Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • ★★★★★★0

    Kisbye - det er vel ligemeget om det er lille og obskur tjeneste, hvis den fungerer? Filmstruck er for mig den mest spændende af alle tjenesterne, btw.

    Men fremtiden er nok at skifte mellem 1-3 tjenester hver måneder alt efter, hvad de har.

    Mht. egne produktioner - hvis kvaliteten er Stranger Things og Bojack Horseman, så er det sgu fint med mig :) - det er vel ret beset det samme som HBO, bortset fra at HBO også har en TV-kanal...

    Guldager 2-01-17 23:08

  • ★★★0

    Og en garage der blev lidt for flittigt brugt som værksted sent om aftenen (nogle gange til klokken 1-2 om natten).

    Det lyder luksus. Jeg har en underbo som er fuldstændig blæst i hovedet og gentagende gange hører så høj musik at jeg ikke kan sove. Som f.eks. lige nu. 

    Nu sender jeg så en klage til boligforeningen. Det er anden gang jeg gør det. Jeg har selv prøvet at komme i tale med ham men uden held. Sidste gang sendte de en advarsel og det virkede måske i en måneds tid. Nu må jeg se om det har bedre effekt den her gang. 

    Essal 3-01-17 02:36

  • ★★★0

    Vi er blevet fuldbyrdede cable-cutters herhjemme (egentlig underligt, at det skulle tage så lang tid).

    Så TV-boksene er pakket væk, et AppleTV er sat op i stuen og så venter vi pænt på, at fruens Telmore Play-abonnement træder i kraft, så vi kan få gang i HBO, C-More, TV2 Play og andet gejl den vej igennem.

    Med de par tjenester koblet med Netflix, DR's app og vores pænt store samling af BD'er og en lille smule leeching på forældrenes Viaplay-abonnement, når jeg ikke kan gå glip af en fodboldkamp, så tror jeg s'gu nu nok, at det skal gå!

    HonoDelLoce 3-01-17 14:28

  • ★★★★★★0

    Har været syg i en uge, og kommer tilbage på arbejde i morgen. Så ringer min assistent, som har varetaget opgaverne i mellemtiden, og siger at hun i aftes fik en mail fra chefen, der siger hun skal ha en ny arbejdstid der hedder 11-18.30. ??? (nu 7.30 - 14.45) Jeg har overhovedet ikke været indover, og kommer satme til at rende hurtigt, hvis de bare tager mit personale fra mig. Min assistent er 61, så hun tør ikke andet end at sige ja, da hun har et år tilbage før efterløn. Jeg føler mig ret udsat også, da der også stod at hun skulle servere aftensmad også. Der bliver pt. stillet pålægsfad frem til aften, og varm middagsmad som jeg laver. Håber sgu ikke de begynder at lave alt muligt om. Nu fungerede det hele lige så godt.

    davenport 3-01-17 14:42

  • ★★★0

    Det lyder luksus. Jeg har en underbo som er fuldstændig blæst i hovedet og gentagende gange hører så høj musik at jeg ikke kan sove. Som f.eks. lige nu. 

    Nu sender jeg så en klage til boligforeningen. Det er anden gang jeg gør det. Jeg har selv prøvet at komme i tale med ham men uden held. Sidste gang sendte de en advarsel og det virkede måske i en måneds tid. Nu må jeg se om det har bedre effekt den her gang. 

    Har klaget over det i 3 år, har sagt det til vedkommende og har endda haft politiet indover, bestyrelsen siger at de har kontaktet firmaet af garagerne så de kunne give advarsler til lejerne, men da vi selv kontaktede firmaet der udlejer garagerne anede de ikke hvad vi snakkede om. Som sagt selv små ting har været en kamp med bestyrelsen og det er træls at blive ignoreret især da jeg havde fugt problemer da bygningen var færdig renoveret, kom de bare med forklaringer på at jeg ikke luftede nok ud og at jeg ikke måtte mine møbler stillet op sådan som de stod, når selve fugt pletten sjovt nok gik ligeså lang som ydre muren (hvor der var kommet ny facede op) og stoppede når man nåede til naboens væg.

    Vi fik heldigvis solgt lejligheden ret hurtigt med god fortjeneste, dog til en formanden i bestyrelsen kendte, det var også noget af en kamp bare at få dem til at betale, da de ville tilbage holde nogle af pengene pga noget gaffetape på et vindue og fordi de mente af vi havde en aftale om at vi skulle sætte de gamle døre på plads igen.

    MOVIE1000 3-01-17 15:14

  • ★★★★★1

    Det lyder luksus. Jeg har en underbo som er fuldstændig blæst i hovedet og gentagende gange hører så høj musik at jeg ikke kan sove. Som f.eks. lige nu. 

    Nu sender jeg så en klage til boligforeningen. Det er anden gang jeg gør det. Jeg har selv prøvet at komme i tale med ham men uden held. Sidste gang sendte de en advarsel og det virkede måske i en måneds tid. Nu må jeg se om det har bedre effekt den her gang. 

    Det har det desværre nok ikke.

    Jeg har selv stået i en lignende situation med en underbo, der spillede højt musik on and off om natten hver eneste weekend og også på hverdage (som i skrue op i en time, skrue ned i en time, skrue op i en time... Så man lige kunne falde i søvn og så vågne med et sæt igen).

    Igennem et par år indsendte vi 5-6 klager (hvor der til sidst var 10+ andre naboer, der også skrev under), men han fik allieret sig med LLO (Lejernes Landsorganisation), og de trak sagen i langdrag. Efter et par år kunne jeg ikke længere holde til det og flyttede til en anden bolig i samme almenyttige boligselskab (AAB). Her var alt fryd og gammen i nogle år, indtil overboen gik på pension og hørte rumænsk melodi grand prix dagen lang, den ene nabo blev en ung gut der festede videre hver nat, når han kom hjem fra byen, og den anden nabo var en enlig arbejdsløs far, der så sitcoms (og grinte højlydt) alle hverdagsnætter. Det hjalp lidt at tale med dem, men det blev aldrig helt godt.

    Klog af skade valgte jeg at flytte, og i mellemtiden havde jeg heldigvis fået råd til en andelsbolig i en lille hyggelig forening på seks lejligheder. Det var en helt anden virkelighed, og jeg nyder at bo her på 6. år. Der er selvfølgelig noget larm en gang imellem, men det er, hvad jeg vil betegne som "naturlig" larm: Babyer der græder om natten; folk der en gang imellem fester osv.

    Pointen er, at det er stort set umuligt at få nogen smidt ud af deres hjem i Danmark. Lige nu kører vi i foreningen på 2. år en sag mod en gut, der har lejet en af vores garager. Han har ikke betalt sin leje, skylder os 12.000 kr., og hans garage er fyldt med lort. Vi har af flere omgange haft fogedretten og advokat inde over, og sagen kører stadig. Selvom han ikke har betalt i et år, må vi ikke bare tømme garagen, for så kan VI blive politianmeldt. Og imens går vi glip af potentielle lejeindtægter fra at udleje den igen og kan ikke smide ham ud. Og her taler vi altså om en garage og ikke engang en lejlighed!

    chandler75 3-01-17 16:47

  • 0

    Den skide Kia reklame er i vejen. Når jeg trykker på knappen "Overblik" så bliver jeg redirected ind på deres side. JEG VIL IKKE KØRE KIA!

    Bony 3-01-17 20:28

  • 0

    Efter genstart virker det igen. Heldigt, for har kun én plads i carporten..

    Bony 3-01-17 20:29

  • ★★★★★★0

    Du har dog en carport! (Ville selv gerne ha en spaceport, men har dog en Davenport!)

    davenport 3-01-17 21:26

  • ★★★★★★0

    Hvis man mangler noget at kigge på, ligger der over 400 afsnit med Bob Ross på YouTube: www.youtube.com/user/BobRossInc/videos

    Zero Cool 4-01-17 06:22

  • ★★★★0

    Pointen er, at det er stort set umuligt at få nogen smidt ud af deres hjem i Danmark.

    Yup! Ved os tog det også over et år at få smidt en narko-sælgende, smugkro-drivende, truende, stinkende, højlydt nabo ud. Jeg klagede over flere omgange til boligselskabet, og havde endda også fat i politiets specialstyrke flere gange, og alligevel tog det fucking evigheder at få idioten smidt ud!

    dyg 4-01-17 09:18

  • ★★★0

    Har lige været nede og hapse billeder omkring den permanente i Aarhus. Det var sgu koldt men flot. :) 

    Essal 4-01-17 13:41

  • ★★★★0

    En af de lokale foto butikker lukker, så overvejer at købe Zeiss optik, 24mm til min Sony a6000, har nemlig fået en god pris, men stadig dyrt som det er :)

    Babo 4-01-17 13:58

  • ★★★0

    En af de lokale foto butikker lukker, så overvejer at købe Zeiss optik, 24mm til min Sony a6000, har nemlig fået en god pris, men stadig dyrt som det er :)

    Jeg er stadig lidt af en nybegynder når der kommer til fotografering. Jeg har et Nikon D3300 som er et godt begynder DSLR kamera og så er det relativt billigt. Indtil videre har jeg kun det objektiv der fulgte med. Det er et zoom objektiv 18-55 mm. Men indtil jeg lærer at blive lidt mere fortrolig med kameraet og kompositionen af billeder, holder jeg mig lige til det. Selvom jeg ofte har været fristet i at investere i et ekstra objektiv til kameraet. :)

    Men budgettet er heller ikke til det lige nu alligevel, så det går indtil videre. :)

    Essal 4-01-17 14:31

  • ★★★★0

    Essal - det er også et solidt, nybegynder kamera. Kit-linser er jeg ikke fan af, men når man starter, så er man ikke så kritisk ang optik. Jeg vil råde dig til at købe 50mm prime til din Nikon. Super optik til ingen penge :) Jeg har sådan en på min full frame d610 + den obligatoriske portræt linse, 85mm. 

    Men det sidste års tid, skiftede jeg til spejlløst system, hvilket jeg elsker at bruge. 

    Babo 4-01-17 15:25

  • 0

    Hver gang snakken falder på det, så savner jeg mit gamle fotoudstyr. Og især nu efter at man er blevet forælder, så er det bare lidt fesent at sidde og tage billeder med sin mobil. Overvejer et godt kamera igen, men om det skal være spejlrefleks igen ved jeg ikke helt. Havde en af de større Lowepro rygsække fyldt med udstyr, men da det gik op for mig, at den havde stået uåbnet i et hjørne af lejligheden i næsten et år, så måtte det videre i systemet. :-(

    Bony 4-01-17 16:27

  • ★★★★0

    Bony - du kan roligt hoppe med på systemkamera-vognen. Det er kompakt, prisen er overkommelig og kvaliteten er superb. Perfekt til netop familie-ting (og meget andet) hvis man ikke ønsker det skal være så klodset som spejlrefleks. 

    Babo 4-01-17 16:38

  • ★★★★★0

    Essal - det er også et solidt, nybegynder kamera. Kit-linser er jeg ikke fan af, men når man starter, så er man ikke så kritisk ang optik. Jeg vil råde dig til at købe 50mm prime til din Nikon. Super optik til ingen penge :) Jeg har sådan en på min full frame d610 + den obligatoriske portræt linse, 85mm. 

    Nu skal man også lige huske på Full Frame FX og Crop DX opføre sig lidt forskelligt når det kommer til Objektiver.

    Hvis man er mest indefor i små rum så vil jeg nok gå efter en 35mm i stedet for, da den kommer nærmere de 50mm med crop factor som er 1,5, og det blir så 52.5mm i forhold til hvis du bruger en 50mm, som med crop factor vil blive 75mm, altså tættere på en 85mm Objectiv.

    Den bedste metode er og prøve og sætte sit zoom objectiv man har på først 35mm, og så kigge igennem det og se om det passer til ens behov, eller man vil op i 50mm, som jeg primært ser til udendørs brug, når det er på et Kamera med Crop sensor, 50mm objectivet blir meget tæt, og hvis man ikke kan gå tilbage i rummet så kan man få problemer, men igen det er et valg man selv må træffe, jeg har selv en 35mm på mit Crop Cam, og det sidder ret solidt fast det meste af tiden :)

    Og ellers ja så er det blot ud og tag nogle billeder :)

    Elwood 4-01-17 19:03

  • ★★★★0

    Det er da også helt rigtigt. Personligt synes jeg 50mm er bedst, selv på crop-sensor, både til portræt og ikke mindst close-up, hvis man lige vil skyde noget helt tæt. 50mm (som bliver 75mm) giver bedre bokeh effekt. 35mm på en full frame kan jeg godt lide til street-fotografi. Ellers ikke på en crop sensor, men smag og behag :)

    Babo 4-01-17 19:13

  • ★★0

    Hver gang snakken falder på det, så savner jeg mit gamle fotoudstyr. Og især nu efter at man er blevet forælder, så er det bare lidt fesent at sidde og tage billeder med sin mobil. Overvejer et godt kamera igen, men om det skal være spejlrefleks igen ved jeg ikke helt. Havde en af de større Lowepro rygsække fyldt med udstyr, men da det gik op for mig, at den havde stået uåbnet i et hjørne af lejligheden i næsten et år, så måtte det videre i systemet. :-(

    Da jeg blev gravid første gang, var det første min mand gjorde, at gå ud og investere i et godt kamera. Det har vi ikke fortrudt en eneste gang.

    Tiany 4-01-17 21:28

  • ★★★★★★0

    Haha, Michael Crichton havde sgu ikke meget sans for detaljer. Jeg sidder og ser The First Great Train Robbery fra 1979 og de har ikke engang prøvet på at skjule elmasterne, der er langs togbanen, selvom filmen skal forestille at foregå i 1854. :D

    Zero Cool 4-01-17 21:41

  • ★★★★★★9

    Her kommer en lille historie:

    Min kone har været syg i længere tid - fordi hun hostede vildt meget, så havde hun ømme bryster. Hen over julen var hun træt. Jeg har hele tiden småjokede med, at hun sikkert var gravid, men fordi hun har en sygdom, PCOS, så har menstruation altid været uregelmæssigt.

    Anyway, for to dage siden fortalte hun, at hun den 22. december havde taget en positiv graviditetstest...og i går blev det bekræftet af lægen! - og fordi vi er vildt utålmodige, tog vi til privat-scanning i dag, og bum! baby var 4.1 cm og 10+6 uger...det er fa'me fedt!

    Og er faktisk glad for, at for mig bliver graviditeten kun i 6 måneder fremfor de 9 :)

    Guldager 4-01-17 22:05

  • ★★★★0

    Så er det slut med at se 3000 film om året. 

    Tillykke :)

    Babo 4-01-17 22:09

  • ★★★★★★0

    Tillykke med nul fritid og manglende søvn:-D Ej pjat, bare tillykke:-)

    T. Nielsen 4-01-17 22:11

  • 0

    Stort tillykke Skelo. Det er rigtigt hvad de siger derude - det ÉR det største man kan opleve!

    I øvrigt lidt sejt, at hun har kunne holde det hemmeligt for dig så længe. :-D

    Bony 4-01-17 22:57

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen