Forum - Forum-tråd: What we saw

What we saw

  • ★★★★0

    Lidt modvilligt, har jeg lige genset Prometheus i forbindelse med presse på Alien:Covenant i morgen. Lidt fascinerende, at den bliver ringere ved hvert gensyn - til trods for at jeg så gerne vil grave en god film frem.

    Hvad er dine Alien-favoritter? 

    Babo11-05-17 11:26

  • ★★★★0

    Seconds (1966) - 9/10

    God damn, den var god! Uden at kende helt historien bag Frankenheimers 'Seconds', så virker den årtier forud for sin tid. På samtlige punkter. Filmen udforsker spørgsmålet om identitet og følelsen af tomhed, hvilket ikke er uvant for instruktøren, men her begår han muligvis en genistreg. Sær og absurd, velspillet og dybt fængslende. Som prikken over i'et, så leverer Jerry Goldsmith et HELT vanvittigt godt soundtrack til filmen, der understøtter flot den mørke og melankolske atmosfære. Suveræn film!

    Jeg elsker den film! 

    Jeg så den første gang på DR engang i 80'erne, og slutscenen red mig som en mare i årevis, fordi jeg simpelthen ikke kunne huske, hvad filmen hed. Det var først, da jeg ved et tilfælde faldt over Palle Schmidts gamle "Gys og skræk i filmen" (den første bog om horrorfilm på dansk) på biblioteket, at jeg genkendte et stillbillede og endeligt fandt ud af titlen. 

    Seconds var en af de to-tre film, der var skyld i, at jeg købte en laserdisc i sin tid, fordi jeg så, at der udkom er restaureret special edition af den. Jeg har siden haft den på både dvd og nu BD. 

    James Wong Howes fotografering er også fremragende, og hans vilde trick med at montere et kamera direkte på skuespilleren vendt mod ansigtet er jo blevet genbrugt vidt og bredt i film og musikvideoer siden. 

    thomsen11-05-17 14:38

  • ★★★★1

    Jeg elsker den film! 

    Jeg så den første gang på DR engang i 80'erne, og slutscenen red mig som en mare i årevis, fordi jeg simpelthen ikke kunne huske, hvad filmen hed. Det var først, da jeg ved et tilfælde faldt over Palle Schmidts gamle "Gys og skræk i filmen" (den første bog om horrorfilm på dansk) på biblioteket, at jeg genkendte et stillbillede og endeligt fandt ud af titlen. 

    Seconds var en af de to-tre film, der var skyld i, at jeg købte en laserdisc i sin tid, fordi jeg så, at der udkom er restaureret special edition af den. Jeg har siden haft den på både dvd og nu BD. 

    James Wong Howes fotografering er også fremragende, og hans vilde trick med at montere et kamera direkte på skuespilleren vendt mod ansigtet er jo blevet genbrugt vidt og bredt i film og musikvideoer siden. 

    :)

    Glemte i øvrigt at nævne den kompromisløse kameraføring, som i den grad føles frisk, selv i dag. 

    Babo11-05-17 14:55

  • ★★★★0

    Shotgun Stories - 7/10

    Vellavet sydstatsdrama og en fin debutfilm for instruktør Jeff Nichols. Så afgjort ikke nogen stor revolution indenfor hævn-genren, men den er velspillet og Nichols tilføjer den realistiske træk. Det er stramt komponeret og filmen slår tydeligvis ikke større brød op end den kan bage. En smule forudsigelig nogen gange og sætter ikke dybere spor efter at man har set den, men en rigtig fin lille film. 

    Babo11-05-17 23:14

  • ★★★★★0

    Fik set Stranger Things færdig nu her, og manner det har været godt, jeg har nævnt en del om den lidt tidliegre da jeg kun var halvvejs, men blot opsumering, 80'er vibet er så fantastisk lavet, muskken med Synthizer, og så de børn jeg bare blir så imponeret over.

    Flot måde de runder Season 1 af, der afsluttes ting, men der lægges også op til nye ting, og uafslutetde ting, og nu så jeg så lige teaseren til Season 2 og den gør jo ikke ventetiden nemmere :)

    Men Flot arbejdet af cast og Crew, og Duffer Brødrene, som jeg ikke kendte før jeg så Stranger Things, som castet selv siger de er som to teenager der ikke har givet slip på 80'erne endnu.

    Jeg kan godt se, hvorfor nogen har ment at David Harbour, ku være en Hellboy i et reboot, jeg er dog ikke enige i det da den rolle tilhøre Ron Pearlman, men jeg kan godt se, hvad man måske har været inspireret af i hans karakter som Jim Hopper.

    Elwood11-05-17 23:24

  • ★★★★★★0

    Det er en uges tid siden, jeg har set den, men vil gerne lige give I Love You, Man

    Paul Rudd og Jason Segel er altid hyggelige, og selvom det virker som om, de altid spiller sig selv, så kan jeg rigtig godt lide dem.

    I Love You, Man er ganske forudsigelig, men jeg hyggede mig gevaldigt. Sidekaraktererne bidrager også rigtig meget til filmen, og der er en god balance mellem humor og lidt alvor. 

    Detr er hyggelig komedie med hyggelige hovedpersoner og biroller.

    8/10

    Guldager11-05-17 23:29

  • ★★★★★0

    Get Out

    Gyser-genren er ofte blevet brugt til at sætte lys på samfundsrelevante emner fordi den egner sig til skarpt opsatte konceptuelle konstruktioner og kan engagere sit publikum med uhyggen og spændingen alt i mens filmens pointer og temaer bliver udforsket uden at det bliver distraherende. Komikeren Jordan Peele's debutfilm "Get Out" er sådan en størrelse, hvor racismen der lurer under overfladen på det såkaldte "post-racial"-samfund bliver sat skarpt op i en spændende gyser. Det er ikke de traditionelle racister som filmen stikker til, da vi ikke har at gøre med sydstatsfolk at gøre, men istedet venstreorienterede amerikanere, og det giver filmen et friskt pust og en interessant anderledes vinkel. Filmen er dog ikke bare en "social commentary", men er virkelig veleksekveret som gyser/spændingsfilm. Jeg vil helst ikke ind på hvad plottet er og hvordan det udvikler sig, men jeg vil bare nævne at jeg sad på kanten af mit sæde og følte den ubehag som filmen går efter. Jordan Peele udviser en enorm genre-kontrol og får samtidigt nogle glimrende skuespilspræstationer ud af det talentfulde cast. Visuelt er det heller ikke til at se, at det er hans første film for hver en scene virker gennemtænkt og det føles aldrig kedeligt.

    Jeg glæder mig meget til at se hvad Jordan Peele finder på med hans næste film, og jeg kan kun anbefale at folk giver "Get Out" en chance og især lader være med at læse ret meget om filmens plot eller ser dens trailer. Det er sjovere at gå ind til filmen så blankt som muligt.

    9/10

    Kruse12-05-17 22:27

  • ★★★★0

    Le Samourai - 6/10

    Desværre en skuffelse. Var ellers vild med 'Army of Shadows'. Filmen lægger godt ud, men der er for meget stilstand i midterdelen til at filmen er virkelig god. Den slutter til gengæld godt af med en stærk slutscene, men overall var jeg ikke helt engageret følelsesmæssigt i den ensomme lejemorder. Der var dog helt afgjort gode momenter i filmen hist og her. 

    Babo12-05-17 23:37

  • ★★★★★★1

    Babo, jeg er ked af at sige det, men din filmsmag er skrækkelig.

    Zero Cool12-05-17 23:39

  • ★★★★★2

    "Le Samouraï" er fantastisk og en af de bedste neo-noirs. Alain Delons karakter i den film er en af de sejeste karakterer i filmhistorien.

    Kruse12-05-17 23:43

  • ★★★★★★0

    Kruse taler sandheden! AAAAAMEN!

    GO TELL IT ON THE MOUNTAIN!

    Zero Cool12-05-17 23:44

  • ★★★★0

    Angel Heart - 9/10

    Okkult thriller afviklet i relativt adstadigt tempo, men eksploderer enkelte steder i voldsomt billedsprog, som kendetegner instruktør Alan Parker. Og jeg elsker det! Plottet er godt konstrueret, emmer af intensitet og skummel atmosfære. Rourke bærer stort set filmen egenhændigt, men De Niro er også god og creepy as hell. Fik lyst til at gense den med det samme. 

    Babo12-05-17 23:59

  • ★★★★0

    Babo, jeg er ked af at sige det, men din filmsmag er skrækkelig.

    Jeg håber det er det eneste vi har tilfælles ;)

    Babo13-05-17 00:00

  • ★★★★0

    "Le Samouraï" er fantastisk og en af de bedste neo-noirs. Alain Delons karakter i den film er en af de sejeste karakterer i filmhistorien.

    Måske, men var altså ikke helt investeret i karakteren, som det var tilfældet med hitman i f eks The American. Jeg er ked af det, men den kedede sgu lidt i den sløve midterdel. 

    Babo13-05-17 00:06

  • ★★★★1

    Frankenstein (1931) - 8/10

    Jeg var meget positivt overrasket over denne klassiker, som har mange år på bagen, så er der stadig god grund til at finde skiven frem og smide i afspilleren. For det er en gedigen horror-monsterfilm og sine steder overraskende følsom. Der er mange gode scener, som er værd at fremhæve. Jeg var meget godt underholdt.

    Babo13-05-17 23:10

  • ★★★★★1

    "Frankenstein" er fantastisk! Væsentligt bedre end de andre Universal Horror-klassikere.

    Kruse13-05-17 23:48

  • ★★★★★★0

    Bride Of Frankenstein er fuldt ud på højde med den, hvis man fanger ironien (ved ikke alle gør)

    T. Nielsen14-05-17 07:19

  • ★★★★0

    "Frankenstein" er fantastisk! Væsentligt bedre end de andre Universal Horror-klassikere.

    Hvilke tænker du på?

    Babo14-05-17 08:10

  • ★★★★★★0

    Dracula og den efterfølgere. Efterfølgere til Frankenstein, Wolfman med mere. Gode film for deres tid, uden tvivl. Frankenstein rager dog utvivlsomt over disse. Jeg kan dog anbefale dig deres udgave af "The Invisible Man". Den står overraskende godt for dens alder!

    T. Nielsen14-05-17 08:18

  • ★★★★★0

    Jeg kan ellers rigtig godt li' Wolfman også...

    David Lund14-05-17 08:46

  • ★★★★★★0

    Jeg kan ellers rigtig godt li' Wolfman også...

    Jeg skriver jo også de er gode:-D Jeg holder rigtigt meget af mange af dem, særligt Wolfman. Jeg kan dog godt se at Frankenstein i dag står bedre, sådan generelt for et publikum. Det kan du også:-)

    T. Nielsen14-05-17 08:49

  • ★★★★0

    Dracula og den efterfølgere. Efterfølgere til Frankenstein, Wolfman med mere. Gode film for deres tid, uden tvivl. Frankenstein rager dog utvivlsomt over disse. Jeg kan dog anbefale dig deres udgave af "The Invisible Man". Den står overraskende godt for dens alder!

    Den har jeg set. Den hedder vist Hollow Man ;) Ej vås, men den er noteret. Den kendte jeg sådan set godt, men har aldrig set den.  

    Babo14-05-17 08:56

  • ★★★★★★0

    Samme instruktør som på Frankenstein, James Whale.

    T. Nielsen14-05-17 08:59

  • ★★★★★★0

    I øvrigt ham filmen "Gods And Monsters" omhandler.

    T. Nielsen14-05-17 09:01

  • ★★★★0

    Samme instruktør som på Frankenstein, James Whale.

    Ja I Know, med en tilpas spilletid. Tiden fløj afsted i Frankenstein. I aften snupper jeg The Incredible Shrinking Man, for at blive lidt i samme boldgade med skøre præmisser :)

    Babo14-05-17 09:15

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen