Ja og han dukker op igen hos mig. Se med i næste uge:-D
Jeg kan ikke huske om jeg har set The Naked Spur - men han er også med hos mig, i næste uge ;-)
Ja og han dukker op igen hos mig. Se med i næste uge:-D
Jeg kan ikke huske om jeg har set The Naked Spur - men han er også med hos mig, i næste uge ;-)
Jeg kan ikke huske om jeg har set The Naked Spur - men han er også med hos mig, i næste uge ;-)
Den er værd (!) at se, hvis man er til westerns!
T. Nielsen20-04-21 10:22
Den er værd (!) at se, hvis man er til westerns!
Den er lige skrevet på listen :-D
Den er lige skrevet på listen :-D
Sådan!!!
T. Nielsen20-04-21 10:41
Mandag - ny uge - og nye lister;
Top 8 - 1953
1. Roman Holiday
2. Stalag 17
3. Peter Pan
4. Shane
5. Monsieur Hulot's Holiday
6. From Here to Eternity
7. Gentlemen Prefer Blondes
8. Calamity Jane
Ikke en kæmpe liste, men gode film;
Top 6 - 1952
1. Singin' in the Rain
2. High Noon
3. Scaramouche
4. Ivanhoe
5. The Crimson Pirate
6. Bend of the River
Spørgsmål om 1955.. Hvor hulen er Night of the Hunter?! Helt klart min #1 fra 1955, og en af mine top 10 of all time.
Night of the Hunter
Du er altid velkommen til at smide din liste, men tak input ;-)
Jeg undres bare! Har du/i ikke set den, eller er de andre film bare bedre?
Jeg undres bare! Har du/i ikke set den, eller er de andre film bare bedre?
Jeg har ikke set den - men det burde jeg, kan jeg forstå :-)
Spørgsmål om 1955.. Hvor hulen er Night of the Hunter?! Helt klart min #1 fra 1955, og en af mine top 10 of all time.
Jeg har haft den stående i en Johans tid på hylden:-/
T. Nielsen26-04-21 10:44
Jeg har haft den stående i en Johans tid på hylden:-/
Skammekrogen - blandt infinity stenene :-)
Skammekrogen - blandt infinity stenene :-)
:-D
T. Nielsen26-04-21 10:46
Min top 10 fra 1953:
01. The Naked Spur
02. Shane
03. The War of the Worlds
04. From Here to Eternity
05. Roman Holiday
06. Stalag 17
07. Peter Pan
08. Knights of the Round Table
09. The Desert Rats
10. The Robe
Værste:
Fløjtespilleren
T. Nielsen26-04-21 10:48
5. Monsieur Hulot's Holiday
8. Calamity Jane
De to har jeg faktisk ikke set. Resten er godkendt:-)
T. Nielsen26-04-21 10:51
Jeg har ikke set den - men det burde jeg, kan jeg forstå :-)
Det vil jeg mene! Robert Mitchums rolle i den er ikonisk, og filmen er suspenseful og fantastisk.
The Naked Spur
Den lå som din nr. 1 - så må jeg have den set :-)
The War of the Worlds
Burde jeg nok også få fat i.
Det vil jeg mene! Robert Mitchums rolle i den er ikonisk, og filmen er suspenseful og fantastisk.
Den er noteret :-)
Min top 10 fra året 1952:
01. Singin' in the Rain
02. High Noon
03. Ivanhoe
04. The Crimson Pirate
05. Limelight
06. The Quiet Man
07. The Bad and the Beautiful
08. The Prisoner of Zenda
09. Bend of the River
10. Against All Flags
Værste:
Det store løb
T. Nielsen26-04-21 11:13
Limelight
Har jeg set for mange år siden, og husker den som rigtig god - den kunne nok godt trænge til et gensyn.
Men generelt er vi vist pænt enige om listen :-)
Har jeg set for mange år siden, og husker den som rigtig god - den kunne nok godt trænge til et gensyn.
Men generelt er vi vist pænt enige om listen :-)
Ja, der er ikke de vilde udsving. Men vi er nok også både vokset op med, mange af de samme film og så er en del af vores titler, jo også dem man ofte vil støde på.
T. Nielsen26-04-21 12:08
Hey! Jeg er enig med Dyg - nu stopper I med alle lister indtil I har set Night of the Hunter!
De er usorteret - men mine favoritter er markeret med fed
1956
9/10
The Wrong Man
The Ten Commandments
There's Always Tomorrow
Written On The Wind
The Burmese Harp
8/10
The Killing
A Man Escaped
The Man Who Knew To Much
Baby Doll
While The City Sleeps
The Searchers
The Harder They Fall
The Bad Seed
Aparajito
Friendly Persuasions
----
1955
9/10
The Night Of The Hunter
Smiles of a Summer Night
Pather Panchali
The Desperate Hours
8/10
The Man From Laramie
Ordet
Les Diaboliques
Rififi
The Man With The Golden Arm
Blackboard Jungle
----
1954
9/10
De Syv Samuraier
Dial M For Murder
Rear Window
On The Waterfront
Chikamatsu Monogatari
Sansho The Bailiff
8/10
Hobson's Choice
Magnificent Obsession
The Caine Mutiny
La Strada
Twenty Four Eyes
White Christmas
Late Chrysanthemums
Johnny Guitar
Fear
nu stopper I med alle lister indtil I har set Night of the Hunter!
For sent....Den kan første komme på i år 2023, når vi kører alle årene igen...(som om:-) Jeg har vitterligt fået lyst til at smide den på. Desværre er mit filmværelse pakket ned, pga vi sætter nye vinduer i. Jeg gider ikke se den i stuen, hvor jeg hverken kan se den i fred eller på mit bedste udstyr.
T. Nielsen27-04-21 09:27
Du har en imponerende bredde på dine lister. Men også en evne til at ramme titler, som jeg er nød til at slå op, for at se om jeg i det hele taget kender dem. Men der er en del inspiration at finde og synes at have bemærket, at du har en lille svaghed for klassisk Hollywood, så tænker din smag ikke rammer så langt ved siden af noget jeg ville synes om, selv om vi har ret forskellig smag generelt.
T. Nielsen27-04-21 09:32