Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • ★★★★★★0

    Så... Du har mest været uhumanistisk?

    davenport21-08-17 22:41

  • ★★★★★★0

    Er der ikke noget med, at lønnen stiger efter noget tid? Ikke at jeg ikke kan klare mig med 18K i tre år - det værste der kan ske er, at jeg må leje det ene værelse ud i min lejlighed.

    Lønnen efter er jeg sådan set ligeglad med, så længe jeg kan komme op omkring hvad jeg tjente i Staten og man kan jo sige, at en kombination af it-erfaring og erfaring med præcis sådan noget som tv- og filmproduktion, nok ikke er den værste kombination i en verden, hvor streaming er mere og mere almindelig. Det gør på sin vis også, at jeg kan være nogenlunde produktiv i en virksomhed indenfor kort tid.

    Uanset hvad, giver det nogle andre tangenter at spille på og hvis alt går galt, kan jeg altid vende tilbage til it efter de tre år. Jeg kan jo altid holde min viden nogenlunde ved lige.

    Zero Cool21-08-17 22:43

  • ★★★★★★0

    Jeg mener den stiger lidt, men ikke noget himmelråbende! Man kan vidst tweeke sin skat og den slags, så der kommer lidt ind der. Men som økonomisk rådgiver, ville jeg blive rullet i tjære og fjer. (Jeg kan ikke engang beregne en korrekt kurs på lokummet...)

    On another note: Er jeg den eneste, der ikke kan tage en politiker, der hedder Pelle seriøst? Jeg hører slet ikke hvad han siger, jeg tænker kun Pelle, Pelle, Pelle... Kender én der bliver kaldt Pelle, som hedder David, men de andre synes ikke han var klog nok til det navn, så... Pelle..

    davenport21-08-17 22:50

  • ★★★1

    Shit, hvor jeg ikke er fan af at stå så tidligt op. Hvem fanden vælger også at lægge en jobsamtale klokken 8 om morgenen? Jeg er uddannet journalist, for fanden, vi skal gerne sove til middag!

    HonoDelLoce22-08-17 06:56

  • ★★★★0

    Bare de har det godt. Der er for mange der tillæger dyr menneskelige følelser, som de ikke har. Dyr har brug for at være mætte, kunne skide og leve stressfrit. Min hund fx., er en hund. Den sover på gulvet, den kommer ikke i møbler, den skal sørge for at vi ikke har skadedyr omkring huset osv. Det er dens arbejde! Jeg har ikke en hund fordi den skal kunne ligge og putte ved mig. Det er vammelt og ikke i dyrets ånd.

    Og ifa. min fuglefobi, synes jeg man skulle pine høns, ved at putte dem i endnu mere små bure. Bare jeg får æg, så vil jeg skide på elendige fjerkræ!!

    Jeg tror, at vi har haft diskussionen før, men jeg må indrømme, at jeg ikke forstår dit forhold til hunde. Du skriver, at din hund "er en hund", og at det indebærer, at den sover på gulvet og ikke kommer i møblerne, og at "det er vammelt og ikke i dyrets ånd", hvis den ligger og putter hos dig ... 

    Mener du helt seriøst, at en hund er mindre hund, hvis den kommer i møblerne eller ligger og putter hos ejeren?

    Du lyder lidt som de hundetrænere, jeg rendte ind i tilbage i 1980'erne. Dem, der gik højt op i, at hunde i bund og grund var tæmmede ulve, og derfor var flokdyr, og at det indebar, at de skulle kende deres plads i hierarkiet, og at mennesket skulle være en autoritær leder for dem.

    Problemet med det var, bare at det var noget vrøvl. Det var baseret på noget forsking, som som forskeren selv trak tilbage senere (og i øvrigt har brugt de sidste 30 år på at bekæmpe)*. Hverken ulve eller hunde har behov for en autoritær leder, der skælder ud og straffer, men mere en guide, der viser, hvad man må og ikke må. 

    Ny forskning har desuden vist, at hunde slet ikke længere er flokdyr som ulve. De er sociale dyr (ligesom mennesker). Modsat ulven så jager vilde hunde fx ikke i flok, men alene. Men de søger alligevel hinandens selskab.

    Der kan selvfølgelig være masser af praktiske årsager til, at man ikke vil have sin hund i møblerne. Men kærestes franske familie har fx Leonberger, som slet ikke må komme i stuen af den simple årsag, at den er så stor, at hvis den logrer med halen derinde, så vælter tingene. Og hos mine forældre handler det om, at sofaen er svær at gøre ren. 

    Men jeg kan ikke rigtigt forstå, at det skulle gøre en hund "mindre rigtig", hvis den må komme i møblerne? Hvad lægger du til grund for det?

    Det samme med det med at putte sig?

    Hunde er som sagt sociale dyr, dvs. dyr, der både søger og nyder social kontakt. De er jo rent faktisk fremavlet gennem mere end 10.000 år til lige netop at søge denne kontakt med mennesker. Så grundlæggende mener jeg da, at det mere er hundens naturlige tilstand, at den ønsker at være nær sin familie end det er et udslag af en moderne menneskeliggørelse af dyret. 

    thomsen22-08-17 13:34

  • ★★★★1

    Jeg læste også et sted, at hunden netop er et socialt væsen og betagter hele hjemmet som dens ligesom menneskets. Den kan derfor ikke forstå, hvorfor man fx skulle ville lukke døren for den, når man skal på toilettet. Når den derimod kan registrere (lugte), at man har foretaget sin nødtørft, forstår den, at man har pisset sin territorium af. (Ikke at jeg nogensinde har ladet en hund komme med på wc :D

    På samme måde havde vi en hund, som om morgenen stod og ventede udenfor døren til mit soveværelse, når jeg besøgte mine forældre. Når de så åbnede døren listede den ind og lagde sig på madrassen og hyggede ved siden af mig - indtil den blev træt af det og ville ud igen.

    chandler7522-08-17 13:49

  • ★★★★★0

    Jeg har lige sendt en mail til en vejleder. Jeg overvejer Film- og tv-produktionsuddannelsen.

    Sejt. Hatten af for dit mod til at prøve noget helt nyt. Har du gjort dig nogle tanker om, hvad du så vil arbejde med inden for det fag? 

    NightHawk22-08-17 14:19

  • ★★★★★★0

    Sejt. Hatten af for dit mod til at prøve noget helt nyt. Har du gjort dig nogle tanker om, hvad du så vil arbejde med inden for det fag? 

    Lidt, men jeg fandt først uddannelsen i går.

    Zero Cool22-08-17 14:22

  • ★★★★★★0

    Jeg ved ikke om det med hunde. Det er ikke noget der optager mig som sådan. Vi fik hund, da vi ikke kunne få børn. Det gik så over... Vi har haft ham i 10 år, og han har det godt. Ungerne elsker ham. Men jeg skal ikke have hund igen, når han engang er væk. Bevares, det er hyggeligt at have ham med til vandet og smide pind, men det er et svineri uden lige. Også derfor han ikke må være i møblerne, samt at vi har lædersofaer, og de bliver ødelagt af hans kløer. Og sengen er simpelthen for ulækkert!! Jeg ved ikke med jer, men jeg skal satme ikke sove i en bunke hundehår. AD!

    davenport22-08-17 14:45

  • ★★★★★★1

    Jeg vil heller ikke have hund i møbler og da slet ikke i min seng. Det synes jeg er klamt! Ikke selve hunden, men skidt og hår, savl og slikken røv/nosser hører ikke til i sengen (medmindre det er konen og jeg....for at lave en "Davenport"....kærligt ment:)

    T. Nielsen22-08-17 14:59

  • ★★★★★★0

    Damn straight!!

    davenport22-08-17 16:18

  • ★★★★★★0

    Så er der købt denimskjorte, en metal T-shirt og en spiral øre ring...så er jeg klar til at se lidt mere heavy ud :) 

    Guldager22-08-17 22:15

  • ★★★★★★0

    Du slår ikke mit grunge....

    davenport22-08-17 23:11

  • ★★★★★★0

    Jeg tror sgu ikke at hele den her Ubåds historie er ovre. Der skal nok dukke noget spektakulært op. Det er fanme en krimi der vil noget... Jussi Olsen må rive sig i håret :D

    davenport23-08-17 18:24

  • 1

    Det er en vild historie, men hold kæft hvor er den spændende. det er godt nok længe siden at jeg har læst den ene artikel efter den anden. Det der undrer mig nu, er hvorfor han har parteret liget og bortskaffet det + beviser, når han siger at der er tale om et uheld. Men hey... vi kender vel alle til de nederen uheld hvor man falder og hoved, arme og ben pludselig bare falder af. 

    Hans udtalelse minder mig lidt om Rudy Frederiksen "vi laver bare en musikvideo".

    Kyllingebenet23-08-17 18:32

  • ★★★★0

    Den har også kørt som forsidehistorie på bl.a. CNN i flere dage. Hollywood er sikkert allerede i gang med at sikre sig rettighederne.

    chandler7523-08-17 18:36

  • ★★★★★★0

    Den har også kørt som forsidehistorie på bl.a. CNN i flere dage. Hollywood er sikkert allerede i gang med at sikre sig rettighederne.

    Jeg har selv lige sagt at det næppe kan tage mere end 10 år, før filmen laves. Sygt!

    T. Nielsen23-08-17 18:38

  • ★★★0

    "We are killing in a yellow submarine".

    Synes dog det er ret vildt at mange stadig støtter ham, "Det kunne han aldrig finde på", "Jeg kender ham, han er altid hjælpsom" efter alle de beviser der peger imod ham. Mon det bliver Danmarks svar på OJ SImpson retssag.

    MOVIE100023-08-17 18:43

  • ★★★★0

    Jeg har selv lige sagt at det næppe kan tage mere end 10 år, før filmen laves. Sygt!

    I gamle dage gik der flere årtier, før sådanne ting blev filmatiseret – i dag sker det, mens de stadig er friske i hukommelsen, så jeg vil skyde på i hvert fald inden for 5 år.

    chandler7523-08-17 18:54

  • ★★★★0

    "We are killing in a yellow submarine".

    Synes dog det er ret vildt at mange stadig støtter ham, "Det kunne han aldrig finde på", "Jeg kender ham, han er altid hjælpsom" efter alle de beviser der peger imod ham. Mon det bliver Danmarks svar på OJ SImpson retssag.

    Er der stadig folk, der støtter ham? Det seneste jeg læste var et interview med broderen på BT i dag, hvor han siger, at han aldrig vil kunne tilgive ham.

    chandler7523-08-17 18:55

  • 0

    Hvis du læser kommentarfelterne på diverse nyhedsmedier, så er der en del der alligevel støtter op om hans forklaring. 

    Kyllingebenet23-08-17 18:57

  • ★★★★★★0

    I gamle dage gik der flere årtier, før sådanne ting blev filmatiseret – i dag sker det, mens de stadig er friske i hukommelsen, så jeg vil skyde på i hvert fald inden for 5 år.

    Kunne ske!

    T. Nielsen23-08-17 18:59

  • ★★★★★★0

    Nu skal han jo lige dømmes først. Der kan jo være sket en masse efter "begravelsen til søs". Jeg nævner i flæng: rumvæsner, bigfoot, havfruer, dværge, rumvæsner (igen), tidsrejsende, Godzilla og Rasmus Seebach!

    davenport23-08-17 19:05

  • 0

    Måske en skildpadde på størrelse med en folkevogn?

    Kyllingebenet23-08-17 19:10

  • ★★★★★★0

    Næppe... Vær nu lidt seriøs!

    davenport23-08-17 19:12

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen