Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • 0

    Jeg har altid haft det lidt svært med gyserfilm i biografen. Nu ved jeg ikke om "It Comes At Night" er en rendyrket horrorfilm, der skal skræmme en, men det der med at sidde blandt så mange andre og blive bange, det har bare aldrig helt fungeret optimalt for mig. Ofte har gyset fungeret hjemme.

    Det er sikkert fordi du prutter højt og hensynløst, når du bliver forskrækket!

    Kyllingebenet13-06-17 19:44

  • ★★★★0

    Jeg har altid haft det lidt svært med gyserfilm i biografen. Nu ved jeg ikke om "It Comes At Night" er en rendyrket horrorfilm, der skal skræmme en, men det der med at sidde blandt så mange andre og blive bange, det har bare aldrig helt fungeret optimalt for mig. Ofte har gyset fungeret hjemme.

    Jeg skal afsted med Søren og være hans ledsager, så han har lovet mig gratis billet :) Ellers vil jeg ofte se den slags hjemme, gardiner trukket ned, tændt stearinlys og sætte mig til rette i sofaen med tæppet :)

    Babo13-06-17 19:47

  • ★★★★★★0

    Jeg skal afsted med Søren og være hans ledsager, så han har lovet mig gratis billet :) Ellers vil jeg ofte se den slags hjemme, gardiner trukket ned, tændt stearinlys og sætte mig til rette i sofaen med tæppet :)

    Fedt:-D

    T. Nielsen13-06-17 19:51

  • ★★★0

    Jeg har altid haft det lidt svært med gyserfilm i biografen. Nu ved jeg ikke om "It Comes At Night" er en rendyrket horrorfilm, der skal skræmme en, men det der med at sidde blandt så mange andre og blive bange, det har bare aldrig helt fungeret optimalt for mig. Ofte har gyset fungeret hjemme.

    Nu kan jeg ikke rigtigt komme så meget ind på den endnu, men det er en ret speciel form for gyser, som jeg bestemt ikke vil kalde rendyrket.

    Dolphinfriendly13-06-17 19:59

  • ★★★★0

    "It comes at night".

    True!

    Bruce13-06-17 20:00

  • 0

    Der var på et tidspunkt hvor jeg spiste gyserfilm til morgenmad, men nu kan jeg ikke lide at se dem alene, slet ikke hvis det er sådan noget med spøgelser og dæmoner. Mærkeligt nok, for jeg er ikke overtroisk.

    Kyllingebenet13-06-17 20:03

  • ★★★★★★0

    Der var på et tidspunkt hvor jeg spiste gyserfilm til morgenmad, men nu kan jeg ikke lide at se dem alene, slet ikke hvis det er sådan noget med spøgelser og dæmoner. Mærkeligt nok, for jeg er ikke overtroisk.

    Jeg bliver faktisk langt mere skræmt af en scene som den ved søen i Zodiac, end det meste man kan se i overnaturlige gysere. 

    T. Nielsen13-06-17 20:16

  • ★★★★★★0

    Nu kan jeg ikke rigtigt komme så meget ind på den endnu, men det er en ret speciel form for gyser, som jeg bestemt ikke vil kalde rendyrket.

    Så på den konto kan den måske nok "nydes" i biografen så. 

    T. Nielsen13-06-17 20:18

  • 0

    Jeg bliver faktisk langt mere skræmt af en scene som den ved søen i Zodiac, end det meste man kan se i overnaturlige gysere. 

    Det er også en hård scene, ligesom "what is in the box" scenen fra Se7en. Men der er et eller andet klamt over de overnaturlige som jeg ikke kan forklare.

    Kyllingebenet13-06-17 20:18

  • ★★★★★★0

    Og så kan jeg se, at jeg glemte et "bedre", som i "ofte har gyset fungeret bedre hjemme":)

    T. Nielsen13-06-17 20:19

  • ★★★★0

    Bare der ikke er åndssvage teenagere i biografen. Men tror ikke chancen er ret stor, ihvertfald ikke på det sene tidspunkt jeg skal se den og tvivler også på filmen er lavet til det publikum. 

    Babo13-06-17 20:23

  • ★★★★★0

    Jeg har aldrig set en gyser i biografen, tror jeg. Eller jo, hvis The Cure for Wellness tæller. Og Prometheus, for resten. 

    Lars!13-06-17 20:40

  • ★★★★0

    Der var på et tidspunkt hvor jeg spiste gyserfilm til morgenmad, men nu kan jeg ikke lide at se dem alene, slet ikke hvis det er sådan noget med spøgelser og dæmoner. Mærkeligt nok, for jeg er ikke overtroisk.

    Jeg har det sjovt nok på præcis samme måde. Jo ældre jeg er blevet, jo mere kylling (no pun intended) er jeg blevet.

    Jeg kan sagtens se splatter, seriemorderfilm osv., men når det er noget overnaturligt, kan jeg ikke falde i søvn. Hvilket jo er grotesk, da jeg jeg hverken tror på spøgelser eller ånder. Men bare det at se traileren til "Lights Out" gjorde, at jeg ikke kunne sove ordentligt...

    chandler7513-06-17 21:08

  • ★★★0

    Jeg bliver faktisk langt mere skræmt af en scene som den ved søen i Zodiac, end det meste man kan se i overnaturlige gysere. 

    Den skræmmer også mig. Jeg tror måske, at grunden er, at den virker så realistisk i sin opsætning (og vel også er det). Man kan lettere forholde sig til den end vampyrer, zombier m.m. som trods alt er mere i kategorien for "munter" skræmmende skæg og ballade.

    Jeg kan i øvrigt ganske ubekymret sidde og spise flæskesvær gennem film, hvor folk æder hinanden, bliver hakket til plukfisk og det der er værre, men omvendt har jeg ekstremt svært ved at se operationer og den slags. Jeg så engang en dokumentar om plastik kirurgi, hvor jeg blev nød til at slukke, fordi jeg simpelthen fik det så fysisk dårligt.

    Benway13-06-17 21:23

  • ★★★★★0

    De der franske kannibalfilm Trouble Every Day og In My Skin er de eneste, der har påvirket mig fysisk. Blev ok kvalm af dem begge. Tror det var den hamrende seriøse og troværdige tone i dem. Ellers har jeg desværre intet problem med gyserfilm af nogen slags. Jeg elsker dem, men de påvirker på ingen måde min nattesøvn. Ville ønske jeg kunne blive skræmt af dem igen, men jeg har set så åndssvagt mange hele vejen op igennem min opvækst, at de i dag ingenlunde påvirker mig efter rulleteksterne. De kan dog sagtens føles intense og skræmmende under selve filmen, hvis de er gode nok.

    David Lund13-06-17 21:56

  • 0

    men jeg bliver let rørt når jeg ser film, det kan være den mindste ting i de mest ligegyldige film der kan påvirke mig.

    Kyllingebenet13-06-17 22:01

  • ★★★★★0

    men jeg bliver let rørt når jeg ser film, det kan være den mindste ting i de mest ligegyldige film der kan påvirke mig.

    Nå ja, sådan har jeg det også. Jeg skyder skylden på min alder. I dag fælder jeg en tåre i de mest åndssvage scener. Ofte har musikken en forholdsvis stor indflydelse på den slags.

    David Lund13-06-17 22:04

  • ★★★0

    Jeg bliver også meget let rørt over ting nu omstunder. Det er også kommet med alderen. Mon ikke blot det skyldes, at man har større arsenal af følelser bag sig? Man kender til tab, sorg, ulykkelig og lykkelig kærlighed, fortvivlelse og den slags, og man har derved ganske enkelt meget lettere ved at relatere sig til filmpersoner, der gennemlever noget tilsvarende.

    Benway13-06-17 22:12

  • 0

    Jeg havde helt glemt hvor god en instruktør Mel Gibson er.

    Kyllingebenet13-06-17 23:24

  • ★★★★★★0

    Vi er nu over 14 dage i Oberstens farvel til angstmedicin, og hun er sindsygt (!) abstinent. Jeg har været på i alt for lang tid, og jeg kan snart ikke mere. Jeg skal opretholde et fuldtidsarbejde, samtidig med at køre en familie på 5, hvor der er så godt som ingen hjælp. Jeg er ved at nå min grænse. Jeg oplever stress symptomer, og jeg er kan snart ikke mere. Jeg ved vitterligt ikke hvad jeg skal gøre. Jeg har ingen at snakke med om det, og jeg er ved at udvikle en angst for at miste mit arbejde, som er helt ubegrundet. Jeg trænger snart til at få et knus, og at der er nogen der tager hånd om mig. Fuck det er en hård tid det her..

    davenport13-06-17 23:43

  • ★★★★1

    Det er sjovt at læse, hvor forskelligt det er, hvad vi synes er skræmmende. 

    Jeg har faktisk mødt mange med den holdning, at de ikke gider at se overnaturlig horror, "for spøgelser eksisterer jo ikke." 

    Jeg har altid syntes, at det er et lidt underligt argument, for fisk kan heller ikke tale, men det forhindrer jo os ikke i at leve os ind i en film som Find Nemo

    Det er jo en slags leg, vi går ind på, og vi må nødvendigvis indordne os under reglerne og for en kort stund lade som om, hvis vi skal have noget ud af det. For hvis reglerne skurrer for meget mod vores virkelighedsopfattelse, og vi bliver ved med at fortælle os selv, at det ikke er realistisk og ikke kan lade sig gøre, så kan vi lige så godt lade være - det kommer aldrig til at fungere.


    Selv er jeg klart mest skræmt af overnaturlig horror, og jeg elsker en god spøgelsesfilm. Jeg ved egentligt ikke hvorfor. Det er ikke, fordi jeg som sådan tror på spøgelser, selvom jeg forbeholder mig retten til at være åben (*). Sådan har det bare altid været. Jeg tror, at det måske er, fordi en af de første skrækfilm, der virkeligt skræmte mig, var Poltergeist - og spøgelsesfilm åbner en direkte linje tilbage til mit barne-jeg, hvor verden føltes langt større og skræmmende, og jeg med jævne mellemrum kværnede bibliotekets beholdning af Mystikkens Verden o.l. igennem. 

    Når det er sagt, så er den mest skræmmende film, jeg nogensinde har set, den originale Motorsavsmassakren. Så helt forlovet med det okkulte og overnaturlige er jeg i hvert fald ikke. 

    *= Jeg troede fuldt og fast på spøgelser, reinkarnation, Loch Ness-uhyret og alt muligt andet gejl som barn, men som voksen er jeg udpræget skeptiker.

    Lige spøgelser er jeg dog stadigvæk åben overfor, bl.a. fordi jeg er kommet i tanke om en oplevelse, som jeg selv havde som barn, og fordi flere andre, som jeg kender godt og stoler på, har fortalt mig om lignende oplevelser, deriblandt min egen mor.

    Jeg har dog læst så meget hjernevidenskab gennem årene, at jeg udmærket ved, at der er mekanismer i vores hjerne, der understøtter den slags, og at vi er nærmest er programmerede til at se årsagssammenhænge, selv hvor der ikke er nogen, så overbevist er jeg ikke. 

    thomsen14-06-17 15:56

  • ★★★1

    Når det er sagt, så er den mest skræmmende film, jeg nogensinde har set, den originale Motorsavsmassakren. Så helt forlovet med det okkulte og overnaturlige er jeg i hvert fald ikke. 

    "Motorsavsmassakren" er også en led satan. Det er sådan en grim, kluntet og frastødende film, og der er et et eller andet i hele den ækle æstetik, der virkelig går under huden på mig. Måske er det bl.a. det, at den ikke lader til at overholde de fleste af reglerne for, hvordan en film skal opføre sig. Det føles næsten som om, at den klæber sig fast til huden.

    Benway14-06-17 16:43

  • ★★★★0

    Suk.. Ville købe et iTunes US gift card, og kom til at købe et Amazon US gift card på $100 istedet.

    Det ser desværre ikke ud til, at det kan bruges på .co.uk, og jeg får nok ikke refunderet købet af forretningen :(

    Kan nogen her bruge det? Så kan vi nok finde en god pris!

    dyg14-06-17 16:48

  • ★★★★★★1

    Jeg har faktisk mødt mange med den holdning, at de ikke gider at se overnaturlig horror, "for spøgelser eksisterer jo ikke." 

    Jeg har altid syntes, at det er et lidt underligt argument, for fisk kan heller ikke tale, men det forhindrer jo os ikke i at leve os ind i en film som Find Nemo

    Har du spurgt dem du har mødt, der ikke kan leve sig ind i overnaturlig horror, om de kan leve sig ind i "Find Nemo" da;-P Men jo, umiddelbart kan det selvfølgelig godt virke lidt fjollet. Underligt finder jeg det dog ikke så meget, da jeg ikke synes at fordi man kan leve sig ind i et og skal kunne leve sig ind i andet. Personligt kan jeg leve mig ind i begge dele.

    Jeg regner heller ikke med, at du nødvendigvis havde lige mig personligt i tankerne, da du skrev om folk der ikke kunne leve sig ind i overnaturlig horror, men just for the record: Det kan jeg altså også godt, altså leve mig ind i overnaturlig horror. Jeg elsker film som "Dracula: Prince Of Darkness", "Poltergeist", "The Exorcist" for at nævne et par stykker. Den nyere "The Conjuring" fandt jeg også ret skræmmende, på den der funny horrorfilm facon. Jeg tager bare sjældent gyset med mig efter filmen, fra sådanne (jeg gjorde da jeg var barn og meget ung) Filmene kan naturligvis have andre kvaliteter, men taler vi det der "blot" skræmmer" horror rent, så er det som en sjov rollercoaster nærmere. Der kan de mere realistiske scener i visse film godt forfølge mig. Zodiac har to scener der vitterligt river i mig, dybt. Den ser jeg dog ikke som en horrorfilm. Men du nævner så "Motorsavsmassakren", og det er en horrorfilm jeg finder virkelig væmmelig og god, uden meget funride i den. Men skræmmende som ind i helvede det er den.

    T. Nielsen14-06-17 16:51

  • ★★★0

    Jeg syntes der er forskel på om noget er uhyggeligt eller bare ulækkert. At noget er ulækkert, er ikke nok i sig selv til at gøre det uhyggeligt for mit vedkommende.

    Normalt undgår jeg hvad der i mine øjne lyder som ulækkert, men nu har jeg lige set de sidste par sæsoner af Walking dead og det syntes jeg hurtigt jeg vendte mig til. Guffer også gerne mad imens uden at det rør mig. Det ser også en kende falsk ud på en eller anden måde.

    Aranyhajú Nyárszépe14-06-17 17:08

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen