Forum - Forum-tråd: Konsol og Pc tråden

Konsol og Pc tråden

  • ★★★★★2

    Get a room! Vi gider ikke se alle de tryk i banditten herinde!

    Det får du lige et tryk for =)

    David Lund17-12-21 22:00

  • ★★★★★1

    Og et tryk herfra også, du kan jo li det :)

    Elwood17-12-21 22:01

  • ★★★★★4

    Så er der PS5 med headset ved Elgiganten.

    Elwood20-12-21 11:19

  • ★★★★0

    Pis!

    thomsen20-12-21 14:36

  • ★★★0

    Pis!

    Hov hov du! Så'n taler vi ik' herinde. Ka' vi lige få kammertonen, tak!

    Essal20-12-21 18:48

  • 0

    Nå, så fik jeg taget hul på Cyberpunk 2077. Stemmeskuespillet er godt nok irriterende. Især hovedpersonen og hans sidekick, der med sin påtagede mexicanske gloser, bliver anstrengende i længden.

    I starten fandt jeg crafting elementet meget uoverskueligt, men har med tiden fundet det ganske godt udført. Jeg er en sucker for spil med looting, men her er det voldsomt med ting man kan samle op. Jeg savner lidt en mulighed for at se eksempelvis dmg på våben, så man ikke bare samler alt muligt skrald op. Man bruger meget tid på at rydde op i sin rygsæk. Men alt i alt, så er jeg udmærket underholdt indtil videre. Lidt sløvt til tider, gaber lidt over tempoet, men skal nok bare længere i historien og sidemissioner.

    Bony21-12-21 08:16

  • ★★★★★1

    Startede lige ud med Miles Morales igen her for par dage siden, det er gået hen og blevet mit årlige Julespil :)

    Elwood21-12-21 08:24

  • ★★★★★1

    Bony - efter et par timer, når spillet virkelig åbner sig op, bliver det betydeligt bedre. Men det er stadig ikke i nærheden af The Witchers niveau =(

    David Lund21-12-21 09:04

  • ★★★★0

    Hov hov du! Så'n taler vi ik' herinde. Ka' vi lige få kammertonen, tak!

    Ja, sorry, var bare pænt frustreret. Wangsgaard var oven i købet så sød at sende en beskedpå Messenger om det. Men lige i går var min telefon fuldstændig tør for strøm og lå til opladningen, så jeg fik først tjekket den meget senere.

    For at gøre det endnu sjovere, så viser det sig faktisk, at jeg også selv har fået besked fra Elgiganten i går morges. Jeg har bare ikke set den, fordi Gmail på et tidspunkt åbenbart har ændret det, så alle den slags beskeder nu ender i en samlet mappe, der hedder promotions. Det er ellers et super fint tiltag, men jeg anede det ikke. Jeg fandt kun ud af det, fordi jeg søgte på Elgiganten i webudgaven af Gmail og undrede mig over, at jeg ikke kunne se mailen i hverken min normale inbox eller i spam-mappen. 

    Så, altså, i virkeligheden har jeg åbenbart modtaget alle de seneste advarsler fra EG om, at nu fik de nogle PS5 på lager. Jeg har bare overset dem, fordi jeg ikke anede, at Elgigantens mails pludseligt er begyndt at ligge et andet sted, end de plejer. 

    Jeg føler mig pludseligt som en meget gammel mand, der ikke kan finde ud af teknik og sidder og råber efter verden. :-)

    Nå, men nu har jeg oprettet Elgiganten som VIP på min mailliste og sat alle notifikationer på, så nu skulle jeg gerne få både tekst, lys- og lyd-påmindelser om det, nærste gang de sender en reklamemail. Forhåbentligt får de snart flere PS5 på lager. 

    thomsen21-12-21 09:15

  • ★★★1

    Ja, sorry, var bare pænt frustreret. Wangsgaard var oven i købet så sød at sende en beskedpå Messenger om det. Men lige i går var min telefon fuldstændig tør for strøm og lå til opladningen, så jeg fik først tjekket den meget senere.

    Det var også bare for sjovt :)

    Det er selvfølgelig frustrerende at PS5 er så svær at få fat i når man gerne vil have en. Tror desværre at der går lang tid før det bliver nogenlunde let at få fingrene i den som almindelig dødelig. 

    Skeptikeren i mig tror ikke på at 2022 bliver meget anderledes på den front. 

    Essal21-12-21 09:44

  • 0

    Bony - efter et par timer, når spillet virkelig åbner sig op, bliver det betydeligt bedre. Men det er stadig ikke i nærheden af The Witchers niveau =(

    Det lyder godt. Altså det var heller ikke for at lyde alt for negativ for jeg er helt bestemt til den positive side med det spil. Det er få ting der egentlig generer mig. Og har kun oplevet 2-3 mindre bugs på de par timer jeg har lagt i det og der havde jeg frygtet en del flere.

    Bony21-12-21 15:56

  • 1

    Men jeg kan godt mærke at investeringen i 5’eren har genstartet min kærlighed til gaming for jeg spiller betydeligt mere end jeg gjorde med 4’eren. Og får også kastet mig ud i flere titler der længe har været på min watchlist, bl.a har jeg netop fået Alan Wake Remastered til PS5 ind af døren. Det har jeg hørt godt om så det glæder jeg mig til. ☺️

    Bony21-12-21 16:06

  • ★★★★★0

    “”Det har jeg hørt godt om så det glæder jeg mig til””

    I grabed the Flashlight, like my Life depended on it.

    I am a writer.

    Spillet har en fed historie og stemning, du er dog heller i i tvivl, om hvornår det kom ud, der er sket mange forbedringer i gameplay gennem tiden, siden Alan Wake udkom :)

    Elwood21-12-21 16:07

  • ★★★★★0

    Blev færdig med Power On: The Story of XBOX, her i julen.

    Seks kapitler delt ud på omkring en 40 min. tid plus minus for hvert afsnit.

    Det er en virkelig god dokumentar som Microsoft har lavet i samarbejde med Ten100, hvor hovedfolkene bag interviewes, og der vises klip hel fra starten da XBOX første gang begyndte som en idé af en lille gruppe mennesker fra DirectX teamet.

    Dokumentaren går i dybden med det hele,. og man lære, om hvordan det var for et Software developer som MIcrosoft, da de sku prøve at overbevise Bill Gates om deres idé, nåja og "vinde" over Windows CE folkene (jep dem med de mobile ting) Som også havde tænkt på en konsol.

    Thank god det ikke var Windows CE som vandt.

    Men dokumentaren er så meget mere, den går også ind på både opturene, og nedturene, Red ring of Death, Televison, Mandatory Kinect osv. Og der blir ikke sugarcoated ting med de aspekter.

    Og det er fuldstændig ligegyldigt om du er til Sony, Microsoft, eller begge dele, det her er blot en godt produceret Dokumentar, omkring en af spilbranchens store aktøre i dag.

    youtu.be/AJYsA1jXf60

    Elwood28-12-21 17:54

  • ★★★1

    Jeg gennemførte Death Stranding i går. Jeg har tænkt det før, men det er altså underligt, at Hideo Kojima ikke er gået mere efter en filminstruktørkarriere, for hold da op, han er glad for cutscenes. Slutningen af spillet var jo nærmest bare halvanden times animationsfilm. Og så tror man liiiige, man er done med cutscenes, og så skal man lige løbe en tur på 5 minutter - og så 20 minutters cutscenes mere.

    Men uanset, så elsker jeg spillet. Jeg kan faktisk ikke engang redegøre særligt præcist for hvorfor. Det er lidt det hele. Stemningen, miljøet, verdenen… Og jo jo, der er irritationsmomenter. Men efter rulleteksterne var kørt færdige sad jeg nærmest og trippede for at komme i gang med flere leverancer, få opbygget et bedre zipline-netværk og bare nyde omgivelserne. Jeg tror, jeg har mange timer tilbage i Kojimas fremtids-USA…

    HonoDelLoce28-12-21 20:07

  • ★★★★★0

    Jeg gennemførte Death Stranding i går. Jeg har tænkt det før, men det er altså underligt, at Hideo Kojima ikke er gået mere efter en filminstruktørkarriere, for hold da op, han er glad for cutscenes. Slutningen af spillet var jo nærmest bare halvanden times animationsfilm. Og så tror man liiiige, man er done med cutscenes, og så skal man lige løbe en tur på 5 minutter - og så 20 minutters cutscenes mere.

    Men uanset, så elsker jeg spillet. Jeg kan faktisk ikke engang redegøre særligt præcist for hvorfor. Det er lidt det hele. Stemningen, miljøet, verdenen… Og jo jo, der er irritationsmomenter. Men efter rulleteksterne var kørt færdige sad jeg nærmest og trippede for at komme i gang med flere leverancer, få opbygget et bedre zipline-netværk og bare nyde omgivelserne. Jeg tror, jeg har mange timer tilbage i Kojimas fremtids-USA…

    De åbner jo en division i California, der skal fokuser på film, tv og musik.

    Og nok også således Hideo Kojima har et sted at ku holde møder i USA.

    Elwood28-12-21 21:08

  • ★★★★★0

    Slutningen af spillet var jo nærmest bare halvanden times animationsfilm

    Hehe har du glemt, hvordan MGS4 var, der var en cutscene ala. den længden også.

    Elwood28-12-21 21:09

  • ★★★0

    Slutningen af spillet var jo nærmest bare halvanden times animationsfilm

    Hehe har du glemt, hvordan MGS4 var, der var en cutscene ala. den længden også.

    Jeg husker den faktisk ikke så godt, slutningen. Men ja, det er jo meget Hideo Kojima-agtigt sådan helt generelt :-)

    Nu er jeg så nået dertil, hvor andre Kojima-fans har været i små 2 år; gad vide, hvad næste Kojima-spil bliver. Krydser fingre for et horrorspil - er stadig lidt forbandet over, at PT stadig er eneste bid horror, man har fået fra ham.

    HonoDelLoce28-12-21 22:13

  • ★★★★★0

    Oh det var skam ikke slutningen i MGS4 det er scene i byen hvor militær kommer og alt det. Et godt stykke inde i spillet, hvor jeg synes at huske man sad i hvertfald over en time mener jeg det var :)

    Elwood28-12-21 22:21

  • ★★★★0

    Jeg fik hele to stk. Sony 3D Pulse headsets til jul, så nu kan jeg endeligt komme til at spille igen. Det var ikke meget ved hele tiden at skulle afbryde, fordi mine gamle hovedtelefoner kun kunne holde strøm i en time.

    Jeg mangler blot at finde ud af, om jeg skal beholde de hvide eller sorte.

    Jeg har ikke lyst til at kaste penge efter nye spil til PS4 mere, for jeg venter stadigvæk på en PS5.

    Men så er jeg gået i gang med at rydde nogle af de uspillede ting i biblioteket.

    Jeg gennemførte lige Just Cause 4. Var ikke den helt store fan og kunne helt sikkert bedre lide 3'eren.

    Nu er jeg startet på en af månedens gratis spil på PS Plus - Mortal Shell. Det er en Dark Souls-klon med et interessant og meget stemningsfuldt univers. 

    thomsen29-12-21 10:46

  • 0

    Jeg kan godt mærke at jeg snart står af hvis Alan Wake fortsætter med at skifte ind og ud af cutscenes. Spillet er først lige gået rigtigt i gang og der har allerede været en 12-15 stykker vil jeg tro. Bliver revet helt ud hver gang.

    Bony30-12-21 23:53

  • ★★★★★0

    Jeg kan godt mærke at jeg snart står af hvis Alan Wake fortsætter med at skifte ind og ud af cutscenes. Spillet er først lige gået rigtigt i gang og der har allerede været en 12-15 stykker vil jeg tro. Bliver revet helt ud hver gang.

    Synes ikke jeg husker så mange som du lige skriver, men starten har rigtig nok en del den lige skal ha sagt, men synes nu jeg kan huske du får lov at rende en del rundt også, men som jeg skrev det er også et spil af sin tid, Control har også en del cutscenes, men det er stadigvæk noget af det bedste Remedy har lavet i lang tid.

    Men jeg vil sige stick with it, og hvis det går dig hel på så bump difficult ned, spillet er meget et spil af sin tid, og gameplay er måske ikke lige det vi vil kalde streamlined i dag (uden at ordet skal være negativ ladet her)

    Men Alan Wake var meget et spil af den tid hvor man ikke rigtig havde store lange dialoger ingame, de kommer mest i cutscenes, og så ja de tekst ting man kan finde rundt omkring.


    Elwood31-12-21 00:07

  • ★★★1

    Nåh, men jeg fik da ret - der var en del flere timer i Death Stranding for mig. Jeg blev ramt af den ellers sjældne trang til liiiige at hive et platinum-trofæ, hvilket betød en del grinding af nogle enkelte typer opgaver - men til gengæld også tvang mig ud i at gentænke hele mit zip-line-netværk, da jeg fandt ud af, at jeg manglede at finde 2 preppers.

    Det har fandenfuckme været nogle gode timer (minus de sidste 2-3 stykker, hvor jeg bare tog frustreret rundt for at finde flere timede opgaver, indtil jeg med bogstaveligt talt én nødvendig opgave igen fandt ud af, at hver opgavegiver har et maks antal opgaver, hvorfor man bare lige kan acceptere nogle andre og så annullere dem, og så kommer der nye - det gjorde det lige pænt meget nemmere og kunne have sparet mig for et par timers grind).

    Nu glæder jeg mig dog over at kunne lægge det fra mig med god samvittighed over, at jeg har opnået hvad der er værd at opnå i det spil.

    Næste stop bliver God of War, tror jeg. Med mindre jeg lige skal tage mig en uge, hvor jeg leger videre på Hitman 3-legepladsen, som jeg stoppede med efter at have klaret story-delen, fordi jeg havde lånt Death Stranding af en kammerat. Mon ikke jeg kan få nogle flere timer klemt ud af 47…

    HonoDelLoce 3-01-22 00:20

  • ★★★★★2

    Playstation røre lidt på sig med hensyn til PSVR2, som nu har den officielle titel Playstation VR2.

    blog.playstation.com/2022/01/04/playstation-vr2-and-playstation-vr2-sense-controller-the-next-generation-of-vr-gaming-on-ps5/

    Horizon Call of the Mountain fra Guerrilla og Firesprite, blev også annocerede som en af de første PS VR2 titler.

    Specs'ne ser ganske fornuftige ud, og de indikere også en ting, det her blir ikke cheap!

    Men udover de visuelle specs, bedre controllers, med en mere 1:1 oplevelse som på Pc vil gøre en stor forskel.

    Jeg tænker vi får reelt reveal omkring E3 tiden i form af State of play, eller en særskildt press conf. til PS VR2.

    Og så med release til november, det følger release planen for PS5 i sin tid.

    Spørgsmålet er så blot om Sony vil stå bag PS VR2 og ikke abandon det som med PSVR.

    Det nok mest et spørgsmål om de store navne under Playstation laver hel ny IP's til PS VR2

    Elwood 5-01-22 11:59

  • ★★★★★0

    Men nej efter afsløringerne omkring at Sony tydeligvis går meget efter sikre hits og knap så få chancer, så blir en ny AAA IP fra ND til PSVR2 nok ikke det første man vil se desværre.

    Især ikke med den nuværende ledelse.

    Elwood 5-01-22 13:14

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen