Forum - Forum-tråd: Hvilken film skal du til at se?

Hvilken film skal du til at se?

  • ★★★★★★0

    Disney har haft flere gyldne perioder - det virkelige guld ligger i de første fem film - Snehvide og de syv dværge, Pinocchio, Fantasia, Dumbo og Bambi.

    I den periode var man ganske enkelt banebrydende for alt senere animation.

    Så satte 2. verdenskrig en naturlig pause for videre kreativ udfoldelse - men 50'erne gav nogle af de bedste Disney udgivelser; Askepot, Alice i Eventyrland og Peter Pan. Tornerose stikker også ud, med en anderledes stil.

    I 60'erne var den vigtigste film også en af Disneys bedste; Junglebogen.

    Men herfra finder man den dårligste periode med en masse bras, frem til en ny opstart med Den Lille Havfrue i 1989 hvor der virkelig kom en gylden periode som kørte helt frem til og med Herkules (1997).

    Herefter blev det mere udvandet og kun Kejserens Nye Flip (2001) stak ud som virkelig kreativ.

    Faktisk skal man helt frem til den næsten oversete Prinsessen og Frøen (2009), før Disney fandt fodfæste igen - og det var vel købet af Pixar som reelt skabte de muskler (sammen med det imponerende bagkatalog) som firmaet har idag (selvfølgelig sammen med nogle dygtige opkøb af Marvel og Lucas Film mm).

    Jeg synes det er ærgerligt at Disney ikke fastholdt den analoge tegnestil - så man havde ladet Pixar stå med den del alene. Nu er det blevet mere udvandet for begge i stedet. 

    De nyeste Disney udgivelser er ikke dårlige, de er bare lige så hurtigt glemt som de er set.

    Meget enig!

    T. Nielsen10-12-21 10:11

  • ★★★★★★0

    Jeg har Meet the Robinsons og Oliver & Co på 4/10

    Løvernes Konge, Frozen, Frozen II, Zootopia og Pinocchio på 8/10

    Skønheden og Udyret på 9/10

    Resten er på 5, 6 eller 7.

    Guldager10-12-21 10:48

  • ★★★★★★0

    Frozen II 8/10

    Der er du godt nok gavmild.

    Snehvide er så stor en præstation at det næsten er blasfemi at give den 7/10 eller derunder - det samme gælder for Fantasia ;-)

    Wayne10-12-21 10:58

  • ★★★★★★0

    6/10 til Fantasia og 7/10 til Snehvide :)

    Synes Snehvide er meget statisk, på en eller anden måde. Jeg er med på, at den er historisk, men derfor behøver den ikke være god :) - men altså, 7/10 er jo lidt bedre end middel.

    Guldager10-12-21 11:23

  • ★★★★★★1

    Jeg synes både Snehvide er historisk og god! Jeg ville rate den 9 eller 10. Særligt det nærmest gotiske klimaks finder jeg er stor kunst. Men det er da korrekt, at den sine steder kan være lidt stivbenet måske. Det har bare aldrig generet mig. 

    Fantasia kan nok være svær at give sig hen til. Jeg ratede den 7/10 dengang for 15-20 år siden da jeg så den. Husker den som ret flot og meget divergent. 

    Bambi er tegnet poesi, ganske enkelt. Det er kunst med årstidernes skiften som historie. 

    Dumbo er så gennemført flot og rørende, i dens lidt barnagtige tegnestil. 

    Pinocchio er ligeledes helt forrygende tegnet og fortalt og med en, ifølge mig, af de mest skræmmende sekvenser set på tegnefilm fra selskabet. 

    T. Nielsen10-12-21 11:32

  • ★★★★★★1

    Jeg synes både Snehvide er historisk og god! Jeg ville rate den 9 eller 10. Særligt det nærmest gotiske klimaks finder jeg er stor kunst. Men det er da korrekt, at den sine steder kan være lidt stivbenet måske. Det har bare aldrig generet mig. 

    Fantasia kan nok være svær at give sig hen til. Jeg ratede den 7/10 dengang for 15-20 år siden da jeg så den. Husker den som ret flot og meget divergent. 

    Bambi er tegnet poesi, ganske enkelt. Det er kunst med årstidernes skiften som historie. 

    Dumbo er så gennemført flot og rørende, i dens lidt barnagtige tegnestil. 

    Pinocchio er ligeledes helt forrygende tegnet og fortalt og med en, ifølge mig, af de mest skræmmende sekvenser set på tegnefilm fra selskabet. 

    Snehvide giver jeg 9/10 - Fantasia - det er en præstation at turde lave en film så anderledes, jeg endte på 8/10.

    Enig i alt.

    Wayne10-12-21 11:38

  • ★★★★★0

    Der er du godt nok gavmild.

    Snehvide er så stor en præstation at det næsten er blasfemi at give den 7/10 eller derunder - det samme gælder for Fantasia ;-)

    Mjao jeg rater 2’eren højere end 1’eren selv, men er ikke ovenud fan af de to film.

    David Lund10-12-21 11:39

  • ★★★★★★0

    Mjao jeg rater 2’eren højere end 1’eren selv, men er ikke ovenud fan af de to film.

    Frozen 7/10 og 2 - 6/10 - herfra. Jeg synes faktisk bedre om Tangled, som jeg gav 8/10

    Wayne10-12-21 11:43

  • ★★★★★0

    Frozen 7/10 og 2 - 6/10 - herfra. Jeg synes faktisk bedre om Tangled, som jeg gav 8/10

    Jeg har dem lige præcis omvendt! Og har faktisk aldrig fået set Tangled, men synes egentlig ret godt om serien, der ofte kører i Disneysjov.

    David Lund10-12-21 11:45

  • ★★★★★★0

    Og har faktisk aldrig fået set Tangled, men synes egentlig ret godt om serien, der ofte kører i Disneysjov.

    Så har du noget at glæde dig til - kreativt synes jeg den er bedre og sjovere end de to frost film.

    Wayne10-12-21 11:47

  • ★★★★★1

    Så har du noget at glæde dig til - kreativt synes jeg den er bedre og sjovere end de to frost film.

    I believe you! =)

    David Lund10-12-21 11:53

  • ★★★★★★0

    I believe you! =)

    Nice :-D

    Wayne10-12-21 11:59

  • ★★★★★0

    I dag vil jeg se Jule-komedien Deck The Halls hvor Matthew Broderick og Danny Devito ryger i totterne på hinanden over hvem, der har det vildeste lys-arrangement på vejen. Har kun set den en enkelt gang før, men husker den ikke super godt, så nu får den lige et gensyn.

    Og lur mig om der ikke også bliver plads til et par afsnit af Knight Rider bagefter. Elsker når Hasselhoff sætter i en spurt efter skurkene. Det er ligsom om, at hans lange stænger ikke rigtig kan følge med resten af kroppen, når han løber, hvilket ser urkomisk ud. At han så tilmed er blevet plantet i nogle stive cowboy-støvler, gør det ikke ligefrem mere elegant at se på. :D

    NightHawk10-12-21 17:13

  • ★★★★★0

    Mother Joan of the Angels (1961)

    Kruse10-12-21 19:10

  • ★★★0

    Nu mangler jeg kun Winnie the Pooh (2011), Wreck-it Ralph. Big Hero 6, Moana, Ralph Breaks the Internet og Raya and the Last Dragon. Samt Make Mine Music, men den er ikke udgivet.

    Og så har jeg set alle animationer (kortfilm direct-to-video ikke medregnet) fra Studio Ghibli, Pixar og Disney

    Sådan er børn jo :)

    Lige nu er det Sonic og Luca, der kører på repeat herhjemme. Før har det været Cars 1, 2 og 3 - og en ganske god animation på Netflix, Skønheden og Monsteret i Paris

    Moana synes jeg er helt skøn, har set den 2 gange med familien og sangene er virkelig gode. Det samme er the Rock :)

    Skønheden og Monsteret i Paris er en fabelagtig fortælling, som jeg gerne vil se igen. Men den er da ikke på Netflix? Det er vist Viaplay der har den?

    Gormanden10-12-21 21:00

  • ★★★★★0

    Mortal Kombat (2021)

    Kruse11-12-21 13:17

  • ★★★★★★0

    Free Guy

    Wayne11-12-21 14:21

  • ★★★0

    Free Guy

    Den er faktisk helt ok underholdende, enjoy :)

    Gormanden11-12-21 15:24

  • ★★★★★0

    Gensyn med Ken Russell’s “The Devils” (1971).

    Kruse11-12-21 19:08

  • ★★★★0

    Flugt (2021)

    Babo11-12-21 20:48

  • ★★★★★0

    Jeg skal se Love Actually med en pivfræk Hugh Grant i aften. :) 

    NightHawk11-12-21 20:56

  • ★★★★★0

    Clint Eastwood og John Malcovich i den fænomenale thriller, In The Line Of Fire.

    Elwood11-12-21 21:51

  • ★★★0

    The Guilty, Netflix

    Gormanden11-12-21 22:44

  • ★★0

    Animal Factory, med Willem Dafoe og Edward Furlong på BD

    Ryder66611-12-21 22:56

  • ★★0

    The Missing, Extended Cut, med Tommy Lee Jones og Cate Blanchett

    Ryder66612-12-21 00:21

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen