Shit, det var mange Guldager på en gang:-)
Følte ikke helt for 70'erne :) - men vel gerne uddybe de lidt mindre kendte titler i aften
Shit, det var mange Guldager på en gang:-)
Følte ikke helt for 70'erne :) - men vel gerne uddybe de lidt mindre kendte titler i aften
Følte ikke helt for 70'erne :) - men vel gerne uddybe de lidt mindre kendte titler i aften
Meget gerne!
T. Nielsen 8-03-21 11:56
Og så følger du da også op med en fantastisk top 5, hvor vi er stort set enige. Tommel op :-)
Ja vi rammer mere ens end man trods alt burde forvente:)
T. Nielsen 8-03-21 22:17
Top 25 - 1975
Top 25 - 1974
Nå ja for søren da, det er den tid på ugen:-)
T. Nielsen15-03-21 10:13
Min 1975 top 10:-)
01. One Flew Over the Cuckoo's Nest
02. Jaws
03. Flåklypa Grand Prix
04. Monty Python and the Holy Grail
05. Three Days of the Condor
06. The Man Who Would Be King
07. Barry Lyndon
08. Rooster Cogburn
09. The Return of the Pink Panther
10. The Wind and the Lion
Værste:
Sønnen fra vingården
T. Nielsen15-03-21 10:11
Nå ja for søren da, det er deb tid på ugen:-)
Nemmerlig :-)
Top 25 - 1975
- One Flew Over the Cuckoo's Nest
- Monty Python and the Holy Grail
- Jaws
- The Pinchcliffe Grand Prix
- Dog Day Afternoon
- Barry Lyndon
- Dersu Uzala
- Love and Death
- The Man Who Would Be King
- Three Days of the Condor
- The Great Waldo Pepper
- Tommy
- The Rocky Horror Picture Show
- A Genius, Two Partners and a Dupe
- Breakheart Pass
- The Eiger Sanction
- The Adventure of Sherlock Holmes' Smarter Brother
- The Passenger
- Olsen-banden på sporet
- The Wind and the Lion
- The Day of the Locust
- French Connection II
- Rooster Cogburn
- Death Race 2000
- Supervixens
Nu det selvsagt svært helt at sammenligne, når du har så mange og jeg så få. Du har dog ret mange af mine på din liste. Men igen, det er 70'erne og så har vi jo nok set mange af de samme store film.
T. Nielsen15-03-21 10:12
Min 1975 top 10:-)
01. One Flew Over the Cuckoo's Nest02. Jaws
03. Flåklypa Grand Prix
04. Monty Python and the Holy Grail
05. Three Days of the Condor
06. The Man Who Would Be King
07. Barry Lyndon
08. Rooster Cogburn
09. The Return of the Pink Panther
10. The Wind and the Lion
Værste:
Sønnen fra vingården
Ikke den store uenighed om top 4.
Min top 10 fra året 1974:
01. The Godfather: Part II
02. Young Frankenstein
03. Chinatown
04. The Texas Chain Saw Massacre
05. Death Wish
06. The Towering Inferno
07. Blazing Saddles
08. The Odessa File
09. Murder on the Orient Express
10. ...altrimenti ci arrabbiamo!
Værste:
El buque maldito
T. Nielsen15-03-21 10:14
Ikke den store uenighed om top 4.
Nope. Lidt med rækkefølgen, men det er vist i petitesse afdelingen.
T. Nielsen15-03-21 10:15
Nu det selvsagt svært helt at sammenligne, når du har så mange og jeg så få. Du har dog ret mange af mine på din liste. Men igen, det er 70'erne og så har vi jo nok set mange af de samme store film.
Præcist, antallet på mine lister falder dog drastisk når vi skal igang med næste årti - 50'erne.
Til gengæld er vi da vist nærmest imponerende langt fra hinanden mht året 1974?
T. Nielsen15-03-21 10:17
The Texas Chain Saw Massacre
Det er nok en fejl i min filmopdragelse, men jeg har aldrig haft lyst til at se den.
Det er nok en fejl i min filmopdragelse, men jeg har aldrig haft lyst til at se den.
Den er meget lidt blodig, meget stemningsfuld og scenegrafisk ganske iderig og så er den tydeligt lavet på et lille budget.
T. Nielsen15-03-21 10:19
Til gengæld er vi da vist nærmest imponerende langt fra hinanden mht året 1974?
Ja, jeg undrer mig over at jeg ikke har Death Wish med - den skulle minimum have været på min 7. plads. Jeg kan åbenbart ikke helt stole på IMDb søgningerne.
Den er meget lidt blodig, meget stemningsfuld og scenegrafisk ganske iderig og så er den tydeligt lavet på et lille budget.
Kan godt være jeg burde give den en chance, så.
Ja, jeg undrer mig over at jeg ikke har Death Wish med - den skulle minimum have været på min 7. plads. Jeg kan åbenbart ikke helt stole på IMDb søgningerne.
Nå for pokker? Underligt. Aner ikke om jeg har været “ramt” af dette. Har så bare ikke opdaget det endnu.
T. Nielsen15-03-21 10:28
Kan godt være jeg burde give den en chance, så.
Jeg blev i sin tid ret overrasket, at filmen er så langt mere ud i det kvalitative kunstneriske (skal jeg trække den lidt langt!) end det blodige vold der har fulgt den som rygte.
T. Nielsen15-03-21 10:31
Nå for pokker? Underligt. Aner ikke om jeg har været “ramt” af dette. Har så bare ikke opdaget det endnu.
Jeg kan se at du ikke har Thunderbolt and Lightfoot med på din liste - ellers en film jeg ville tro var noget for dig?
Jeg kan se at du ikke har Thunderbolt and Lightfoot med på din liste - ellers en film jeg ville tro var noget for dig?
Den klarede ikke cuttet. Rater den 7/10, så den er også noget for mig. Har set den 2-3 gange. Det er dog en del år siden, så kan ikke helt sætte ord på hvorfor 7?
T. Nielsen15-03-21 10:35
Den klarede ikke cuttet. Rater den 7/10, så den er også noget for mig. Har set den 2-3 gange. Det er dog en del år siden, så kan ikke helt sætte ord på hvorfor 7?
Nix kender det - det er kun det bedste film der står krystalklart i hukommelsen.
Så blev det mandag.
Top 25 - 1973
Top 25 - 1972