Forum - Forum-tråd: Hvilken film skal du til at se?

Hvilken film skal du til at se?

  • ★★★★★1

    Jeg snupper et hyggeligt gensyn med Smoke (1995) i aften. :)

    NightHawk 1-05-24 20:02

  • ★★★0

    Så fik jeg endelig tid til at fortsætte med The Abyss (Special Edition) på 4K UHD BD...har ikke set den i mange år, siden jeg på daværende havde den på en skrækkelig dvd udgave. Men nu står filmen knivskarp i et imponerende transfer...

    Ryder666 1-05-24 20:47

  • ★★★0

    Tænker at se True Lies, med go'e gamle Arnold Schwarzenegger når The Abyss er slut. Mangler kun de sidste 25 minutter af The Abyss...

    begge film ses på 4K UHD BD...

    Ryder666 1-05-24 22:43

  • ★★★0

    Ser True Lies med Arnold Schwarzenegger på 4K UHD BD..

    Helt klart værd at opgradere ift den spanske Blu Ray som virkede noget mere mat og en anelse grynet. UHD har fået et nøk op og fremstår flot. I hvert fald bedre end frygtet...

    Ryder666 1-05-24 23:26

  • ★★★★★0

    Ser True Lies med Arnold Schwarzenegger på 4K UHD BD..

    Helt klart værd at opgradere ift den spanske Blu Ray som virkede noget mere mat og en anelse grynet. UHD har fået et nøk op og fremstår flot. I hvert fald bedre end frygtet...

    Grynet, hvis du mener film grain så vil jeg da gerne da dem, Overblown DNR er noget af det væreste.

    Har ikke selv bestilt den endnu venter lige på flere indtryk.

    Elwood 2-05-24 13:55

  • ★★★0

    Jeg overvejer at købe den spanske, bare for at få en lidt bedre kvalitet end DVD'en, da de anmeldelser jeg har set af den nye udgave er ret slemme. Jeg holder mig også til den gamle BD-udgivelse af Aliens.

    NSF 2-05-24 13:59

  • ★★★0

    Grynet, hvis du mener film grain så vil jeg da gerne da dem, Overblown DNR er noget af det væreste.

    Har ikke selv bestilt den endnu venter lige på flere indtryk.

    Ja, der menes film grain...var lidt usikker på det tekniske term, men jeg vil stadig vove at påstå at kvaliteten er bedre på UHD end den spanske Blu Ray udgave, som jeg i øvrigt overvejer at sælge..

    Ryder666 2-05-24 14:18

  • ★★★0

    Ser Space Jam 1, med Michael Jordan denne gang på 4K UHD BD...

    Ryder666 3-05-24 02:30

  • ★★★★★0

    Jeg fortsætter med endnu en af de gamle live-action Disney-klassikere, og skal om lidt se sci-fi eventyret Journey to the Center of the Earth (1959), som er baseret på Jules Vernes klassiske fortælling og som har James Mason i hovedrollen.

    I aften snupper jeg Joel Schumachers thriller-drama Veronica Guerin (2003), hvor Cate Blanchett - i en historie baseret på virkelige begivenheder - spiller en dedikeret journalist, som kommer på kollisionskurs med det kriminelle miljø og dets narkobaroner i 90'ernes Irland. :)

    NightHawk 3-05-24 15:02

  • ★★★1

    Jeg fortsætter med endnu en af de gamle live-action Disney-klassikere, og skal om lidt se sci-fi eventyret Journey to the Center of the Earth (1959), som er baseret på Jules Vernes klassiske fortælling og som har James Mason i hovedrollen.

    Den så jeg som knægt - blev virkelig skræmt af de store firben, selvom det så lidt kunstigt ud :)

    Men en rigtig fin historie og eventyrsfilm, som man lavede dem i 50’erne :)

    Gormanden 3-05-24 16:21

  • ★★★★★0

    The Zone of Interest (2023)

    Kruse 3-05-24 19:04

  • ★★★★★0

    Den så jeg som knægt - blev virkelig skræmt af de store firben, selvom det så lidt kunstigt ud :)

    Men en rigtig fin historie og eventyrsfilm, som man lavede dem i 50’erne :)

    Ja, den var ret hyggelig og sjov. Et muntert eventyr af den gammeldags slags med nogle herlige helte, farverige kulisser og en gusten skurk, der vil gøre alt for at tage æren for de andres opdagelser. Og i bedste Disney stil er der tilmed også et dyr på heltenes team, som har sin helt egen karakter i skikkelse af gåsen Gertrud. 

    Det er typisk i de gamle eventysfilm, hvor der er monstre med, at det oftest er en firben eller anden form for krybdyr, der bliver klippet ind med noget rearprojection-teknik. Men det fungerer faktisk ganske fornuftigt i "Journey to the Center of the Earth" - særligt i den scene hvor James Mason er ved at blive spist tilsidst i filmen. :)

    NightHawk 3-05-24 19:48

  • ★★★1

    Ha ha, gåsen Gertrud. Den havde jeg helt glemt :)

    Gormanden 3-05-24 22:32

  • ★★★0

    The Driver (1978) med Ryan O'NEAL på 4K UHD BD...

    Ryder666 4-05-24 03:25

  • ★★★0

    Ser Point Break med Keanu Reeves og Patrick Swayze denne gang på 4K UHD BD...og så er det sovetid når filmen er slut!

    Ryder666 4-05-24 05:25

  • ★★★★★★0

    X i går, og i dag skal jeg have set Pearl. 

    Guldager 4-05-24 09:43

  • ★★★0

    Gensyn med Døde Poeters Klub (1989)

    Gormanden 4-05-24 10:44

  • ★★★0

    Gensyn med The Abyss, men denne gang for første gang nogensinde på 4K bluray :)

    Gormanden 4-05-24 16:37

  • ★★★★★★0

    UHD?

    davenport 4-05-24 16:49

  • ★★★★★★0

    Gensyn med The Abyss, men denne gang for første gang nogensinde på 4K bluray :)

    Var den ventetiden værd?

    Wayne 4-05-24 18:12

  • ★★★★★0

    All of Us Strangers (2023)

    Kruse 4-05-24 19:03

  • ★★★0

    UHD?

    Sæføli :)

    Gormanden 4-05-24 21:55

  • ★★★0

    Var den ventetiden værd?

    Bestemt bestemt, og de unge mennesker var også vild med den. Cameron har efterhånden en høj stjerne hos dem….

    Gormanden 4-05-24 21:56

  • ★★★★★0

    Jeg snupper den sidste af de gamle live-action Disney-klassikere, som jeg har liggende på min liste, og vil om lidt se sci-fi/fantasy filmen Escape to Witch Mountain (1975), hvor to børn med overnaturlige kræfter må tage flugten til et magisk bjerg med en bindegal milliardær i hælene, som ønsker at udnytte deres superkræfter til sine egne skumle planer. :)

    I aften bliver det et gensyn med den skrupskøre landevejsrøver-action-komedie Plunkett & Macleane (1999) med Robert Carlyle, Johnny Lee Miller og Liv Tyler som antiautoritær trio, der krydser klinger med adlen og magteliten i England anno 1748...til tonerne af techno-musik vel at mærke. :P 

    NightHawk 5-05-24 15:18

  • ★★1

    Er gået igang med Transformers animated collection. 

    så sjovt nok sæson 1. Ved ikke om de var billigt produceret. Men personligt syntes jeg at de stadig er flottere tegnede ind meget af det, man kan se i fredags tamtam og nyere Disney sjov.

    Weird_J 5-05-24 16:04

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen