Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • ★★★★★★0

    Har lige siddet og fundet de film frem, som der skal i betragtning til en top 50 for 00'erne. Shit det kommer til at gøre ondt, når jeg skal finde de 25 "bedste":-/ Der er mange fremragende og det ender ganske givet unfair:-/

    T. Nielsen13-06-20 15:06

  • ★★★★★★0

    Skal ud og spise med fruens arbejde i aften. 3 retters menu. Hendes boss betaler gildet og det er et af de (få) bedre steder hernede, hvis man vil have lidt mere gourmetagtig mad. Sidste år arbejdede fruen også samme sted og der var vi også ude at spise samme sted, fremragende mad og bagefter var vi i revyen, hvor vi kunne bestille øl og kaffe alt vi ville, for at slutte på en natklub/bar med drinks betalt. I år bliver det så kun maden, da natklubben ikke må holde åbent og revyen er aflyst.

    T. Nielsen13-06-20 15:44

  • 2

    Hvaaa - hvor skal vi hen, du? :-)

    (der findes da ikke noget bedre?)

    Jo, det gør der. Og et er at jeg ikke gider SKRIVE herinde (da man alligevel bare bliver ignoreret eller skudt latterlige ting i skoene af en selvretfærdig person, jeg lige har mistet al respekt for) - noget ganske andet er at jeg skam hele tiden har LÆST og dermed fulgt med i nyhedsdækningen og anmeldelser herinde, ligesom jeg gør med en række andre filmsider. Moovy skiller sig bare ikke ud længere som den gjorde førhen og som det også var tilfældet med det gamle Filmz' tid.

    BN 2020 (b)13-06-20 19:44

  • 1

    Jeg forstår ikke hvorfor Insider har ignoreret BN i den anden tråd eller misser jeg noget? 

    Fordi han er et fjols.

    BN 2020 (b)13-06-20 19:46

  • ★★★0

    Jeg forstår ikke hvorfor Insider har ignoreret BN i den anden tråd eller misser jeg noget? 

    Hvilken tråd drejer det sig om?

    Essal13-06-20 20:32

  • ★★★★1

    Hvilken tråd drejer det sig om?

    Den om Gone With the Wind. 

    Babo13-06-20 20:34

  • ★★★★★★1

    Jo, det gør der. Og et er at jeg ikke gider SKRIVE herinde (da man alligevel bare bliver ignoreret eller skudt latterlige ting i skoene af en selvretfærdig person, jeg lige har mistet al respekt for) - noget ganske andet er at jeg skam hele tiden har LÆST og dermed fulgt med i nyhedsdækningen og anmeldelser herinde, ligesom jeg gør med en række andre filmsider. Moovy skiller sig bare ikke ud længere som den gjorde førhen og som det også var tilfældet med det gamle Filmz' tid.

    Nu har jeg ikke nærlæst, hvad det går ud på - men min generelle opfattelse af Johan er at han både har humor - og er rummelig.

    Ærgerligt hvis det bunder i en misforståelse.

    Wayne14-06-20 01:16

  • ★★★★★★1

    Det nyeste afsnit af Last Week Tonight er eddermame stærkt. Har sjældent set John Oliver så oprørt, og slutningen er jo nærmest en tåreperser. 

    Guldager14-06-20 07:24

  • ★★★★★★0

    Har en tid ved lægevagten om en lille time. Har alle symptomer på blindtarmsbetændelse, så bliver sikkert indlagt senere. Har aldrig haft fornøjelsen af at være opereret, så er sgu da godt nok noget nervøs.

    davenport14-06-20 10:02

  • ★★★★★★1

    Har en tid ved lægevagten om en lille time. Har alle symptomer på blindtarmsbetændelse, så bliver sikkert indlagt senere. Har aldrig haft fornøjelsen af at være opereret, så er sgu da godt nok noget nervøs.

    Føj - håber det bedste

    Wayne14-06-20 10:05

  • ★★★★★★0

    Har en tid ved lægevagten om en lille time. Har alle symptomer på blindtarmsbetændelse, så bliver sikkert indlagt senere. Har aldrig haft fornøjelsen af at være opereret, så er sgu da godt nok noget nervøs.

    Dit held varer godt nok sjældent ret længe. Øv da:/

    T. Nielsen14-06-20 10:07

  • ★★★0

    Har en tid ved lægevagten om en lille time. Har alle symptomer på blindtarmsbetændelse, så bliver sikkert indlagt senere. Har aldrig haft fornøjelsen af at være opereret, så er sgu da godt nok noget nervøs.

    Det har jeg også prøvet og var også en kende nervøs. Der er dog en af de hyppigste operationer i Danmark og det er rent rutine for lægerne. Hvis man er uheldig og den når at sprænge, så beholder de en nogle dage bagefter for at give antibiotika  (normalt 3 dage). Det skete for mig. Idag foretages det som kikkertoperation, det vil sige at de laver tre huller i maven til deres kamera og instrumenter. Det selvfølgelig noget ømt nogle uger efter, men det ingenting i forhold til hvis de lavede bikini-snittet. Det heler også fint. Kan idag dårlig se hullerne. Det er heller ikke noget man har nogle men af bagefter. I dagene efter, kan man være lidt øm i skulderne. Det skyldes at de blæser bughulen op med luft, for at se hvad de laver derinde.

    Du bliver glad for at komme af med den. God bedring.

    Aranyhajú Nyárszépe14-06-20 10:35

  • ★★★★0

    Har en tid ved lægevagten om en lille time. Har alle symptomer på blindtarmsbetændelse, så bliver sikkert indlagt senere. Har aldrig haft fornøjelsen af at være opereret, så er sgu da godt nok noget nervøs.

    Jeg røg selv ind til observation fire blindtarmsbetændelse sidste år, hvor jeg havde sygt ondt i maven. Men deres trygprøver viste at det ikke var det, så jeg fik noget smertestillende og blev sendt hjem.

    dyg14-06-20 13:41

  • ★★★0

    Jeg røg selv ind til observation fire blindtarmsbetændelse sidste år, hvor jeg havde sygt ondt i maven. Men deres trygprøver viste at det ikke var det, så jeg fik noget smertestillende og blev sendt hjem.

    Det er rigtig nok en svær diagnose at stille og en del viser sig ikke at have blindtarmsbetændelse når der bliver åbnet op. Men det er jo bedre at åbne en gang for meget, end en for lidt.

    Var nu ikke selv tvivl da jeg fik det. Fik kvalme og kastede op nogle gange i begyndelsen, nok i forbindelse med at tarmene stoppede. Herefter blev jeg anorektisk. Smerten flyttede sig og satte sig lokalt ved Mcburney punkt. Havde defense/guarding ved tryk herved. Hvis jeg lå stile på ryggen med samlede ben, var det ligefør det var til at holde ud. Det eneste lidt atypiske, var at jeg først fik feber til sidst i forløbet.

    Aranyhajú Nyárszépe14-06-20 14:06

  • ★★★★★0

    Jeg havde et meget atypisk blindtarmsbetændelsesforløb for 10 års tid siden. Jeg havde nemlig kun meget svage smerter, så diagnosen blev aldrig rigtigt stillet af min læge. Jeg fik af vide, at hvis det blev mere smertefuldt, skulle jeg bare komme tilbage. I julen en måneds tid senere blev det så en svag smule mere smertefuldt, så jeg besluttede mig for at tage til lægen. Han var stadig meget i tvivl, men jeg blev indlagt, hvor de først dagen efter scannede mig. Det viste sig så, at blindtarmen var sprunget, og havde været det et stykke tid. Så gik det fra en simpel operation til en kompliceret. Det tog dem 4 timers tid at få fjernet skidtet rundt omkring i maven, og jeg kunne efterfølgende ikke komme op og stå i et par døgn. Men morfinen var vild nok i den periode!!

    David Lund14-06-20 14:11

  • ★★★★★★3

    Så er det overstået. Det gik præcis som AN beskrev det. Jeg har det godt, og har lige fået mad. Den var lidt mere betændt end beregnet, så 3 dages ferie uden madpakker osv. :D

    davenport14-06-20 23:39

  • ★★★★★★0

    Har fået mit skema for næste år - er ganske tilfreds. Ingen lektioner efter kl 14, hvor eleverne alligevel ikke kan koncentrere sig længere, og skal kun være i tre klasser, som jeg kender godt. 

    Guldager15-06-20 06:51

  • ★★★★0

    Sønnike er lidt småsnottet og hoster en smule slim frit, ikke noget specielt, men i disse tider betyder det nogle dage hjemme inden vuggestuen tør se ham igen.

    dyg15-06-20 07:08

  • ★★0

    Så er det overstået. Det gik præcis som AN beskrev det. Jeg har det godt, og har lige fået mad. Den var lidt mere betændt end beregnet, så 3 dages ferie uden madpakker osv. :D

    Godt at høre at det gik som det skulle:-). Selvom du nok helst ville have været foruden:-D

    Weird_J15-06-20 07:18

  • 0

    Har fået mit skema for næste år - er ganske tilfreds. Ingen lektioner efter kl 14, hvor eleverne alligevel ikke kan koncentrere sig længere, og skal kun være i tre klasser, som jeg kender godt. 

    Det lyder lækkert. Jeg har selv lidt flere klasser at forholde mig til, men sådan er det at være musiklærer.
    Jeg har dog for første gange nogensinde en uge på under 27 undervisningslektioner. Det har jeg ikke prøvet siden reformen/lov 409. Dog har jeg en enkelt dag med undervisning til kl. 15. Det er altså længe, at sidde på skolebænken for et barn.

    Jeg har nydt undervisningen efter Corona-hjemsendelsen, da skoledagene er blevet kortere (i hvert fald i min kommune). Det har betydet, at der er undervisning til 13:15 (tirsdag og torsdag dog til kl. 14).
    Det har været dejligt med elever, som har overskud, og som ikke er fuldstændig baldrede, når de sendes hjem fra skole.

    Herrguth15-06-20 07:28

  • ★★★★★★0

    Det har været dejligt med elever, som har overskud, og som ikke er fuldstændig baldrede, når de sendes hjem fra skole.

    Vi har 0.-5. fra kl 8-13 og 6.-9. fra 10-15. Jeg har både 5. og 7. så har stortset normalt skema. Jeg har 24 ugentlige lektioner i gennemsnit, så det er jo helt fint. 

    Guldager15-06-20 08:16

  • ★★★0

    Så er det overstået. Det gik præcis som AN beskrev det. Jeg har det godt, og har lige fået mad. Den var lidt mere betændt end beregnet, så 3 dages ferie uden madpakker osv. :D

    Ja, så er der fred og ro. Hvis du ikke allerede har gjort det, så ville jeg nok bede hende obersten om at hente din computer. Det er ekstremt kedeligt på sådan et sygehus. Jeg ved ikke om det er det samme andre steder, men på Svendborg Sygehus mener jeg kun de havde tre tv-kanaller.

    Aranyhajú Nyárszépe15-06-20 09:32

  • ★★★★★★1

    Havde allerede pakket det hele, da jeg forventede at blive. Vi har fri internet og masser af tv-kanaler, men jeg sidder bare i en god stol og læser the Stand i fred og ro :D 

    davenport15-06-20 13:38

  • 0

    Jeg undrer mig lidt over at der er franskmænd og tyskere der vil connecte med mig på LinkedIn, hvilket jeg har det fint med da det altid er godt med forbindelser, men så kontakter de mig på tysk og fransk på trods af at der intet står om at jeg kan tysk eller fransk. Tysk kan jeg i det mindste forstå det meste af skriftligt. Fransk noget mindre. 

    Whispering Horse15-06-20 19:59

  • ★★★★★★1

    Jeg undrer mig lidt over at der er franskmænd og tyskere der vil connecte med mig på LinkedIn, hvilket jeg har det fint med da det altid er godt med forbindelser, men så kontakter de mig på tysk og fransk på trods af at der intet står om at jeg kan tysk eller fransk. Tysk kan jeg i det mindste forstå det meste af skriftligt. Fransk noget mindre. 

    For mig vil det ikke give mening med udenlandske kontakter - og de få gange jeg har accepteret har det betydet et væld af nye forespørgsler.
    Jeg har været på LinkedIn i rigtig mange år og har mere end 20.000 connections 99 % danske - som ofte har været brugbare.

    Wayne15-06-20 23:05

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen