De skal satme bare betale ved kasse 1! Det er så nemt at leve, når man bare har penge nok. Ham der er god for 46 mill. Vi andre skal slide vores krop op for 21.000,- i måneden, og så skal sådan et fedt svin bare gå fri? Fuck det!
Breaking News
- ★★★★★★4
- ★★★★★0
Ham der er god for 46 mill.
46 mia.
chandler7519-01-24 17:37
- ★★★★★1
Men han har da trods alt nu oprettet en "klimafond" og doneret 1 af sine 460 mio. kroner til den
chandler7519-01-24 17:42
- ★★★★★★0
Ja, Mill... Er million ikke Mio? Eighter way.. Pay up!
- ★★★★★★0
Ej, du har sgu nok ret.
- ★★★2
Det er 46 milliarder han er god for, og han burde klart betale. Fåking klamt…
Tid til at politikerne ændre lovgivningen, så man ikke bare kan stikke af fra regningen.
- ★★★★★2
Et hurtigt regnestykke siger, at det svarer til, at jeg ligger 1 kr af min formue i en klimafond…
Well - med aktier og anden opsparing er det måske 5 kr. Men stadig. Jeg donerer altså ofte til diverse formål.
David Lund20-01-24 09:07
- ★★★★★★2
Det er jo også ham der står bag Dan-Bunkering, som solgte brændstof til al-Assad. Det handler vidst mest om, at få tanket sin egen pengetank op...
- ★★★0
Det er jo også ham der står bag Dan-Bunkering, som solgte brændstof til al-Assad. Det handler vidst mest om, at få tanket sin egen pengetank op...
Ja og den gang var det også den administrerende direktør der fik skylden og blev dømt. Torben Østergaard udtalte inden forbindelse at der altså var noget der hed moral og etik som skulle overholdes……..
Nej, det han i virkeligheden mener er at grådighed kommer først for ham og hans døtre, og så kommer andre (u)væsentlige ting derefter… Det antyder stærkt, at han i virkeligheden stod bag Dan-bunkering beslutningerne, og at han også her tørrer det af på en skuffeselskab, mens han skummer fløden.
- ★★★★★★0
Filminstruktør Norman Jewison er død - i en pæn alder - han blev 97 år.
Han stod bland andre bag en af mine all-time favoritter; In the Heat of the Night - ren 10/10
And Justice for All, Fiddler on the Roof og Moonstruck er også højt på min liste.
RIP - og tak for alt!
- ★★★1
Filminstruktør Norman Jewison er død - i en pæn alder - han blev 97 år.
Han stod bland andre bag en af mine all-time favoritter; In the Heat of the Night - ren 10/10
And Justice for All, Fiddler on the Roof og Moonstruck er også højt på min liste.
RIP - og tak for alt!
Genså heat of the night forleden, og det er høj klasse. Er dog nok mere på 9/10, men det har ikke stor betydning.
RIP
- ★★★★★★1
Genså heat of the night forleden, og det er høj klasse. Er dog nok mere på 9/10, men det har ikke stor betydning.
RIP
Du er tilgivet ;-)
- ★★★★★★0
vildt nok;
Slovakiets premierminister er ramt af skud;
nyheder.tv2.dk/live/udland/2024-05-15-slovakiets-premierminister-er-ramt-af-skud
Gad vide hvem der har mest ud af det?
- ★★★★0
Gad vide hvem der har mest ud af det?
Også min første tanke. Men det lader til at han er ret pro-russisk i Ukraine-debatten, så det er nok ikke Rusland denne gang.
- ★★★★★★1
Også min første tanke. Men det lader til at han er ret pro-russisk i Ukraine-debatten, så det er nok ikke Rusland denne gang.
Det kan vel være grund nok at Putin kan profittere af at pege fingre af Ukranine/NATO, og påstå det er dem der står bag.
- ★★★★1
Det kan vel være grund nok at Putin kan profittere af at pege fingre af Ukranine/NATO, og påstå det er dem der står bag.
Så tror jeg sgu hellere han vil have venner :)
- ★★★★★★0
Så tror jeg sgu hellere han vil have venner :)
Ja, det gør han meget i ;-)
- ★★★★★★1
I Spanien er dødstallet på grund af oversvømmelser nu over 200. Det lyder absurd og skyldes en række uheldige sammentræf - men der er ingen tvivl om at det er en udvikling som eskalerer på grund af ændringer i klimate, primært menneskeskabte.
Spaniens udfordringer er lange tørkeperioder kombineret med bjerge og floder som kan samle enorme mængder af vand, når nedbøren er så intens.
Vi vil utvivlsomt også mærke mere til den stigende vandstand herhjemme - næppe helt i Vinterbergske dimensioner, lige foreløbigt - men rigeligt til at områder af Danmark kan bliver ubeboelige i perioder.
Det er her vi skal have en langt større indsats igang - i form af nye søer, dæmninger mm. For mens vi pudser glorien og arbejder i den rigtig retning Co2-wise i Danmark - så er det bare ikke samme billede man ser i mange andre lande.
Især de helt store syndere Kina og USA, er slet ikke hvor de burde, og i Europa er man også langt fra målet.
Vejret straffer bare ikke nødvendigvis de der sviner mest - og tager ikke hensyn til en fin Co2 attest, og at vi betaler for træer i Afrika.
- ★★★★★★1
Vi vil utvivlsomt også mærke mere til den stigende vandstand herhjemme
Det gør vi allerede. Vores storme er blevet kraftigere og vores kraftige regnvejr er blevet kraftigere. Så Det Fynske Øhav, kystnære byer osv. har mærket konsekvenserne. De folk er også efterhånden stavnsbundet til deres hus, for ingen vil købe et hus, der om 10-50 år bliver ødelagt af vandmasserne.
Der er to ting, der irriterer mig ved klimahalløjet:
1) Grove beregninger indikerer, at det vil koste mellem 1,7 og 3,5 trillioner dollars i 2050 at oprette på skaderne fra klimaforandringerne. Men - mellem 0,5 og 1 trillion dollars med sikring og tiltag, der skal sænke temperaturen. Så kom i gang! Vi har al viden, vi har teknologien, vi kan faktisk gøre det! Det hænger nok sammen med næste punkt dog:
2) Der er virkeligt mange, der ikke har forstået hele problematikken endnu. Der er så godt som 100% konsensus blandt klimaforskere om, at det er menneskeskabt og at mange flere områder i fremtiden bliver ubeboelige. Men alligevel er der en del, der benægter, at der er et problem- eller bare er ligeglade. Så er jeg med på, at folk er trætte snakken om kød, flyrejser, affaldssortering osv, og det forstår jeg godt - for hvis ikke politikerne tager sig sammen, hvorfor skal vi så gøre noget?
Der er dog håb endnu...globalt set er CO2 per indbygger faldet - selvom den samlet er steget, men det skyldes en hurtigt voksende befolkning. Men det er også ved at stagnere, og man regner med, at når vi kommer på 10-11 milliarder, vil befolkningen falde.
Problemet er bare, at skaden er sket - og selvom der om 100 år måske er bedre at være på vores jord, så vil de næste 50 år blive værre og værre.
Der er nogle forholdsvis simple og billige løsninger: mere vild natur - som i meget mere. Mere atomkraft. Mere grøn energi.
Og vi skal i gang nu. Vi kan ikke vente på, at carbon-capture og fusionsenergi måske en gang i fremtiden kan laves i stor skala.
- ★★★★2
Jeg er helt med på at vi som borgere også skal gøre noget, men det er lidt svært at tage seriøst at vi konstant bliver banket i hovedet med det, når selv politikerne ikke lader til at ville gøre alverden. Et nyere eksempel er Løkke der bookede et privatfly i stedet for at lette røven og nedlade sig til business class eller sådan noget i et rutefly.
Samtidig ved vi hvem der sviner mest, da det er hvad.. 5-10 selskaber på verdensplan der står for den største udledning, samt diverse milliardærer der pisker rundt i deres privatfly og kæmpeskibe. Lokalt står landbruget for at slå vores farvande ihjel, men politisk har man enten travlt med at sutte pik på visse grupper, fordi man gerne vil have deres støtte til et valg, eller fordi man direkte er købt af en eller flere industrier, for at tale deres sag.
Som Guldager skriver, så er der masser af superlette løsninger og vi har teknologien, men hvad vi mangler mest, er den politiske vilje og magt til at gennemføre det.
Ja, det bliver sikkert dyrt, det rammer sikkert økonomien, men helvede og patter, det burde være vigtigere at efterlade planeten i en nogenlunde fornuftig stand for fremtidige generationer.
- ★★★★★★0
Det kan vel koges ned til tre ord: fire år mere...?
- ★★★★★★0
Shiit Morten Stig Christensen er død bare 65 år gammel!
Nu må det da stoppe!
- ★★★★★★0
Det var da helt uventet :O
Det er en hård uge, den her..