Forum - Forum-tråd: What we saw

What we saw

  • ★★★★0

    Far from the Madding Crowd - 5/10 

    Zzzz. Jeg blundede vist en anelse under filmen, som aldrig fandt sit rytme. Der er ingen krøller på historien og jeg var underligt uengageret på alle planer. Ærgerligt ovenpå den ellers rigtig gode Jagten fra instruktør Vinterberg. Jeg vil dog give den for en utrolig flot fotografering, hvor man for en kort bliver påmindet om the good old classics fra fordums tid. Men jeg kedede mig. Den kommer bare aldrig op i gear og ender med at være ligegyldig. 

    Babo18-07-17 16:22

  • ★★★1

    Far from the Madding Crowd - 5/10 

    Zzzz. Jeg blundede vist en anelse under filmen, som aldrig fandt sit rytme. Der er ingen krøller på historien og jeg var underligt uengageret på alle planer. Ærgerligt ovenpå den ellers rigtig gode Jagten fra instruktør Vinterberg. Jeg vil dog give den for en utrolig flot fotografering, hvor man for en kort bliver påmindet om the good old classics fra fordums tid. Men jeg kedede mig. Den kommer bare aldrig op i gear og ender med at være ligegyldig. 

    Carey Mulligan spiller godt, men resten foregår på udstyrs-stykke autopilot.

    Steffan Rasmussen18-07-17 17:38

  • ★★★★0

    I blodet - 7/10

    Glimrende dansk film eller ungdoms film, om man vil. Den gør egentlig ikke noget usædvanligt anderledes med sit tema, men vender nogle klicheer på hovedet som den lykkedes fint med og dreves samtidig af en rigtig, rigtig god billedside. Instruktør Heisterberg har styr på alle sine spillere, men det er ligesom at der mangler noget i filmen, som bliver siddende i kroppen. God, men aldrig fremragende.

    Babo18-07-17 18:14

  • ★★★★★★0

    Jeg synes, at Far From the Madding Crowd hører til en af de bedre periodedramaer. Den er utrolig smuk filmet, og jeg kan godt lide dens tempo. Mit kritikpoint er mest, at den er for kort, fordi dens tidshop bliver lidt for abrupt.

    8/10 vil jeg give den :)

    Guldager18-07-17 19:04

  • ★★★★0

    I was bored out of my mind, som man siger :)

    Babo18-07-17 19:46

  • ★★★★★★0

    Far from the Madding Crowd (2015)

     

    Danske Thomas Vinterberg tager livtag, med denne meget engelske klassiske historie og det er der såmænd også kommet en film ud af der ser ret britisk ud, ofte på den bedste måde. Det lykkes bare aldrig Vinterberg at puste liv i sine figurer og dermed sin fortælling, hverken over eller under overfladen.

    Selv om det aldrig bliver direkte kedeligt, så sidder man tilbage med en flad fornemmelse af, at de følelser der burde være på spil i dramaet og som historiens konstruktion lader os forstå må være der, de lykkes aldrig.

     

    Bedømmelse: 6/10

    T. Nielsen18-07-17 20:29

  • ★★★★★★0

    War Dogs (2016)

     

    Der spilles måske rigeligt oplagt på en stil, som vi snart har set for mange gange før, i disse tematisk alvorlige, men tonemæssigt ofte mere ironiske og sarkastisk beretninger om storpolitk, våbenhandlen, wallstreet og andre film der bevæger sig i disse retninger og spinder på virkelighedens fortællinger.

    Det er set før, men det er stadig ret underholdende, kækt og sjovt, men ikke uden også at miste lidt af sine pointer, hvis den har nogen, i forsøget. I hovedrollerne er både Johan Hill og Miles Teller veloplagte, i roller der dog træder rundt i klicheerne.

     

    Bedømmelse: 7/10

    T. Nielsen18-07-17 20:36

  • ★★★★★★0

    Five Came Back (2017)

     

    Fremragende, indsigtsfuld og begavet dokumentar om 5 af Hollywood’s største instruktører, der lod sig hverve til at dokumentere Anden Verdenskrig på film og hvad dette gjorde ved dem, både som mennesker og kunstnere.

    Via interviews, gamle filmklip og andet, skabes der et godt flow som der får de tre afsnit til at føles som et hele, man som filmelsker ganske enkelt ikke burde kunne slippe igen.

    For de nysgerrige er de fem legender det omhandler, William Wyler, Frank Capra, George Stevens, John Ford og John Huston.

     

    Bedømmelse: 8/10

    T. Nielsen18-07-17 20:45

  • ★★★★★★0

    Sorgenfri (2015)

     

    En dansk zombiefilm, hvor det lykkes helt fint at overbevise om at i hvert fald, et stykke af Danmark forvandler sig til en slags postapokalyptisk verden af død, svigt og horror. Historien føles så nok bare mere som et lidt svagt afsnit af ”The Walking Dead” eller måske endda mere som ”Fear The Walking Dead”.

    Samtidig er filmens persongalleri en ret ligegyldigt og det er kritisk, da de skal bære en del. Man kan naturligvis ikke kritisere karaktererne for at opføre sig lidet rationelt, men der er dog også scener som på mig forekom mig direkte irriterende.

     

    Bedømmelse: 5/10

    T. Nielsen18-07-17 20:52

  • ★★★★0

    Live by Night (BD) - 3/10

    Så gik den ikke længere for Affleck, som hermed flopper første gang som instruktør og leverer en slags 'Public Enemies' og det er ikke et kompliment. Jeg har svært ved at fremhæve lyspunkter udover en flot fotografering af Robert Richardson. Problemet ligger i dramaet er så uengageret og Affleck i hovedrollen er ligeså interessant som en slatten vaskeklud. Det sædvanlige stenansigt. Jævnligt popper der kendte ansigter op og så forsvinder de ud af billedet igen, alt imens Affleck indleder romance på romance. Ud af det blå. Historien er ikke særligt godt fortalt og på ingen måde spændende udformet. Det er sgu en om'er, Affleck! 

    Babo18-07-17 23:57

  • ★★★★★★0

    Metallica: Some Kind of Monster (2004)

     

    Dokumentarfilmen hvor de “hårde” drenge i verdens største heavy metal band flæber sig igennem terapi, for at komme diverse problemer til livs, mens de forsøger at indspille et nyt album, ”St. Anger”, der skal vise sig at blive et af deres værste.

    Det er sine steder indsigtsfuldt, men også tæt på tåkrummende at høre bandets danske islæt gå i små sko lidt for ofte, i en grad så det i sig selv bliver fascinerende. Uanset, så giver det nok et meget godt indtryk af, at man ikke næppe bliver en stor kunstner uden at slæbe rundt på et ofte tonstungt ego eller andet der rykker en uden for komfort zonen.

     

    Bedømmelse: 6/10

    T. Nielsen19-07-17 09:47

  • ★★★★0

    Five Came Back (2017)

    Bedømmelse: 8/10

    Enig Thomas. Glimrende dokumentar og jeg ser frem til at se de film, instruktørerne hver især lavede, som nu også ligger på Netflix.

    Bruce19-07-17 10:06

  • ★★★★★★0

    Enig Thomas. Glimrende dokumentar og jeg ser frem til at se de film, instruktørerne hver især lavede, som nu også ligger på Netflix.

    Ja de er jo næsten obligatorisk nu! Anede faktisk ikke de alle lå der. Tak for info:-)

    T. Nielsen19-07-17 10:17

  • 0

    The Lobster

    Hold nu kæft en omgang prætentiøs bullshit. Jeg forstår godt selve premisen med parforhold vs singlelivet og de "regler" vi har skabt for hinanden. Filmen vil gerne være smart og artistisk på så mange områder, men det hele falder til jorden af bare toneløst kedsomhed. Colin Farrell og Rachel Weisz spillede godt, men jeg har da set dem i langt bedre roller. Det eneste jeg som sådan synes var interessant, var at "kærlighed gør blind" symbolikken. Men ellers snorkede jeg hele filmen igennem.

    4/10

    Kyllingebenet19-07-17 11:15

  • ★★★★★★0

    Du kan sgu da ikke kun rate 4/10 for en god koger menneske:-P

    T. Nielsen19-07-17 11:18

  • ★★★★★★0

    Ghostbusters (1984)

     

    Allerede da filmen kom frem, var jeg modsat mange af mine jævnaldrende ikke oppe at køre over komedien ”Ghostbusters”. Bevares den var da både sjov, underholdende og hyggelig. Men jeg fandt den også ret ujævnt instrueret og jeg husker jeg blev en anelse skuffet over en del af filmens mange effekter.

    2-3 gensyn senere har dette billede ikke ændret sig væsentligt. Det er en velcastet gang nonsens, som i dag ser ret dateret ud. Det dateret aspekt generer mig dog ikke, havde historien føltes mere frisk, glidende og velfortalt. På den anden side, så kan jeg ikke beskylde filmen for at være kedelig. Der sker meget og spilletiden er holdt rimelig beskeden, set med dagens blockbuster øjne.

     

    Bedømmelse: 6/10

    T. Nielsen19-07-17 11:31

  • ★★★★★★0

    Kyllingebenet - jeg er uenig i din kritik...men enig i din karakter :)

    Guldager19-07-17 11:34

  • ★★★★0

    The Lobster

    Hold nu kæft en omgang prætentiøs bullshit. Jeg forstår godt selve premisen med parforhold vs singlelivet og de "regler" vi har skabt for hinanden. Filmen vil gerne være smart og artistisk på så mange områder, men det hele falder til jorden af bare toneløst kedsomhed. Colin Farrell og Rachel Weisz spillede godt, men jeg har da set dem i langt bedre roller. Det eneste jeg som sådan synes var interessant, var at "kærlighed gør blind" symbolikken. Men ellers snorkede jeg hele filmen igennem.

    4/10

    Den var træg, men et par points for originalitet og Farrell, som virkelig er god her. 

    Babo19-07-17 11:36

  • ★★★★★★0

    The Gift (2015)

     

    Skuespiller Joel Edgerton’s instruktør debut med en spillefilm, er en teknisk habilt drejet og til tider spændende ”hverdagsthriller”. Den lægger ret klichefyldt og forudsigeligt ud, men replikker der nøjagtigt leverer det mest forventelige man kan tænke sig til. Kun takket være solide skuespillere, fungerer det trods alt alligevel.

    Men så begynder historien at twiste mere og mere til den syge side, ikke nødvendigvis troværdigt og noget man skal tillægge for mange tanker, men den får dog vendt lidt af forudsigeligheden en gang. Det hæver det samlede indtryk lidt, så ”The Gift” på den måde godt kan få en lille anbefaling.

     

    Bedømmelse: 6/10

    T. Nielsen19-07-17 11:41

  • ★★★★★★0

    Odd Thomas (2013)

     

    Bulder og brag instruktør Stephen Sommer’s filmatisering af horrorforfatter Dean Koontz’s romanforlæg, er blevet til en for Sommer typisk løssluppen gang nonsens, der ikke altid giver større mening, men trods alt kan underholde, sådan lidt tømmermændssøndagsagtigt, hvis man lader den. Teknisk er der intet fancy over den og effekterne er heller intet særligt.

    Men det hele fungerer lige akkurat så tilpas middelmådigt, at jeg tænker det næsten må kunne leve op til forlægget (jeg har læst flere af Koontz’s bøger, dog ikke denne) og om ikke andet kan bruges som tidsspilde, hvor man ikke går glip af meget, skulle man have svært ved at holde øjnene åbne og tankerne fokuseret på filmen, af andre grunde end netop selvsamme. Nu tragisk afdøde Anton Yelchin er ellers ret sympatisk i hovedrollen og uden at være en stor skuespiller, hæver han faktisk filmens niveau.

     

    Bedømmelse: 5/10

    T. Nielsen19-07-17 12:12

  • ★★★★0

    Ja de er jo næsten obligatorisk nu! Anede faktisk ikke de alle lå der. Tak for info:-)

    Velbekomme :) Skulle du falde over dokumentaren Palio, noget helt andet, så tjek den ud. Den holdt mig vågen til langt ud på natten, da den blev sendt på DR2 for et par måneder siden :)

    www.youtube.com/watch

    Bruce19-07-17 12:24

  • ★★★★★★0

    Om et hestevæddeløb, det er sgu noget andet end jeg plejer at kaste mig over:-) Den ser vitterligt FLOT ud må jeg da sige. Jeg giver den en chance lejlighed!

    T. Nielsen19-07-17 12:28

  • ★★★★0

    Om et hestevæddeløb, det er sgu noget andet end jeg plejer at kaste mig over:-) Den ser vitterligt FLOT ud må jeg da sige. Jeg giver den en chance lejlighed!

    ;-) Ja, det havde jeg heller ikke troet, men det var 1½ time godt udnyttet ;-)

    Bruce19-07-17 12:54

  • ★★★★★★0

    Friends of God: A Road Trip With Alexandra Pelosi

    Min egen holdning kan selvfølgelig ikke undgås at påvirke min bedømmelse. Men dette er en skræmmende dokumentar, der viser, hvordan mange millioner mennesker bliver hjernevasket med anti-evolution, anti-abort og anti-homoseksualitet. En af de interviewede siger noget i stil med: "jeg havde drømme om at blive advokat...og USA's første kvindelige præsident, men 18 år senere har jeg fået 10 børn - det er hvad, der kan ske, når Gud griber dit hjerte". Det er virkelig slemt at se på de her styrtende rige TV-præster, der forklarer børn, at Biblen er historisk, Jorden er et par tusinde år gammel osv.

    Dokumentaren prøver at tale for sig selv, men det er en ret tynd omgang, der ikke for alvor kommer ind under huden på de her folk. Kun i de sidste par minutter er der nogen, der taler lidt imod. Hvis de her megapræster, Joel Osteesen, Ted Haggard og Jerry Falwell lykkedes i deres mission, så er det færdigt med USA som supermagt...

    6/10

    Guldager20-07-17 10:40

  • ★★★★★★0

    Black Mass (2015)

     

    Der er ikke meget nyt, nytænkende eller direkte overraskende i instruktør Scott Cooper’s ellers solide og velspillede gangsterdrama. Umiddelbart kan det føles som har vi været vidne til det hele en del gange før.

    Men når håndværket trods alt står så godt som det gør, selv med en historie der sine steder står lidt stille, og flere af skuespillerne spiller, hvis ikke røven ud af bukserne, så fylder deres karakterer med så tilpas meget fyldig karisma, så bærer det langt.

    Især er det dog fantastisk at se, at den snart rigeligt udvandede og ofte lidt trættende Johnny Depp finde ind til sin mere seriøse side, efter lidt vel mange fjollede udklædningsroller og give den som skræmmende psykopat. Kæft det gør han godt.

     

    Bedømmelse: 7/10

    T. Nielsen20-07-17 14:58

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen