Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • ★★★★★★0

    Er kommet i gang med at lave vegetarmad igen...så de sidste tre dage har jeg til aftensmad fået:

    • Rösti af kartoffel, gulerod og squash med en hvidkålssalat
    • Rösti af kartoffel og løg med en råkostsalat(grønkål, gulerod, æble, rosiner)
    • Bønnelasagne med cheddar

    Guldager 8-12-16 20:00

  • ★★★★0

    Der erblevet vist lidt footage fra den nye Alien film, og her er nogle reaktioner: 

    movieweb.com/alien-covenant-footage-reactions-early-review/

    Babo 9-12-16 09:38

  • ★★★★★★3

    Så fik jeg da lige to billetter til Guns'n'Roses til sommer i Kbh, som en tidlig fødselsdagsgave af konen:-D For satan det glæder jeg mig til, efter at Axel Rose har fået et revival, så han atter kan/gider/magter at synge. Så skal jeg bare lige finde en at tage med:-kr

    T. Nielsen 9-12-16 10:30

  • ★★★★★★0

    Er lige ved at lægge sidste hånd på dagens og weekendens mad. Fredag er altid utrolig travl, da der skal laves mad til 3 dage. Har godt 50 svinekæber over til i dag. De har kørt siden 8.30 og er allerede møre som smør.

    Og fordi personalet ikke magter at dele maden mellem lørdag og søndag, har jeg rationeret deres mad i kasser. Det er simpelthen utroligt, at voksne mennesker ikke kan finde ud af, at man ikke skal æde alt pålæg den ene dag, for køleskabet tryller ikke automatisk mere pålæg frem... Den skulle oven i købet op på personalemøde. Alle som én var overrasket over, at de sidste weekend drak 23½ liter saftevand... O.o

    davenport 9-12-16 10:40

  • ★★★0

    Totalt random spørgsmål: Men hvis man bliver kontaktet på mail af Danmarks Statistik og bliver spurgt om at deltage i en undersøgelse, så har man vel lov til ikke at deltage?

    Jeg spørger på vegne af en nabo, der ikke kan læse dansk så godt, og som har fået en mail fra DST om at deltage i en af deres undersøgelser. Jeg har søgt lidt på det og synes ikke jeg kan finde et konkret svar på det.

    Er der måske nogle venlige sjæle på Moovy, som ved noget mere om emnet og kunne fortælle mig om man har pligt til at deltage i deres undersøgelser? 

    Essal10-12-16 17:30

  • ★★★★★★1

    Jeg kunne ikke forestille mig andet, end at alle som én undersøgelse er absolut op til den enkelte. Man kan kun tvinges til noget, når det har været over en dommer, så vidt jeg ved.

    davenport10-12-16 17:38

  • ★★★★★1

    Det er ikke et krav at deltage. Jeg har selv takket nej hele to gange.

    David Lund10-12-16 17:47

  • ★★★0

    Jeg kunne ikke forestille mig andet, end at alle som én undersøgelse er absolut op til den enkelte. Man kan kun tvinges til noget, når det har været over en dommer, så vidt jeg ved.

    Det mener jeg nemlig også, men hun var lidt bekymret over hvad mailen handlede om, eftersom det var den anden gang de har skrevet til hende. Hun har ikke udfyldt spørgeskemaet og så har de bare skrevet til hende igen. 

    Jeg forklarede at DST løbende laver undersøgelser og det er helt tilfældigt om man bliver udvalgt til at deltage i dem. Men jeg sagde også at det er frivilligt om man vil deltage og at der sker ikke noget, hvis man ikke gør det. Jeg sagde også at de måske kunne finde på at skrive igen, men at hun ikke skulle bekymre sig om det. Det er bare en undersøgelse.

    Men så blev jeg faktisk lidt i tvivl, da mailen ikke ligefrem er formuleret som om at man har et valg i om man vil deltage eller ej. Der stod noget i stil med at "Du er blevet udvalgt til at deltage i en undersøgelse fra DST" eller noget i den dur. 

    Essal10-12-16 17:51

  • ★★0

    Min fars kone, blev udvalgt til sådan en undersøgelse, som hun ikke svarede på... endte med de ringede flere gange, både til hende min far og min lillebror der bor på samme adresse og spurgte efter hende... var faktisk lidt chikane agtigt til sidst.

    Weird_J10-12-16 20:09

  • ★★★★★★0

    Er lige kommet hjem fra "Lys Festival" i Kolding... Crap in a hat! Ja, der var lys, men det var så også det. Ikke så meget som en fadølsbod. Vi gik gennem byen, købte lidt slik på en Øgle (Statoil) og så hjem. Fatter ikke at de ikke presser potentialet, og smider boder op med alt muligt lækkert. Der var to der solgte de der sukkermandler. Fandme ringe.

    Og så blev vi fuct på Jensens Bøfhus i dag også. Sad halvanden time og ventede, og fik så en kold bøf med kold kartoffelmos. Jeg smed bestikket og proklamerede overfor den sure værtinde, at jeg ikke gad betale for lort. Så vi skred. Havde ellers bare lyst til et stykke okse, kvit og frit. De havde ikke engang travlt. De kan satme være glad for at det ikke er mig der er køkkenchef der! Så havde de sgu fået lov at æde det selv... Med sure agurker og hass!

    davenport10-12-16 21:39

  • ★★★0

    Har selv bøvlet med DST, der blev ved med at ringe nogle gange op til 7 gange på en dag i 1/2 års tid, og det var pga da min mor solgte sit hus var de nye ejere med i de der undersøgelser og mit telefonnummer stod åbenbart som kontaktperson i huset. Og jeg tager aldrig telefonen medmindre jeg ved hvem personen er og hvad personen vil. Fik så kontakt til dem og sagde jeg intet havde med den nye ejer at gøre og bagefter tilmeldte jeg mig også Robinsonlisten, hvilket jeg kun kan anbefale.

    MOVIE100010-12-16 22:18

  • ★★★★0

    Og så blev vi fuct på Jensens Bøfhus i dag også. Sad halvanden time og ventede, og fik så en kold bøf med kold kartoffelmos. Jeg smed bestikket og proklamerede overfor den sure værtinde, at jeg ikke gad betale for lort. Så vi skred. Havde ellers bare lyst til et stykke okse, kvit og frit. De havde ikke engang travlt. De kan satme være glad for at det ikke er mig der er køkkenchef der! Så havde de sgu fået lov at æde det selv... Med sure agurker og hass!

    Jeg tror ikke Jensens har køkkenchefer. De har bare den der pizza-maskine som bøfferne triller igennem :) Synes nu ellers de er blevet bedre de sidste par år. Der var en lang periode hvor jeg bare holdt mig langt væk fordi jeg jeg knap kunne gå oprejst derfra for følelsen af at være blevet kneppet.

    gi-jones10-12-16 23:11

  • ★★★★★0

    Jeg tror ikke Jensens har køkkenchefer. De har bare den der pizza-maskine som bøfferne triller igennem :) Synes nu ellers de er blevet bedre de sidste par år. Der var en lang periode hvor jeg bare holdt mig langt væk fordi jeg jeg knap kunne gå oprejst derfra for følelsen af at være blevet kneppet.

    Det er alligevel utroligt, at de har haft så meget succes med deres brand med alle de negative anekdoter i omløb. Jeg selv har også haft en 3-4  meget negative episoder på deres restauranter. Der må være noget galt sådan helt systematisk.. 

    Lars!11-12-16 00:24

  • ★★★★★0

    De sidste par gange jeg var på Jensens bøfhus måtte vi vente minimum 40-45 minutter på vores mad, så var bøfferne gennemstegt, hvilket ikke var hvad vi bad om. Så der kommer jeg ikke igen.

    Kruse11-12-16 12:01

  • ★★★★★★0

    Det er ærgerligt at det er så ringe sat op, for deres kød og andre produkter er faktisk gode fra grunden. De mangler bare folk, der kan finde ud af at håndtere det helt fra start. Dvs det hele, for jeg tænker, at de får det slagtet ved en leverandør. 

    davenport11-12-16 12:17

  • ★★★★★★1

    Haha, Paul Haggis har lige liked et af mine billeder på Instagram.

    Zero Cool11-12-16 12:33

  • ★★★★★1

    Haha, Paul Haggis har lige liked et af mine billeder på Instagram.

    Først får du arbejde og nu dette! Glædelig jul!! ;) 

    Lars!11-12-16 14:09

  • 0

    Haha, Paul Haggis har lige liked et af mine billeder på Instagram.

    Det var vel ikke tilfældigvis et kritisk billede af Scientology.

    Whispering Horse11-12-16 17:16

  • ★★★★★★0

    Det var vel ikke tilfældigvis et kritisk billede af Scientology.

    Nah, bare et billede af den seneste bunke film, jeg har købt. :)

    Zero Cool11-12-16 18:38

  • ★★★★★★1

    Har lige sendt en sviner-mail rundt. Der var listeria-advarsel fredag aften, og vi var berørt med en roastbeef, der var opskåret til pålæg. Da jeg fik mailen, ringede jeg straks på arbejde, og bad dem kassere den. Jeg tog på arbejde lørdag, for at tjekke op, og gudhjælpemig om den ikke stadig stod i køleskabet..

    Så nu har de lige fået en opsang. Det er satme ikke for sjov, når jeg kommer med den slags. Vi har borgere med svækket immunforsvar, og de kan potentielt dø af listeria. Hvad fanden er det for noget, at man bare er ligeglad??

    Jeg spurgte min chef i morges, hvorfor mine ord ikke vægter tungere, og hun mener ikke det er mig, men en generel ligegyldighed og dovenskab. Hvis jeg styrede den her biks, så var der sgu nogen der røg afsted på røv og albuer...

    Der har ikke været nogen reaktioner på min mail, så det lader til at folk bare dukker sig :/

    davenport12-12-16 11:47

  • ★★★★★★0

    Jeg vidste godt at min ene nevø på 16 år godt kunne lide film og lignende, men troede det lidt begrænsede sig til Star Wars og noget superheltehalløj, som passede lidt med at han går meget op lettere kulørte computerspil (eller hvad man nu kalder dem:) og den slags.

    Sådan filminteresse generelt har han egentlig aldrig nævnt noget om. Så da jeg modtog hans ønskeliste, må jeg sige jeg blev noget positivt overrasket. Der var både The Godfather collection og The Stanley Kubrick collection på (plus enkelte andre lidt "tungere" værker, kan jeg vel godt lige tillade mig at kalde dem?) og på bd. 

    Så med sådanne ønsker købte jeg ham sgu dem begge:-D

    T. Nielsen13-12-16 18:02

  • ★★★★★★0

    Det er altid godt at opmundre og præge. Prøvede selv, at en af mine fætre skrev noget lidt dybt om universet på Facebook. Så jeg henvendte mig med nogle bogtitler, der passede på hans interesse. (Noget Rees, Wright, Leslie osv.)

    Det viste sig så, at det var et citat fra en popsang, som var oppe i tiden i hans slæng....

    davenport13-12-16 19:06

  • ★★★★★★0

    Det er altid godt at opmundre og præge. Prøvede selv, at en af mine fætre skrev noget lidt dybt om universet på Facebook. Så jeg henvendte mig med nogle bogtitler, der passede på hans interesse. (Noget Rees, Wright, Leslie osv.)

    Det viste sig så, at det var et citat fra en popsang, som var oppe i tiden i hans slæng....

    Ha ha sødt alligevel:-)

    T. Nielsen13-12-16 19:13

  • ★★★★★★0

    Tja, jeg var lettere irriteret...

    davenport13-12-16 19:26

  • ★★1

    Så er "Rogue One" gjort klar til afgang i morgen, og John Williams ligger også parat i CD-afspillerne til at fyre den af i salene :)

    Michael Andersen13-12-16 20:01

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen