Du har Winnetou med:) Stort!
Selvfølgelig - herligt at gense klip fra filmen :-)
Du har Winnetou med:) Stort!
Selvfølgelig - herligt at gense klip fra filmen :-)
Der er heller ikke så mange film at vælge imellem tænker jeg?
Præcist - og det bliver vanskeligere, jo længere tilbage vi går :-)
Præcist - og det bliver vanskeligere, jo længere tilbage vi går :-)
Jeg er dykket ned i 40’erne og har ændret det til en top 5 når vi kommer så langt.
T. Nielsen15-02-21 10:07
Jeg er dykket ned i 40’erne og har ændret det til en top 5 når vi kommer så langt.
Wow - du er langt foran mig. Jeg er kun nået til 1956
Jeg holder atter forpremiere på mine lister, da jeg har tid og ro til det nu. Det ved jeg ikke, om jeg får i løbet af ugen. Så mine damer og herrer, nonbinære, transkønnede, trikønnede, situationsbestemt flyvende kønsidentiteter og alle i andre skønne kønnede og ikke-kønnede mennesker derude (og nå ja, også Wayne;), her følger min top 10 for året 1961:
01. The Guns of Navarone
02. Yôjinbô
03. Judgment at Nuremberg
04. The Hustler
05. Taste of Fear
06. The Misfits
07. The Curse of the Werewolf
08. The Last Sunset
09. Breakfast at Tiffany's
10. Mysterious Island
Værste:
Reptilicus
T. Nielsen21-02-21 10:03
Min top 10 for året 1960:
01. Spartacus
02. Psycho
03. Tarzan the Magnificent
04. Jungfrukällan
05. The Magnificent Seven
06. The Time Machine
07. Flaming Star
08. North to Alaska
09. Inherit the Wind
10. The Alamo
Værste:
Tarzan and the Trappers
T. Nielsen21-02-21 10:07
Jeg holder atter forpremiere på mine lister, da jeg har tid og ro til det nu. Det ved jeg ikke, om jeg får i løbet af ugen. Så mine damer og herrer, nonbinære, transkønnede, trikønnede, situationsbestemt flyvende kønsidentiteter og alle i andre skønne kønnede og ikke-kønnede mennesker derude (og nå ja, også Wayne;), her følger min top 10 for året 1961:
01. The Guns of Navarone
02. Yôjinbô
03. Judgment at Nuremberg
04. The Hustler
05. Taste of Fear
06. The Misfits
07. The Curse of the Werewolf
08. The Last Sunset
09. Breakfast at Tiffany's
10. Mysterious Island
Værste:
Reptilicus
Herligt der også blev plads til mig i din ordekilibristiske prolog :-)
Fin liste - og vi har selvfølgelig nogle af de samme - uden at de ligner.
Jeg er først ved min pc i morgen - så der følger min.
Min top 10 for året 1960:
01. Spartacus
02. Psycho
03. Tarzan the Magnificent
04. Jungfrukällan
05. The Magnificent Seven
06. The Time Machine
07. Flaming Star
08. North to Alaska
09. Inherit the Wind
10. The Alamo
Værste:
Tarzan and the Trappers
Igen en del dubletter. Kan du anbefale Jomfrukilden og The Time Mashine?
Jeg er i øvrigt ved at være færdig med 1940’erne - som jeg kan levere en fornuftig top 5 i. Bortset fra 1943 - måske på grund af krigen?
Jeg er først ved min pc i morgen - så der følger min.
Ser jeg frem til:-)
T. Nielsen21-02-21 12:30
Jeg er i øvrigt ved at være færdig med 1940’erne - som jeg kan levere en fornuftig top 5 i. Bortset fra 1943 - måske på grund af krigen?
Jeg er færdig med 40'erne. Havde ikke problemer med at lave en top 5 (kunne også have lavet en top 8, måske endda 10, uden det store et par af åren). Kun 1944 gav mig lidt udfordringer. Der måtte jeg ned og hente 2 film med en 6/10 rating og det har jeg ikke gjort nogen af de andre år.
T. Nielsen21-02-21 12:32
Kan du anbefale Jomfrukilden og The Time Mashine?
Ja da....Den første er en film, der i mine øjne ikke er voldsomt dateret, grundet typen. Time Machine er naturligvis meget dateret både med hensyn til effekter og historien. Men jeg knuselsker den. Skide underholdende, hvis man som jeg altså har et stort bankende hjerte for den slags.
Jeg har lige lavet min top 5 for 1939. Shiiiit, det var et godt filmår. Måtte skære hele 11 pissefede film fra:-/
T. Nielsen21-02-21 13:27
Jeg har lige lavet min top 5 for 1939. Shiiiit, det var et godt filmår. Måtte skære hele 11 pissefede film fra:-/
Pralerøv ;-)
Pralerøv ;-)
Jaja, fra året efter kunne det kun blive til en top 3, hvis det skulle give mening :-O
T. Nielsen22-02-21 07:05
Jaja, fra året efter kunne det kun blive til en top 3, hvis det skulle give mening :-O
Ok - nu er jeg spændt på at ramme 1939 - 1942 - var optur for mig, der havde jeg trods alt 10 tiltler at vælge imellem :-)
Lad os få 60'eren overstået - og så skal vi vel igang med de 70'ere, som vi sprang over?
Der er jo mange flere fede film fra det årti, som ikke er blevet nævnt i Moovy's top 50 :-)
Top 10 - 1961
Top 10 - 1960
Jaja, fra året efter kunne det kun blive til en top 3, hvis det skulle give mening :-O
Så har jeg ramt 1939 - og jeg forstår bedre hvad du mener. Jeg har generelt flere film på min liste fra 1942 til start af 1930'erne - end jeg havde i 1940'erne - ellers.
Lad os få 60'eren overstået - og så skal vi vel igang med de 70'ere, som vi sprang over?
Der er jo mange flere fede film fra det årti, som ikke er blevet nævnt i Moovy's top 50 :-)
Top 10 - 1961
- Judgment at Nuremberg
- The Hustler
- Yojimbo
- West Side Story
- One Hundred and One Dalmatians
- The Guns of Navarone
- Breakfast at Tiffany's
- The Misfits
- Harry og kammertjeneren
- The Comancheros
Der er alligevel en del forskel, i forhold til hvor få film man måske har set de år.
Ja, tilbage til 70'erne. Dem mangler vi jo i den grad.
T. Nielsen23-02-21 10:02
Så har jeg ramt 1939 - og jeg forstår bedre hvad du mener. Jeg har generelt flere film på min liste fra 1942 til start af 1930'erne - end jeg havde i 1940'erne - ellers.
Tror måske jeg fik udtrykt mig forkert. Jeg skrev året efter 1939, men mente jo året før, altså 1938. 40'erne havde jeg som sagt ikke de store udfordringer med. 1939 var et guldår. Men fra 1938 og ned, ser det unægtelig ret tyndt ud:-) Men jeg tager de år jeg kan med de film jeg kan, så langt tilbage jeg kan.
T. Nielsen23-02-21 10:03
Top 10 - 1960
- Psycho
- Spartacus
- The Apartment
- The Magnificent Seven
- Breathless
- North to Alaska
- The Alamo
- Ocean's 11
- Let's Make Love
- Baronessen fra benzintanken
Har egentlig set The Apartment, men det er så længe siden, at jeg ærligt ikke ved hvad jeg ville synes om den i dag. Kunne så vidt jeg husker, godt lide den i sin tid.
Ocean's 11 mindes jeg som lidt kedelig, selv om jeg holder meget af The Rat Pack.
Baronessen fra Benzintanken havde jeg faktisk også i spil, det jeg synes det er en vellykket dansk romantisk komedie. Dem findes der ikke mange af, altså så vellykkede af slagsen i dansk film.
T. Nielsen23-02-21 10:06
The Apartment
Det er jo en fortælling om en amoralsk person, som for egen vindings skyld hjælper sine chefer med at have ægteskabelige sidespring - i sin egen lejlighed.
På mange måder et emne som i vores ny-puritanske tid - er endnu mere kontroversielt end det var i 60'ernes begyndende frigjorthed.
Baronessen fra Benzintanken havde jeg faktisk også i spil, det jeg synes det er en vellykket dansk romantisk komedie. Dem findes der ikke mange af, altså så vellykkede af slagsen i dansk film.
Enig, der er få som har en kvallitet som er værd at nævne - men denne er.
Tror måske jeg fik udtrykt mig forkert. Jeg skrev året efter 1939, men mente jo året før, altså 1938. 40'erne havde jeg som sagt ikke de store udfordringer med. 1939 var et guldår. Men fra 1938 og ned, ser det unægtelig ret tyndt ud:-) Men jeg tager de år jeg kan med de film jeg kan, så langt tilbage jeg kan.
Jeg har det helt på samme måde - jeg kan præstere en ok top 3 - til 5 - men heller ikke mere. Tyverne tror jeg må blive en samlet top - et eller andet.
Det er jo en fortælling om en amoralsk person, som for egen vindings skyld hjælper sine chefer med at have ægteskabelige sidespring - i sin egen lejlighed.
På mange måder et emne som i vores ny-puritanske tid - er endnu mere kontroversielt end det var i 60'ernes begyndende frigjorthed.
Det kan du have en pointe i måske.
T. Nielsen23-02-21 10:51
1961
1960: