Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • ★★★★★★2

    Bedste svar du kunne få ovenpå lidt dum kommentar, som om andre der godt kan synes Bale er fantastisk, må være fordi han har tabt sig. Har du overvejet der kunne være andre muligheder?

    Haha, shit.

    Zero Cool17-07-17 19:41

  • 0

    Andre muligheder kunne være, at han fordi han havde taget på. :-D Men synes også selv at CB er cool.

    Kyllingebenet17-07-17 19:43

  • ★★★★0

    Og ikke for fin til høje tindinger og måne som i Fighter. Den mand er sgu for sej. 

    Babo17-07-17 19:48

  • 0

    Han var også god i The Big Short.

    Kyllingebenet17-07-17 19:49

  • ★★★★0

    Klasse! 

    Babo17-07-17 19:50

  • ★★★0

    Holy shit. Anmeldelserne af Dunkirk er begyndt at dukke op, og det skorter ikke ligefrem på brugen af "masterpiece" og "best Nolan-movie"...

    www.rottentomatoes.com/m/dunkirk_2017/reviews/

    HonoDelLoce17-07-17 22:22

  • 1

    Todd McCarthy er en af mine yndlingsanmeldere og han skriver : "Dunkirk is an impressionist masterpiece. These are not the first words you expect to see applied to a giant-budgeted summer entertainment made by one of the industry's most dependably commercial big-name directors. But this is a war film like few others, one that may employ a large and expensive canvas but that conveys the whole through isolated, brilliantly realized, often private moments more than via sheer spectacle, although that is here too. Somber, grim and as resolute in its creative confidence as the British are in this ultimate historical narrative of having one's back to the wall, this is the film that Christopher Nolan earned the right to make thanks to his abundant contributions to Warner Bros. with his Dark Knight trilogy. He's made the most of it."

    www.hollywoodreporter.com/review/dunkirk-review-1021600

    Whispering Horse17-07-17 22:32

  • 2

    Bedste svar du kunne få ovenpå lidt dum kommentar, som om andre der godt kan synes Bale er fantastisk, må være fordi han har tabt sig. Har du overvejet der kunne være andre muligheder?

    Jeg synes nu ikke, Brunos kommentar virkede stort anderledes eller grovere (eller for den sags skyld dummere), end når så mange andre (inklusive du selv) kritiserer diverse film eller skuespillere, andre godt kan lide. Sådan 

    Mind you, jeg kan tydeligvis bedre lide Bale, end Bruno kan, men det bør være lige så fair game at kritisere ham i smadder, hvis det er sådan, man har det, som det bør være at gøre det med f.eks. Michael Bay.

    evermind17-07-17 22:46

  • ★★★★0

    Todd McCarthy er en af mine yndlingsanmeldere og han skriver : "Dunkirk is an impressionist masterpiece. These are not the first words you expect to see applied to a giant-budgeted summer entertainment made by one of the industry's most dependably commercial big-name directors. But this is a war film like few others, one that may employ a large and expensive canvas but that conveys the whole through isolated, brilliantly realized, often private moments more than via sheer spectacle, although that is here too. Somber, grim and as resolute in its creative confidence as the British are in this ultimate historical narrative of having one's back to the wall, this is the film that Christopher Nolan earned the right to make thanks to his abundant contributions to Warner Bros. with his Dark Knight trilogy. He's made the most of it."

    www.hollywoodreporter.com/review/dunkirk-review-1021600

    Den er vigtig den fra ham :)

    Babo17-07-17 23:08

  • ★★★★0

    Jeg synes nu ikke, Brunos kommentar virkede stort anderledes eller grovere (eller for den sags skyld dummere), end når så mange andre (inklusive du selv) kritiserer diverse film eller skuespillere, andre godt kan lide. Sådan 

    Mind you, jeg kan tydeligvis bedre lide Bale, end Bruno kan, men det bør være lige så fair game at kritisere ham i smadder, hvis det er sådan, man har det, som det bør være at gøre det med f.eks. Michael Bay.

    Det var ikke så meget hans kritik. Jeg er sjældent enig med Bruno alligevel. Blot måden det blev skrevet på. Nå pyt, det er allerede glemt fra min side. Nu nyder jeg lige anmeldelser af Dunkirk. Jeg bliver så meget skuffet på onsdag :(

    Babo17-07-17 23:11

  • 0

    Det glæder mig at se, nu da jeg skal ind og se Dunkirk her på torsdag. :-)

    Kyllingebenet17-07-17 23:12

  • ★★★★★★0

    Har set lidt med on/off, når konen har set Spartacus: Blood and Sand, og hver gang har jeg konstateret, at det er en ringe serie. Nu ser vi så sidste afsnit, og det er absolut ikke bedre. 

    Guldager18-07-17 09:00

  • ★★★★1

    Fik lige en tredobbelt-orgasme over denne nyhed.

    Criterion: Barry Lyndon!

    www.indiewire.com/2017/07/criterion-collection-october-2017-personal-shopper-1201856436/

    Bruce18-07-17 11:39

  • ★★★★0

    Fik lige en tredobbelt-orgasme over denne nyhed.

    Criterion: Barry Lyndon!

    www.indiewire.com/2017/07/criterion-collection-october-2017-personal-shopper-1201856436/

    Ja, den havde jeg heller ikke lige set komme. Spændende med nyt 4K-transfer!

    Fire Walk With Me er ikke lige min kop te, men det er da fedt, at den endeligt kommer på gaden med de 90 minutters fraklip og alternative takes, som fans længe har sukket efter.

    The Lure og Personal Shopper har jeg begge hørt godt om. De ligger dog ikke ligefrem i toppen af film, jeg gerne vil have bestilt hjem.

    Orson Welles' Othello er fed, så den skal jeg helt sikkert have på et tidspunkt.

    Udover Barry er den største nyhed dog for mig BD-udgaven af Vampyr. Den har jeg ventet længe på. Men det er lidt svær at gennemskue, hvad vi egentligt får. Criterion plejer at skrive, når det er et 2K- eller et 4K-transfer, så når de kun skriver "high definition digital transfer", så kunne det næsten tyde på, at det er den samme gamle master, som de anvendte til deres dvd-udgave. 

    Jeg synes også, at jeg læste om en ny restaurering af Vampyr, der var på vej, for nogle år siden. Men jeg kan sagtens huske forkert.

    Anyway, det er da et fedt oktober line-up fra Criterion, selvom jeg havde håbet på, at vi også ville få 4K-restaureringen  af Night of the Living Dead i denne omgang. 

    thomsen18-07-17 12:37

  • ★★★★★0

    Fire Walk With Me er ikke lige min kop te, men det er da fedt, at den endeligt kommer på gaden med de 90 minutters fraklip og alternative takes, som fans længe har sukket efter.

    Er det ikke det samme, som man allerede får med i BD-boksen Twin Peaks: The Entire Mystery? Den indeholder i hvert fald "Fire Walk With Me" sammen med The Missing Pieces, som er alle de fraklippede scener.

    Kruse18-07-17 12:58

  • 0

    Jeg er pt ved at sælge min iPhone med kvittering og det hele, men jeg ved ikke om jeg bare er paranoid, men tænker der måske står nogle oplysninger på en kvittering der kan misbruges?

    Kyllingebenet18-07-17 17:13

  • ★★★★0

    Er det ikke det samme, som man allerede får med i BD-boksen Twin Peaks: The Entire Mystery? Den indeholder i hvert fald "Fire Walk With Me" sammen med The Missing Pieces, som er alle de fraklippede scener.

    Jo, det tror jeg, at du har ret i. Der ser ud til, at Criterions udgave pt. er identisk med versionen i boksen, hvorfor det kan undre lidt, at de overhovedet vil udgive den. Men deres liste over extras indeholder også et "more!", så det er selvfølgelig muligt, at de stadigvæk tilføjer mere. 

    thomsen18-07-17 20:15

  • ★★★★1

    Ok, måske er det bare mig, men hvad er det præcis der er så fedt ved de her Criterion udgivelser? Vi er enige om at det er de samme film ikke?

    gi-jones18-07-17 22:42

  • ★★★★0

    Ok, måske er det bare mig, men hvad er det præcis der er så fedt ved de her Criterion udgivelser? Vi er enige om at det er de samme film ikke?

    Jeg er ikke helt sikker på, at jeg forstår? De samme film som hvad?

    Hvis du tænker på, at Barry Lyndon fx allerede *er* ude på BD, så kommer Criterions udgave jo til at indeholde et helt nyt 4K-transfer, en bunke extras (hvor den tidligere udgave fra Warner vist kun har en trailer), samt den vil være i det originale, korrekte format 1,66:1 (hvor Warners BD-udgave fik kritik for at være i 1,78:1).

    Mht. Fire Walk With Me ... your guess is as good as mine. Som Kruse skrev, så er den jo allerede ude i den amerikanske Twin Peaks-boks. Måske er det interessante bare, at den nu kan købes uden at skulle købe hele serien, eller måske kommer der flere extras til ... vi får at se. 

    thomsen18-07-17 23:58

  • ★★★★0

    Men tidligere  - hvad har så været fidusen? Er det bedre ekstramateriale, eller vælger de generelt film, der kun er udgivet i fesne versioner?

    gi-jones19-07-17 08:30

  • ★★★★★★0

    Jeg køber altid de billigste DVD-versioner af film - medmindre det selvfølgelig er et VHS-transfer eller lignende - men CC har af og til film, der ikke er udgivet i andre versioner eller er OOP. Så for mig personligt handler CC mest om, at det er den lettest tilgængelige version af filmene.

    Guldager19-07-17 08:48

  • ★★★★★★0

    Men tidligere  - hvad har så været fidusen? Er det bedre ekstramateriale, eller vælger de generelt film, der kun er udgivet i fesne versioner?

    Ofte er der tale om et nyt/bedre transfer end andre udgivelser (især i DVD-dagene) som er i det rigtige billedformat, godt ekstramateriale, en lækker og unik indpakning, samt selvfølgelig at det taler til samlere, fordi det er en "serie" man kan samle på. Så er der selvfølgelig de film, som ikke udgives af andre.

    Her i HD-perioden synes jeg dog, at der har været flere tilfælde, hvor det ikke har kunnet betale sig at nappe Criterion frem for en anden BD-udgave, især når der er tale om nyere film. Jo, Criterion har bestemt lækkert ekstramateriale, men det er svært for mig at argumentere for at bruge 2-300 kr. på en enkelt film, hvis jeg kan få den samme film i samme kvalitet til 50-150 kr. i stedet for.

    Samtidig har man tidligere kun været i stand til at købe dem i USA, så man skulle have en regionsfri BD-afspiller, men de er begyndt at udgive i EU også, så det er blevet et mindre problem, selvfølgelig samtidig med at man slipper for evt. told/moms-problemer.

    Zero Cool19-07-17 09:44

  • ★★★★0

    Men tidligere  - hvad har så været fidusen? Er det bedre ekstramateriale, eller vælger de generelt film, der kun er udgivet i fesne versioner?

    Som der siges, så koncentrerer Criterion sig mest om de "kunstneriske" film, som de så giver den kongelige behandling, med fremragende restaurering og ekstramateriale.

    Hvis man vil se, hvorfor de klarer sig bedre mod andre udgivelser, så kan det anbefales altid at finde filmen på DVDBeaver, som altid sammenligner billed, lyd og ekstramateriale mod andre udgivelser. 

    Der er dog kommet konkurrence fra især Arrow, MoC og Shout, som indimellem har samme film med ligeså gode transfers. Nogle gange er der dog betydelige forskelle, eller decideret "svipsere", hvor man ens personlige præferencer spiller ind. Criterion har f.eks. leveret Dekalog i en version med 24fps, men den blev optaget og vist i 25fps, hvorfor Arrows udgivelse er bedre. Man har også fucket Le Cercle Rouge op, ved at tilpasse farvenøglen efter det grønne klæde på et billardbord. Problemet er blot, at det klæde var blåt og derfor er Studio Canals udgave bedre. Men alt i alt, er Criterion garant for meget høj kvalitet. 

    www.dvdbeaver.com/film/dvdcompare2/cerclerouge/cerclerouge3.html

    Bruce19-07-17 10:17

  • ★★★0

    (...) så koncentrerer Criterion sig mest om de "kunstneriske" film (...)

    Og Bay-klassikere som The Rock og Armageddon :D

    HonoDelLoce19-07-17 12:20

  • ★★★★★★0

    Og Bay-klassikere som The Rock og Armageddon :D

    Som kom ud for 16-18 år siden, hvor Criterion havde andre kriterier for udvælgelse af film mv. :)

    Zero Cool19-07-17 12:23

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen