Top 5. 1935
1. A Night at the Opera
2. Mutiny on the Bounty
3. Captain Blood
4. Top Hat
5. The Bride of Frankenstein
Top 5. 1935
1. A Night at the Opera
2. Mutiny on the Bounty
3. Captain Blood
4. Top Hat
5. The Bride of Frankenstein
det hele afsluttes med 31-34 og en liste over 2019-30, som jeg husker vi har aftalt Thomas?
Jo, det er korrekt. Eller dvs at jeg har bare søgt så mange år tilbage som muligt, for at se om der var noget jeg havde rated. Men jeg har skrabet film sammen til en top 10, hvor den ældste er fra 1916.
T. Nielsen31-05-21 10:02
The Adventures of Robin Hood
Jeg elsker den film. Den er f****** fantastisk:-)
T. Nielsen31-05-21 10:06
Min beskedne top 3 fra året 1938 med en af mine absolutte all-time favoritter:
01. The Adventures of Robin Hood
02. The Buccaneer
03. Angels with Dirty Faces
Værste:
Tarzan's Revenge
T. Nielsen31-05-21 10:08
Snow White and the Seven Dwarfs
Kan jeg jo næsten intet sige til. Jeg synes faktisk, særligt slutningen er ret fed. Slutningen er dejlig gotisk!
T. Nielsen31-05-21 10:10
Min beskedne top 3 fra året 1938 med en af mine absolutte all-time favoritter:
01. The Adventures of Robin Hood
Tænkte nok vi var enige om den :-)
Min lille top 3 fra år 1937:
01. Snow White and the Seven Dwarfs
02. You Only Live Once
03. Lost Horizon
T. Nielsen31-05-21 10:12
Kan jeg jo næsten intet sige til. Jeg synes faktisk, særligt slutningen er ret fed. Slutningen er dejlig gotisk!
Og så skal den bare have fuld kredit for den kæmpe præstation det var - første animationsfilm i biograflængde. Vanvittigt at tænke på hvordan man skulle time tingene dengang for at få billede/lyd til at matche.
Det var vel i virkeligheden lige her at Disney rejste sig over alle de andre.
Min lille top 3 fra år 1937:
01. Snow White and the Seven Dwarfs
Selvfølgelig :-)
Modern Times
Ja, det kan vel næsten ikke være anderledes\O/
T. Nielsen31-05-21 10:16
Jeg elsker den film. Den er f****** fantastisk:-)
Klart den film fra 30'erne jeg har set flest gange ;-)
Og så skal den bare have fuld kredit for den kæmpe præstation det var - første animationsfilm i biograflængde. Vanvittigt at tænke på hvordan man skulle time tingene dengang for at få billede/lyd til at matche.
Det var vel i virkeligheden lige her at Disney rejste sig over alle de andre.
Ja, det var en præstation og vision som kun er de færreste forundt.
T. Nielsen31-05-21 10:16
Ja, det kan vel næsten ikke være anderledes\O/
Præcist :-)
Top 3 anno 1936:
01. Modern Times
02. Tarzan Escapes
03. The Petrified Forest
T. Nielsen31-05-21 10:18
1942
9/10
Keeper of the Flame
Casablanca
The Magnificent Ambersons
Mrs. Miniver
8/10
Went the Day Well?
In Which We Serve
To Be or Not To Be
Woman of the Year
Now, Voyager
In This Our Life
Yankee Doodle Dandy
The Pride of the Yankees
---
1941
9/10
The Maltese Falcon
Citizen Kane
8/10
Suspicion
Sergeant York
The 47 Ronin
The Lady Eve
Sullivan's Travels
They Died With Their Boots On
The Little Foxes
---
1940
9/10
Rebecca
The Great Dictator
The Philadelphia Story
The Letter
The Westerner
8/10
The Shop Around the Corner
His Girl Friday
The Sea Hawk
---
1939
9/10
Gone With The Wind
Ninotchka
Mr. Smith Goes To Washington
Dodge City
8/10
The Rules of the Game
Stagecoach
Young Mr. Lincoln
The Story of the Last Chrysanthemum
Goodbye Mr. Chips
The Wizard of Oz
---
1938
9/10
La Bete Humaine
The Adventures of Robin Hood
8/10
The Lady Vanishes
Pygmalion
Jezebel
7/10
Holiday
A Woman's Face
Le Quai de Brumes
Angels With Dirty Faces
Alexander Nevsky
---
1937
10/10
Make Way For Tomorrow
9/10
You Only Live Once
Humanity & Paper Ballons
Captains Courageous
The Life Of Emile Zola
8/10
It's Love I'm After
Snow White and the Seven Dwarfs
Angel
Lost Horizon
La Grande Illusion
Stella Dallas
The Awful Truth
Top 3 anno 1936:
01. Modern Times
Tre lister i rap hvor vi er enige om top 1 :-)
Top 5. 1935
1. A Night at the Opera
2. Mutiny on the Bounty
3. Captain Blood
4. Top Hat
5. The Bride of Frankenstein
Vi er ikke helt nede med hinanden her, trods to ens titler:-) Men havde jeg holdt mindre striks på max tre top titler, så havde vi nok haft en mere.
T. Nielsen31-05-21 13:19
Min top 3 anno 1935:
01. Captain Blood
02. Bride of Frankenstein
03. Mutiny on the Bounty
T. Nielsen31-05-21 13:18
Keeper of the Flame
Went the Day Well?
The Story of the Last Chrysanthemum
La Bete Humaine
Pygmalion
A Woman's Face
Le Quai de Brumes
Humanity & Paper Ballons
It's Love I'm After
Pyh, der er mange Guldager, som jeg ikke engang ved om jeg er stødt på (måske hvis jeg kigger igennem nogle af mine filmbøger med betydningsfulde film eller tjekker lister på nettet, ville jeg bemærke dem? Hvad har ansporet dig til at se netop dem du har set fra disse år?
T. Nielsen31-05-21 13:31
Keeper of the Flame: Fra en Tracy/Hepburn-boks
Went the day Well? er fra en top100-liste over britiske film.
The Story of the Last Chrysanthemum er en af mine favoritinstruktører, Kenji Mizoguchi
Le Bete Humaine er af Jean Renoir, som har stået bag nogle af de største klassikere fra Frankrig i 30'erne.
Pygmalion og It's Love I'm After er fra en IMDB-søgning på 30'er-film over 7,5, som jeg ikke har set.
Humanity & Paper Ballons er købt i en Criterion Collection-udsalg fra Barnes and Nobles
Le Quai de Brumes er købt, fordi Les Enfants du Paradis var god (fransk klassiker), og så vil jeg gerne se mere af samme instruktør.
----
Ofte undersøger jeg film i temaer eller perioder, og så ser jeg det mest anerkendte derfra.
Ja okay, det samme gør jeg vel, eller har gjort i et eller andet omfang. Jeg er nok bare ikke altid så god til at få jagtet titlerne. Jeg stoppede også en del år siden, men at opsøge dem jeg stødte på, hvis jeg fornemmede at kvaliteten måske ikke var alt for god (eller hvis de skulle købes, så også at de ikke kostede for meget). Ofte ender jeg med at vælge de billigere titler, af dem jeg gerne vil se. Men det flugter ikke altid helt med at dykke nok ned i en skuespiller/genre/instruktør.
T. Nielsen31-05-21 13:53
1936
8/10
Fury - Spencer Tracy
Camille - fra en Greta Garbo-box
Libeled Lady - Spencer Tracy
The Man Who Could Work Miracles - Tidlig sci-fi
7/10
Dodsworth
Sabotage - Hitchcock
Modern Times
Wife vs. Secretary - Fra en Jean Harlow-box
Desire - Marlene Dietriech
Mr. Deeds Goes To Town
My Man Godfrey
Sisters of Gion - Mizoguchi
Kochiyama Soshun - fra en japansk CC-box
Klondike Annie - Mae West
----
1935
8/10
The 39 Steps
Anna Karenina
The Bride of Frankenstein
The Raven
Captain Blood
Tange Sazen: The Million Ryo Pot - fra en japansk CC-box
7/10
China Seas - fra en Jean Harlow-box
----
1934
8/10
The Scarlett Empress
Mandalay
The Thin Man
7/10
The Man Who Knew To Much
Tarzan Finds A Mate
The Black Cat
L'atalante
Hi, Nellie - precode
Belle of the Nineties - Mae West
----
1933
8/10
She Done Him Wrong - Mae West
I'm No Angel - Mae West
Heroes For Sale - precode
The Mayor of Hell - precode
Baby Face - precode
Design For Living - Ernst Lubitch
The Bitter Tea of General Yen - Frank Capra
Ladies They talk About - precode
The Story of Temple Drake - precode
Wild Boys of the Road - precode
----
Knyttede lige et ord til, om hvorfor jeg har set set den :)
Jeg har 10 precode-collections, Forbidden Hollywood 1-10, som indeholde 4 film hver...
1932
9/10
Vampyr - Carl Th. Dreyer
Trouble In Paradise - Ernst Lubitch
The Old Dark House - horror
I Am A Fugitive From A Chain Gang - precode-klassiker
8/10
The Mouthpiece - precode
The Cabin in the Cotton - precode
Downstairs - precode
Wooden Crosses - fransk WW1-klassiker
Hell's Highway - precode
----
1931
9/10
City Lights
M
Scarface
Dr. Jekyll & Mr. Hyde
8/10
A Free Soul - precode
Kameradschaft - tysk krigsfilm
Frankenstein
Blonde Crazy - precode
Dracula
The Public Enemy - precodeklassiker
----
1930
8/10
Earth - russisk stumfilm
The ManXman - Hitchcock
City Girl - F.W. Murnay
7/10
Murder! - Hitchcock
Westfront 1918 - tysk krigsfilm
The Blue Angel - Josef von Sternberg
All Quiet On The Western Front
The Divorcée - precode
Før 1930:
9/10
The Passion Of The Joan Of Arc
The Wind
Napoleon
Sunrise
Metropolis
Ben-Hur: A Tale of Christ
Battleship Potemkin
The Kid
J'Accuse
The Crowd
8/10
Arsenal
Frau Im Mond
Diary of a Lost Girl
Spione
The Last Command
Storm Over Asia
Master of the House
The Gold Rush
Michael
Greed
Der Letzte Mann
Die Nibelungen
La Roue
Nosferatu
Dr. Mabuse, der Spieler
Destiny
Way Down East
Broken Blossoms
The Docks of New York
Nå da da, mange titler Guldager. Smider også resten af mine nu:
Her kommer min top 3 anno 1934:
01. Tarzan and His Mate
02. The Scarlet Pimpernel
03. Babes in Toyland
1933:
01. King Kong
02. The Invisible Man
03. Das Testament des Dr. Mabuse
Værste:
In the Wake of the Bounty
1932:
01. Island of Lost Souls
02. Tarzan the Ape Man
03. The Mummy
1931:
01. Frankenstein
02. M - Eine Stadt sucht einen Mörder
03. City Lights
Top 10 1915-1930:
01. Sherlock Jr.
02. The Gold Rush
03. The General
04. The Big Trail
05. The Kid
06. Bronenosets Potemkin
07. The Circus
08. Metropolis
09. Three Ages
10. The Mutiny of the Bounty
T. Nielsen 7-06-21 14:45