Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • ★★★★★★1

    Jeg er slet ikke til sport på tv overhovedet. Jeg ville måske se ishockey, hvis det ikke var så pissedyrt at se den slags i Danmark og at det krævede at jeg faktisk puttede et antennekabel i mit tv. Men ellers er roller derby den eneste sportsgren, som har grebet mig en lille smule, i løbet af de sidste 5-10 år, men interessen forsvandt efter noget tid.

    Jeg følger stadig lidt eSport i form af StarCraft 2 og lejlighedsvis lidt DOTA2 eller CS:GO, men sandt at sige forsvandt min interesse også lidt for det, da græsrodsfølelsen forsvandt og det blev for professionelt. Men SC2 er nok det eneste jeg har oplevet, der har fået mig til til at side og råbe efter en skærm af glæde. Jeg har aldrig haft den indlevelse i forbindelse med normale sportsgrene, selv ikke da jeg selv spillede fodbold og håndbold, da jeg var knægt, samt da jeg spillede floorball for nogle år siden.

    Zero Cool27-01-17 17:07

  • ★★★★★0

    Er det eSport nok, hvis man nærmest kun ser Twitch? Fodbold og lign siger mig ikke en skid. Jo, det er da meget sjovt at spille selv, men jeg finder det hverken spændende, sjovt eller interessant at følge med i på Tv.

    David Lund27-01-17 17:15

  • ★★★★0

    Tillykke Essal :)

    Sportsmand? Mig? Idræt var hadefag efter mat i skolen. Der jeg har trukket flest ydmygelser, og blevet valgt sidst flest gange. Dog har jeg på eget initiativ gået til karate, taekwondo, svømning og ikke mindst stunt & akrobatik (4-5 år). Og så skatede jeg meget sidst i 80erne/90erne.

    Jeg ser det gerne i tv. Mest håndbold og fodbold, men kun i landsholdsregi. Fulgte nogle år meget med i Champions League (F).

    Men tennis har jeg aldrig forstået. De skyder en bold frem og tilbage til hinanden, indtil den ene pludselig ikke skyder den over til den anden...? Men Serena har nogle ordentlige kasser!!

    Serena er vammel. Men Sharapova derimod :)

    Babo27-01-17 17:23

  • ★★★★★★0

    Jeg forstår ikke E-sport, men jeg har siddet og set nogle (DOTA?) kampe, hvor forskellige væsner skyder efter hinanden. Jeg aner ikke hvad det går ud på, og har heller ikke sat mig ind i det, men det er på en eller anden måde ret fascinerende alligevel.

    davenport27-01-17 17:26

  • ★★★★★★0

    Ligesom almindelig sport, kræver det man kender reglerne for at følge med. Jeg har ikke spillet ret meget DOTA eller tilsvarende spil, men nok til at fange hvad der sker. Men det er lidt af en mundfuld at tage fat på, hvis man aldrig selv har spillet den slags spil.

    Sådan noget som Counter-Strike eller StarCraft er nok lettere at gå til. CS kender de fleste der har spillet på PC og StarCraft er 1 mod 1, så det kommer mest an på om kommentatorerne er gode nok til at forklare hvad der sker i spillet.

    Zero Cool27-01-17 17:31

  • ★★★★★0

    Jeg glor næsten kun Hearthstone på Twitch. Skide fascinerende spil. Jeg skal dog ikke længere spille det selv. Er slet ikke god nok, og bliver så pissesur når jeg taber.

    David Lund27-01-17 18:23

  • ★★★★★0

    Så fik jeg sgu diplom på at jeg er færdiguddannet til multimediedesigner! :D

    Tillykke med det! :)

    Kruse27-01-17 18:29

  • ★★★★★★0

    Tillykke med diplom som multimediedesigner Essal:-)

    T. Nielsen27-01-17 19:53

  • ★★★★★★0

    (Jeg har lyst til at kalde ham Lasse...)

    davenport27-01-17 22:13

  • ★★★0

    Jeg kan lide at se golf. Syntes det er dejligt afslappende og det varer flere timer.

    Det er måske ikke direkte en sport, men det mest afslappende var at side og se dengang de sendte rumfærger op. Det tog dem en hel dag for tanke raketten op og spænde astronauterne fast, hvorefter det så ofte blev aflyst og udskudt fordi der fløj en fugl over opsendelsesstedet eller lignende. Og så var der altid lidt spænding om den nu eksploderede på vej op. Idag er det kun Kazakhstan der har kapaciteten til at sende bemandede fartøjer op med deres Soyuz rumskib. Det er bare ret kedeligt at se på.

    Aranyhajú Nyárszépe28-01-17 08:36

  • ★★★0

    Tak davenport, Kruse og T. Nielsen :D

    (Jeg har lyst til at kalde ham Lasse...)

    Haha ja det er jo også det jeg egentlig hedder IRL. :)

    Essal28-01-17 10:20

  • ★★★★★0

    Lopper galore på hunden herhjemme. Fuck my life...

    David Lund28-01-17 10:50

  • ★★★★★★0

    Ring til Pet Shop Boys! :D

    davenport28-01-17 11:26

  • ★★★★★0

    Nu hyldede I Federer, men lige så imponerende - hvis ikke mere - er det, at ligeledes 35-årige Serena Williams nu har vundet Australien Open, slået Steffi Grafs rekord for flest Grand Slams og atter kan indtage 1. pladsen på verdensranglisten :)

    chandler7528-01-17 11:51

  • ★★★★0

    Nu hyldede I Federer, men lige så imponerende - hvis ikke mere - er det, at ligeledes 35-årige Serena Williams nu har vundet Australien Open, slået Steffi Grafs rekord for flest Grand Slams og atter kan indtage 1. pladsen på verdensranglisten :)

    Hun er en maskine. Men man kan ikke rigtigt sammenligne mændenes med kvindernes bedrifter. Men flot er det. Jeg husker Serena blev godt udfordret af Justine Henin, som valgte at stoppe i 2008 mens hun lå nummer et. Hun var den kvindelige Federer, så lidt synd. Hun var i stand til at stoppe Serena. 

    Babo28-01-17 12:16

  • ★★★★★0

    Uden at vide en skid om tennis - hvorfor kan man ikke sammenligne mændene og kvindernes bedrifter?

    David Lund28-01-17 12:19

  • ★★★★★0

    Henin vendte dog tilbage året efter og tabte bl.a. til Serena i 2010-finalen af Australien. Hun trak sig helt i 2011.

    chandler7528-01-17 12:23

  • ★★★★0

    Henin vendte dog tilbage året efter og tabte bl.a. til Serena i 2010-finalen af Australien. Hun trak sig helt i 2011.

    Ja, det er også sandt. Men deres indbyrdes opgør er ret tæt. Så hun kunne udfordre kæmpen :)

    Babo28-01-17 12:37

  • ★★★★0

    Uden at vide en skid om tennis - hvorfor kan man ikke sammenligne mændene og kvindernes bedrifter?

    Fordi mændenes tennis er hårdere og de spiller flere sæt. Tag en hvilken som helst mand ud af mændenes top 100 rangliste og han vil vinde over kvindernes nummer 1. 

    Babo28-01-17 12:40

  • ★★★★★★0

    Fordi mændenes tennis er hårdere og de spiller flere sæt. Tag en hvilken som helst mand ud af mændenes top 100 rangliste og han vil vinde over kvindernes nummer 1. 

    Uden at vide ret meget om sport i det hele taget, så kan man vel. Det er jo hele pointen i, at sport er delt op i køn, vægtklasser mv., så ens konkurrenter er på cirka samme niveau som en selv, eller i hvert fald har muligheden for at være det.

    Zero Cool28-01-17 12:52

  • ★★★★0

    Man det giver ingen mening at sammenligne. Hvad er logikken i at sammenligne bedste kvindelig tennisspiller med den mandlige? Hvad er pointen i at sammenligne Norge i kvindefodbold med mændenes spanske landshold? Æbler og pærer. Helt andet niveau, sværhedsgrad, og i tennis endda spilleregler med hele to sæt mere hos mændene. 

    Babo28-01-17 13:00

  • ★★★★★★0

    På den konto må Serena's præstation da så også netop være mindst lige så imponerende, hvis ikke mere Babo? 

    T. Nielsen28-01-17 13:07

  • ★★★★★★1

    Man det giver ingen mening at sammenligne. Hvad er logikken i at sammenligne bedste kvindelig tennisspiller med den mandlige? Hvad er pointen i at sammenligne Norge i kvindefodbold med mændenes spanske landshold? Æbler og pærer. Helt andet niveau, sværhedsgrad, og i tennis endda spilleregler med hele to sæt mere hos mændene. 

    Du skrev nu at man ikke kan sammenligne deres præstationer, ikke at der var tale om en direkte sammenligning mellem den bedste kvindelige og mandelige tennisspiller.

    Resten af dit indlæg gør mig ikke specielt meget klogere på dine argumenter, igen, ikke den store sportsfan, så at slynge tilfældet landshold ud, gør det omkring så klart for mig, som hvis jeg fortæller dig, at Jinro efter min mening, er den bedste foreigner SC2-spiller, der har spillet i Korea, fordi han to gange var i RO8 i GSL og viste at mech var en valid byggestrategi i WoL.

    Og jeg kan ikke følge, at det kun "gælder", hvis man konkurrer på det absolut sværeste niveau. Men fred med det, jeg forstår mig, som sagt, ikke specielt meget på sport. :)

    Zero Cool28-01-17 13:14

  • ★★★★0

    På den konto må Serena's præstation da så også netop være mindst lige så imponerende, hvis ikke mere Babo? 

    På hvilken konto? 

    Ingen benægter hendes flotte bedrift. Men hvordan kan den være større end mændenes, når det ikke giver mening at diskutere blandede køn?

    Babo28-01-17 13:17

  • ★★★★0

    Bruno - det jeg mener at, at det er ulogisk at diskutere blandede køn i sport. Dermed også bedrifter og sætte dem overfor hinanden. Ud fra en direkte head-to-head sammenligning, der er mænd jo bedre end kvinder. Så, hvad er der at sammenligne? 

    Babo28-01-17 13:23

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen