Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • ★★★0

    Min ene assistent er jo fra Tyrkiet, og vi har i dag en vikar, der er fra Mellemøsten, efter eget udsagn. Hun er helt oppe at støde, for at finde ud af hvilket land han er fra... (Og hvad hans motiver er. Hun er gået total Holmes på den...)

    Han er kurder. Ethnic cleansing in the kitchen ensues. 

    Steffan Rasmussen 6-04-18 11:53

  • ★★★★★★0

    The plot thickens.... Det viser sig at han er palæstinenser... Man kan godt mærke vi bor i sydjylland. Alle spørger ind til om han spiser svin etc. Han må sgu stå på mål for meget. Jeg spurgte ham, da han blev spurgt til hvor han kom fra, hvorfor han ikke bare sagde Århus :D

    davenport 6-04-18 12:09

  • ★★★★0

    Fik lige reserveret billetter til A Quiet Place til i morgen. Damn jeg glæder mig (hvor er anmeldelsen, Moovy?). Jeg får lidt Signs og Alien vibes, som rammer plet her, så håber ikke den skuffer. 

    Babo 6-04-18 15:29

  • ★★★0

    Fik lige reserveret billetter til A Quiet Place til i morgen. Damn jeg glæder mig (hvor er anmeldelsen, Moovy?). Jeg får lidt Signs og Alien vibes, som rammer plet her, så håber ikke den skuffer. 

    Den er på vej. :) 

    Dolphinfriendly 6-04-18 15:48

  • ★★0

    Fik lige reserveret billetter til A Quiet Place til i morgen. Damn jeg glæder mig (hvor er anmeldelsen, Moovy?). Jeg får lidt Signs og Alien vibes, som rammer plet her, så håber ikke den skuffer. 

    Fedt. Jeg skal se den næste uge. Uden at bevidst førsøge har jeg ikke set så meget som en trailer eller tv-spot, blot plakaten og ét stillbillede eller to. Tror det kommer til at have en rigtig god effekt. 

    Mikkel Abel 6-04-18 16:24

  • ★★★★1

    Fedt. Jeg skal se den næste uge. Uden at bevidst førsøge har jeg ikke set så meget som en trailer eller tv-spot, blot plakaten og ét stillbillede eller to. Tror det kommer til at have en rigtig god effekt. 

    Jeg ville mange gange ønske jeg mere standhaftig, hvad det angår og tror vores oplevelser af film vil tage sig anderledes ud, hvis vi havde minimal viden. God stil der. Jeg har blot glædet mig for meget til at kigge væk :)

    Babo 6-04-18 16:33

  • ★★★★★★0

    Har været til gin smagning med et par venner, blev sgu ret fuld:-) Nu er vi forsat med øl og lækker mad:) Øv jeg skal på job i morgen:-/

    T. Nielsen 7-04-18 17:31

  • ★★★★★★1

    Vi er lige kommet hjem fra Tyskland. Først fulgte vi efter en lastbil, der slingrede helt vildt. Jeg underrettede politiet, som jeg sad med i røret fra Christiansfeld næsten til grænsen. Så havde ham betjenten hørt forkert, og blev mopset på mig, over at vi havde passeret det sted patruljen holdte. De gad ikke gøre mere ved det, men de fik da nummerpladen. Det blev jeg sgu lidt pissed over! Jeg kunne også bare ha ladet være, og så kan han iøvrigt lære at bruge en vatpind!

    Så hørte vi musik. (Mezzanine med Massive Attack) Ungerne bad mig slukke for det "musik fra gamle dage..." suk!

    Men nu har vi en masse forsyninger i hus. Fakta i Niebull har bland selv slik til 3,95 pr 100 gr. Vi har flere kilo med hjem...

    davenport 7-04-18 17:47

  • ★★★0

    Vi er lige kommet hjem fra Tyskland. Først fulgte vi efter en lastbil, der slingrede helt vildt. Jeg underrettede politiet, som jeg sad med i røret fra Christiansfeld næsten til grænsen. Så havde ham betjenten hørt forkert, og blev mopset på mig, over at vi havde passeret det sted patruljen holdte. De gad ikke gøre mere ved det, men de fik da nummerpladen. Det blev jeg sgu lidt pissed over! Jeg kunne også bare ha ladet være, og så kan han iøvrigt lære at bruge en vatpind!

    Så hørte vi musik. (Mezzanine med Massive Attack) Ungerne bad mig slukke for det "musik fra gamle dage..." suk!

    Men nu har vi en masse forsyninger i hus. Fakta i Niebull har bland selv slik til 3,95 pr 100 gr. Vi har flere kilo med hjem...

    Noteret, skal selv derned på mandag.

    MOVIE1000 7-04-18 18:49

  • ★★★1

    Vi er lige kommet hjem fra Tyskland. Først fulgte vi efter en lastbil, der slingrede helt vildt. Jeg underrettede politiet, som jeg sad med i røret fra Christiansfeld næsten til grænsen. Så havde ham betjenten hørt forkert, og blev mopset på mig, over at vi havde passeret det sted patruljen holdte. De gad ikke gøre mere ved det, men de fik da nummerpladen. Det blev jeg sgu lidt pissed over! Jeg kunne også bare ha ladet være, og så kan han iøvrigt lære at bruge en vatpind!

    Så hørte vi musik. (Mezzanine med Massive Attack) Ungerne bad mig slukke for det "musik fra gamle dage..." suk!

    Men nu har vi en masse forsyninger i hus. Fakta i Niebull har bland selv slik til 3,95 pr 100 gr. Vi har flere kilo med hjem...

    Hvad mener du med vatpind?

    Aranyhajú Nyárszépe 7-04-18 19:27

  • ★★★★★0

    Har været til gin smagning med et par venner, blev sgu ret fuld:-) Nu er vi forsat med øl og lækker mad:) Øv jeg skal på job i morgen:-/

    Imorgen er først imorgen. Fyr den af!

    David Lund 7-04-18 19:44

  • ★★★★★★0

    Imorgen er først imorgen. Fyr den af!

    Præcis:-D

    T. Nielsen 7-04-18 19:59

  • ★★★★0

    Hvad mener du med vatpind?

    At betjenten skulle have renset voksen ud af øret gætter jeg på...

    chandler75 7-04-18 20:09

  • ★★★★★★0

    Aranyhajú Nyárszépe - det er en lille ting, man putter ind i folks urinrør, hvis man er læge, og man går og keder sig...

    davenport 7-04-18 20:09

  • ★★★0

    ja, det havde uden tvivl hjulpet hvis han havde stoppet sådan en i urinrøret. Så kunne han sikkert have orienteret sig bedre :)

    Vil bare lige advare mod at man bruger vatpinde eller andre spidse genstande til at rense øre med. Man risikere at ørevoksen samler sig til en prop og så kan man intet høre eller endnu værre, risikere man at lave skade på trommehinden. Kender en der ligefrem har måtte opereres for skader forvoldt med vatpinde.

    Øret renser sig selv og ørevoks er en naturlig del af den process. Ørevoksen transportere døde hudceller ud af øret og opsamler støv og urenheder. Hvis man vil, kan man eventuelt bruge en vaskeklud eller lignende til at rense det yderste af øregangen.

    Videnskab.dk: Lad være at fjerne ørevoks med vatpinde

    Tv2.dk: Derfor må du aldrig rense ører med en vatpind

    Aranyhajú Nyárszépe 7-04-18 21:27

  • ★★★★1

    Jeg køber ikke den med vatpinden... Jeg har renset øre på den måde i 20+ år og har aldrig haft et problem.

    Selvom det nok er naturligt, synes jeg bare, det er ulækkert med øresnask. Og hvis man gør det jævnligt nok med vatpinden, samler der sig jo ikke store klumper ørevoks.

    chandler75 7-04-18 21:40

  • ★★★0

    Jeg køber ikke den med vatpinden... Jeg har renset øre på den måde i 20+ år og har aldrig haft et problem.

    Selvom det nok er naturligt, synes jeg bare, det er ulækkert med øresnask. Og hvis man gør det jævnligt nok med vatpinden, samler der sig jo ikke store klumper ørevoks.

    Det er ret stor enighed blandt læger og eksperter i at vatpinde i øret er en dårlig ide. Problemet er at det meste ikke bliver fjernet på den måde. Det bliver bare presset endnu længere ind i øret. Så skal øret både transportere det gamle ørevoks plus det nye der hele tiden laves. Derfor bliver der så også mere ørevoks. Hvis det presses ind i den inderste del af øregangen, er der ingen fimrehår til at transportere det ud igen og det er svært at slippe af med. Samtidig er der som sagt risiko for at beskadige trommehinden.

    Aranyhajú Nyárszépe 7-04-18 21:56

  • ★★★★★★1

    I’m to old for this shit! Godnat og sov godt;/

    T. Nielsen 7-04-18 22:17

  • ★★★★★★1

    Det er første gang en snak om inkompetente politimænd, er endt med en snak for/imod vatpinde, samt ørevoksens gang i øret...

    /henter popcorn

    davenport 8-04-18 09:40

  • ★★★★0

    Jeg køber ikke den med vatpinden... Jeg har renset øre på den måde i 20+ år og har aldrig haft et problem.

    Selvom det nok er naturligt, synes jeg bare, det er ulækkert med øresnask. Og hvis man gør det jævnligt nok med vatpinden, samler der sig jo ikke store klumper ørevoks.

    Jeg tror Aranyhsjugjjehdsgsjd er en hulemand. 

    Babo 8-04-18 09:50

  • 0

    Det med den slingrende lastbil minder mig om at jeg engang i et tidliger job fik et opkald fra en person som nævnte at han kørte bag en varevogn med vores logo som slingrede og han tænkte at det vil være en god ide at få personen stoppet/gjort opmærksom på det. Jeg spurgte så om han havde ringet til politiet, hvilket han ikke havde gjort, hvorfor jeg foreslog ham at gøre det, da der desværre ikke er så meget vi kan gøre ved det her på den tekniske support. Det eskalerede så hurtigt til at han nævnte at det da var en af mine kollegaer som kørte ude på vejen, så jeg måtte da gøre noget. Hvortil at jeg svarede at jeg forstod hans frustation men at vi ikke har en kontakt med dem der kører lastbilerne, så det bedste vil være at kontakte politiet, da det er en opgave for dem. Og så blev der sluttet af med tak for ingenting og må du have en rigtig dårlig dag. Det er efterhånden mange år siden, men det er en sådan samtale man aldrig glemmer.

    Whispering Horse 8-04-18 10:14

  • 0

    Det med vatpinden er forresten korrekt, man skal ikke bruge det til at rense ører med. Det gør bare det hele endnu værre og kan med tiden danne proper, som så skal renses hos lægen

    Whispering Horse 8-04-18 10:16

  • ★★★★★0

    Det er ret stor enighed blandt læger og eksperter i at vatpinde i øret er en dårlig ide. Problemet er at det meste ikke bliver fjernet på den måde. Det bliver bare presset endnu længere ind i øret. Så skal øret både transportere det gamle ørevoks plus det nye der hele tiden laves. Derfor bliver der så også mere ørevoks. Hvis det presses ind i den inderste del af øregangen, er der ingen fimrehår til at transportere det ud igen og det er svært at slippe af med. Samtidig er der som sagt risiko for at beskadige trommehinden.

    Det lyder som om folk har brug for lidt uddannelse i, hvordan man skal bruge de der vatpinde :] 

    Lars! 8-04-18 10:19

  • ★★★★★★1

    Hvad er vatpindens egentlige formål, hvis det ikke er ørerensning?? Hvis den skulle bruges i næsen, skulle vatstykket jo være på størrelse med en pegefinger?

    davenport 8-04-18 10:35

  • ★★★★★★0

    Navlerensning!

    Guldager 8-04-18 11:03

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen