Forum - Forum-tråd: Den politiske tråd

Den politiske tråd

  • ★★★★★1

    En lidt mere seriøs analyse i Politiken:

    Bøsser elsker palæstinensere.

    Sådan må man have tænkt i Copenhagen Pride, siden organisationen i februar meldte ud, at den står »solidarisk med det palæstinensiske folk«, og lod sine sponsorer og partnere vide, at de skulle deklarere deres »interesser og aktiviteter i Israel og Palæstina«.

    Efterfølgende brød helvede løs. Priden forsøgte at skjule dårlig politisk dømmekraft som »uklar kommunikation«, men skaden var sket, og sponsorerne flygtede.

    Efterfølgende har flere gjort organisationen opmærksom på, at regnbueflaget nok vajer relativt sjældnere i Gazastriben end i Tel Aviv, men det kan være svært at forstå, når vanetænkning og politiske fordomme bliver retningsgivende for de valg, man tager.

    Selvfølgelig er det ikke vanskeligt at lave en politisk associationsrække fra homoseksuelle til palæstinensere. Homoseksuelles og lgbt-personers rettigheder har traditionelt været knyttet til venstrefløjen, der gik op imod konservativ fordømmelse af deres levevis, og historisk har de organiseret sig i venstreorienterede grupperinger. Det palæstinensiske folks sag har haft samme historiske tilknytning til venstrefløjen, så det er ikke underligt, at arrangørerne tænkte, at den gamle ligning stadig gjaldt.

    Men tingene har ændret sig markant. I Sverige har man for eksempel set en massiv bevægelse af homoseksuelle mænd i retning af den yderste højrefløj. Sveriges Television udsendte sidste år en dokumentar, der slet og ret hed ’SD-bögar’ og henviste til, at Sverigedemokraterne ganske overraskende er blevet det nye bøsseparti. Årsagen skal netop findes i, at homoseksuelle i Sverige i dag føler, at den største trussel mod dem kommer fra miljøet af muslimske medborgere. For dem definerer deres seksualitet ikke længere et automatisk medlemskab af venstrefløjen.

    I det hele taget bør særligt venstrefløjen overveje, om politisk kassetænkning ikke ender med at stå i vejen for deres politiske projekter. Hvis man automatisk antager, at en gruppe af borgere, defineret ud fra demografiske karakteristika, automatisk er venstreorienterede, kan man ende med at være præcis ligeså stigmatiserende og generaliserende, som netop venstrefløjen ofte beskylder andre for at være.

    chandler7523-05-24 16:12

  • ★★★★★★2

    Tænk, at det at sutte pik, betyder så meget for nogle mennesker. Er det da ikke fucking ligegyldigt hvad folk gør og har lyst til? Hvem kommer til skade? Ca ingen. Andet end nogle menneskers selvretfærdige syn på livet. Mennesker er kun drevet af had, og deres noninformative memes på Facebook. 

    Det kunne være fucking fantastisk, hvis alle mennesker fandt deres informationer og byggede deres holdninger, på noget de faktisk havde sat sig ind i. Men det er nemmest og mest uforpligtende, at lave et tombs up til en westerhawsfisker, der i hvert fald ikke skal have en pik ind i sin røv! 

    Helge: der er jo ingen der putter deres tissemand ind i dig. Du er gået fri. Bare slap af. Det blev ikke din nummer i denne omgang. Bare drik din Slots og slap af! 

    davenport23-05-24 18:52

  • ★★★0

    Jeg tror de er bange for det smitter. 

    Aranyhajú Nyárszépe23-05-24 20:16

  • ★★★★★★0

    AHHH, jeg har fået bøz...

    davenport23-05-24 20:50

  • ★★★0

    AHHH, jeg har fået bøz...

    Den havde virket i Sverige i gamle dage.

    NSF23-05-24 20:52

  • ★★★0

    Jeg ved i hvert fald at et land som Rusland har lovgivning mod homoseksuel propaganda rettet mod børn og unge. Det går jeg ud fra er fordi de har en ide om at børn kan "hjernevaskes" til at blive homoseksuelle.

    Nogle religioner betragter homoseksualitet som en stor synd. Der en del steder i både det nye og gamle testamente. Men hvor modstanden stammer fra, er da meget interessant at reflektere over. 

    Aranyhajú Nyárszépe24-05-24 00:59

  • ★★★★★★0

    Der en del steder i både det nye og gamle testamente.

    Jeg kan ikke huske tallet, men homoseksualitet bliver faktisk nævnt meget få gange. Tjekker lige, når jeg kommer hjem. Har en Skeptics Annoted Bible derhjemme.

    Jeg mener at det er omkring 10 gange.

    Guldager24-05-24 07:41

  • ★★★★0

    11 gange ser det ud til. skepticsannotatedbible.com/says_about/Homosexuality.html

    dyg24-05-24 08:45

  • ★★★★★★0

    Og to steder om at man for alt i verden ikke må spise rejer..

    davenport24-05-24 09:26

  • ★★★★0

    Og hvis du ikke skriger højt nok, når du bliver voldtaget, så skal du selv stenes!

    dyg24-05-24 09:40

  • ★★★2

    Aalborg Portland kostede det danske samfund 2,3 milliarder kroner i 2021. Det viser nye tal fra det Europæiske Miljøagentur, som Frihedsbrevet har fået adgang til som en del af et samarbejde med europæiske journalistnetværk CORRECTIV. Europe. Tallene er opgjort i, hvor mange der bliver syge, dør for tidligt, belastninger på sundhedsvæsenet og miljøskader som følge af Aalborg Portlands luftforurening. Aalborg Portland vurderer modsat, at de bidrog med 831 millioner kroner til det danske samfund i 2021, et bidrag væsentlig mindre end omkostningerne. 

    Det er vilde tal!

    Nu kan det godt ske der går lidt lokal politik i den, men at Mette Frederiksen, så støtter en 3. Limfjordforbindelse over en så smuk ø som Egholm til 9 milliarder, er mig simpelthen ubegribeligt..!

    MadMartigan24-05-24 10:28

  • ★★★★★★1

    Nu kan det godt ske der går lidt lokal politik i den, men at Mette Frederiksen, så støtter en 3. Limfjordforbindelse over en så smuk ø som Egholm til 9 milliarder, er mig simpelthen ubegribeligt..!

    Enig - godt nok sørgerligt. Nu er det en del år siden at jeg kørte gennem Limfjordstunellen hver dag, så jeg aner ikke om trafikken er helt kaotisk i dag. Men man kan bare se hvor grimt det er for naturen omkring Silkeborg, at vi ikke kan køre en lille omvej.

    Men det er selvfølgelig en vægtskål - kortere vej giver mindre kørsel og mindre forurening - så hvad er værst?

    Wayne24-05-24 11:08

  • ★★★★★★0

    11 gange ser det ud til. skepticsannotatedbible.com/says_about/Homosexuality.html

    Ah, var ikke klar over, den var online også.

    Men det er meget få gange i forhold til den store modstand.

    Guldager24-05-24 14:49

  • ★★★★★★0

    Én gang er vel nok, når det er Guds ord?

    davenport24-05-24 15:01

  • ★★★★★★0

    youtu.be/TwLFOM3rgq8

    Skræmmende hvordan det er så let at blive manipuleret.

    To betragtninger:

    Uddannelse er fandeme vigtigt!

    Og AI kommer til at gøre det meget sværere at gennemskue sandt fra manipulation.

    Guldager25-05-24 06:38

  • ★★0

    Homoseksualitet må have været en kæmpe ting dengang, siden det var nødvendigt at skrive i om i biblen:-D.

    Der er en historie, hvor 2 engle kommer ned på jorden i mande skikkelse (eller det tror jeg bare man tager for givet at det var)for at besøge en af guds venner. Ender med at alle mænd i byen samler sig om huset og befaler at engelene skal komme ud, så de kan have sex med dem.. Ender med at manden i huset tilbyder sin datter til dem, så de kan misbruge hende… Så deeet, de må have været nogle flotte mændB-)

    Weird_J25-05-24 08:22

  • ★★★0

    Om 11 gange er mange eller få, er vel relativt. Jeg synes det er mange og jeg bemærker at det også nævnes i det nye testamente. Nogle gange argumentere kristne med at det nye testamente ophæver nogle af de negative ting fra det gamle, men det er altså ikke tilfældet her.

    Det interessante er jo så hvorfor det var vigtigt at få med, dengang man skrev teksterne. Hvad bunder modstanden mod homoseksualitet i?

    Aranyhajú Nyárszépe25-05-24 11:46

  • ★★★★★1

    Alt der falder udenfor normen møder jo typisk modstand. Dengang mere end i dag, men selv i dag har mange svært ved at forstå forskellighed.

    David Lund25-05-24 12:30

  • ★★★★★★0

    Alt der falder udenfor normen møder jo typisk modstand. Dengang mere end i dag, men selv i dag har mange svært ved at forstå forskellighed.

    Ja tak...jeg har mange kollegaer, som hele tiden taler lort om alt det, der falder uden for normen. Jeg plejer bare at gå så...er ikke så skide god til at diskutere mundtligt, fordi jeg bliver ret hurtig sur og irriteret...

    Guldager25-05-24 12:58

  • ★★0

    Interessant at FN nu beordrer Israel til at stoppe offensiv i Rafah, samt at Hamas løslader sine gidsler. Hvis bare medierne og de "eksperter" de interviewer gad at informere om det sidste i stedet for blot at fokusere på Israels offensiv. 

    Selv politiske partier som Radikale Venstre og Enhedslisten nævner ikke at Hamas også skal frigive deres gidsler. Det er ligesom begge parter der skal stoppe deres offensiv. Dette er hele fundamentet for at skabe en midlertidig våbenhvile. Israel kommer aldrig til at stoppe sin offensiv så længe Hamas holder Israelske gidsler. Det vil være et kæmpe nederlag for Netanyahu, som i forvejen er ekstrem upopulær. Ikke mindst fordi en stor del af den israelske befolkning ikke mener han gør nok for at får frigivet gidslerne. Noget som han og regeringen i forvejen har fået ekstrem meget kritik for overhovedet at kunne ske, at den ikke kunne beskytte den israelske befolkning.

    Vi ved selvfølgelig godt at Enhedslisten har støttet en terrorbevægelse i mange år og at der stadigvæk er medlemmer af partiet der støtter DFLP.

    Kiyonji25-05-24 13:15

  • ★★★★★★1

    Tror noget af det skyldes, at det er meget delt op i Team Israel eller Team Palæstina.

    Men er ikke helt enig. Israels offensiv i Rafah er ude af proportioner. Så selvfølgelig skal Hamas også frigive gidsler, men Israel skal stoppe nu uanset.

    Guldager25-05-24 13:45

  • ★★★★★★0

    Jeg har lige brug for lidt hjælp til de kommende EU-valg. Så vidt jeg kan forstå, så er det ikke så vigtigt, hvilket parti jeg stemmer på i forhold til dansk politik, men jeg skal mere se på, hvilken gruppe de tilhører i EU-parlamentet, ik?

    Så stemmer f.eks. Radikale i Danmark, men de er medlem af Renew Europe, og her vil jeg nok hellere stemme på nogle, der er medlem af De Grønne.

    Eller - skal jeg se på de enkelte personer?

    Jeg har ingen ide om, hvad jeg skal stemme...lige nu hælder jeg mest til Kira Marie Peter-Hansen fra SF (og overvejer egentlig også, om jeg skal stemme SF til næste folketingsvalg...)

    Diverse valgtest (jaja, jeg ved godt, man ikke skal lade dem stå alene) siger, at jeg er 90-95% enige med personer fra Å og SF...og på EUandI er det ligeligt mellem Å, SF og Radikale

    Guldager27-05-24 21:21

  • ★★1

    Jeg stemmer bare på Alice Teodorescu, ved ikke hvilken partigruppe Kristdemokraterna er med i og i det hele taget kender jeg ikke de forskellige partigrupper. 

    Jeg stemmer udelukkende på Alice Teodorescu fordi hun er klog og en god kommunikator. Hendes holdninger flugter vist også forholdvis med dem jeg har. Jeg kan da i hvert fald se at hun mener at EU skal gøre det lettere at investere i atomkraftværker og at folk der søger Asyl i EU skal sendes til Asylcentre udenfor EU og ikke mindst beskytter deres ydre grænse, samtidig som forsvarssamarbejdet mellem EU landene styrkes.

    Kiyonji27-05-24 21:53

  • ★★★★★★0

    Og jeg som troede, at du var mere til et højreradikalt AFD, end ligefrem et grønt parti.. ;D 

    Jeg ved det sgu heller ikke. Vipper lidt imod Søvndal, da han er en mand med stor erfaring, og som vil de fleste det bedste. Og så er han lokal. Som at han bor her i byen, 150 meter væk. 

    davenport27-05-24 21:55

  • ★★★★★★0

    AfD, Marine Le Pen og lignende tosser fra Italien, Ungarn, Polen osv står generelt til at få et godt valg.

    Efter lidt mere indsnævring, vil jeg se mere på De Grønne og Renew Europe

    Guldager27-05-24 22:02

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen