Cul-de-sac
Den kender jeg faktisk ikke. Har lige slået den op og ser at det er Roman Polanski der står bag og han har jo lavet flere fine film.
Cul-de-sac
Den kender jeg faktisk ikke. Har lige slået den op og ser at det er Roman Polanski der står bag og han har jo lavet flere fine film.
T. Nielsen 2-02-21 13:39
Men man har jo også set langt færre film fra de her år - det er jo kun de kendteste, der er tilgængelige, så der kommer flere overlap.
----
1967:
9/10
Bedste film: Guess Who’s Coming To Dinner
Værste film: Prehistoric Women
----
1966:
Bedste film: The Good, The Bad and The Ugly
Værste film: Manos, The Hands of Fate
----
1965:
Bedste film: The Spy Who Came in From the Cold
Værste film: Knack…and How to get It, The
Har....ikke.....set....dem:-/ Eller dvs at jeg har muligvis set en del af The Graduate i Tv engang i tidernes morgen. Jeg fik den foræret på dvd af don, for snart 12-15 år siden tror jeg og har altid skide gerne ville se den. Men fik vist lavet en Johan på den, så har aldrig fået smidt den i maskinen....Ups.....
Big mistake - huge ;-D
Det er en af de klassikere man skal se, Dustin og Anne Bancroft er gode på hver deres måde :-) Og så er der musikken af Simon/Garfunkel...
Slap Af Frede
Det var lidt Olsen Banden, inden. Bahs og Balling skrev også disse - det er en slags dansk spoof på 007. Hyggelig som du skriver ;-)
Jeg bemærker at Guldager også har In Cold Blood med. Så har du to anbefalinger Wayne:)
T. Nielsen 4-02-21 07:40
Jeg har i øvrigt lister ned til 1959 indtil videre. Jeg tror godt jeg kan komme en del år endnu, før det bliver til en top 2 eller noget:)
T. Nielsen 4-02-21 07:41
In Cold Blood
Den er hermed noteret - tak for anbefalingen :-)
Jeg har i øvrigt lister ned til 1959 indtil videre. Jeg tror godt jeg kan komme en del år endnu, før det bliver til en top 2 eller noget:)
Der er jeg også - tror dog at jeg kommer til at nærme os en top 5 pr år. Har ikke nok til top-10 når vi havner i 50'erne :-)
Jeg kan lave en top5 indtil 1927 og en top10 de fleste af årene også. Det kræver dog, jeg tager 7/10'erne med.
Jeg kan lave en top5 indtil 1927 og en top10 de fleste af årene også. Det kræver dog, jeg tager 7/10'erne med.
Det må jeg beundre. Jeg har godt nok set utallige mange gamle film. En del har jeg dog aldrig rated og måske også glemt. Bemærkede at der var år, hvor jeg kun havde rated 4-6 film tror jeg og jeg ikke har tjekket efter 32. Før 32 der kommer der nok år uden jeg har set en eneste film (eller rated nogen i hvert fald)
T. Nielsen 4-02-21 11:47
Nu gik jeg lige i gang med at se på film per årti - så alt efter din definition af gammel, så er der p
Alt før 70 er gammelt:)
T. Nielsen 4-02-21 12:31
Jeg har set (eller rated) 8 film fra 20’erne. Jeg har givet set en del kortfilm også. Har rated 68 fra 30’erne.
T. Nielsen 4-02-21 12:33
Fra 00’erne har jeg rated 1932 titler.
T. Nielsen 4-02-21 12:35
Alt før 70 er gammelt:)
Sorry....But I Only Tell The Truth.............
T. Nielsen 4-02-21 12:49
Ny uge - og et par årslister mere;
Top 10 - 1965
Top 10 - 1964
Faster, Pussycat! Kill! Kill!
Haha, fedt du har den med. Husker de kørte den i 90'erne i tv. Tror jeg så lidt af den. Burde se den hele. Det er jo en kultfilm!
T. Nielsen 8-02-21 14:34
A Fistful of Dollars
En del førstepladser til Leone og det synes jeg jo kun er dejligt. Ellers har jeg ikke så meget at sige til dine lister, uden at mine vist er mere anderledes end man burde tro.....Tror jeg;-)
T. Nielsen 8-02-21 14:35
Ladies and gentlemen, I'm proud to present the worlds 10 best film from 1965:-)
01. Doctor Zhivago
02. Thunderball
03. Per qualche dollaro in più
04. Winnetou - 3. Teil
05. Battle of the Bulge
06. The Cincinnati Kid
07. The Sound of Music
08. The Great Race
09. The Flight of the Phoenix
10. The Heroes of Telemark
Værste:
Die Pyramide des Sonnengottes
T. Nielsen 8-02-21 14:39
Ladies and gentlemen, I'm proud to present the worlds 10 best film from 1964;-)
01. Seven Days in May
02. Goldfinger
03. The Fall of the Roman Empire
04. Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb
05. Zulu
06. Per un pugno di dollari
07. Viva Las Vegas
08. The Train
09. Fantômas
10. Winnetou - 2. Teil
Værste:
Buffalo Bill, l'eroe del far west
T. Nielsen 8-02-21 14:41
Haha, fedt du har den med. Husker de kørte den i 90'erne i tv. Tror jeg så lidt af den. Burde se den hele. Det er jo en kultfilm!
Russ Meyer havde særlige krav, når han castede sine kvindelige skuespillere :-)
Russ Meyer havde sine krav, når han castede sine kvindelige skuespillere :-)
Ja og to af dem var store:-P
T. Nielsen 8-02-21 14:42
En del førstepladser til Leone og det synes jeg jo kun er dejligt. Ellers har jeg ikke så meget at sige til dine lister, uden at mine vist er mere anderledes end man burde tro.....Tror jeg;-)
Spændende :-)