Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • ★★★★★★0

    Den storhed indbefatter ikke tvang. Hvad foretrækker du selv? At dine børn adlyder dig, fordi de skal og ikke tør andet? Eller at de adlyder dig, fordi de elsker dig og har LYST til at følge din opdragelse, uanset om Andre skulle beskylde for at være en dårlig far?

    Der er vel ingen tvang i at afsløre svindel? Så hvis mine børn svindler, bliver det sgu da påtalt! 

    T. Nielsen21-03-17 14:51

  • ★★★0

    Evolutionen forklarer forstand og vilje. Det har simpelthen udviklet sig fordi det har været en fordel for vores overlevelse, men hvis man tror det er noget der er kommet fra det ene øjeblik til det andet, så har man ikke forstået evolutionen.

    Jeg bemærker at flere hentyder til at mennesket er skyld i ondskab, men i har fat i det bagvendt. Der er ikke noget der hedder retfærdighed i naturen. Kun overlevelse. Retfærdighed er noget vi mennesker skaber sammen. Ligesom sådan noget som meningen med det hele er noget vi selv definere.

    På den måde kan man istedet se på det i et positivt lys, forstået på den måde at vi har potentialet til hæve os over vores dyriske instinkter.

    Aranyhajú Nyárszépe21-03-17 18:21

  • ★★★★★0

    Jeg havde godt hørt om dårlige actionscener i "Iron Fist", men denne 35 sekunders kampscene med 56 klip gav mig decideret hovedpine.

    Kruse21-03-17 18:33

  • ★★★★★0

    Evolutionsteorien er den eneste forklaring vi har, og det er vel oftest derfor vi netop tilskriver den evnen til at forklare alt. Det betyder ikke, at den reelt løser opgaven altid. (Det er ikke i sig selv ment som et stort angreb på teorien. En teori skal ikke kunne forklare alting.) Teorien er dermed blevet en foretrukken metode.

    Det fungerer sådan her i praksis: Vi betragter en egenskab, og så leder vi efter omstændigheder, hvor egenskaben har hjulpet til overlevelse og formering og vupti, så har vi en "evolutionær forklaring", som vi er tilfredse med. Vi siger, at mænd kan lide kvinder med større bryster, fordi der er plads til mere mælk, som giver mere levedygtige børn, som dermed viderefører præferencen for store bryster. Det lyder logisk nok, så de fleste af os vil acceptere den forklaring, selv uden bevis. Men det er også en del af problemet, fordi vi acceptere logisk sammenhængende forklaringer, selv når vi ikke har konkret dokumentation for dem, og således kan man opdigte tusindvis for evolutionsteorien. Og det gør forskere hver dag.

    Svagheden ligger oftest i at genskabe eksperimentet, der kan bekræfte hypotesen, og især forklare, hvordan vi kunne være så heldige lige netop at få de rette mutationer, som "natural selection" kunne vælge fra. For at evolutionen skal fungere helt optimalt, så er vi afhængige af mangfold i gener og stadig mutation. Vi antager, at der har været det - after all, we're here! - men vi ved det ikke. Og vi har ikke nogen egentlig rationel grund til at forkaste andre (supplerende) forklaringer, som vi endnu ikke har hørt. Eller som vi endda har hørt: Design. 

    Lars!21-03-17 18:58

  • ★★★★0

    Jeg havde godt hørt om dårlige actionscener i "Iron Fist", men denne 35 sekunders kampscene med 56 klip gav mig decideret hovedpine.

    Holy shittos, det er ringe og decideret amatøragtig. 

    Babo21-03-17 19:16

  • ★★★★★0

    Jeg havde godt hørt om dårlige actionscener i "Iron Fist", men denne 35 sekunders kampscene med 56 klip gav mig decideret hovedpine.

    Wowser. Jeg har lige set noget lignende i den nyeste Resident Evil film. I en actionscene fik jeg talt det til 114 klip. Og sådan var det igennem hele filmen.

    David Lund21-03-17 19:21

  • ★★0

    Der er vel ingen tvang i at afsløre svindel? Så hvis mine børn svindler, bliver det sgu da påtalt! 

    Du har vist ikke forstået min pointe. Og så tager du min sammenligning alt for bogstaveligt. Ideen med en sammenligning ikke er, at alt ved skal kunne overføres fra den til anden, 1:1.

    Du betvivlede Guds storhed, og det jeg prøvede at forklare dig, var at det at så mange æder evolutionsteorien råt (de færreste har nogensinde selv undersøgt den til bunds) ikke har noget at gøre med mangler hos Gud - det har noget at gøre med mangler hos MENNESKER, eller mere præcist: at mange vælger noget andet. Den Gud, der åbenbares i Bibelen (igen en bog som de færreste nogensinde selv har undersøgt til bunds), forsøger ikke at påtvinge mennesker noget - han har givet mennesket friheden til selv at vælge. Han ønsker ikke at nogen tjener ham, fordi de ikke tør andet - han ønsker at de tjener ham som følge af kærlighed.

    Men mennesker anno 2017 ved ikke for store deles vedkommende ikke en dyt om hverken kærlighed til Gud eller kærlighed til medmennesket. Menneskeheden har i det store og hele glemt Gud. De er blevet en flok navlepillende egoister, der er vildt imponerede af deres "videnskab" og fuldstændig opslugte af et rent materialistisk synspunkt, og det i en sådan grad, at hver gang de snubler over beviser på Guds eksistens (og det gør de hver eneste dag), føler de sig nødsaget til at gribe til bortforklaringer og latterliggørelse, som påvist af Jonathan Wells i bogen "Evolutionens ikoner" og John C. Lennoxs "Guds bøddel". 

    BN21-03-17 19:28

  • ★★★★★0

    Det er en meget spændende religionsdebat, men jeg tænker, om den ikke evt. skal flyttes over i sin egen tråd...?

    chandler7521-03-17 19:46

  • ★★★★★0

    Nå ja, det er da vist blevet bemærket før. Religion er ikke "Hvad laver du nu?" :p 

    Lars!21-03-17 19:50

  • ★★★★★★0

    Det er en meget spændende religionsdebat, men jeg tænker, om den ikke evt. skal flyttes over i sin egen tråd...?

    Og jeg tænker jeg gider ikke bruge mere tid på den. Men enig, den hører til et andet sted og så kan men jo smide alle de evidensbaseret facts som man kan finde om emnet. 

    T. Nielsen21-03-17 19:55

  • ★★★★★★1

    Kan vi ikke få Gud til at lave tråden, så den får lidt substans??

    davenport21-03-17 19:54

  • ★★★★★★1

    Kan vi ikke få Gud til at lave tråden, så den får lidt substans??

    Jeg har ikke tid!

    T. Nielsen21-03-17 19:55

  • ★★0

    Hvis Bibelen skal fortolkes uden forbehold, og det er det du mener, så forklar Noahs Ark for mig. (Uden GodDitIt, for så kan alt jo bare forklares på den måde.)

    Hvem siger, at Bibelen skal fortolkes bogstaveligt i hver eneste passage og kapitel? Bibelen angiver jo tydeligt mange steder, at der nu følger en lignelse eller et billede eller nogle tegn og symboler.

    Hvad angår Noas ark, er der udgivet mange bøger og artikler herom. Men det interessante er, at der nærmest ikke findes noget folkeslag i verden som IKKE har en eller anden form for beretning om en enorm oversvømmelse, der i fortiden udryddede det meste af den daværende befolkning. Store begivenheder sætter sig dybe spor i eftertiden, og hvad angår de fysiske spor efter en global oversvømmelse, er det jo spørgsmålet om det, som nogle fortolker som en istid, ikke er et vidnesbyrd om vandfloden (eller syndfloden, som den også benævnes); f.eks. med de mange fund af huler, hvor alle mulige dyr, der normalt ikke kommer i nærheden af hinanden, har søgt i skjul det samme sted, samt fundet af mammutter, der ved optøning stadig havde  planter i munden og maven. Forskerne fortæller, at disse store dyr har gået på solbeskinnede græsgange og er blevet dræbt uden noget synligt tegn på vold og før de nåede at synke den sidste mundfuld græs. Der er også forskellige steder i verden fundet strandskaller på nogle af de højeste bjerge, hvilket viser, at de på et tidspunkt har ligget under vand.

    Men der er mange andre vidnesbyrd, og det er noget man selv kan undersøge.

    Bibelen har skildret det i en forholdsvis enkel og kortfattet beretning, der ikke gør krav på at redegør for enhver detalje. Én ting gør den dog klart: Begivenhederne blev styret og kontrolleret af den ALMÆGTIGE Gud. Og det betyder, at når skeptikere analyserer beretningen udelukkende ud fra hvad MENNESKER er i stand til at gøre, går de fuldstændig galt i byen. I forhold til menneskers evner og formåen er Guds kraft OVERNATURLIG eller OVERMENNESKELIG, så hvor vi som mennesker vil spørge "Jamen, hvad med ditten og datten?", er der intet som helst der udgør et problem for Gud. Det er jo bl.a. netop dét, der gør ham til Gud. ... Men mange mennesker bryder sig ikke om at høre, at noget væsen skulle kunne udføre hvad der i vores øjne er MIRAKLER eller fantastiske eller usædvanlige ting. Så de nægter kategorisk at gå ind på dette præmis.

    BN21-03-17 19:56

  • ★★1

    Jeg har ikke tid!

    Hehe. Good one.

    BN21-03-17 19:57

  • ★★★★★★0

    Hehe. Good one.

    Min søn?

    T. Nielsen21-03-17 19:58

  • ★★★★★★0

    Ok, så gør jeg det... Øjeblik...

    davenport21-03-17 20:02

  • ★★0

    Jeg har godt set dit indlæg, Guldager. Men jeg har ikke mere tid idag. Så måske imorgen. Jeg kan se, at indlægget indholder en generalisering af hvilke argumenter troende mennesker bruger, men sjovt nok bruger jeg ikke selv de argumenter ... hvilket er faren ved at generalisere. ;-)

    BN21-03-17 20:05

  • ★★★★★★0

    Tråd til emnet oprettet.

    Er endelig færdig med dagens gøremål. Og jeg er træt. Tirsdag er min travleste, da jeg har et hav af opgaver på arbejdet, og det på en eller anden måde, er den dag ungerne er mest trætte og pylrede. Så nu har jeg fri.

    davenport21-03-17 20:07

  • ★★★★0

    Wowser. Jeg har lige set noget lignende i den nyeste Resident Evil film. I en actionscene fik jeg talt det til 114 klip. Og sådan var det igennem hele filmen.

    Har du decideret siddet og talt efter? Imponerende. 

    Babo21-03-17 20:09

  • ★★★★★0

    Har du decideret siddet og talt efter? Imponerende. 

    Jep! Filmen var så ekstremt dårligt og hurtigt klippet, at jeg gav det en chance i en scene. Jeg har sikkert ikke talt rigtigt, for det klipper så kamphysterisk i filmen.

    David Lund21-03-17 20:14

  • ★★★★0

    Jep! Filmen var så ekstremt dårligt og hurtigt klippet, at jeg gav det en chance i en scene. Jeg har sikkert ikke talt rigtigt, for det klipper så kamphysterisk i filmen.

    Held og lykke med at tælle efter i en Greengrass film :)

    Babo21-03-17 20:25

  • ★★★★★★0

    Så synes Obersten lige at det var vigtigt at gennemgå vores økonomi, når alle er mest trætte og ingen børn sover. Og hun accepterer bare ikke min påstand om, at efter 8 timers arbejde og 4 timers hjemmearbejde, så orker jeg ikke lige mere i dag. Der blev sagt nu! Og så bliver jeg apatisk! Og slår måske i bordet!

    davenport21-03-17 20:26

  • ★★★★★0

    Jeg havde godt hørt om dårlige actionscener i "Iron Fist", men denne 35 sekunders kampscene med 56 klip gav mig decideret hovedpine.

    Jeg blev faktisk overrasket over, hvor ubehageligt det var. Jeg troede, jeg måske var mere vant til det, men nu finder jeg det nærmest vanskeligt at fokusere på noget som helst.

    Lars!21-03-17 20:45

  • ★★★★★★0

    Jeg havde godt hørt om dårlige actionscener i "Iron Fist", men denne 35 sekunders kampscene med 56 klip gav mig decideret hovedpine.

    Gud hvor er den dog ringe ja. OG ja, jeg fik også nærmest hovedpine af den og måtte stoppe før tiden var gået.

    T. Nielsen21-03-17 20:48

  • ★★★★★★0

    Lige nu glæder jeg mig til, at babyen kommer - har sgu ret meget at lave ;)

    Og jaja, ved godt jeg får travlt med en baby også, men lige nu går jeg i skole, læser lektier, arbejder og tager mig af konen, hvor jeg stort set står for alt hjemmearbejde samt jeg prescreener film for OFF...så I dag har jeg været i skole, set kortfilm, været på arbejde, handlet ind, lavet mad og nu er det tid til lektier...

    Guldager21-03-17 20:59

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen