Forum - Forum-tråd: Hvilken film skal du til at se?

Hvilken film skal du til at se?

  • ★★★★★★0

    Er i gang med sidste del af sæson 5 af Papirhuset 

    Den har jeg hørt ret godt om. Måske jeg burde give den en chance? 

    T. Nielsen 5-12-21 19:43

  • ★★★★★0

    I aften vil jeg se retsals-dramaet Dark Waters med Mark Ruffalo. Og bagefter bliver det et gensyn med Arnold Schwarzenegger i The 6'th Day. Sidstnævnte film har jeg ikke set i årevis, så er spændt på at se om den stadig er god underholdning.. :)

    NightHawk 6-12-21 19:45

  • ★★★★0

    Er også igang med Dark Waters. 

    Babo 6-12-21 19:54

  • ★★★★★0

    Fik i øvrigt set "Last Christmas" forleden. Det var nu en ret sjov og hyggelig film. Men sidehistorien med Peter Mygind var dybt underlig og helt unødvendig Ift resten af plottet. Og så lavede hans karakter julepynt ud af rosenkål...WTF! :D

    NightHawk 6-12-21 19:54

  • ★★★★★0

    Er også igang med Dark Waters. 

    Ja, den har fået ret gode anmeldelser, så jeg glæder mig også til at se den. :) 

    NightHawk 6-12-21 19:55

  • ★★★0

    Fik i øvrigt set "Last Christmas" forleden. Det var nu en ret sjov og hyggelig film. Men sidehistorien med Peter Mygind var dybt underlig og helt unødvendig Ift resten af plottet. Og så lavede hans karakter julepynt ud af rosenkål...WTF! :D

    Ja enig, det var en ret weird og lidt ligegyldig sidehistorie

    Gormanden 6-12-21 22:47

  • ★★★★0

    Ja, den har fået ret gode anmeldelser, så jeg glæder mig også til at se den. :) 

    Kunne lige hive den op på 7/10. Kompetent lavet, men jeg har lidt svært ved at falde i svime over en film som den, MEDMINDRE det er gjort med større virtuositet som f eks The Insider eller Alle præsidentens Mænd. Hvad synes du?

    Babo 7-12-21 08:09

  • ★★★★★0

    Kunne lige hive den op på 7/10. Kompetent lavet, men jeg har lidt svært ved at falde i svime over en film som den, MEDMINDRE det er gjort med større virtuositet som f eks The Insider eller Alle præsidentens Mænd. Hvad synes du?

    Jeg fik kun set Schwarzenegger i går, så skal først se "Dark Waters" i aften. Jeg skal nok huske at vende tilbage med et par ord i morgen. :) 

    NightHawk 7-12-21 16:36

  • ★★0

    Ovenpå snakken om Sean Penn, fik jeg lyst til at se At Close Range, som er en af hans tidligere film. Har lige fundet Blu Ray'en frem, så den ryger på i aften

    Ryder666 7-12-21 18:53

  • ★★★0
    • Les filles du soleil (The Girls of the Sun)

    Steffan Rasmussen 7-12-21 21:17

  • ★★0

    Er ved at se det sidste af Flight Of The Phoenix. Havde glemt at den sad i Blu Ray afspilleren. Er mere i humør til at se Sister Act med Whoopi Goldberg, istedet for At Close Range, når Phoenix er slut.

    Ryder666 8-12-21 00:44

  • ★★★★★0

    Kunne lige hive den op på 7/10. Kompetent lavet, men jeg har lidt svært ved at falde i svime over en film som den, MEDMINDRE det er gjort med større virtuositet som f eks The Insider eller Alle præsidentens Mænd. Hvad synes du?

    Det var en glimrende film, der uden de store armbevægelser fortalte en utrolig vigtig historie om grådighed og kynisme. Men "Dark Waters" var også meget sober og nøgtern i måden historien blev skildret på, samt nedtonet i det farvedrænede billedsprog og i Mark Ruffalos måde at spille på, så jeg kan sagtens se hvorfor, at filmen også kan virke undervældende trods det spændende emne.

    Det er hvad jeg vil kalde for en god og solid film med fine skuespil-præstationer hele vejen rundt, så 7/10 er egentlig en meget passende karakter.

    Men det er sgu utroligt, hvor kyniske de firmaer kan være, og at de bliver ved med at dumpe kemikalier på trods af, at de ved det gør en masse mennesker syge. Og det er  desværre heller ikke hverken første eller sidste gang man ser sådan et udtryk for pengegriske folk, der sætte andres menneskers helbred på spil i jagten på profit.

     Og skræmmende at vide, at Teflon er så giftigt. Det er jo noget vi alle sammen har haft eller har berøring med i vores hverdag.

    NightHawk 8-12-21 18:25

  • ★★★★0

    Det var en glimrende film, der uden de store armbevægelser fortalte en utrolig vigtig historie om grådighed og kynisme. Men "Dark Waters" var også meget sober og nøgtern i måden historien blev skildret på, samt nedtonet i det farvedrænede billedsprog og i Mark Ruffalos måde at spille på, så jeg kan sagtens se hvorfor, at filmen også kan virke undervældende trods det spændende emne.

    Det er hvad jeg vil kalde for en god og solid film med fine skuespil-præstationer hele vejen rundt, så 7/10 er egentlig en meget passende karakter.

    Men det er sgu utroligt, hvor kyniske de firmaer kan være, og at de bliver ved med at dumpe kemikalier på trods af, at de ved det gør en masse mennesker syge. Og det er  desværre heller ikke hverken første eller sidste gang man ser sådan et udtryk for pengegriske folk, der sætte andres menneskers helbred på spil i jagten på profit.

     Og skræmmende at vide, at Teflon er så giftigt. Det er jo noget vi alle sammen har haft eller har berøring med i vores hverdag.

    Tror vi er enige. Helt sikkert en lærerig film på den konto om emnet. Men som film rykker den bare ikke bjerge. 

    Ja, jeg fik det sgu lidt dårligt og måtte da tjekke mine stegepander. Men skidtet er i så mange ting, at alle mennesker på kloden har det i kroppen, men tror ikke man skal tænke over det, men blot holde øje med svanemærkede ting i dag når man køber. 

    Babo 8-12-21 18:40

  • ★★★0

    Brawl in cell block 99

    Gormanden 8-12-21 18:56

  • ★★★★★0

    Silenced (2011)

    Kruse 8-12-21 19:10

  • ★★★★★0

    The Power of the Dog (2021)

    Kruse 9-12-21 19:26

  • ★★0

    Efter Sister Act 2, bliver det Manhunt: Search For The Nightstalker med Richard Jordan, A. Martinez og den ultralækre Julie Carmen

    Ryder66610-12-21 02:26

  • ★★★★★★0

    Disney er sgu ikke lige heldige med deres film...er kommet igennem 2000-2010'erne nu, og det er godt nok tungt!

    Nu mangler jeg kun Winnie the Pooh (2011), Wreck-it Ralph. Big Hero 6, Moana, Ralph Breaks the Internet og Raya and the Last Dragon. Samt Make Mine Music, men den er ikke udgivet.

    Og så har jeg set alle animationer (kortfilm direct-to-video ikke medregnet) fra Studio Ghibli, Pixar og Disney

    Guldager10-12-21 09:08

  • ★★★★★0

    Disney er sgu ikke lige heldige med deres film...er kommet igennem 2000-2010'erne nu, og det er godt nok tungt!

    Nu mangler jeg kun Winnie the Pooh (2011), Wreck-it Ralph. Big Hero 6, Moana, Ralph Breaks the Internet og Raya and the Last Dragon. Samt Make Mine Music, men den er ikke udgivet.

    Og så har jeg set alle animationer (kortfilm direct-to-video ikke medregnet) fra Studio Ghibli, Pixar og Disney

    Der er meget skrald imellem, men jeg kan nu meget godt lide Zootropolis, Moana og Big Hero 6. Ellers er de fleste i den periode ret middelmådige.

    David Lund10-12-21 09:12

  • ★★★★★★0

    Ellers er de fleste i den periode ret middelmådige.

    Det kan umuligt blive kedeligere end 2000'erne! Selvfølgelig kommer alle de film lige efter deres absolutte storhedsperiode i 90'erne.

    Zootropolis er på min top5 af bedste Disney-film.

    Guldager10-12-21 09:23

  • ★★★★★★0

    Make Mine Music, men den er ikke udgivet.

    Jo - men den er garanteret svær at få fat i. Jeg købte på et tidspukt en boks med Saludos Amigos, The Three Caballeros, Make Mine Music, Melody Time og The Adventures of Ichabod and Mr. Toad - udgivet på dansk - men "Indeholder originalversion med dansk tekst" på forsiden.

    Eneste årsag til at min Disney samling er komplet.

    Wayne10-12-21 09:24

  • ★★★★★★0

    00’erne er deres absolut værste periode nogensinde. Kvaliteten stiger derefter, men i mine øjne når de sjældent niveauet fra deres to største perioder. Jeg skal dog medgive at film som Frost og To På Flugt ikke sagde mig det store første gang jeg så dem. Men siden efter gensyn (pga børnene har set dem) er de så absolut vokset!!! At jeg så har set dem begge måske 8–10 gange hver er måske lige rigeligt:)

    T. Nielsen10-12-21 09:28

  • ★★★★★★0

    At jeg så har set dem begge måske 8–10 gange hver er måske lige rigelig

    Sådan er børn jo :)

    Lige nu er det Sonic og Luca, der kører på repeat herhjemme. Før har det været Cars 1, 2 og 3 - og en ganske god animation på Netflix, Skønheden og Monsteret i Paris

    Guldager10-12-21 09:36

  • ★★★★★0

    Det kan umuligt blive kedeligere end 2000'erne! Selvfølgelig kommer alle de film lige efter deres absolutte storhedsperiode i 90'erne.

    Zootropolis er på min top5 af bedste Disney-film.

    Nu mente jeg bare 00’erne og 10’erne sammenlagt. Men 00’erne er klart værre end 10’erne ja =)

    David Lund10-12-21 09:43

  • ★★★★★★1

    Det kan umuligt blive kedeligere end 2000'erne! Selvfølgelig kommer alle de film lige efter deres absolutte storhedsperiode i 90'erne.

    Zootropolis er på min top5 af bedste Disney-film.

    Disney har haft flere gyldne perioder - det virkelige guld ligger i de første fem film - Snehvide og de syv dværge, Pinocchio, Fantasia, Dumbo og Bambi.

    I den periode var man ganske enkelt banebrydende for alt senere animation.

    Så satte 2. verdenskrig en naturlig pause for videre kreativ udfoldelse - men 50'erne gav nogle af de bedste Disney udgivelser; Askepot, Alice i Eventyrland og Peter Pan. Tornerose stikker også ud, med en anderledes stil.

    I 60'erne var den vigtigste film også en af Disneys bedste; Junglebogen.

    Men herfra finder man den dårligste periode med en masse bras, frem til en ny opstart med Den Lille Havfrue i 1989 hvor der virkelig kom en gylden periode som kørte helt frem til og med Herkules (1997).

    Herefter blev det mere udvandet og kun Kejserens Nye Flip (2001) stak ud som virkelig kreativ.

    Faktisk skal man helt frem til den næsten oversete Prinsessen og Frøen (2009), før Disney fandt fodfæste igen - og det var vel købet af Pixar som reelt skabte de muskler (sammen med det imponerende bagkatalog) som firmaet har idag (selvfølgelig sammen med nogle dygtige opkøb af Marvel og Lucas Film mm).

    Jeg synes det er ærgerligt at Disney ikke fastholdt den analoge tegnestil - så man havde ladet Pixar stå med den del alene. Nu er det blevet mere udvandet for begge i stedet. 

    De nyeste Disney udgivelser er ikke dårlige, de er bare lige så hurtigt glemt som de er set.

    Wayne10-12-21 09:50

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen