1966:

    01. Il buono, il brutto, il cattivo

    02. Dracula: Prince of Darkness

    03. Who's Afraid of Virginia Woolf?

    04. The Chase

    05. Django

    06. Fantastic Voyage

    07. El Dorado

    08. The Sand Pebbles

    09. The Professionals

    10. Nevada Smith

    Værste:

    Krybskytterne på Næsbygård

    Min liste kommer i morgen - vi har, ikke overraskende, et par dubletter i western genren ;-)

    Wayne 1-02-21 23:16

  • ★★★★★★0

    Top 10 - 1966

     

    1. The Good, the Bad and the Ugly
    2. Who's Afraid of Virginia Woolf?
    3. Sult
    4. El Dorado
    5. Django
    6. Cul-de-sac
    7. Batman: The Movie
    8. Alfie
    9. Our Man Flint
    10. Slap af Frede!

    Wayne 2-02-21 13:14

  • ★★★★★★0

    Troede egentlig du havde set Le Samouraï - og du er ikke fan af The Graduate? Du der ellers er ret glad for  Dronningen ;-)

    In Cold Blood burde jeg måske skrive op?

    Har....ikke.....set....dem:-/ Eller dvs at jeg har muligvis set en del af The Graduate i Tv engang i tidernes morgen. Jeg fik den foræret på dvd af don, for snart 12-15 år siden tror jeg og har altid skide gerne ville se den. Men fik vist lavet en Johan på den, så har aldrig fået smidt den i maskinen....Ups.....

    Kan ikke svare på, om du burde skrive In Cold Blood op? Tænker dog du ville kunne lide den. Men om du vil sætte den så højt som jeg, aner jeg faktisk ærligt ikke. Den bygger på en virkelig sag og er en filmatisering af Truman Capote's bog som sagen. Men det ved du nok.

    T. Nielsen 2-02-21 13:36

  • ★★★★★★0

    Top 10 - 1966

     

    1. The Good, the Bad and the Ugly
    2. Who's Afraid of Virginia Woolf?
    3. Sult
    4. El Dorado
    5. Django
    6. Cul-de-sac
    7. Batman: The Movie
    8. Alfie
    9. Our Man Flint
    10. Slap af Frede!

    Ja, det er et par westerns tilfælles....Må skyldes vores alder:-) Jeg synes det er hyggeligt du har Slap Af Frede med. Selv om hverken den eller Slå Første Frede er mesterværker på nogen måde, så er de sgu ganske, ja hyggelige og underholdende.

    T. Nielsen 2-02-21 13:38

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen