Forum - Forum-tråd: Breaking News

Breaking News

  • ★★★★★★1

    Jeg kan jo ikke vide det med 100% sikkerhed, men jeg tror ikke at han har behov for mere end det, han har fået ud af det indtil videre. 

    Denne her forestilling som nogle eksperter har om, at Putin er ude på lave et snig-angreb og langsomt erobre resten af verden, det ser jeg som en unødvendig bøhmands-kampagne.

    Putin ved jo også godt selv, at det er grænse for langt han kan gå før end, at han rager uklar med NATO og dem ønsker han som sagt ikke at lægge sig direkte ud med. 

    Putin kommer ikke til at overtage noget som helst Nato-land - helt enig. Jeg håber du har ret i at årsagen er at han behov for at vise at Nato ikke skal komme tættere på.

    Wayne23-02-22 17:23

  • ★★★★★★1

    anettesbbfalster.dk/det-hedder-ikke-lolland-falster-men-lolland-og-falster/

    <3

    T. Nielsen23-02-22 18:05

  • ★★★★★★0

    <3

    Ja - og ovenikøbet en Anette som har skrevet det :-)

    Wayne23-02-22 18:10

  • ★★★★★★1

    Putin er en større galning end man overhovedet kunne have forestillet sig.

    Gad vide om der vil komme et indre oprør i Rusland nu - den almene russer synes næppe at det her er helt genialt. Og i forhold til tidligere krige i Europa er der grænser for hvad man kan bilde en hel befolkning ind.

    Der vil komme russiske tab, hvis russerne besætter Ukraine - og de økonomiske sanktioner bliver omfattende. Altsammen noget som rammer den helt almindelige russiske familie.

    Wayne24-02-22 07:47

  • ★★★★★★3

    Putin er en større galning end man overhovedet kunne have forestillet sig.

    Gad vide om der vil komme et indre oprør i Rusland nu - den almene russer synes næppe at det her er helt genialt. Og i forhold til tidligere krige i Europa er der grænser for hvad man kan bilde en hel befolkning ind.

    Der vil komme russiske tab, hvis russerne besætter Ukraine - og de økonomiske sanktioner bliver omfattende. Altsammen noget som rammer den helt almindelige russiske familie.

    Putin har alle dage været en galning med storhedsvanvid. Dem som påstår andet, ser ikke klart i mine øjne. 

    T. Nielsen24-02-22 08:31

  • ★★★★★★0

    Putin har alle dage været en galning med storhedsvanvid. Dem som påstår andet, ser ikke klart i mine øjne. 

    Jeg håber russerne får nok nu, og afsætter ham hurtigst muligt.

    Wayne24-02-22 09:07

  • ★★★★★2

    Jeg håber russerne får nok nu, og afsætter ham hurtigst muligt.

    Will never happen. Han får et hjerteanfald om 30 år, og så må man håbe, at arvtageren til den tid ikke er en alt for indoktrineret galning.

    Men ja, forhåbentlig er der mange, der har talt Putin ned de seneste uger, som får sig et wakeup-call nu.

    The Insider24-02-22 09:12

  • ★★★★★★0

    Will never happen. Han får et hjerteanfald om 30 år, og så må man håbe, at arvtageren til den tid ikke er en alt for indoktrineret galning.

    Men ja, forhåbentlig er der mange, der har talt Putin ned de seneste uger, som får sig et wakeup-call nu.

    Kort tid inden murens fald, var der heller ikke mange der turde tro det ville ske.

    Putin viser nu tydeligt at han er mere fortid end fremtid - det holder ikke 30 år.

    Wayne24-02-22 09:21

  • ★★★★★1

    Kort tid inden murens fald, var der heller ikke mange der turde tro det ville ske.

    Putin viser nu tydeligt at han er mere fortid end fremtid - det holder ikke 30 år.

    Vi befinder os et HELT andet sted historisk og geopolitisk, og Rusland har ikke nogen Gorbachov i øjeblikket.

    Okay, Putin er faktisk 69 år gammel. Så er det måske “kun” 25 år endnu med ham ved roret.

    The Insider24-02-22 09:24

  • ★★★★★3

    En stor del af befolkningen lever jo også i frygt for Putin. Se hvad der sker med de forskellige modstandsbevægelser. Hvis Pussy Riot medlemmerne f.eks. ikke var så aktive på de sociale medier, ville de nok ikke nøjes med at blive konstant fængslet for ting de ikke havde gjort eksempelvis. Og så er der altså også bare en del galninge i det land. Jeg tror heller ikke på, at en samlet befolkning skulle hverken turde eller ville vælte Putin. Desværre.

    David Lund24-02-22 09:40

  • ★★★★★★0

    Vi befinder os et HELT andet sted historisk og geopolitisk, og Rusland har ikke nogen Gorbachov i øjeblikket.

    Okay, Putin er faktisk 69 år gammel. Så er det måske “kun” 25 år endnu med ham ved roret.

    Jeg vil nu godt satse en del på at han tidligere bliver afsat - end at du piller folien af dine BD'er :-D

    Wayne24-02-22 09:33

  • ★★★★★★0

    En stor del af befolkningen lever jo også i frygt for Putin. Se hvad der sker med de forskellige modstandsbevægelser. Hvis Pussy Riot medlemmerne f.eks. ikke var så aktive på de sociale medier, ville de nok ikke bøjes med at blive konstant fængslet for ting de ikke havde gjort eksempelvis. Og så er der altså også bare en del galninge i det land. Jeg tror heller ikke på, at en samlet befolkning skulle hverken turde eller ville vælte Putin. Desværre.

    Det kommer i den grad an på hvor hårdt det her rammer de russiske familier - sult og økonomi er det værste sted man kan ramme en befolkning.

    Wayne24-02-22 09:34

  • ★★★★★0

    Jeg vil nu godt satse en del på at han tidligere bliver afsat - end at du piller folien af dine BD'er :-D

    Jeg ville hjertens gerne overlevere alle mine BD’er og leve som hjemløs resten af mine dage, hvis Putin fik sin kaviar galt i halsen inden for en nær fremtid.

    The Insider24-02-22 09:36

  • ★★★★★★0

    Manden er så gal at han truer indirekte med atomkrig og Putin kunne nok finde på det. 

    T. Nielsen24-02-22 09:37

  • ★★★★★★0

    Jeg ville hjertens gerne overlevere alle mine BD’er og leve som hjemløs resten af mine dage, hvis Putin fik sin kaviar galt i halsen inden for en nær fremtid.

    Ja desværre ved vi ikke hvad der følger efter. Skal Putin afsættes, ville det nok skulle være hæren der tog magten. 

    T. Nielsen24-02-22 09:38

  • ★★★★★1

    Det kommer i den grad an på hvor hårdt det her rammer de russiske familier - sult og økonomi er det værste sted man kan ramme en befolkning.

    Mange af dem lever jo under fattige kår i forvejen. Hvis Putin så giver dem en sæk kartofler for at holde deres stemmer ved lige, så ser de ham jo som en redningsmand.

    David Lund24-02-22 09:41

  • ★★★★★★0

    Mange af dem lever jo under fattige kår i forvejen. Hvis Putin så giver dem en sæk kartofler for at holde deres stemmer ved lige, så ser de ham jo som en redningsmand.

    Der skal godt nok en ordentlig stak kartofler til - der er ret mange russere 144 milioner + hviderussere og hvad han ellers ser som en del af NySovjetunionen.

    Wayne24-02-22 10:01

  • ★★★★★★1

    Manden er så gal at han truer indirekte med atomkrig og Putin kunne nok finde på det. 

    Nej, det kan selv Putin ikke. MAD-princippet forhindrer alt brug af A-våben. Putin vil heller aldrig lægge sig ud med NATO direkte. Han kommer aldrig til at gå ind i et NATO-land. Så selvom han godt kunne tænke sig Estland, Letland og Litauen igen, kommer det aldrig til at ske. Ukraine er pro-NATO og derfor er det interessant. De andre lande, Kasakhstan, Turkmenistan osv. har intet med NATO at gøre.

    Jeg tror simpelthen ikke, at Putin er interesseret i andet end Ukraine, for det er hans eneste mulighed blandt tidligere Sovjet-stater

    Guldager24-02-22 10:17

  • ★★★★★★1

    Nej, det kan selv Putin ikke. MAD-princippet forhindrer alt brug af A-våben.

    Jamen jeg håber da aldrig jeg får ret. Men jeg er ikke nødvendigvis enig i din analyse af Putin, for den er alt for rationel og Putin's tankemønster er alt andet end noget man kan sætte i glas og rammer som du og andre gerne vil imo. Jeg tror, presses han nok, hvad muligvis dog næppe sker, så kunne han gribe til alt. Da muligt at han ville blive stoppet internt. Jeg kender ikke det russiske system godt nok og heller ikke folkene bag. 

    T. Nielsen24-02-22 10:26

  • ★★★★★1

    Putin er skam interesseret i meget mere end Ukraine. Det handler vel bare om HVOR interesseret, han reelt er =)

    Ellers kan jeg anbefale en tur til Moskva. Eller... måske ikke lige nu, når alting spidser til. Det giver et meget godt indblik i befolkningens tankemønster og systemets galskab bare at være der. Og så er det jo en flot by også. Eller centrum er. Man skal satme ikke langt væk fra centrum, før man kan se hvor fattigt folk lever, og det er endnu værre i småbyerne. Og efter sigende helt skørt jo længere østpå man kommer.

    David Lund24-02-22 10:32

  • ★★★★2

    Putin har alle dage været en galning med storhedsvanvid. Dem som påstår andet, ser ikke klart i mine øjne. 

    Det kan der vist ikke være to meninger om tænker jeg. 

    Babo24-02-22 10:51

  • ★★★★★1

    Der skal godt nok en ordentlig stak kartofler til - der er ret mange russere 144 milioner + hviderussere og hvad han ellers ser som en del af NySovjetunionen.

    Putin har meget mere end 144 millioner sække med kartofler på lager, hver gang der er valg!

    David Lund24-02-22 10:55

  • ★★★★★★1

    Putin har meget mere end 144 millioner sække med kartofler på lager, hver gang der er valg!

    Potato Putin :-)

    Det er vel ikke nødvendigt ved valg - plejer han ikke bare af fremstille hovedparten af stemmesedlerne selv?

    Husker at han engang fik 110% af stemmerne 

    Wayne24-02-22 11:05

  • ★★★★★1

    Potato Putin :-)

    Det er vel ikke nødvendigt ved valg - plejer han ikke bare af fremstille hovedparten af stemmesedlerne selv?

    Husker at han engang fik 110% af stemmerne 

    Så måske har han kun 50 millioner sække med kartofler? Han har i hvert fald pissemange kartofler! 

    David Lund24-02-22 11:10

  • ★★★★★★0

    Putins tale viser klart hvor gal han er;

    Målet med operationen er at "demilitarisere og afnazificere" Ukraine. 

    Wayne24-02-22 11:13

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen