Forum - Forum-tråd: What we saw

What we saw

  • ★★★★0

    Du har helt sikkert fat i noget rigtigt :)

    Det er 50 året næste år :D

    Bruce 5-05-17 00:05

  • ★★★★0

    Det er 50 året næste år :D

    Den holder sig ganske fint så vidt jeg husker, på nær en enkelt eller to scener, men den kunne godt trænge til gensyn. Husker den som ganske habil underholdning, men du har den nok tættere på livet end mig, men altså - Burton + Eastwood = awesomeness :)

    Babo 5-05-17 00:11

  • ★★★★0

    Den holder sig ganske fint så vidt jeg husker, på nær en enkelt eller to scener, men den kunne godt trænge til gensyn. Husker den som ganske habil underholdning, men du har den nok tættere på livet end mig, men altså - Burton + Eastwood = awesomeness :)

    Formentlig den film, jeg har set flest gange :) Den var et must efter hjemkomst fra byen i gamle dage på VHS og igen en af de film, jeg så i 3 Falke. 

    Det er absolut en favorit :)

    Og så er det jo 2001 50 året næste år også. 

    Den nuværende BD er en luset 25GB med 13 mpbs :( Den skulle have en 8K scanning og restaurering.

    Bruce 5-05-17 00:21

  • ★★★★0

    Formentlig den film, jeg har set flest gange :) Den var et must efter hjemkomst fra byen i gamle dage på VHS og igen en af de film, jeg så i 3 Falke. 

    Det er absolut en favorit :)

    Og så er det jo 2001 50 året næste år også. 

    Den nuværende BD er en luset 25GB med 13 mpbs :( Den skulle have en 8K scanning og restaurering.

    Hvordan er det, det står til i biografer? Er 2k stadig standard format? I så fald går tingene hurtigere 'derhjemme', hvilket for min del er lidt synd, da jeg gerne vil se den slags storfilm i biografen i bedst mulig kvalitet. 

    Babo 5-05-17 10:20

  • ★★★★★★0

    Jeg ved ikke hvordan det står til i hele landet, men i Københavnsområdet er 4K mere eller mindre standarden, med mindre man rammer en meget lille sal. Selv ude i Taastrup, hvor jeg bor, er 4K standarden i de store sale, mens jeg mener at de kører 2K i de sale, hvor der er plads til 50 mennesker eller under.

    Jeg er dog ikke klar over hvilket format er standard i de mere specielle biografer som Grand og Cinemateket.

    Zero Cool 5-05-17 10:27

  • ★★★★0

    Hvordan er det, det står til i biografer? Er 2k stadig standard format? I så fald går tingene hurtigere 'derhjemme', hvilket for min del er lidt synd, da jeg gerne vil se den slags storfilm i biografen i bedst mulig kvalitet. 

    Kun 4K i større biografer mener jeg.

    Bruce 5-05-17 10:31

  • ★★★★0

    To Live and Die in L.A. - 7/10

    Fermt lavet politi/actionfilm og holder det, den lover - nemlig håndfast action og god spænding. Plottet kan medgivet virke en smule unødigt kringlet, men samles flot op henimod tredje akt, som er medrivende. Solide præstationer af de bærende roller. Biljagten er også værd at fremhæve. Det er soundtracket til gengæld ikke, der bærer præg af at være fra 80'erne, på den værst tænkelige måde. 

    Babo 5-05-17 10:35

  • ★★★★0

    Jeg ved ikke hvordan det står til i hele landet, men i Københavnsområdet er 4K mere eller mindre standarden, med mindre man rammer en meget lille sal. Selv ude i Taastrup, hvor jeg bor, er 4K standarden i de store sale, mens jeg mener at de kører 2K i de sale, hvor der er plads til 50 mennesker eller under.

    Jeg er dog ikke klar over hvilket format er standard i de mere specielle biografer som Grand og Cinemateket.

    Jeg kan tvivle lidt på, om 4K kan gøre noget som helst gavn i de små sale, men omkring hvor jeg bor, er 2k stadig standard, men jeg kører gerne turen for en god oplevelse :)

    Babo 5-05-17 10:40

  • ★★★0

    To Live and Die in L.A. - 7/10

    Fermt lavet politi/actionfilm og holder det, den lover - nemlig håndfast action og god spænding. Plottet kan medgivet virke en smule unødigt kringlet, men samles flot op henimod tredje akt, som er medrivende. Solide præstationer af de bærende roller. Biljagten er også værd at fremhæve. Det er soundtracket til gengæld ikke, der bærer præg af at være fra 80'erne, på den værst tænkelige måde. 

    Det er en enormt fascinerende film. Der er så mange besynderlige valg og så mange skæve detaljer, som man normalt aldrig ville se i en film af den type. Det er en jeg kan vende tilbage igen og igen. Soundtrackets kvaliteter afhænger nok af om man kan lide 80'er stilen. Jeg har en stor svaghed for det. :)

    Biljagten er naturligvis berettiget berømt. Det er vel næsten kun Friedkins egen i The French Connection, der kan matche den.

    Benway 5-05-17 11:36

  • ★★★★0

    Det er en enormt fascinerende film. Der er så mange besynderlige valg og så mange skæve detaljer, som man normalt aldrig ville se i en film af den type. Det er en jeg kan vende tilbage igen og igen. Soundtrackets kvaliteter afhænger nok af om man kan lide 80'er stilen. Jeg har en stor svaghed for det. :)

    Biljagten er naturligvis berettiget berømt. Det er vel næsten kun Friedkins egen i The French Connection, der kan matche den.

    Den har helt sikkert nogle friske tiltag og enkelte overraskelser undervejs, som kom bag på mig. Men der er et stykke op til The French Connection følte jeg. Apropos biljagt, så fik jeg for nylig genset Bullitt og det er virkelig svært at hamle op med den. Og oveni fantastisk film, blandt mine favoritter. 

    Ang. musikken, så er der meget fra 80'erne jeg rigtig godt kan lide, lige fra Morricone og Williams til Vangelis. Disse virker ikke outdated, som musikken i To live and Die in LA, så det lød sgu ikke godt i mine ører :)

    Babo 5-05-17 11:51

  • ★★★★0

    Ja fed biljagt i den film! Jeg har også en svaghed for Wang Chung :)

    Bruce 5-05-17 12:12

  • ★★★★0

    Heaven's Gate (directors cut) - 6/10

    Pyha, den var.......lang. Cimino's mega flop epos kan man beundre på flere måder, men den er simpelthen for repeterende og stillestående i lange passager. Min tålmodighed blev i den grad testet, skal jeg gerne indrømme og jeg følte det hele kunne trimmes ned, uden historien på nogen måde led. Det er helt afgjort en ambitiøs film og naturligvis er der gode og endda rigtig gode momenter undervejs i denne billedskønne film, men ultimativt ikke helt vellykket i min optik, som f eks The Deer Hunter. Skuespillerne udfylder rollerne fint, men ingen nævneværdige præstationer i den forstand. Men altså, for den yderst tålmodige seer, vil den måske være mere givende. Jeg røg desværre for mange gange i svinget. 

    'Lost masterpiece'? Jeg tror det ikke. Men her er et take på filmen, som jeg deler holdning med:

    m.youtube.com/watch

    Babo 5-05-17 16:29

  • 0

    Den har en stor plads i filmhistorien. Desværre for de helt forkerte ting. Et budget der blev overskredet mange gange og et gigantisk flop salgsmæssigt, som satte en stopper får både Ciminos karriere og United Artists som vi kendte det dengang. Og som samtidig skabte en anden bølge af film i 80erne, hvor filmstudierne igen fik større magt for at undgå økonomiske fadæser som Heaven's Gate.

    Whispering Horse 5-05-17 16:44

  • ★★★★0

    Han har da lavet film siden? Hvad synes du om den?

    Babo 5-05-17 16:50

  • 0

    Jeg skulle have præciseret hvad jeg mente. Cimino blev anset som en af de mest lovende instruktører efter Deer Hunter, hvilket gjorde at han også fik temmelige frie hænder og et stort budget til Heaven's Gate. At den floppede betød at han blev ildeset hos filmstudierne og aldrig formåede at kæmpe sig tilbage til førnævnte status. At han så eftersigende også var svær at arbejde sammen med, har nok heller ikke hjulpet.

    Min holdning til filmen er meget den samme som din. Det er en ambitiøs film, hvilket især kan ses på billedsiden som er rigtig god, hvis ikke fremragende. Selve historien/plottet bliver dog for langtrukkent. Nogle scener bliver simpelthen alt for lange. Den kunne godt trænge til en bedre redigering, selv om det allerede er blevet gjort nogle gange. Det er en film, hvis historie ikke berettiger den lange spilletid. 

    Whispering Horse 5-05-17 17:22

  • ★★★★1

    Jeg fik ikke set filmen "dengang", da den havde premiere, så da jeg så Criterion gav den den kongelige behandling for et par år siden, var jeg fyr og flamme for at se, hvad der "slog Universal ihjel".

    Og jeg må indrømme, at jeg er væsentlig mere positiv og nok er med på at bruge ordet "mesterværk" om den, selvom den da har et par momenter, som kunne være håndteret bedre.

    Men I guder, jeg har sjældent set en flottere fotograferet film og det vælter frem med momenter, som kunne være forside stillbilleder på et givent magasin.

    Den ligger ikke under for noget, som John Ford har lavet, ikke engang The Searchers.

    Jeg forstår godt, hvis længden tager pippet fra folk, for den er umådelig ambitiøs og Cimino ser reelt ud til at være fuldkommen ligeglad med, hvorledes majoriteten af publikum ser film. Dette er mere en indie art film med et budget som Titanic.

    Ciminos kompromisløshed dengang er filmens force i dag, men det var uden tvivl en dyrekøbt erfaring at det skulle koste et hæderkronet produktionsselskab livet.

    Bruce 5-05-17 17:23

  • ★★★★★★0

    Jeg er også lidt mere begejstret for filmen. Om jeg vil kalde den mesterværk tror jeg måske ikke, men jeg har dog købt Criterion's udgave, da den vitterligt fængede mig da jeg så den på dvd (tror jeg det var!). Så glæder mig til et gensyn!

    T. Nielsen 5-05-17 18:01

  • ★★★★0

    Man kan selvfølgelig beundre dens kompromisløshed, men man kan også kritisere den, hvis man ikke behersker håndværket. Linket jeg har vedhæftet rammer ihvertfald fint min kritik, men jeg er helt enig i, at det er en gudesmuk film at se på. Det kan der ikke være to meninger om. Jeg holder mig til The Deer Hunter, men jeg er glad for jeg gav denne en chance, om ikke andet for det historiske aspekt. 

    Babo 5-05-17 18:04

  • ★★★★★★1

    Under the Skin (2013)

    Nøj, den var kedelig.

    Zero Cool 5-05-17 21:55

  • ★★★★0

    Jeg er også lidt mere begejstret for filmen. Om jeg vil kalde den mesterværk tror jeg måske ikke, men jeg har dog købt Criterion's udgave, da den vitterligt fængede mig da jeg så den på dvd (tror jeg det var!). Så glæder mig til et gensyn!

    Glæd dig. Det er en vild billedside. Man tror simpelthen nogle gange ikke sine egne øjne, når man ser røgen bevæge sig i en sekvens, som på kommando.

    Bruce 5-05-17 22:21

  • ★★★★★★0

    Lyder godt!

    T. Nielsen 5-05-17 23:00

  • ★★★★0

    Lyder godt!

    www.youtube.com/watch

    Bruce 5-05-17 23:30

  • ★★★★★1

    Under the Skin (2013)

    Nøj, den var kedelig.

    Pretentious obnoxious!

    David Lund 6-05-17 00:34

  • ★★★★★★1

    Pretentious obnoxious!

    Ja, mon ikke.

    Zero Cool 6-05-17 00:34

  • ★★★★★★0

    www.youtube.com/watch

    Ja det er en visuel vild scene! 

    T. Nielsen 6-05-17 06:21

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen