Forum - Forum-tråd: Fodboldtråden

Fodboldtråden

  • 0

    Premier League er bare en ekstrem dyr liga at købe rettighederne og jeg vil tro endda med ret stor sikkerhed at det er de dyreste sportsrettigheder at købe sig til i Europa. I USA og andre kontinenter kan det være lidt anderledes, med f.eks. NFL som også er ekstremt dyrt.

    Det er for eksempel bemærkelsesværdigt hvor meget mere sport du får for eksempel hos TV2 og til, endnu, en lavere pris. Det siger lidt om hvor dyrt og eksklusivt PL er.

    Det er på en måde heldigt for sådan en som mig, som ikke interesserer sig så meget for PL men mere er til nogle af de andre sportsgrene og så Serie A, men selvfølgelig irriterende for dem som følger PL.

    Nu må vi så se hvor mange rettigheder Viaplay efterhånden mister ovenpå deres krise. PL er dog en af dem jeg tror de vil kæmpe hårdt for sammen med Superligaen.

    Jeg ved forrresten at en af mine kollegaer snakkede om et abonnement på Sky via deres mobilabonnemet, som så gør at du kan afspillede det via mobilen men så bruge Airplay eller lignende til at få det op på skærmen. Jeg ved dog ikke om det stadigvæk eksisterer eller hvor billigt det er, da det ikke har været aktuelt for mig.

    Han er for øvrigt også Arsenal fan, som mange i min omgangskreds åbenbart er. Det eller Liverpool.

    Kiyonji 7-10-23 18:41

  • 0

    Sejr til Milan. Maignan får rødt i slutningen af kampen og fordi de har foretaget alle deres indskiftninger må Oliver Giroud på mål. Genoa har en afslutning på overliggeren. Dernæst Giroud i en god aktion hvor han får prikket bolden for næsen af en Genoa spiller.

    Derefter begår Genoas målmand frispark på et hjørnespark han er gået med frem på. Han får sit andet gule kort og dermed rødt og så må Genoa også tage en markspiller ind på mål. 

    Lang tid siden at jeg har set det, hvis jeg overhovedet har set det før.

    Kiyonji 7-10-23 22:58

  • ★★★★★1

    En meget taktisk kamp, men fantastisk resultat! Endelig sejr over City!

    Kruse 8-10-23 19:30

  • ★★★0

    En meget taktisk kamp, men fantastisk resultat! Endelig sejr over City!

    MadMartigan 8-10-23 20:29

  • ★★★★★★2

    Surt at FCK skulle score i overtiden :-(

    Wayne 9-10-23 06:28

  • ★★★★0

    En meget taktisk kamp, men fantastisk resultat! Endelig sejr over City!

    Hvordan hulen får Kovacic ikke rent rødt?! Jeg forstår simpelthen ikke den linie som dommerne og især VAR lægger for dagen (men det er vel ikke så mærkeligt, når man tager sidste uges begivenheder i betragtning, når nu jeg er Scouser i hjertet).

    dyg 9-10-23 10:27

  • ★★★★★0

    Hvordan hulen får Kovacic ikke rent rødt?! Jeg forstår simpelthen ikke den linie som dommerne og især VAR lægger for dagen (men det er vel ikke så mærkeligt, når man tager sidste uges begivenheder i betragtning, når nu jeg er Scouser i hjertet).

    Det er så absurd en situation. En frygtelig tackling, værre end andre tacklinger der har givet rødt, som med det mest overbærende syn er orange, der bliver fulgt op af en tackling kort tid senere, der er klokkeklart til gult, men fordi at han gav et gult kort tidligere tør han ikke give et korrekt gult kort, da han vel ikke ønsker at “påvirke” kampen. Men han vælger jo netop at påvirke kampen med hans manglende handling.

    Kruse 9-10-23 12:19

  • ★★★★★★0

    Lad os så få en dansk sejr!

    Wayne14-10-23 20:48

  • ★★★★0

    Jeg har virkeligt svært ved at sætte mig op til at se landsholdet spille.. For pokker, hvor spiller de ikke særligt spændende!

    dyg14-10-23 21:07

  • ★★★★★★0

    Jeg har virkeligt svært ved at sætte mig op til at se landsholdet spille.. For pokker, hvor spiller de ikke særligt spændende!

    Næh - men 2-0 er da godkendt :-)

    Wayne14-10-23 21:36

  • ★★★★0

    Helt sikkert, håber da de vinder og har også kampen kørende på tv, men GeoGuessr World Championships på youtube trækker mere i mig end fodbold.

    dyg14-10-23 21:37

  • ★★★★★★0

    3-1. Resultatet er bestemt godkendt mod en optimistisk modstander.

    Wayne14-10-23 22:52

  • ★★★★0

    Puh, det er fandme godt nok ringe!

    dyg17-10-23 22:04

  • ★★★0

    Puh, det er fandme godt nok ringe!

    Dobbelt op på ringe 

    Gormanden17-10-23 23:26

  • ★★★★★★1

    Sir Bobby Charlton er afgået ved døden i en alder af 86 år.

    Wayne21-10-23 18:52

  • ★★★★★★1

    Messi nupper sin 8 ballon - helt enestående. Ingen indvendinger herfra - han er den største.

    Wayne30-10-23 22:48

  • ★★★★★1

    Så er der fodboldlandskamp igen i aften, når de danske kvinder spiller mod Wales kl. 18 på DR1 i den nye Nations League turnering, som er ret spændende at følge med i - både fordi holdet spiller rigtig godt under den nye landstræner, men i særdeleshed også fordi der er OL billetter på spil til Paris næste år. 

    Danmark ligger lige nu efter tre runder nummer et i vores pulje med 9 point og en målscore på 8-1, hvor vi bl.a har slået Tyskland med 2-0 undervejs.

    Hver puljevinder i de fire puljer der er kvalificerer sig efterfølgende til et final four stævne, og vinderen af de to semifinaler får en billet til OL. Derudover er der en ekstra chance, hvis vi taber den ene semifinale, fordi Frankrig lige nu ser ud til at vinde deres Nations League pulje så de kommer med til final four stævnet.

    Hvis de så bliver den ene finalist her og vi ikke kommer i den finale, ja så bliver bronzekampen en ekstra mulighed for en OL billet fordi Frankrig som vært for OL jo allerede er kvalificeret.

    Der er selvfølgelig lang vej endnu, men lige pt ser det rigtig godt ud og det kunne være super fedt, hvis vores kvindehold kunne komme med til OL. Sidst det skete var vist helt tilbage i 1996. :)

    NightHawk31-10-23 13:58

  • ★★★★★★1

    Så er der fodboldlandskamp igen i aften, når de danske kvinder spiller mod Wales kl. 18 på DR1 i den nye Nations League turnering, som er ret spændende at følge med i - både fordi holdet spiller rigtig godt under den nye landstræner, men i særdeleshed også fordi der er OL billetter på spil til Paris næste år. 

    Danmark ligger lige nu efter tre runder nummer et i vores pulje med 9 point og en målscore på 8-1, hvor vi bl.a har slået Tyskland med 2-0 undervejs.

    Hver puljevinder i de fire puljer der er kvalificerer sig efterfølgende til et final four stævne, og vinderen af de to semifinaler får en billet til OL. Derudover er der en ekstra chance, hvis vi taber den ene semifinale, fordi Frankrig lige nu ser ud til at vinde deres Nations League pulje så de kommer med til final four stævnet.

    Hvis de så bliver den ene finalist her og vi ikke kommer i den finale, ja så bliver bronzekampen en ekstra mulighed for en OL billet fordi Frankrig som vært for OL jo allerede er kvalificeret.

    Der er selvfølgelig lang vej endnu, men lige pt ser det rigtig godt ud og det kunne være super fedt, hvis vores kvindehold kunne komme med til OL. Sidst det skete var vist helt tilbage i 1996. :)

    Det bliver afgjort spændende - ikke for at forklejne dem under Lars Søndergaard, men resultatmæssigt har det ikke været prangende i hans tid. De har ikke nået potentialet med de spillere der er til rådighed.

    Andrée Jeglertz virker til at have fundet den rigtige formel frem - OL ville være fedt, jeg krydser fingre.

    Wayne31-10-23 14:36

  • ★★★★★1

    Det bliver afgjort spændende - ikke for at forklejne dem under Lars Søndergaard, men resultatmæssigt har det ikke været prangende i hans tid. De har ikke nået potentialet med de spillere der er til rådighed.

    Andrée Jeglertz virker til at have fundet den rigtige formel frem - OL ville være fedt, jeg krydser fingre.

    Helt enig.  :)

    Men puha det var en gyser de sidste 20 minutter. Vi spillede perfekt i 75 minutter og havde flere chancer til 3-0, og blev tilmed snydt for et klokkeklart straffespark. Så laver Isabella Obaze sin første og eneste fejl efter en fremragende kamp i forsvaret og Wales reducere på deres kun anden chance til 2-1. Herefter var det ren nerver og nervøst resten af kampen. Jeg var ved med at gå helt op i limningen til sidst, men holdet fik fightet sejren hjem og nu står vi langt bedre inden kampen mod Tyskland i december. :)

    NightHawk31-10-23 20:06

  • ★★★★★★1

    Helt enig.  :)

    Men puha det var en gyser de sidste 20 minutter. Vi spillede perfekt i 75 minutter og havde flere chancer til 3-0, og blev tilmed snydt for et klokkeklart straffespark. Så laver Isabella Obaze sin første og eneste fejl efter en fremragende kamp i forsvaret og Wales reducere på deres kun anden chance til 2-1. Herefter var det ren nerver og nervøst resten af kampen. Jeg var ved med at gå helt op i limningen til sidst, men holdet fik fightet sejren hjem og nu står vi langt bedre inden kampen mod Tyskland i december. :)

    Kampforløbet passede fint til Halloween ;-)

    Med en lykkelig slutning, trods alt. Og nu har vi jo taget på tyskerne.

    Wayne 1-11-23 05:44

  • ★★★★★★1

    Satme en vild fodboldkamp!

    Wayne 8-11-23 23:08

  • ★★★0

    Så knækkede superligaen i den grad i 2 halvdele…

    Der er pointmæssigt stort set lige så langt fra nr 12 til 7, og fra 6 til 1, som der er mellem 6 og 7. Det sker vist ikke så tit

    Gormanden12-11-23 22:07

  • ★★★★★★1

    Så knækkede superligaen i den grad i 2 halvdele…

    Der er pointmæssigt stort set lige så langt fra nr 12 til 7, og fra 6 til 1, som der er mellem 6 og 7. Det sker vist ikke så tit

    Ja, dejligt AGF har fået gang i points igen!

    Wayne12-11-23 22:36

  • ★★★0

    Ja, dejligt AGF har fået gang i points igen!

    Yepper :)

    Gormanden12-11-23 22:50

  • ★★★★★★0

    Godkendt præstation i Parken - Danmark er puljevinder og klar til EM i Tyskland.

    Wayne17-11-23 22:41

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen