Forum - Forum-tråd: Hvilken film skal du til at se?

Hvilken film skal du til at se?

  • ★★★★★0

    Jeg snupper nok engang et par sports-film i dag og lægger ud med en omgang NFL i Invincible (2006), hvor Mark Wahlberg spiller vikaren og bartenderen Vince Papale, der pludselig via en åben optagelsesprøve får muligheden for at spille for Philadelphia Eagles i 1976, da holdet er tæt på kaos efter flere dårlige resultater.

    I aften står den så på en omgang golf i The Greatest Game Ever Played (2005), der handler om amatørgolfspilleren Francis Quimets (Shia LaBouef), forsøg på at vinde U S. Open i 1913. Bill Paxton har instrueret filmen og dette blev hans sidste værk som instruktør. 

    Begge film er i øvrigt baseret på virkelige begivenheder. 

    Så mangler jeg at se følgende titler, og så er det slut med sports-filmene for denne gang. :)

    • Le Mans '66
    • Free Solo
    • Bleed For This 

    NightHawk23-05-24 16:20

  • ★★★0

    Dune: Part Two (2024)

    Er lige ved at se nogle recaps af Part One, da jeg simpelthen ikke kan få mig taget sammen til at gense Part One. 

    Essal23-05-24 17:06

  • ★★★1

    Dune: Part Two (2024)

    Er lige ved at se nogle recaps af Part One, da jeg simpelthen ikke kan få mig taget sammen til at gense Part One. 

    Det er noget med narko og en tyk baron! Og Jason Momoa har det sjovt, men det har han jo altid.

    NSF23-05-24 17:28

  • ★★★★★★0

    Dune: Part Two (2024)

    Er lige ved at se nogle recaps af Part One, da jeg simpelthen ikke kan få mig taget sammen til at gense Part One. 

    Nøj den var kedelig - skriv lige et par ord om denne.

    Wayne23-05-24 19:47

  • ★★★1

    Det er noget med narko og en tyk baron! Og Jason Momoa har det sjovt, men det har han jo altid.

    Du opsummerede det vidst meget godt ;)

    Nøj den var kedelig - skriv lige et par ord om denne.

    Efter at have set både Part One og Part Two, må jeg blot konstatere at Denis Villeneuves filmatisering bare ikke er for mig. Dune filmene fænger mig simpelthen ikke. Så kan de være nok så flot produceret og storladne, men jeg finder persongalleriet dybt uinteressant og det samme gælderne intrigerne mellem de forskellige huse. Der er ikke nogen eller noget der står ud som specielt mindeværdigt. 

    Part One og Part Two er begge til 3/6. Visuelt flot, men faktisk også lidt kedeligt og en lille smule tomt. 

    Hvis jeg havde læst bøgerne og elskede disse ville jeg højst sandsynligt være mere begejstret. Men samtidig er der andre filmatiseringer som jeg har nydt uden at have læst kildematerialet. Game of Thrones var jeg fuldstændig opslugt af uden af have læst bøgerne. Godt nok fantasy kontra science fiction, men GoT serien formåede alligevel at stå på egne ben. 

    Måske er Dune bøgerne bedre, men efter Villeneuves to film forstår jeg faktisk ikke fascinationen af Dune universet. 

    Essal23-05-24 20:59

  • ★★★0

    Exorcist (1973) med Max Von Sydow (extended Director's Cut) på 4K UHD BD...

    Ryder66623-05-24 22:20

  • ★★★1

    Hvis jeg havde læst bøgerne og elskede disse ville jeg højst sandsynligt være mere begejstret.

    Ikke nødvendigvis. Jeg har læst bøgerne og kan ikke lide denne udgave af historien. Jeg har dog kun set den første. Jeg foretrækker udgaven af Lynch.

    NSF23-05-24 23:35

  • ★★★0

    Predator, med gode gamle Arnold Schwarzenegger på 4K UHD BD.

    Er glad for at jeg nåede at møde Carl Weathers, som også har en stor rolle i filmen, og stille ham det spørgsmål jeg brændte inde med, eftersom jeg ikke nåede hans Q&A på messen i Sverige for nogle år siden. Jeg stod i kø og ventede på billederne fra vores photoshoot. Han virkede flink.

    RIP Carl!!!

    Ryder66624-05-24 02:26

  • ★★★★★★0

    Jeg har læst bøgerne og synes Part 1 var fantastisk, mens Lynchs version var meh..

    Men er egentlig ligeglad med forhold mellem bog og film.

    Guldager24-05-24 14:58

  • ★★★★★0

    I dag står menuen først på James Mangolds hæsblæsende racerløbs-film Ford v Ferrari/Le Mans '66 (2019), hvor Matt Damon og Christian Bale gir den gas som hhv. mekanikeren/bildesigneren Carroll Shelby og racerkøreren Ken Miles, der bliver hyret af Henry Ford II til at bygge en racerbil, der kan vinde over det indtil da suveræne Ferrari-team i det legendariske Le Mans løb.

    I aften skal jeg se sports-dokumentarfilmen Free Solo (2018), hvor man følger bjergbestigeren Alex Honnolds ekstremt nervepirrende forsøg på - som den førsre nogensinde uden reb - at klatre op af det drabeligt udfordrende bjerg El Capitan i Yosemite national park. Jeg kommer nok til at sidde med hjertebanken det meste af tiden, da jeg selv lider af højdeskræk, men er også spændt på at se hvordan, Alex Honnold tør give sig ud i så vildt et projekt. :)

    NightHawk24-05-24 16:09

  • ★★★★★0

    Har genaktiveret mit abonnement på Disney+, så jeg kan se den nye Beach Boys-dokumentar.

    Beatles-dokumentaren "Get Back" og "Shogun" ser også interessante ud.

    chandler7524-05-24 17:14

  • ★★★★★0

    Ishtar (1987)

    Kruse24-05-24 18:53

  • ★★★★★0

    The Tale of The Princess Kaguya (2013)

    Kruse25-05-24 12:42

  • ★★★★★0

    Jeg er nået til den sidste i rækken af sports-film, og skal om lidt se Miles Teller slå sig løs som verdensmesteren Vinny Pazienza i bokse-dramaet Bleed for This (2016).

    I aften snupper jeg Paul Feigs buddy-cop komedie The Heat (2013), hvor Sandra Bullock som regelret FBI agent uvilligt må slå sig sammen med en uortodoks privatdetektiv (Melissa McCarthy) i forsøget på at få en stor mafiaboss ned med nakken. :)

    NightHawk25-05-24 15:57

  • ★★★0

    The Running Man (1987)

    Essal25-05-24 17:14

  • ★★★★★0

    Ustyrlig (2022)

    Kruse25-05-24 18:59

  • ★★★0

    Beetlejuice 1, med Michael Keaton for første gang nogensinde og på 4K UHD BD. Jeg så noget af filmen for mere end 20 år siden, men vil nu se filmen i dens helhed for allerførste gang...

    Ryder66625-05-24 23:46

  • ★★★0

    Family Under Siege (aka Dynamite) med Daniel Baldwin når Beetlejuice er slut...

    Ryder66626-05-24 00:46

  • ★★★0

    Nattens sidste film

    Blind Side med Rutger Hauer...

    Ryder66626-05-24 02:51

  • ★★★0

    Past Midnight med Rutger Hauer og Natasha Richardson...

    Ryder66626-05-24 17:06

  • ★★0

    Har set Ternet Ninja og når F1 er slut, skal 2ern ses færdig.

    Weird_J26-05-24 17:08

  • ★★★0

    The Animal med en af vore tids sjoveste komikere imo Rob Schneider...

    Næste film

    Deuce Bigalow 1, også med Rob Schneider..

    Ryder66626-05-24 19:29

  • ★★★★★★0

    Pas på du ikke pisser i underbukserne af grin... ;)

    davenport26-05-24 20:41

  • ★★★0

    Pas på du ikke pisser i underbukserne af grin... ;)

    Det er der vist ingen fare for, selvom han er hylende morsom 

    Ryder66626-05-24 20:47

  • ★★★0

    Deuce Bigalow 2, med Rob Schneider

    næste film

    Big Stan også med Rob Schneider...

    og så slutter jeg af med en film i en helt anden genre

    Stone Cold, med Brian Bosworth på BD...

    Ryder66626-05-24 21:38

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen