Forum - Forum-tråd: Madtråden

Madtråden

  • ★★★★★★0

    I dag står den bare på McDonalds i sofaen sammen med sønnike.

    I morgen skal til 2x 70 års fødselsdag fra kl. 12, hos nogen der virkelig værdsætter god mad, så det bliver spændende. Og så kommer min første rigtige test også i forhold til usunde snacks...det er et stykke tid siden, jeg har fået kage, slik, chips og sodavand, men i morgen prøver jeg, og så må vi se om jeg falder i igen dagene efter. 

    Guldager27-03-24 16:21

  • ★★★★★★0

    Det var ok mad. Det var med catering, der lavede mad i deres køkken.

    Forretten var fiskefrikadeller og dildbagt kuller med dampede forårsløg og dildcreme. Virkelig lækkert.

    Hovedretten var lam, farseret kylling, flødekartofler, små smørstegte kartofler, tomatiseret sauce, ratatouille, brocollisalat og diverse grønt til mix-salat. Lidt kedeligt, men det synes jeg for det meste hovedretsbuffetter er. Og jeg så er jeg ikke særlig vild med buffet på den måde, når det hele svømmer sammen. Så jeg tog lidt af af gangen, så det passer sammen, og tørrede min tallerken af efter hver portion.

    Dessert var bare forskellig chokolade, frugt, chips og slik, men dog også nogle afsindigt lækre profiteroles.

    Skrub-af mad var jordskokkesuppe med Bacon. En virkelig god suppe også.

    ----

    Jeg ved godt, jeg er lidt hysterisk med rene tallerkener, når jeg henter igen, men jeg vil gerne have flødekartofler og ikke flødekartofler med tomatiseret sauce. Synes egentlig også det er lidt respektløst overfor kokken at overlæsse ens tallerken i en stor pærevælling.

    Guldager28-03-24 20:31

  • ★★0

    I aften står den på boller i karry fra Steff Houlberg, Coop365, havde restsalg og var mærket for at undgå madspild. Det var på trods af at den stadig kunne holde sig ihvertfald 6mdr endnu. Gav 16kr for en bakke..

    Ryder66628-03-24 20:37

  • ★★★★0

    Sjovt, jeg lavede selv boller i karry i aften. Det er sgu en dejlig ret!

    I morgen får vi gæster, og jeg laver en omgang asiatisk igen. Ganske simpelt, bao med noget asiatisk pulled pork, fyldte baos, gyozaer og forårsruller.

    dyg28-03-24 22:04

  • ★★★★★★0

    Lavede en omgang risotto med stykker af svinekoteletter på toppen - lækkert nok.

    Men ville hellere have siddet en aften mere på Porks

    - med mørk tjekkisk øl fra hanen - og honninglikør til at skylle efter med.

    Noget af det bedste spareribs/pulled pork/wiener schnitzel jeg har smagt!

    Wayne29-03-24 00:49

  • ★★0

    Det bliver lige til latenight snacks i form af 10stk otwings uden tilbehør...

    Ryder66629-03-24 02:07

  • ★★★0

    I dag står den på Fiskebord i Skagen, dertil snaps og øl fra Skagen bryghus!

    MadMartigan29-03-24 07:36

  • ★★★★★★1

    Har en hel kylling i ovnen, proppet med løg og ramsløg, tomater og citron. Dertil flute med ramsløgssmør og dampede asparges. Ja, vi var i skoven i dag og samle ramsløg :D En ret nærmest uden kulhydrater. (Pånær det flute)

    davenport30-03-24 17:00

  • ★★★★★★0

    Var til kræmmermarked i går, hvor der også var en fiskehandler. Fik de sidste 3 varmrøgede laksestykker til halv pris lige før lukketid. Så aftensmaden blev spinatvafler, varmrøget laks, hytteost med persille og dampede hvide asparges og forårsløg, der lige blev vendt i smør til sidst. Det var en superlækker laks! 

    I dag: Knorr Lasagne...

    Guldager30-03-24 17:34

  • ★★★★★★0

    Rester fra påskebordet. Lammekølle, flødekartofler og tzatziki bliver ikke ringere af en nat i køleskabet.

    Wayne30-03-24 21:02

  • ★★★0

    Har været på druk, så derfor klassisk natmad: 2 stk kebab fryse pizza toppet med cocktailpølser og revet goudaost. Det er mums!

    Aranyhajú Nyárszépe30-03-24 21:04

  • ★★★★0

    Var ude med fruen på Bento. Dejligt lille familiedrevet japansk restaurant. Fik en god gang tonkatsu med en dejlig sake til. Fruen fik en kæmpe gang Sashimi med 8-10 forskellige fisk og skaldyr.

    dyg30-03-24 22:53

  • ★★★★★★0
    • I dag: pizza fra Rosticceria
    • I morgen: påskefrokost med tre fiskeretter (paneret skaldyr og mangosalsa, torsk med selleri og laks med hollandaise og kartofler) og til aften noget pasta med tomatsauce og grøntsager
    • Tirsdag: hvid fisk med dampede grøntsager og hjemmebagt brød
    • Onsdag: Lauge og Pia er alene hjemme, så en eller anden færdigret vælger de nok
    • Torsdag: Svensk pølseret
    • Fredag: Vi er hver sit sted, så noget snask i byen til mig.
    • Lørdag: Kyllingefrikadeller med couscous-salat og myntedressing
    • Søndag: Hjemmelavet pizza - laver nok tre forskellige denne gang: kartoffelpizza, nduja og burrata og så en skinke.

    Guldager31-03-24 13:29

  • ★★★★★★0

    Det blev en superlækkervellykket påskefrokost!

    Kokosrejerne sad lige i skabet med en god frisk mangosalsa til.

    Torsk med selleri og lidt syre var virkelig lækker. Jeg burde nok lige have haft noget ristet rugbrød til dog.

    Og så lykkedes det mig at få færdiggjort laks (som flagede perfekt) på samme tid med kartofler, sauce og grøntsager, så alt var helt frisk og klart på en gang.

    Der var nærmest heller ikke til noget overs - bliver altid glad, når jeg rammer mængden, for jeg har haft en tendens til at lave alt for meget. Der er lidt laks til overs, men det tager konen med på arbejde i morgen.

    Guldager 1-04-24 17:58

  • ★★★★★★0

    Jeg lavede pølsegryde, og det blev rigtig godt. Og dejligt med lidt almindeligt mad, efter påskefrokoster og ædning af rester alle andre dage.

    Og så observere jeg, at når jeg laver noget godt, er der større velvillighed med at rydde af :)

    davenport 1-04-24 18:05

  • ★★★★0

    Jeg hader vores grill, den er umulig at få gjort ren under brænderne, så det ender med, at jeg kun får det gjort nogle få gange om året, og så er det en endnu større kamp. Så nu kigger jeg lidt på at bytte den ud med en lidt mindre Everdure Force, men den lader til at være meget nemmere at gøre den ren, da den ikke har så mange samlinger og kanter, og brænderne er placeret med større frirum under dem.

    dyg 1-04-24 19:24

  • ★★★★★★0

    Jeg hader vores grill, den er umulig at få gjort ren under brænderne, så det ender med, at jeg kun får det gjort nogle få gange om året, og så er det en endnu større kamp. Så nu kigger jeg lidt på at bytte den ud med en lidt mindre Everdure Force, men den lader til at være meget nemmere at gøre den ren, da den ikke har så mange samlinger og kanter, og brænderne er placeret med større frirum under dem.

    Weber med kul er nemmere :-)

    Wayne 1-04-24 19:39

  • ★★★0

    Weber med kul er nemmere :-)

    Er også oldschool :)

    Gormanden 1-04-24 19:44

  • ★★★★1

    Weber med kul er nemmere :-)

    Skulle det være en kulgrill, så ville jeg nok købe en Big Green Egg. Men i vores lukkede baggård er jeg ikke så vild med at lave alt for meget røg, desværre.

    dyg 1-04-24 19:51

  • ★★★★★★0

    Skulle det være en kulgrill, så ville jeg nok købe en Big Green Egg. Men i vores lukkede baggård er jeg ikke så vild med at lave alt for meget røg, desværre.

    Så skal du jo bare flytte ;-)

    Wayne 2-04-24 08:50

  • ★★★★★★0

    Er også oldschool :)

    Jeg har ikke noget imod at skulle starte med at tænde op en time før, der er også noget hyggeligt ved at det hele ikke foregår i et opskruet tempo.

    Desuden synes jeg man opnår en bedre smag ved kulgrilning i forhold til gas.

    Wayne 2-04-24 08:54

  • ★★★★1

    Desuden synes jeg man opnår en bedre smag ved kulgrilning i forhold til gas.

    Helt enig! Men for at jeg får brugt grillen i hverdagen, hvor vi normalt spiser omkring 17-17:30, så kan jeg ikke nå at starte en kulgrill op, når jeg også skal hente unger. Og flytning bliver der ikke tale om lige med det samme!

    Men nu er grillen bestilt, så må vi se om den er pengene værd.

    dyg 2-04-24 09:13

  • ★★0

    Inden længe skal jeg have en Bianca Ham frysepizza, så håber den er god....valgte en jeg ikke havde smagt før, men da det sådan set vel egentlig bare er hvid ost og skinke, glider det nok let ned!!!

    Ryder666 2-04-24 10:19

  • ★★★★★★0

    Helt enig! Men for at jeg får brugt grillen i hverdagen, hvor vi normalt spiser omkring 17-17:30, så kan jeg ikke nå at starte en kulgrill op, når jeg også skal hente unger. Og flytning bliver der ikke tale om lige med det samme!

    Men nu er grillen bestilt, så må vi se om den er pengene værd.

    Den ser fed ud - hvad endte du med at bløde for den?

    Wayne 2-04-24 10:22

  • ★★★★★★0

    Har lige spist frokost. Fond fra kyllingeskrog, en dåse tomatpuré, timian og andre krydderier og så toppet med to smilende æg. Det smagte lækkert, og passer til vejret :)

    davenport 2-04-24 11:45

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen