Forum - Forum-tråd: Hvilken film skal du til at se?

Hvilken film skal du til at se?

  • ★★★1

    Well, jeg valgte lige at se Far Til Fire (1953), på nordisk film+...før jeg begiver mig i kast med de andre..

    Ryder66617-04-24 20:45

  • ★★★★★★0

    Så har man adgang til 5 streamingtjenester - samt DR og TV2 - og ender alligevel med at smide en gammel slidt DVD udgave af Halløj på Badehotellet på, uden danske undertekster - efter al den snak vi har haft her på siden.

    Og egentlig i forlængelse af et gensyn i week-enden med A Fish Called Wanda - John Cleese er bare genial til at portrættere en almindelig mand kontra total vanvid.

    Wayne18-04-24 06:59

  • ★★★★★★0

    ..Eller omvendt :D

    davenport18-04-24 07:10

  • ★★★0

    Så har man adgang til 5 streamingtjenester - samt DR og TV2 - og ender alligevel med at smide en gammel slidt DVD udgave af Halløj på Badehotellet på, uden danske undertekster - efter al den snak vi har haft her på siden.

    Selvfølgelig, streaming er lort.

    NSF18-04-24 08:13

  • ★★★0

    Conan O'Brien Must Go med Conan O'Brien for første gang nogensinde på HBO MAX (snart bare MAX).

    Essal18-04-24 11:25

  • ★★★★★0

    Jeg kunne ret godt lide den. Den er måske lidt højdramatisk, og den har et par klichéer, som ikke helt holder så godt i dag, men jeg var faktisk overrasket over hvor vellavet den generelt er. Det hjælper også filmen, at man har været dygtig med castingen, og fundet nogle talentfulde unge skuespillere og suppleret dem med nogle solide erfarne karakterskuespillere. Protagonisten kunne godt have været skrevet lidt bedre, men ellers har filmen nogle ret vellykkede set-ups og pay-offs. Absolut en solid film.

    Godt at høre, du kunne lide filmen. :)

    Jeg kan sagtens følge dig ift. klichéerne, men jeg tænker det nærmest er umuligt at komme uden om i en coming of age/ungdomsfilm. 

    Mht. protagonisten, hvis det er Mouse du tænker på, så synes jeg egentlig hun er fint skrevet med tanke på, at hun primært fungerer som en karakter, der observerer Tori og Paulie's affære.

    NightHawk18-04-24 12:43

  • ★★★★★0

    Mht. protagonisten, hvis det er Mouse du tænker på, så synes jeg egentlig hun er fint skrevet med tanke på, at hun primært fungerer som en karakter, der observerer Tori og Paulie's affære.

    Ja, det er Mouse jeg tænker på. Hun er bare en observant i filmen, men da hun er den eneste vi hører indre tanker fra gennem voice over, så kunne man godt forvente lidt mere af en karakterark for hendes karakter. Jeg kunne måske godt savne en konklusion på hendes familieforhold. Jeg forstår dog godt, at man har gjort sådan, da det ville være sværere, hvis man havde gjort Tori eller Paulie til protagonist, og skulle fortælle udelukkende ud fra en af deres perspektiver.

    Kruse18-04-24 16:44

  • ★★★★★0

    Jeg kan sagtens følge dig ift. klichéerne, men jeg tænker det nærmest er umuligt at komme uden om i en coming of age/ungdomsfilm. 

    Der er lidt i forhold til klichéerne med ungdomsfilm, men også særligt i forhold til Dead Lesbian Syndrome (bury your gays), som heldigvis ikke er den eneste repræsentation vi ser i dag.

    Kruse18-04-24 16:56

  • ★★★1

    Jeg tror sgu at det bliver til et gensyn med McBain, som har Christopher Walken, i hovedrollen. Ses på BD...

    Ryder66618-04-24 16:57

  • ★★★★★★0

    Har måske lidt planer om at se Poor Things i aften. Kendte ikke til den, men den blev  omtalt på Videnskab.dk ifm. en artikel om hjernen. Lyder spændende, og fik lidt Oscars - og Emma Stone..

    davenport18-04-24 17:20

  • ★★★★★0

    Crazy Thunder Road (1980)

    Kruse18-04-24 18:50

  • ★★★1

    Smile med Sosie Bacon, for første gang nogensinde og på 4K UHD BD...

    Ryder66618-04-24 21:06

  • ★★★★★★0

    Ser Poor Things. Fuck jeg ville ønske jeg havde en joint på 2½ gr. Jeg tripper uden noget... Fuck en rygerfilm mand! Det er Burton x 10!

    davenport18-04-24 21:36

  • ★★★1

    Tænker det bliver et gensyn med True Romance, som har Christian Slater, i hovedrollen. Det er en af de film jeg har svært ved at blive træt af. Har set den en del gange efterhånden. Ses på 4K UHD BD når Smile er slut...

    Ryder66618-04-24 22:52

  • ★★★★★1

    Der er lidt i forhold til klichéerne med ungdomsfilm, men også særligt i forhold til Dead Lesbian Syndrome (bury your gays), som heldigvis ikke er den eneste repræsentation vi ser i dag.

    Det er også noget der har irriteret mig ift. mange LGBT+ film, at der alt for ofte har været en negativ afslutning, hvor hovedpersonen eller hovedpersonerne enten er døde (aids, kræft, selvmord, eller blevet slået ihjel) eller er gået fra hinanden. Det er det eneste minus for mit vedkommende ift. "Lost and Delirious" - at Paulie ender med at begå selvmord.

    Der er helt afgjort sket en langt mere positiv, nuanceret og balanceret skildring af LGBT+ personer og deres forhold i film og tv-serier hen over årene siden 2001, hvor "Lost and Delirious" er fra. Men det skal dog siges, at der faktisk også har været LGBT+ film med positive vibes/afslutninger og karakter-beskrivelser helt tilbage fra New Queer Cinemas opblomstring i 80'erne og 90'erne. Her er "The Watermelon Woman" og "Personal Best" et par gode eksempler - eller film der er kommet i kølvandet herpå, så som bl a. "Beautiful Thing", "Fucking Åmål", "But Im a Cheerleader" og "Bound".

    NightHawk19-04-24 16:00

  • ★★★★★0

    Jeg snupper Scott Coopers horror-film Antlers (2021) i eftermiddag. 

    Og i aften står den på action-ramasjang med Jackie Chan i The Medallion (2003). :)

    NightHawk19-04-24 16:17

  • ★★★★★0

    The Grandmaster (2013)

    Kruse19-04-24 18:56

  • ★★★1

    Unforgiven, med Clint Eastwood, denne gang på 4K UHD BD.

    Det er vist nogle år siden jeg har set den, så på tide med et gensyn!!!

    Ryder66619-04-24 23:52

  • ★★★★★★0

    Ambulance 

    Wayne19-04-24 23:55

  • ★★★0

    Equalizer 3

    Gormanden20-04-24 00:26

  • 0

    The Sopranos S6 - Sidste to episoder.

    Kiyonji20-04-24 12:17

  • ★★★1

    The Sopranos S6 - Sidste to episoder.

    Det var/er sgu en fed serie....er selv nået til sæson 2 disc 2 på BD....tror det er tredje gang jeg ser den...en serie jeg aldrig bliver træt af...

    Nu ser jeg Unforgiven, med Clint Eastwood på 4K UHD BD...

    Ryder66620-04-24 12:44

  • ★★★1

    så blev jeg færdig med Unforgiven, så nu ser jeg

    Event Horizon, med Laurence Fishburne, denne gang på 4K UHD BD..

    Ryder66620-04-24 14:37

  • ★★★1

    Suicide Squad (Theatrical Version) med Will Smith denne gang på 4K UHD BD...

    Næste film

    Birds Of Prey, med Margot Robbie, for første gang nogensinde og på 4K UHD BD..

    Ryder66620-04-24 16:26

  • ★★★★★★0

    Der blev efterspurgt noget virus/zombie-ting til aftenens hygge film. Det meste i genren ligger på Rakuten, Youtube, BB eller Apple, så endte på Dawn of the Dead. "Er den go´?" (Tænker ved mig selv - i har set den mange gange)  "Ja, ja! Virus og zombier (og Johnny Cash)

    davenport20-04-24 19:05

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen