Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • ★★★★★★0

    I bund og grund rager det mig skråt, om en serie/film refererer “something” eller ej. Så længe det fungerer (for mig:) og Stranger Things S1 fungerer forbandet godt. Jo, den bringer minder om film fra “dengang” og det er såmænd hyggeligt nok, når nu det netop er på den gode (altså velfungerende) facon. 

    Om den er hul, forkert, prøver for hårdt, er plat, plagiat osv osv må være op til den enkelte. For mig fungerer den, nyskabende eller ej (hvilken de fleste film og serier i øvrigt sjældent er vil jeg påstå og selv der, skal det fungere for at opnå egentlig værdi).

    T. Nielsen31-10-17 20:32

  • ★★★★★★0

    I bund og grund rager det mig skråt, om en serie/film refererer “something” eller ej. Så længe det fungerer (for mig:)

    Det er jo også netop min (og Nickis, regner jeg med) pointe, at det ikke fungerer for mig, ikke at en serie eller film ikke må/skal gøre det.

    Jeg bruger jo netop Tarantino, Linklater og endda Lucas som eksempler på steder hvor jeg synes at det fungerer.

    Zero Cool31-10-17 20:37

  • ★★★★★★0

    Det er jo også netop min (og Nickis, regner jeg med) pointe, at det ikke fungerer for mig, ikke at en serie eller film ikke må/skal gøre det.

    Jeg bruger jo netop Tarantino, Linklater og endda Lucas som eksempler på steder hvor jeg synes at det fungerer.

    Min kommentar var også blot et kort hurtigt indspark om mine tanker efter at have læst tråden. Den er ikke tænkt som et argument eller kommentar rettet mod nogen andres (blot for en god ordens skyld). 

    T. Nielsen31-10-17 20:46

  • ★★★★★★0

    Jeg er sådan lidt i et opgivende humør med serier nu. Jeg følger ST Discovery, men synes ikke den er så optimal som jeg gerne ville have den skulle være. Jeg vil gerne i gang med Stranger Things, men har ikke lige modet til at sætte i gang endnu. Og det er kun pga. Orville, for jeg ved at jeg ikke vil opnå samme tilfredsstillelse, ligemeget hvad. Så jeg tror jeg venter. Jeg mangler også TWDś 2 afdeling af sidste sæs. Jeg synes der er meget på bud lige pt., og det gør egentlig at jeg bliver stagnerende. Man skal også kunne holde hus med plotlines, og jeg læser samtidig mange bøger, så alt den information skal jo også kunne lageres, hvis det giver mening?

    davenport31-10-17 20:49

  • ★★★★★★0

    Min kommentar var også blot et kort hurtigt indspark om mine tanker efter at have læst tråden. Den er ikke tænkt som et argument eller kommentar rettet mod nogen andres (blot for en god ordens skyld). 

    I hear ya. :) Det var bare fordi den kom lige i røven af Nickis, at jeg troede at det var en kommentar direkte til den og mine indlæg.

    Zero Cool31-10-17 20:53

  • ★★★0

    Min kommentar var også blot et kort hurtigt indspark om mine tanker efter at have læst tråden. Den er ikke tænkt som et argument eller kommentar rettet mod nogen andres (blot for en god ordens skyld). 

    Sa'e du svin? ;)

    Dolphinfriendly31-10-17 21:15

  • ★★★★0

    Hmm, BN er igen deaktiveret herinde. 

    Babo31-10-17 21:16

  • ★★★★★0

    Jeg er ikke på Team Bruno, for jeg er vild med Kill Bill. Stranger Things gjorde dig ikke alverden for mig, i hvert fald ikke de første tre afsnit jeg så. Jeg var dog heller ikke barn i 80'erne, så kan jo ikke være nostalgisk. Eller det vil sige, jeg er født i 1987, så jeg er Ninja Turtle-generationen. 

    Lars!31-10-17 21:17

  • ★★★★★★0

    I hear ya. :) Det var bare fordi den kom lige i røven af Nickis, at jeg troede at det var en kommentar direkte til den og mine indlæg.

    Jeg kan godt se den kan opfattes sådan. Nuvel, ingen større skade i det, men jeg kunne selvfølgelig godt have gjort obs på det måske. Uanset, så er vi jo enige. Film skal fungere på egne præmisser og det kan være meget forskelligt. Også derfor Babos spørgsmål om din holdning til Kill Bill ikke er i “modstrid” med hvad du synes om ForceAwakens, får mig til at tænke at man kan jo godt kritisere en film for noget, som man ikke kritiserer en anden for. 

    T. Nielsen31-10-17 21:17

  • ★★★★★★0

    Sa'e du svin? ;)

    Haha hvorfor tænkte jeg først at jeg da ikke havde henvendt mig til Davenport:-D

    T. Nielsen31-10-17 21:18

  • ★★★★★★1

    Film skal fungere på egne præmisser og det kan være meget forskelligt.

    Just præcis.

    Zero Cool31-10-17 21:19

  • ★★★1

    Haha hvorfor tænkte jeg først at jeg da ikke havde henvendt mig til Davenport:-D

    Haha! Så skulle du ha' skrevet bacon. :) Pig pureness!!

    Dolphinfriendly31-10-17 21:19

  • ★★★★★2

    Hmm, BN er igen deaktiveret herinde. 

    Uden at lave drama? Impressed. 

    Lars!31-10-17 21:19

  • ★★★★★★0

    HVA HAR JEG NU GJORT?? ER JEG BARE HOLDEPLADS FOR SVINERI???

    davenport31-10-17 21:26

  • ★★★★★0

    Og hvad sker der lige med episode 7? Hold nu op, hvor er det afsnit pinligt ringe.   

    Jeg har hørt rygter om netop det afsnit. Så meget at jeg næsten glæder mig.

    David Lund31-10-17 21:26

  • ★★★0

    Jeg har hørt rygter om netop det afsnit. Så meget at jeg næsten glæder mig.

    Jeg blev nødt til at "spole tilbage" et par gange, da jeg blev overrasket over det underlige skift. Og jeg er ked af at sige det, med de danske briller på - men Linnea Berthelsen er én af hovedårsagerne til at det er så påfaldende ringe.

    Dolphinfriendly31-10-17 21:30

  • ★★★★★★0

    HVA HAR JEG NU GJORT?? ER JEG BARE HOLDEPLADS FOR SVINERI???

    Nope, men retorikken kunne ligne dig tænker jeg.....I wonder why I think that;)

    T. Nielsen31-10-17 21:32

  • ★★★★★0

    Jeg blev nødt til at "spole tilbage" et par gange, da jeg blev overrasket over det underlige skift. Og jeg er ked af at sige det, med de danske briller på - men Linnea Berthelsen er én af hovedårsagerne til at det er så påfaldende ringe.

    Det har jeg også hørt. Jeg får næsten lyst til at droppe de næste par afsnit bare for at være vidne til det hurtigst muligt.

    David Lund31-10-17 21:34

  • ★★★★★0

    Jeg blev nødt til at "spole tilbage" et par gange, da jeg blev overrasket over det underlige skift. Og jeg er ked af at sige det, med de danske briller på - men Linnea Berthelsen er én af hovedårsagerne til at det er så påfaldende ringe.

    Ahh det der den dansker gemmer sig jeg er ved afsnit 5 lige blevet færdig med det, og havde tænkt hmm hvis der er en dansker med må hun skjule det godt, og nope, det blot fordi jeg ikke har set hende endnu lyder det til :)


    Elwood31-10-17 21:42

  • ★★★0

    Det har jeg også hørt. Jeg får næsten lyst til at droppe de næste par afsnit bare for at være vidne til det hurtigst muligt.

    Snyd ikke dig selv for at have set de andre afsnit først, for derefter at sidde undrende tilbage over, at der bliver lavet den mest underlige detour midt i en serie siden James' motorcykeltur i 2. sæson af "Twin Peaks". :)

    Dolphinfriendly31-10-17 21:43

  • ★★★★★0

    Snyd ikke dig selv for at have set de andre afsnit først, for derefter at sidde undrende tilbage over, at der bliver lavet den mest underlige detour midt i en serie siden James' motorcykeltur i 2. sæson af "Twin Peaks". :)

    Point taken!

    David Lund31-10-17 21:45

  • ★★★★0

    Uden at lave drama? Impressed. 

    Der tog han fusen på os. 

    Babo31-10-17 21:49

  • 0

    Haha, nu bliver jeg jo nødt til at se mere, i hvert fald syvende afsnit. Men det kunne så også tyde på, at jeg så også stoppede der. :-)

    Bony31-10-17 21:49

  • ★★★★★0

    Afsnit syv af "Stranger Things 2" er absurd ligegyldigt. Jeg nød resten af serien omend den er lidt skuffende i forhold til sidste sæson. Den er slet ikke så skarpt skåret og plottet er noget mere rodet. Til gengæld er karaktererne stadig dejlige og jeg var også vild med de nye tilføjelser til karaktergalleriet.

    Kruse 1-11-17 07:22

  • ★★★0

    Hvad skulle der være galt med afsnit 7?

    Det var en lille sidehistorie der mindede mig lidt om den måde tv-serier var på i gamle dage med flow-tv. Dengang hvor man fortalte en selvstændig historie i hvert afsnit.
    Men har tager El jo også erfaringen med til det uundgåelige endelige opgør.

    At der var en dansker med, var jeg slet ikke klar over. Aldrig hørt om hende.

    At man laver den slags afsnit, er da heller ikke ualmindeligt. Jeg husker foreksempel flue-afsnittet fra Breaking Bad. Det er til gengæld et kedeligt og ligegyldigt.

    Aranyhajú Nyárszépe 1-11-17 07:24

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen