Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • ★★★★0

    Jeg har fået en venneanmodning på FB fra Purwanto: "Jeg har store bryster med lyserøde brystvorter og en dejlig vaginalåbning."

    Hvem kan sige nej til en dejlig vaginalåbning...

    chandler7530-12-19 12:54

  • ★★★★★★0

    Har du et link?

    davenport30-12-19 12:56

  • ★★★★0

    Har du et link?

    Jeg er også klar ;) 

    Åkepool30-12-19 12:59

  • ★★★★0

    Det er ret fascinerende at læse om på sidelinjen. Jeg har jo ikke selv børn, men jeg kender lidt til det gennem kærestens søster. Hun har en seks-årig, der opfører sig på præcis samme måde, som I beskriver. 

    Det er så vildt, at resten af familien flere gange har diskuteret i det stille, om pigen måske har ADHD (hendes far har det i en eller anden grad, så det ville ikke være helt mærkeligt). Men umiddelbart så tænker jeg, at det ikke er der, problemet ligger. Hun kan nemlig sagtens fokusere og koncentrere sig. Hun er bare enormt opmærksomhedskrævende og skal hele tiden have input fra de voksne og har især svært ved at sætte sig selv igang med noget.

    Jeg tænker, at det måske har noget at gøre med vores medier. Spil er blevet nævnt, men også fjernsyn, YouTube, serier m.m. - det hele er lagt meget an på hurtige dopamin-fix, så man må jo et eller andet sted vænne hjernen til, at der hele tiden skal ske noget nyt?

    Jeg kan egentligt godt lide den model, som tv-værten Lise Rønne var ude med i medierne kort før jul, hvor hun har gjort det meste af ugen skærmfri både for sig selv og sin mand og børn og tvinger dem till at læse i fysiske bøger hver dag for at lære dem at fordybe sig og aktivere forestillingsevnen. 

    Der er i hvert fald sket en markant udvikling. Nu skal jeg ikke påstå, at alt var bedre i gamle dage, men jeg kan da huske, at jeg sagtens kunne lege en hel eftermiddag alene med mit Lego, med at bygge og lave historier, eller med at tegne. 

    Kærestens niece har omvendt tonsvis af legetøj, men hun bruger det aldrig. Hun er mest fokuseret på at få lov til at spille og se ting på sin iPad. Heldigvis er hendes skole ret fokuseret på det kreative, så hun er begyndt at vise mere interesse for at tegne og lave ting med tilfældig pap o.l.

    thomsen30-12-19 13:06

  • ★★★★★★1

    Synes LEGO er blevet noget andet. Da jeg var lille havde vi en kasse hos min mormor og morfar. Der var ingen manual, man skulle selv lave tingene. Jeg kunne sagtens lave en X-wing af fire 8er klodser, og forestille mig resten. Men de nye sæt med mange hundrede dele, er da også imponerende, og min mellemste kan godt få nogle timer til at gå med at lave rumskibe. Men det er stadig ikke 100% fantasi, da historien på forhånd er lagt. 

    davenport30-12-19 13:17

  • ★★★★1

    Synes LEGO er blevet noget andet. Da jeg var lille havde vi en kasse hos min mormor og morfar. Der var ingen manual, man skulle selv lave tingene. Jeg kunne sagtens lave en X-wing af fire 8er klodser, og forestille mig resten. Men de nye sæt med mange hundrede dele, er da også imponerende, og min mellemste kan godt få nogle timer til at gå med at lave rumskibe. Men det er stadig ikke 100% fantasi, da historien på forhånd er lagt. 

    Ah, Lego havde også manualer dengang. Jeg har som lille haft utallige borge, gravkøer, og whatnot, og vi havde en hel brevordner-mappe fyldt med manualer dertil. Men de gamle gad bare ikke sortere klodserne, når de enkelte ting blev skilt ad, så de lå ganske rigtigt bare i en stor kasse.

    dyg30-12-19 13:23

  • ★★★★★★0

    Ah, Lego havde også manualer dengang. Jeg har som lille haft utallige borge, gravkøer, og whatnot, og vi havde en hel brevordner-mappe fyldt med manualer dertil. Men de gamle gad bare ikke sortere klodserne, når de enkelte ting blev skilt ad, så de lå ganske rigtigt bare i en stor kasse.

    Just præcis. I mit tilfælde, fik jeg ofte aflagt LEGO fra ældre fætre, så naturligvis var det hele bare i et par kasser og jeg måtte selv lave ting ud af skidtet.

    Zero Cool30-12-19 13:29

  • ★★★★0

    Hun kan nemlig sagtens fokusere og koncentrere sig. Hun er bare enormt opmærksomhedskrævende og skal hele tiden have input fra de voksne og har især svært ved at sætte sig selv igang med noget.

    Det er præcis det samme her.

    det hele er lagt meget an på hurtige dopamin-fix, så man må jo et eller andet sted vænne hjernen til, at der hele tiden skal ske noget nyt?

    Det er nok meget rigtigt det du skriver her, som også er noget jeg har stødt på flere og flere gange, når jeg læser/ser nyheder og andet.

    Jeg kan egentligt godt lide den model, som tv-værten Lise Rønne var ude med i medierne kort før jul, hvor hun har gjort det meste af ugen skærmfri både for sig selv og sin mand og børn og tvinger dem till at læse i fysiske bøger hver dag for at lære dem at fordybe sig og aktivere forestillingsevnen. 

    Det er sgu stærkt gjort, hvis det holder.

    Vi starter tit en masse tiltag herhjemme, som langsomt går i sig selv, da vi bare ikke har tid til at holde dem til den kreative ild, som vi tilsyneladende skal, hvis det skal køre.

    Åkepool30-12-19 13:32

  • ★★★★1

    Min ene søster og hendes mand med to piger på 3 og 6 år har løst skærmproblematikken meget enkelt: De har ingen iPad.

    Pigerne får selvfølgelig lov til at se lidt fjernsyn en gang imellem som fx Disneysjov, men derudover synes jeg, at de er ret gode til at aktivere sig selv med fx at sidde at tegne, lege med tryllesæt, klæde sig ud osv. De går også begge to til ballet.

    Helt anderledes er det for min anden søster (fra min mors side af familien), som har to drenge på 8 og 10 år. Når de er på besøg hos min mor, ligger de helst inde på et værelse med hver deres skærm og ser (forekommer det mig) tåbelige YouTube-videoer med influencere, der bander konstant, eller (hvad jeg slet ikke fatter) glor på andre, der spiller fx Minecraft. Jeg ser dem stort set kun, når jeg siger hej og farvel. Heldigvis går de begge til fodbold og er glade for at springe i trampolin, men hvis de fik lov, kunne de nok godt sidde med deres skærm 12-14 timer om dagen.

    chandler7530-12-19 13:37

  • ★★★★1

    men hvis de fik lov, kunne de nok godt sidde med deres skærm 12-14 timer om dagen.

    Sådan er det også for mine. Det får de dog heller ikke lov til ;) 

    Åkepool30-12-19 13:41

  • ★★★★★★0

    Indrømmet: vi tager nogle gange deres pads med, hvis vi skal noget, hvor vi skal hygge os. Ellers kan man rende konstant og skælde ud. Fx. Mortens Aften på kro. Der vidste vi bare, at den lille ikke ville kunne sidde stille i 2 timer, og han ville rende ind i tjenerne osv. Så han fik lov at sidde og se noget.

    davenport30-12-19 14:23

  • ★★★★0

    Syd Mead er åbenbart død. Han blev 86. 

    boingboing.net/2019/12/30/syd-mead-1933-2019.html

    thomsen30-12-19 23:58

  • ★★★★★★1

    Det var en pragtfuldt dag/aften/nat i går og vi nød den alle helt vildt. Jeg elsker så også, bare at være sammen med fruen og børnene og hygge, gå ture og have det sjovt. Det er det bedste i verden. Nu skal vi også snart på tur med Oslo færgen. Det glæder jeg mig også stort til. Vi var med den, da den store var under 2 og den mindste lå i maven på fruen (har selv været af sted en gang siden). Men uanset, så er det indimellem også rart at være “børnefri” og næste weekend skal den store overnatte hos en veninde og den lille på weekend hos mormor og morfar. Så det bliver knaldgodt, med kun fruen og jeg;) Laaaang gåtur med hunden ved stranden, hvis vejret er til det og om aftenen skal vi ud og spise sushi. 

    T. Nielsen 1-01-20 11:40

  • ★★★★★★1

    Jeg begik en stor fejl i går. En bruger på Reddit havde posted et billede af hvad vedkommende havde købt af Blu-ray i løbet af 2019 og det fik mig til at kigge på min egen samling. Uden at gå igennem alle mails og kvitteringer, vil jeg skyde på at jeg har købt mellem 250 og 300 titler i løbet af året.

    Zero Cool 2-01-20 12:05

  • ★★★★1

    Jeg begik en stor fejl i går. En bruger på Reddit havde posted et billede af hvad vedkommende havde købt af Blu-ray i løbet af 2019 og det fik mig til at kigge på min egen samling. Uden at gå igennem alle mails og kvitteringer, vil jeg skyde på at jeg har købt mellem 250 og 300 titler i løbet af året.

    Sjovt, det er ca 250-300 mere end jeg har købt sidste år!

    dyg 2-01-20 13:32

  • ★★★★0

    Jeg bestiller dagligvarer fra nemlig.com et par gange om ugen, og det er ofte meget flinke chauffører, der leverer (og 8 ud af 10 gange udlændinge).

    I dag var det vist en inder i 40-50'erne, der her på en torsdag aften med et stort smil ønskede mig "god weekend, og vi ses!" - muligvis det første, han har lært at sige på dansk :)

    Jeg har ofte lyst til at give dem lidt drikkepenge, selvom leveringen kan være dyr nok i sig selv (op til 60 kr.), men ved ikke, om det ville være passende...

    chandler75 2-01-20 17:57

  • ★★★★★★0

    Min mellemste er lige kommet rendende hjem henne fra min søster. Hun er ved at få installeret alarmsystem, og det viste sig så, at ham der sætter det op er en kendt youtuber. Han fik et billede med ham, og er totalt oppe at køre :D 

    davenport 3-01-20 16:20

  • ★★★★★★0

    Og så går vores hund på pension på tirsdag, da den flytter hjem til min søster. Det glæder jeg mig til, da den er ved at være gammel, og trænger til ro, samtidig med at den lugter som våd Jens Okking og fælder, så man hver dag kan bygge en ny hund. Nu fortjener den ro og fred, efter 11½ år ved os, hvor vi troede vi ikke kunne få børn. (Det gik så over!) Så er det slut med at have støvsugeren liggende fremme. 

    davenport 3-01-20 19:50

  • ★★★★★★0

    Har lige læst om den nye BBC/Netflix serie om Dracula. Den roses ret flot, men rosen går også på at den er vittig. Så om Dracula får lov til at være en ond og mørk personlighed eller mere en creepy sarkastisk fætter, tror jeg det bliver sidstnævnte.

    T. Nielsen 3-01-20 22:15

  • ★★★★1

    det viste sig så, at ham der sætter det op er en kendt youtuber.

    Så kendt kan han vel ikke være, hvis han også har brug for et rigtigt job 

    Åkepool 4-01-20 19:54

  • ★★★★★★0

    Så kendt kan han vel ikke være, hvis han også har brug for et rigtigt job 

    Præcis i Danmark, hvis vedkommende laver dansk content, jo. :) Det er ikke mange, der kan leve af at lave den slags, når markedet er så småt som det er, samtidig med at YouTube skar ret meget ind til benet mht. reklamepenge for et års tid eller to siden, så selv nogle af de største kanaler, blev nødt til at skaffe sig andre indkomstkilder.

    Zero Cool 4-01-20 19:57

  • ★★★★★★10

    Så fik jeg lige genaktiveret min bruger :) - det er en dårlig vane det med at deaktivere sin bruger, hvis man ikke lige gider bruge tid på et forum. Gjorde det vel 2-3 gange på filmz.dk.

    Anyway - konen er erklæret rask, ikke bare kræftfri, men rask. Et bryst mindre, ingen hår på hovedet og en midlertidig meget svækket stemme - men helt rask.

    Og i forhold til det med tablet og TV-kiggeri, så har jeg selv undersøgt en del, fordi de sidste par måneder har sønnike set en del (og haft en sutten en del), fordi det har været lidt hårdt med fuldstidsjob og kræftsygdom. Der er intet, der tyder på, at det er skadeligt for børn at se TV, sidde med telefon/tablet etc. i sig selv, men det er ikke godt at være passiv. Det vil sige, det er ikke så meget skærmen, som det skærmen tager tid fra. Sagt på en anden måde - det er ikke skadeligt for børn at se på en skærm, men det er skadeligt ikke at få rørt sig.

    Guldager 4-01-20 21:51

  • ★★★★★0

    Dejligt at have dig tilbage Guldager, og dejligt at høre, at det går godt med din kone! :)

    Kruse 4-01-20 22:26

  • ★★★★★0

    Velkommen tilbage,  Guldager. :)

    Hvor er det dog dejligt at høre, at din kone er blevet rask. Stort tillykke med det. :) 

    NightHawk 4-01-20 22:52

  • ★★★★★★0

    Det er sgu nice, Guldager. Detdér kræft er noget lort, for at sige det mildt.

    Zero Cool 4-01-20 22:56

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen