Forum - Forum-tråd: What we saw

What we saw

  • ★★★★0

    Ja, han skulle have holdt sine regulære 10 års pauser mellem film, hvis det går så meget udover indhold og indpakning.

    Bruce24-10-17 13:58

  • ★★★★0

    Ja, han skulle have holdt sine regulære 10 års pauser mellem film, hvis det går så meget udover indhold og indpakning.

    Det skulle han, ja. Nu kører han bare i ring. Den gode nyhed er, at hans næste film er historisk drama Radegund og nyt crew på mange poster. Så den ser jeg frem til. Plot:

    'The Austrian Franz Jägerstätter, a conscientious objector, refuses to fight for the Nazis in World War II and is executed by them in 1943.'

    Babo24-10-17 14:05

  • ★★★★★0

    Så blev jeg hel færdig med Mindhunter sikke en serie.

    Så fik jeg set Mindhunter færdig, fantastisk serie, det er ret tydeligt David Fincher er en af hovedfolkene bag den, den emner langt væk af sans for detaljer, og skarp dialog ligesom med hans Zodiac, som den til dels også kan minder lidt om. Mindhunter handler dog emre omkring det og profile de her Sequence Murders, i modsætning til alle de flashy crime series i dag, så var begrebet Serial Killer ikke nævnt som en standard betegnelse, det handlede meget om at få dokumenteret arbejdet og formulere det således det ku bruges af andre fiolk, når det var færdiggjort. I løbet af serien sker der også opklarelse af mord, hvor den skyldige findes, men måden det sættes op på er ret intressant. Fordi hvor det i andre serie bare er fedt at de finder den rigtige mistænkte, sættes det mere op som en fristelse de skal prøve og hodle sig fra i Mindhunter, fordi deres arbejde ikke består i og fange forbryder til og starte med, men at udvikle det her "værktøj" til og lave profiles på de her Serial Killers.

    Et godt eksempel er da en morder er blevet fundet og det ender i en avis artikel, den ene af de to FBI folk, tror hans makker er sur fordi hans navn ikke er nævnt i avisen, han har ikke fanget at grunden til han er sur er nok snare misbruget af  metoderne som går stik mod deres arbejde.

    Og ja de to herre der er tale om Jonathan Groff som den meget idealistiske og optimistike Holden Ford, går perfect i spænd med Holt McCallany som den meget seasoned rutineret FBI mand Bill Tench. de to er perfekte modsætninger og så kryddret med Anna Torv, som den mere akademiske Wendy Carr, der blir kvinden der grundlægger meget af den analyse model de er ved at bygge op.

    Og så må Cameron Britton som Edmund Kemper også lige nævnes, han er den første Serial KIller de snakker med og han er den her klassiske type, hyper intelligent, venlig og nysgerrig, og hans samtaler med de to FBI folk er fantastisk skrevet, måden han casual fortæller om hvordan han dræbte sine offre, og andre ting får det til at løbe koldt ned af ryggen.

    Fedt at vi i 2017 igen kan vende tilbage til Serial Killer aspektet i film, det er uanset hvordan man vender og drejer det altid noget der forekommer intressant, når man prøver og sætte sig ind i den verden, og i 2017 får vi så en hel anden vinkel på tingene, som gør det hele føles frisk, men også genkendeligt.

    Bravo! håber rygterne om en Season 2 er sande, fordi den her serie har meget mere i sig er jeg overbevist om og jeg vil med glæde tage ned i kælderen igen med Bill, Holden og Wendy.

    Der er en scene jeg lige prøver og se om jeg tolker rigtig elelr hvad man vil sige, da ting jo kan tolkes vidt forskelligt, men for mig og se handler Katte scenerne, omkring Wendy's tilværelse med sit arbejde, når maden blir spist så går det også godt på arbejdet med deres projekt, men sidste gang man ser scenen med kattefodring så er dåsetunen ikke blevet spist, hvilket tyder på katten ikke er der mere, det er så også lige præcis den dag hvor Shit hit's the fan så at sige. Jeg kan ikke lige se for mig den sku symbolisere andet end det ?

    Synes også det ret intressant at vi i mange afsnit i starten langtsom introduceres for Dennis BTK (Bind torture Kill) jeg kendte ham ikke fra virkeligheden til og starte med jeg tænkte han sku gå hen og være en vi ville møde mere rigtig senere hen. Men måden det bruges heri serien som et slags indblik i en kommende Serial Killer fungerede rigtig godt, og måske ser vi mere til ham i en senere sæson, folkene der har skrevet nonfiction bogen serien her er baseret på, skrev også en anden bog om netop BTK.

    Elwood25-10-17 22:25

  • ★★★0

    I forhold til Mindhunter, så tjek lige denne her sammenligning mellem seriens og virkelighedens Ed Kemper:

    www.youtube.com/watch

    HonoDelLoce25-10-17 22:39

  • ★★★★★0

    I forhold til Mindhunter, så tjek lige denne her sammenligning mellem seriens og virkelighedens Ed Kemper:

    www.youtube.com/watch

    De har ramt ham ret godt må man sige, begge to ekstrem veltalende, The Real Ed Kemper, havde lidt mere tendens til tåre kan man se. Men fantastisk ramt, og spillet af Cameron Britton.

    Også fin detalje i serien

    Man ser ikke rigtig Edmund Kemper som den her faretruende karakter i satrten, jo hans ting han gjort og måden han er på, og taler om det, men man ser ikkem Holden blir aktiv skræmt af ham før i sidste afsnit,, hvor han besøger ham, her ser man for første gang han er skræmt fra vid og sans over det hele, og det gav da også gip i mig da Edmund Kemper rejste sig op.

    Elwood25-10-17 22:53

  • ★★★★★0

    Der er gså den her gennemgang af de andre Serial Killers, man møder i løbet af serien, som er rigtig også.

    Mindhunter

    Elwood25-10-17 22:55

  • ★★★★★0

    Jeg kan i og for sig godt følge dig og måske er det et spørgsmål om man finder det bliver interessant nok? For mig fungerer serien bedst som en spændingsserie med en hovedperson der har sine udfordringer som et krydderi der skal give lidt mere smag, fremfor en serie om en person der har sine udfordringer og de udspiller sig så på en dramatisk baggrund. Kan du fange hvad jeg mener? Jeg synes ganske enkelt ikke det bliver interessant nok til at bære serien nok i første halvdel, hvor jeg ikke føler der gøres nok ud af, hvad der er på spil og fortællingen i de hele taget.

    Jeg tror godt, at jeg forstår hvad du mener og da de to dele, altså det psykologiske portræt og selve thriller/spion elementerne, hænger så uløseligt sammen som de gør, så er det nok i sidste ende et spørgsmål om præferencer mht. hvor meget, at man bliver fænget af den samlede historie. Jeg var nu grebet af det fra start og synes de løste opgaven rigtig godt. 

    Jeg mener ganske blot, at hvor jeg ellers i de forrige afsnit var begyndt at blive ret begejstret for serien igen, blev jeg både påmindet om, at jeg jo ikke havde været så vild med sæsonens første halvdel (som ikke var dårlig, men bare ikke stærk nok følge mig), samt at det trak en rating ned, da jeg faktisk lå lidt højere inden sidste afsnit. Var den afrundet så godt som forrige afsnit sluttede, så havde jeg nok være lidt oppe at køre og klar på mere med det samme.

    Tak for respons:)

    Oven på de hektiske begivenheder i næstsidste afsnit, så kan jeg nu godt lide, at der gøres plads til et mere afæmpet tempo og en stille og rolig efterrationalisering på både det personlige såvel som det politiske og efterretningsmæssige plan i sidste afsnit, hvilket for mit vedkommende også giver en god og eftertænksom kontrast til den samlede spændingskurve. Det er samtidig klart, at det så i høj grad også er et temperaments-spørgsmål og ikke alle vil bryde sig om det langsommelige tempo og de mere hverdagsbaserede konflikter, der dominerer sidste afsnit. 

    Hvis du har mod på en sæson mere så venter der en solid omgang koldkrigsstemning/underholdning i sæson 5, hvor handlingen er centreret omkring Berlin. :) 

    NightHawk26-10-17 14:46

  • ★★★★★★0

    Jeg har ikke længere Netflix, så lige pt er det ikke aktuelt at se videre. Men jeg er naturligvis nysgerrig på seriens karakterer og udviklingen generelt. 

    Jeg kunne muligvis bedre have levet med sidste afsnits rolige tempo, havde jeg ikke følt det som en lang slutning der var trukket ud fra 10 min til +40. Så det var der den hoppede af for mig. Jeg er med på at sæsonen afrundes, men det var som at se de sidste minutter på en dramatisk film trukket for langt ud. Der har jeg nok altid elsket, sådan ofte i hvert fald, når f.eks spillefilm slutter så snart historien er forbi, frem for det laaaaange farvel.

    T. Nielsen26-10-17 16:56

  • ★★★★★★0

    Wonder Woman (2017)

     

    Man kan såmænd godt glæde sig over, at der endelig kommer en sej kvindelig superhelt, i et ofte meget mandsdomineret univers. Samtidig må det siges, at af de film der hidtil er kommet ud, der forsøger at etablere et cinematisk univers for DC comics, der er denne den der fortælles bedst, mest sammenhængende, mindst rodet og uden egentlig irritationsmomenter i historien. Jo, fortællingen er noget forbandet vrøvl, så det så ofte er i sådanne film. Det gør mig intet, hvis det fungerer. Det gør det bare ikke!

    Filmens karakterer forekommer mig gennemgående ofte både grå og lettere uinteressante. I hovedrollen har Gal Gadot muligvis fysikken til at være en stolt troværdig amazonkriger a la Wonder Woman. Men Wonder Women i sig selv forekommer mig ikke specielt vedkommende og jeg er faktisk heller ikke sikker på, jeg synes Gadot har evnerne til at gøre hende dette og eller løfte rollen, uanset. Bedste rolle og spillede rolle ses Chris Pine i og den er ofte ikke meget mere end en typisk småcharmerende kliche.

    Heller ikke på actionsiden synes jeg der leveres. Jo bevares, det er da godt lavet, selv om stilen er mig rigeligt stilistisk. Men vi kom godt nok et godt stykke ind i historien, før jeg fandt det blev blot minimalt fængende og dermed underholdende. Faktisk først da vi er ved fronten, begynder det at blive lidt sjovere at se på.

    Filmens første halvdel var groft sagt, gabende kedelig. Enkelte scener var næsten cheesy, som når dansk Connie Nielsen står der i sit grimme kikset outfit og snakker med hvad der skal være hendes søster, begge med fingeret accent og dårlig dialog.

    Jeg må erkende at jeg var ret overrasket over, at niveauet ikke var højere på dette tidspunkt. Det blev bedre, men aldrig helt godt. Generelt havde jeg vitterligt også troet på en bedre film end dette. Ikke et mesterværk, så meget forventede jeg ikke. Men en habilt underholdende en, der var mere end denne middelmådige og forudsige omgang, hvor jeg ikke bare sad jeg og småkedede mig i perioder. Øv!

     

    Bedømmelse: 5/10

    T. Nielsen26-10-17 20:23

  • ★★★★0

    Haha, komplet enig. Det var jo.....det jeg sagde :)

    Første halvtime.. ..jøsses. Gør de andet end at forklare? Og jah, apropos autfit. Det var en joke. Gadgok er også alt for distraherende synes jeg, men det tager sig naturligvis 'episk' ud i slowmotion, selv ved løftet øjenbryn. Komplot fra det ydre rum. Det er forklaringen på dens gode omtale. 

    Babo26-10-17 20:51

  • ★★★★★★0

    Haha, komplet enig.

    Jeg havde vitterligt håbet (og troet:) at du ville være en af dem jeg havde været mest uenig med:-D

    Det var jo.....det jeg sagde :)

    At jeg ville være enig med dig? 

    T. Nielsen26-10-17 20:59

  • ★★0

    Der er en scene jeg lige prøver og se om jeg tolker rigtig elelr hvad man vil sige, da ting jo kan tolkes vidt forskelligt, men for mig og se handler Katte scenerne, omkring Wendy's tilværelse med sit arbejde, når maden blir spist så går det også godt på arbejdet med deres projekt, men sidste gang man ser scenen med kattefodring så er dåsetunen ikke blevet spist, hvilket tyder på katten ikke er der mere, det er så også lige præcis den dag hvor Shit hit's the fan så at sige. Jeg kan ikke lige se for mig den sku symbolisere andet end det ?

    Synes også det ret intressant at vi i mange afsnit i starten langtsom introduceres for Dennis BTK (Bind torture Kill) jeg kendte ham ikke fra virkeligheden til og starte med jeg tænkte han sku gå hen og være en vi ville møde mere rigtig senere hen. Men måden det bruges heri serien som et slags indblik i en kommende Serial Killer fungerede rigtig godt, og måske ser vi mere til ham i en senere sæson, folkene der har skrevet nonfiction bogen serien her er baseret på, skrev også en anden bog om netop BTK.

    Godt spørgsmål med katten. Der er ikke mange overflødige scener i serien, så at katte-scenerne skulle symbolisere noget, som man også får at vide i de andre scener du nævner, synes jeg ikke rigtigt passer ind. Det er lidt for meget fedt til en serie som skærer sådan ind til benet. Det er i hvert fald min psykologiske profilering af serien ;) At BTK og Atlanta allerede optræder i sæson 1 tyder måske på at katten på en eller anden måde også er med i næste sæson.

    Michael Andersen26-10-17 22:59

  • ★★★★★0

    Godt spørgsmål med katten. Der er ikke mange overflødige scener i serien, så at katte-scenerne skulle symbolisere noget, som man også får at vide i de andre scener du nævner, synes jeg ikke rigtigt passer ind. Det er lidt for meget fedt til en serie som skærer sådan ind til benet. Det er i hvert fald min psykologiske profilering af serien ;) At BTK og Atlanta allerede optræder i sæson 1 tyder måske på at katten på en eller anden måde også er med i næste sæson.

    Jeg tænkte blot at fordi det virker meget som en rutine med katten noget hun har vænnet sig til og gør, hver dag, men så sidste dag så tyder det på katen endten er stukket af eller også er gået bort, og hvis det netop ikke er overflødighed, så må de ha ment noget med katten. Synes også jeg havde læst noget om at næste sæson sku handle om nogle child killing, og at BTK først er meget senere, men jeg kan ha husket forkert.

    Når en så fantastisk serie smider sådan en scene foran mig, vil jeg dælme også prøve og se om jeg kan tolke den! :)

    Elwood26-10-17 23:18

  • ★★0

    Der er helt sikkert også en mening med det, men jeg tror bare at vi ser mere til det senere hen. Det virker nemlig til at serien har det lange lys tændt og tænker fremad :)

    Michael Andersen27-10-17 00:12

  • ★★★★0

    Jeg tror også vi ser mere til det i næste sæson. Som det er nu, giver det ikke rigtigt noget mening. Men formidabel serie. Skrev lidt om den på FB. 

    Babo27-10-17 00:22

  • ★★★★★0

    Ah ok så det i mener er der måske mere ku være en mord relateret grund. I stedet for mit snævre metaforiske syn :) det har i nok ret i.

    Elwood27-10-17 09:19

  • ★★★★1

    Peggy Sue Got Married

    Virkelig sød og medrivende "what if"-komedie-drama.

    Det mest bemærkelsesværdige ved filmen er måske, at Francis Ford Coppola ikke har gået så meget op i at få figurerne/skuespillerne til at skille sig særlig meget ud i forholdet som voksne kontra deres high school-ditto. Der er påført nogen nye briller og en anden frisure, men ellers er der næsten ingen forskel.

    32-årige Kathleen Turner ser stadig for ung ud til at have den kun 9 år yngre Helen Hunt som datter – og for gammel ud til at gå i high school. Men det fungerer, fordi man hives ind i historien og køber præmissen. Og så gør det heller ikke noget, at 22-årige Nicolas Cage (som selvfølgelig er forrygende) på ingen måder ligner en 40-something.

    8/10

    chandler7527-10-17 20:25

  • ★★★★0

    Eksorcisten III - 7/10

    I manges øjne den rigtige fortsættelse til Friedkins klassiker og mesterværk, The Exorcist. Filmen her er baseret på Instrukrør og forfatter William Peter Blattys roman, Legion. Som Blatty så ikke fik lov til at kalde filmen. Med et solidt, detektivisk plot og blændende præstationer i bærende roller, lykkes det filmen at forblive i den samme ånd, som originalen. Det er en vellykket film. Filmstudiet gav desværre ikke Blatty frie hænder og slutningen virker ihvertfald som et forsøg på at imødegå kritikken og vække associationer til fordums storhed. Men en god og uhyggelig film, no doubt.

    Babo29-10-17 00:14

  • ★★★★0

    The Devil's Candy (2015) - 7/10

    Jeg fortsætter min horror oktober lidt endnu.

    Djævelsk underholdende haunted house/horror flick med et velspillet cast og heavy metal i baggrunden. What's not to like? Ja okay, der er et par ting, som er for meget. 'On the nose' symbolik og over the top slutning, men overall god spas. Ethan Embry, som havde en lille rolle i 'The Guest', gør det rigtig godt her. Filmen er mest af alt en visuel oplevelse. 

    Babo29-10-17 00:20

  • ★★★★★0

    Peggy Sue Got Married

    Virkelig sød og medrivende "what if"-komedie-drama.

    Det mest bemærkelsesværdige ved filmen er måske, at Francis Ford Coppola ikke har gået så meget op i at få figurerne/skuespillerne til at skille sig særlig meget ud i forholdet som voksne kontra deres high school-ditto. Der er påført nogen nye briller og en anden frisure, men ellers er der næsten ingen forskel.

    32-årige Kathleen Turner ser stadig for ung ud til at have den kun 9 år yngre Helen Hunt som datter – og for gammel ud til at gå i high school. Men det fungerer, fordi man hives ind i historien og køber præmissen. Og så gør det heller ikke noget, at 22-årige Nicolas Cage (som selvfølgelig er forrygende) på ingen måder ligner en 40-something.

    8/10

    Helt enig! Jeg synes også filmen understreger, hvor alsidig og fremragende en instruktør Francis Ford Coppola er. En herlig film. :) 

    Hvad synes du så om selve Blu-Ray kvaliteten ?

    NightHawk29-10-17 20:41

  • ★★★★0

    Jeg tror faktisk, jeg var så opslugt, at jeg ikke rigtig bed mærke i kvaliteten, men den var nok god :-)

    chandler7529-10-17 20:48

  • ★★★★0

    Taste of Cherry - 6/10

    Instruktør Abbas Kiarostamis kan være svær at bide skeer med. Han vandt guldpalmerne i Cannes for denne filosofiske fortælling om en mand, der ønsker at begå selvmord og forsøger at finde nogen, der vil begrave ham efter hans død. Men det er ikke helt så nemt. Altså at finde nogen, der vil begrave en :) Historien er såmænd interessant nok, men bliver desværre trukket for længe ud og mangler også en følelsesmæssig effekt. Slutningen forstod jeg ikke, men måske skal den ikke forklares? 

    Babo29-10-17 20:55

  • ★★★★0

    The Sea of Trees - 4/10

    Mange kritikere har haglet den ned, men det var en blandet fornøjelse for mit vedkommende, der sagtens kunne have været langt bedre, hvis Gus Van Sant havde bedre styr på det fortælletekniske og var mere fokuseret. Mange 'hvis'er' hjælper naturligvis ikke filmens situation, men der var noget uforløst potentiale i historien, som kun glimtvis viste sig frem. Det er dog i sidste ende desværre ikke en vellykket film, på trods af fine præstationer. Den er underligt uengagerende for det meste og rodet, men ikke det makværk af rang, som den fik ry for. Van Sant skylder dog en rigtig god film. 

    Babo29-10-17 21:00

  • ★★★★★0

    Jeg tror faktisk, jeg var så opslugt, at jeg ikke rigtig bed mærke i kvaliteten, men den var nok god :-)

    Jeg kan huske, at jeg var ret imponeret, da jeg fik set filmen på Blu-Ray. Synes der er en kæmpe forskel i billedkvaliteten i forhold til DVD'en, hvilket "Peggy Sue Got Married" i høj grad også har fortjent. :) 

    NightHawk29-10-17 21:21

  • ★★★★0

    Det lyder meget sandsynligt. Men sidst jeg så den var på tv for måske 15 år siden så kan ikke rigtig sammenligne :-)

    chandler7529-10-17 21:30

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen