Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • ★★★★★★0

    Har sgu lidt tømmerhass efter julefrokost i går. Blandede en halv flaske snaps med rødvin, så det snurrer lidt i styrehuset i dag. Skal til svigermors fødselsdag om lidt og skal ud og fælde juletræ. Skal vidst lige sætte den i gear...

    Så det måske forbi McD og få fedtet ganen?

    T. Nielsen19-12-21 10:31

  • ★★★★★0

    Stort tillykke Dyg!

    Kruse19-12-21 10:49

  • ★★★★★★0

    Tillykke Dyg :-)

    Wayne19-12-21 11:43

  • ★★★★0

    STORT tillykke med familieforøgelsen, Dyg. Knaldgodt arbejde (som man siger)! :-)

    thomsen19-12-21 12:00

  • ★★★★★0

    Stort tillykke med den lille ny, Dyg. :) 

    NightHawk19-12-21 13:07

  • ★★★★★1

    Nå, nu gjorde jeg det sgu! Jeg har købt billet til Ghostbusters: Afterlife i Falkoner Bio her kl. 15.20. Har prøvet længe at lokke forskellige folk med ind for at se den, men det er hele tiden glippet. Så nu smutter jeg ind og ser den alene. Det er længe siden, jeg har været alene i biografen sidst. Det plejede jeg ellers ofte at gøre.

    Det var en god beslutning du tog der med tanke på, at biograferne nu bliver lukket ned i en længere periode.

    Hvad syntes du så om det nyeste kapitel i Ghostbusters serien? :) 

    NightHawk19-12-21 13:17

  • ★★★★1

    Det var en god beslutning du tog der med tanke på, at biograferne nu bliver lukket ned i en længere periode.

    Hvad syntes du så om det nyeste kapitel i Ghostbusters serien? :) 

    Jeg var glad. Som jeg har skrevet inde under anmeldelsen, så sad jeg med et stort smil under meget af filmen. Originalen er stadigvæk nummer et for mig, men den gamle to'er og denne her kæmper om andenpladsen nu (og reboot'et fra 2016 ligger så langt, langt nede i bunden).

    Jeg kunne også se, at jeg var langt fra den eneste, der havde fået samme idé. Salen var godt fuld, i betragtning af at der dagen før kun var solgt en eneste billet. 

    thomsen19-12-21 15:02

  • ★★★★1

    Nå, var lige ud at købe den næstsidste julegave. 

    Jeg mødte en lille dreng (og hans mor) på vej ud. De kom ud fra en af opgangene længere ned ad vejen og skulle ind i deres bil. Den lille dreng, som vel var en fire år gammel, spurgte mig, hvad jeg hed. Jeg svarede og spurgte ham om det samme. Han spurgte så "er du en gammel mand?"

    Slam!

    Jeg skulle nok bare være gået med på den og have fortalt om, hvordan vi ikke havde biler i min barndom, men brugte dinosaurer til at komme frem og tilbage. Men jeg blev så paf, at jeg kun fik fremstammet, at det vidste jeg ikke helt, men måske i forhold til ham.

    Nu kan jeg godt huske, at da jeg selv i var i samme alder, så var alle over 30 tudsegamle og på vej til plejehjemmet. Men det er sgu h¨rdt nok at blive konfronteret med det den anden vej. 

    Ældresagen har også sendt breve til mig med opfordringer om at blive medlem de seneste år, så måske skal man bare erkende, at det er den vej, det går?

    Jeg tror, at jeg skal på udkig efter en cardigan og et par slippers, måske en stok. 

    thomsen19-12-21 15:09

  • ★★★★0

    Slam!

    Hvor gammel er du da? Men ja, når først man begynder at få lidt grå hår eller (i mit tilfælde) lidt gråt skæg, så er man man per definition gammel i børns øjne.

    chandler7519-12-21 17:54

  • ★★★★★★1

    Puha, svigermors fødselsdag udviklede sig til en mindre julefrokost, så nåede ikke engang at blive ædru. Snaps med svigerfar og håndbold, og en del juleøl. Tror snart jeg skal på koloni...

    davenport19-12-21 18:26

  • 1

    Jeg har ikke brugt HBO Max så meget efter jeg har fået det, så skulle lige tjekke om det virker med VPN, hvilket jeg ikke troede at det ville da nogle tjenester har gjort således at du kun kan logge ind på det land du oprettede dig hos, med mindre det er i EU naturligvis. Det virker dog helt fint. Fik også tjekket Amazon Prime som jeg heller ikke har brugt meget, da jeg mest af alt har brugt den til at få gratis fragt og hurtig levering. Det virker dog også til både USA og UK

    Kiyonji19-12-21 18:49

  • ★★★★0

    Hvor gammel er du da? Men ja, når først man begynder at få lidt grå hår eller (i mit tilfælde) lidt gråt skæg, så er man man per definition gammel i børns øjne.

    Jeg tænker også, at det var de grå hår i parykken og skægget, der gjorde udslaget. :-)

    Jeg er 48.

    thomsen20-12-21 08:19

  • ★★★★0

    Jeg har ikke brugt HBO Max så meget efter jeg har fået det, så skulle lige tjekke om det virker med VPN, hvilket jeg ikke troede at det ville da nogle tjenester har gjort således at du kun kan logge ind på det land du oprettede dig hos, med mindre det er i EU naturligvis. Det virker dog helt fint. Fik også tjekket Amazon Prime som jeg heller ikke har brugt meget, da jeg mest af alt har brugt den til at få gratis fragt og hurtig levering. Det virker dog også til både USA og UK

    Se, det lyder interessant. Jeg går ud fra, at filmudvalget er mere større i USA?

    thomsen20-12-21 08:20

  • ★★★★★★1

    Elsker at tømme postkasse... Der lå lige regninger for ca. 7000,- 

    Alt er bare steget på det sidste. Gas er blevet 3 gange så dyrt på matriklen, EL er steget, gas ind og vand ud. Jeg er faktisk i tvivl om vi kan blive boende her. Huslejen er også lige steget med 300,- Det er jo fuldstændig vanvittigt. Men hvad er alternativet? Tvivler på vi kan finde noget billigere herude, og jeg vil sgu ikke bo inde i Kolding. De penge. Det er fanme svært at få enderne til at nå sammen.

    davenport20-12-21 13:32

  • ★★★★★★1

    Men hvad er alternativet?

    Alternativet er jo netop at flytte til Kolding i en almen bolig.

    Men det lyder sgu hårdt. Tingene er blevet pissedyre.

    Guldager20-12-21 13:33

  • ★★★★★1

    Nå, var lige ud at købe den næstsidste julegave. 

    Jeg mødte en lille dreng (og hans mor) på vej ud. De kom ud fra en af opgangene længere ned ad vejen og skulle ind i deres bil. Den lille dreng, som vel var en fire år gammel, spurgte mig, hvad jeg hed. Jeg svarede og spurgte ham om det samme. Han spurgte så "er du en gammel mand?"

    Slam!

    Jeg skulle nok bare være gået med på den og have fortalt om, hvordan vi ikke havde biler i min barndom, men brugte dinosaurer til at komme frem og tilbage. Men jeg blev så paf, at jeg kun fik fremstammet, at det vidste jeg ikke helt, men måske i forhold til ham.

    Nu kan jeg godt huske, at da jeg selv i var i samme alder, så var alle over 30 tudsegamle og på vej til plejehjemmet. Men det er sgu h¨rdt nok at blive konfronteret med det den anden vej. 

    Ældresagen har også sendt breve til mig med opfordringer om at blive medlem de seneste år, så måske skal man bare erkende, at det er den vej, det går?

    Jeg tror, at jeg skal på udkig efter en cardigan og et par slippers, måske en stok. 

    Haha, ja det har jeg også oplevet. Man bliver unægtelig temmelig paf over at høre sådan nogle kommentarer, når man kun er i enten midten eller slutningen af 40'rne. Jeg tænker slet ikke, at man er gammel når man har den alder  vi har, men børn oplever det helt sikkert meget anderledes.

    Du kunne også have sagt til den bette knægt, at når han nu skulle stå der og være flabet, så ville han kun få kul fremover i sin julesok. Så kunne det være, at han kunne lære at respektere sine "ældre" medborgere. ;)

    Sender Ældresagen virkelig ud til folk i 40'erne? Eller laver du bare sjov. Jeg synes lige umiddelbart, det lyder ret mærkeligt. :) 

    NightHawk20-12-21 15:09

  • ★★★★★★0

    I er i hvert fald ikke længere unge;)

    T. Nielsen20-12-21 15:12

  • ★★★★★0

    I er i hvert fald ikke længere unge;)

    Jo,  vi er så! Man er nemlig først gammel, når man har rundet de 70. :D 

    NightHawk20-12-21 15:16

  • ★★★★★★1

    Jo,  vi er så! Man er nemlig først gammel, når man har rundet de 70. :D 

    Jeg sagde da intet om, at i var gamle;D I er vel bare nærmest midaldrende:-* Ja det lyder nederen:)

    T. Nielsen20-12-21 15:18

  • ★★★★★0

    Jeg sagde da intet om, at i var gamle???? I er vel bare nærmest midaldrende:-*

    Det ved jeg, jeg joker bare med det. :)

    Jeg er det man kalder for forever young. ;)

    NightHawk20-12-21 15:20

  • ★★★★★★1

    Det ved jeg, jeg joker bare med det. :)

    Jeg er det man kalder for forever young. ;)

    Du citerede mig for hurtigt:D Opdagede jeg lød så seriøs, at jeg ændrede den, da jeg blot ville drille:)

    Men fint, jeg kalder dig Alphaville fra nu af, fremfor Nighthawk;)

    T. Nielsen20-12-21 15:30

  • ★★★★★★1

    Nu gider jeg ikke mere skole for i år. At de skal stå op kl 8 for at tegne et hus, er mig yderst ligegyldigt. Det er spild af tid. Så  jeg har proklameret juleferie, effektueret dd. 

    davenport20-12-21 18:49

  • ★★★★0

    Stødte lige på denne sviner af den nye Matrix film. :)

    m.youtube.com/watch

    Babo20-12-21 20:56

  • ★★★0

    Stødte lige på denne sviner af den nye Matrix film. :)

    m.youtube.com/watch

    Ouch….. ja det er sgu lidt af en sviner du har fundet, håber ikke han har ret, men frygter det nok 

    Gormanden20-12-21 23:29

  • ★★1

    Har lige lavet en kop Earl Grey The, som jeg vil drikke mens jeg ser Ramsay Kitchen Nightmares. Afsnittet handler om café hon, og er det næstsjoveste ved siden af ABC, Amy's Baking Company. Har derudover købt en æske med 5 romkugler fra brugsens bager, som jeg vil nyde mens jeg ser fjernsyn.

    Ryder66620-12-21 23:36

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen