Forum - Forum-tråd: Hvilken film skal du til at se?

Hvilken film skal du til at se?

  • ★★★0

    Det må også være et rimeligt pres. Hvis jeg gik op i musikkonkurrencen, ville jeg næsten have købt en is, eller mindst en pose peanuts! 

    At nogen kan få deres blodtryk op, fordi de stiller op i et show, hvor de ikke selv har skrevet eller bidraget med deres "musik", er mig totalt uforståeligt. Jeg er så også af den generation, der har stået i et øvelokale det meste af min vågne tid, og lavet det jeg og de andre bare synes var fedt, ift. at få en producer til at mainstreame alle ens gøren og laden. 

    Og så er det endda blevet politisk og et - nu siger jeg det uden fordomme - homoshow. Det er fint at LGBT+FQ har et outlet, men det klincher sgu med det Melodi Cam Prix var da jeg var lille, og Thommy S. fyrede den af på et play back klaver. 

    Man kan næsten ikke sparke sig frem for flag, af forskellig art, der har deres eget budskab. Musikkonkurrencen er måske det aller mindste i det her. 

    Er faktisk enig i det du skriver...

    Jeg var i øvrigt så heldig at møde Tommy Seebach til en festival i et telt...der stod ingen vagter, så gik roligt hen til ham og fik hans autograf samt stillede ham nogle spørgsmål. Han var flink og imødekommende. Det var i midt 90'erne...

    Giver dig iøvrigt også ret i at det handler meget om political statements end musik og kunstnere der stiller op. Er heller ikke homofob men Olly Alexander's performance, gik lige til grænsen og ikke mere hos mig, og sikkert også hos de fleste seere. Derudover er jeg fløjtende ligeglad med folks politiske holdninger og sexualitet. Jeg plejer sgu bare at sige treat others as you wish to be treated which I hope will be nicely...

    Ryder666 9-05-24 20:15

  • ★★★★★★0

    Ja, det jeg bare synes er åndsvagt, er at det er gået fra at være en musik konkurrence, til at være en toppolitisk event. Det er sgu langt fra Disko Tango... 

    Men igen - jeg ser det ikke, har bare en mening om den måde det er sat op på. 

    davenport 9-05-24 20:00

  • ★★★0

    Ja, det jeg bare synes er åndsvagt, er at det er gået fra at være en musik konkurrence, til at være en toppolitisk event. Det er sgu langt fra Disko Tango... 

    Men igen - jeg ser det ikke, har bare en mening om den måde det er sat op på. 

    Helt enig...

    Jeg ser det også kun fordi det har været en fast nostalgisk  tradition siden barndommen, kan man vist godt kalde det. 

    Ryder666 9-05-24 20:39

  • ★★★★★0

    Jeg synes egentlig at det danske bud er ok, så er lidt nysgerrig om den går videre.

    chandler75 9-05-24 20:49

  • 0

    Jeg synes egentlig at det danske bud er ok, så er lidt nysgerrig om den går videre.

    Jeg vil sige at den ligger lige på vippen, men det er også en stærk semifinale.

    Det er dog det bedste danske bud i lang tid, men det siger ikke så meget. Danmark kører den ofte ret safe og i år har de skelet meget til Sverige. Det er også en svensk sangskriver som vandt melodifestivalen i Sverige tidligere, som blandt andet står bag sangen.

    Jeg er bare spændt på at se om de har lavet en opgradering af deres sceneshow, som også plejer at være ret uinspirerende.

    Måske Danmark bare skal sende noget dansk schlagermusik afsted for at skille sig ud:)

    Kiyonji 9-05-24 20:59

  • ★★★0

    Pis osse Danmark ude af Eurovision!!

    Anyway har valgt en "stille" film The Brave One, med Jodie Foster på BD...var startet på den forleden, men ser resten af filmen færdig i aften...

    Ryder666 9-05-24 23:35

  • ★★★0

    Gensyn med Djævlen i hjertet, 1987

    Gormanden10-05-24 09:29

  • 0

    Danmark er bare for konservative og kedelige. Derfor kvalificerer de sig aldrig. Dansk musik i en nøddeskal.

    Dog en virkelig stærk semifinale og selv om Frankrig er automatisk kvalificeret, må jeg sige at han har en absolut smuk vokal. Det er på et meget højt teknisk niveau. Bare det at han står en meter fra mikrofonen og bare synger salen op viser hans niveau.

    Kiyonji10-05-24 09:35

  • ★★★★★0

    Nu har jeg hørt Sabas sang en del gange i radioen, og jeg synes godt nok ikke det lød særlig godt live.

    chandler7510-05-24 11:29

  • ★★★0

    Og så er det endda blevet politisk og et - nu siger jeg det uden fordomme - homoshow. Det er fint at LGBT+FQ har et outlet, men det klincher sgu med det Melodi Cam Prix var da jeg var lille, og Thommy S. fyrede den af på et play back klaver. 

    Jeg tror måske det hænger sammen med at ret mange folk ikke så det, men den kitchede kvalitet af showet talte til en specifik gruppe af mennesker, der holdt lortet i live.

    NSF10-05-24 11:44

  • ★★★★★0

    Jeg fortsætter med sports-filmene og skal i eftermiddag se Emma Stone og Steve Carell i Battle of the Sexes (2017), hvor datidens bedste kvindelige tennisspiller Billie Jean King og hendes mandlige modstykke Bobby Riggs - som dog havde sin storhedstids i 30'erne og 40'erne - mødtes i en episk duel i 1973. :)

    I aften står den på et gensyn med Billy Wilders herlige romantiske komedie Avanti! (1972), hvor Jack Lemmons karakter rejser til Italien for at få sin fars lig udleveret. Og det går ikke lige efter planen. :)

    NightHawk10-05-24 14:03

  • ★★★0

    Ser Escape From L. a. med Kurt Russell denne gang på 4K UHD BD...en film jeg har ventet længe på at se. Den er også på SkyShowtime...

    Ryder66610-05-24 17:35

  • 0

    Det er i øvrigt nu kommet frem at Italiensk tv kom til at vise resultatet for Israel i semifinalen og at de skulle have fået 39 procent af stemmerne, hvilket altså er meget når der er 16 lande at vælge imellem 

    Kiyonji10-05-24 18:13

  • ★★★★★0

    BlackBerry (2023)

    Kruse10-05-24 19:15

  • ★★★0

    Fik endelig set Escape Frem L. A  og der var heldigvis ikke nogle lydmæssige fejl på UHD skiven..

    Ryder66610-05-24 19:49

  • ★★★★1

    Jeg fortsætter med sports-filmene og skal i eftermiddag se Emma Stone og Steve Carell i Battle of the Sexes (2017), hvor datidens bedste kvindelige tennisspiller Billie Jean King og hendes mandlige modstykke Bobby Riggs - som dog havde sin storhedstids i 30'erne og 40'erne - mødtes i en episk duel i 1973. :)

    I aften står den på et gensyn med Billy Wilders herlige romantiske komedie Avanti! (1972), hvor Jack Lemmons karakter rejser til Italien for at få sin fars lig udleveret. Og det går ikke lige efter planen. :)

    To glimrende film.

    Jeg så Avanti for ca. 40 år siden, men husker den tydelig. Dog vidste jeg ikke hvem Jack Lemmon var dengang, så jeg kunne ikke lige huske at det var ham. Sjovt at blive gjort opmærksom på den film netop som jeg er i Italien for første gang siden 1992.

    S. Rico10-05-24 19:57

  • ★★★0

    Gensyn med Wind River, 2017

    Gormanden10-05-24 22:08

  • ★★★★★★0

    Ser Fargo ses5e4 og er træt af at jeg er nødt til at gå i seng. Jeg har ikke set noget af det andet, men hørte, at man sagtens kan se dem hver for sig, og ingen problem indtil nu. Fuck en fed serie. Jeg fanger alle hints og kameraføring fra den gamle film. Nu er jeg nok også nødt til at se de andre sæsoner, når jeg er færdig med den her. Køft det er fucked up :D Bare deres halloween kostumer. Det er rent guld... TBC

    davenport10-05-24 23:51

  • ★★★0

    Fik lige sovet halvanden times tid hertil aften og fik set

    Olsen Banden I Jylland men nu ser jeg America's Got Talent...

    vil se Speed, når det er slut... denne gang på 4K UHD BD...

    Ryder66610-05-24 23:52

  • ★★★★★0

    5 Centimeters per Second (2007)

    Kruse11-05-24 12:34

  • ★★★★★★0

    Det lyder som min diller...

    davenport11-05-24 13:19

  • ★★★★★0

    The Holdovers (2023)

    Kruse11-05-24 19:10

  • ★★★0

    Efter en skuffende omgang Eurovision Song Contest, hvor jeg håbede at Kroatien havde vundet, prøver jeg for fjerde gang at se om jeg får set det hele af Ronin, som jeg havde startet på nogle gange...på 4K UHD BD...

    Anyway, er dog glad for at Olly Alexander ikke vandt showet, men kæft en fesen non binær vinder.

    Dog håber jeg på at man fortsat vil satse på mere rock i fremtiden da Kroatien endte med en flot andenplads når det nu ikke kunne være anderledes i dette års europæiske Melodi Grand Prix...

    Ryder66612-05-24 01:08

  • ★★★★★★0

    M3gan - og derefter nok Smile, hvis jeg kan nå det. Skal jo se der her film, mens Lauge ikke er hjemme :)

    Guldager12-05-24 11:50

  • ★★★★★1

    To glimrende film.

    Jeg så Avanti for ca. 40 år siden, men husker den tydelig. Dog vidste jeg ikke hvem Jack Lemmon var dengang, så jeg kunne ikke lige huske at det var ham. Sjovt at blive gjort opmærksom på den film netop som jeg er i Italien for første gang siden 1992.

    Ja,  "Battle of the Sexes" var ret god på trods af,at instruktørene bag godt kunne have strammet lidt op hist og her, og måske cuttet 20 minutter fra den samlede spilletid. Men de rammer til gengæld tidsperioden rigtig godt og historien er medrivende fortalt trods lidt dødvande, og så er skuespillet fra Emma Stone og Steve Carell bare fremragende. Det er en herlig duel de har med hinanden både på og uden for banen. :)

    "Avanti!" er en af mine yndlings-film med Jack Lemmon og af Billy Wilder selvom, at den ikke blandt filmhistorikere betragtes som en af deres støtste film. Men det er en virkelig sjov, underfundig og charmerende film, som jeg elsker - ikke mindst på grund af måden Wilder benytter locations på og så romancen imellem Jack Lemmon og Juliet Mills. Scenen hos bedemanden der går helt amok i stempler og bureaukrati er desuden hylende morsom. :)

    NightHawk12-05-24 15:35

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen