Forum - Forum-tråd: Konsol og Pc tråden

Konsol og Pc tråden

  • 0

    Ny trailer til GT7  - PS5:

    https://youtu.be/h9jikqFiOnc

    Høegh14-01-22 15:24

  • ★★★★2

    For 8 måneder siden havde jeg aldrig prøvet at spille et skydespil med en PS controller. Så da jeg i sommers spillede The Last of Us, kunne jeg til at starte med ikke ramme en skid - selv når fjenden stod lige foran mig.

    Jeg startede derfor på Easy, og tog den bagefter på Normal level. Nu er tiden så kommet til Hard og Hard+, som jeg har hygget mig med de seneste par uger. Jeg tror aldrig jeg bliver træt af det spil. Man kan blive ved med at udtænke nye strategier for, hvordan fjenden bedst - og mest underholdende - kan nedkæmpes.

    Jeg tvivler dog på, at jeg gider gennemføre spillet på Survival level. Jeg prøvede det faktisk på side missionen Left Behind. Og ja, det er super intenst og en stor tilfredsstillelse at gennemføre på survival. Men det er ikke særligt underholdende, for man har kun få strenge at spille på - og man skal være ekstrem tålmodig. 

    S. Rico15-01-22 11:40

  • ★★★★★0

    Microsoft har købt Activision-Blizzard for 68.7 Billion Dollars.

    Elwood18-01-22 18:43

  • ★★★★★0

    Microsoft har købt Activision-Blizzard for 68.7 Billion Dollars.

    Det er ok vanvittigt. Selvom jeg spiller mest Xbox, håber jeg sgu ikke, de gør f.eks. Call of Duty til en exclusive franchise fremover.

    David Lund18-01-22 21:03

  • ★★★★★0

    Det er ok vanvittigt. Selvom jeg spiller mest Xbox, håber jeg sgu ikke, de gør f.eks. Call of Duty til en exclusive franchise fremover.

    Jeg tror netop godt du kan regne med dette, warzone blir alle Consoles, det også populært, men jeg tror godt det kan ske at netop COD blir exclusive hen af vejen. Og ja det er hel vanvittigt det her.

    Elwood18-01-22 21:07

  • ★★★1

    Som jeg læste en, der beskrev det, så er det virkelig at bruge fuck-you-penge i forsøget på at udkonkurrere sine rivaler.

    Personligt gjorde det mere ondt, da de købte Bethesda, da jeg elsker Fallout-spillene og hader at se dem blive MS-exclusive (ikke af modstand over for eksempelvis Xbox, men fordi jeg vitterligt synes, at de bør spilles af så mange som muligt).

    Activision har cirka nul spil i porteføljen, jeg interesserer mig for. Men det gør mig trist, hvis MS er ved at skabe et dynasti (hvis ikke monopol) - det er der aldrig nogen forbrugere, der har vundet ved.

    HonoDelLoce18-01-22 21:24

  • ★★★★★0

    Man kunne frygte at Sony og Microsoft begynder at opkøbe alt, men det jeg mere tænker på er om forholdene vil ændrer sig. De køber dem på et tidspunkt hvor alt er Extreme toxic, og Bobby Kotick  blir nok indtil transition er færdig og så ryger han ud, med penge nok til at klare sig.

    Så ja det er ikke så godt på Hele forbruger delen, men jeg håber de kan få bedre vilkår end under den gammel ledelse.

    Elwood18-01-22 21:35

  • ★★★0

    Opkøb af spilstudier har været en almen ting i spilindustrien i mange år, men... det har virkelig taget til de sidste par år og specielt Microsoft har været ekstra aggressive i opkøb af studier. Det er nogle helt vanvittige beløb de punger ud med for tiden. 

    Sandheden er nok at hverken Sony eller Nintendo kan konkurrere på den front. Jeg kan godt blive lidt bekymret for hvad det kan få af betydning for Playstations fremtid.

    Essal18-01-22 22:15

  • ★★★★★0

    Sony har også købt en del før i tiden ikke til de her beløb nej, men Microsoft er ikke alene, og Sony har stadigvæk de største hardhitter på 1.party noget som Microsoft har haft svært ved i lang tid. Det er de nye ip’s der blir intressant jeg ku ikke være mere ligeglad med de eksisteren Ip’s som Microdoft har købt sig til, det er de nye ip’s der blir spændende og her har Sony stadigvæk føringen. Jeg er ikke nogen fanboy på den måde har haft begge konsoller i flere generationer i lang tid.

    og ja det kan godt være store opkøb er normalt, men det at Microsoft vælger at købe dem nu her, personlig er jeg mest spændt på at se, hvordan de håndtere det.

    Men bare for lige at slutte Microsoft kan købe nok så mange studier, men får de ikke original ip’s tilbage kan det være lige meget efter min mening.

    Elwood19-01-22 00:08

  • ★★★★★0

    Jeg gad Dog godt se Sony tage flere chancer, det sker blot ikke med den nuværende ledelse, da det er rimelig tydeligt de kun er intresseret i surefire aaa blockbusters. Som blev ret tydeligt da det kom frem hvordan de styrede devs. Jer har Sony før i tiden taget flere chancer, og self er jeg spændt på også Wolverine f.eks. Spiderman og håber også at se et Naugthy Dog projekt intet har med TLOU og Uncharted at gøre en hel ny ip, de er så talentfulde så det er spild hvis de blot laver kun sequels osv. mdn savner lidt de mere eksperimenterende title med stort budget også.

    Elwood19-01-22 00:20

  • ★★★★★0

    Desuden er det ikke blot spilstudier der er tale om, jo de får dem med, men vi smakker her om spil udgiver, dem som har spil studierne. Og det er altså ikke normalt man købe en hel udgiver på den måde, som regel går man efter en eller flere spiludvikler, som man har haft samarbejde med.

    Elwood19-01-22 00:18

  • ★★★★★0

    Well. I det mindste får man jo de nye Call of Duty og Blizzard spil på Gamepass fremover. Men det er sgu en lidt trist verden, hvis alle spilfirmaer er first party fremover.

    David Lund19-01-22 05:23

  • ★★★★★0

    Jeg har spillet lidt Among Us på Xboxen de sidste par dage. Det er sgu meget hyggeligt tidsfordriv. Har endnu ikke vundet på tasks endnu, men vandt engang som Imposter i et spil med 7 andre, hvor jeg kun dræbte en. Så stemte resten sig selv ud =)

    David Lund19-01-22 16:07

  • 0

    Oh ja Amongus var tider som i sin storhedstid gik hele vejen til Fallon, siden er det faldet lidt i popularitet, pga forskellige ting. Det er nu stadigvæk et sjovt multiplayer spil

    Kiyonji19-01-22 16:47

  • ★★★★★0

    Oh ja Amongus var tider som i sin storhedstid gik hele vejen til Fallon, siden er det faldet lidt i popularitet, pga forskellige ting. Det er nu stadigvæk et sjovt multiplayer spil

    Ddt kommer til PS5 og de laver VR udgave jeg vil nu sige det fortsat er populært.

    Elwood19-01-22 22:33

  • ★★★★★0

    Jeg spillede lige 5 timers Remnant From The Ashes med en kammerat i år, da vi havde lyst til et simpelt action RPG (eller roguelike eller hvad faen man nu kalder det - looting and killing). Det var sgu egentlig super nemt at gå til og ret så underholdende. Bare hvis nogen mangler noget i samme dur =)

    David Lund23-01-22 11:50

  • ★★★★★0

    Fik gennemført Destroy all Humans her i går, det var nu ganske munter at vende tilbage til, og glæder mig egentlig tl remaket af 2'eren også, det er sku emegt sjovt at flyve rundt og bare smadre byer ala. de gamle alien film fra den tidsperiode.

    Og så har jeg kastet mig over Drinkbox's nye spil Nobody Saves the World, 2D RPG hvor du kan tage form af forskellige folk og væsner, det more jeg mig rigtig med, og humoren er ret go i den, og så har det blot en herlig tegnede stil, som jeg også nyder, det er ikke noget next gen så hvis man ikke kan abstrahere fra dette, så er det nok ikke noget for en.

    Men jeg nyder det meget.

    Og ellers går jeg og glæder mig til Horizon Forbidden West her i næste uge :)

    Elwood23-01-22 13:42

  • ★★★★0

    Jeg hygger videre med Mortal Shell og har købt udvidelsen The Virtuous Cycle, som giver en ny shell, et nyt våben og en ny game mode. 

    Lige nu forsøger jeg at gennemføre et foundling run, hvor man altså spiller uden en shell og derfor ikke må dø en eneste gang gennem hele spillet. Det er pænt udfordrende, fordi så meget afhænger af, præcis hvilke instincts man er heldig at finde undervejs. Hvis man er heldig kan man finde masser af extra health, stamina og opgradere sin damage ret meget. Hvis man er uheldig, så ender man med en masse opgraderinger af noget ligegyldigt, fx fall damage, som man helt kan undlade at benytte.

    Foreløbigt er jeg ikke engang kommet hen til den første boss. Men det er nok mest min egen skyld, fordi jeg insisterer på at kæmpe så meget som muligt (man kan genvinde tabt health ved at parere). Jeg så et run i går, hvor spilleren bare løb igennem det hele og stort set kun kæmpede mod bosserne. Men hvor er det sjove i det?

    thomsen23-01-22 15:26

  • 1

    Er begyndt på Uncharted 4 i den opgraderede PS5 udgave. Den spilserie bliver jeg aldrig træt af. Jeg har slet ikke styr på, hvor mange gange jeg har gennemført de 4 spil (+ DLC'en) på diverse konsoller i forskellige sværhedsgrader, men det er nok tæt på de 30 gange...

    Den eneste anden spilserie der kommer bare på vej derop i antal gennemspilninger er The Last of Us.

    Naughty Dog er simpelthen i en liga for sig selv.

    Popeye29-01-22 22:38

  • ★★★★★1

    Er begyndt på Uncharted 4 i den opgraderede PS5 udgave. Den spilserie bliver jeg aldrig træt af. Jeg har slet ikke styr på, hvor mange gange jeg har gennemført de 4 spil (+ DLC'en) på diverse konsoller i forskellige sværhedsgrader, men det er nok tæt på de 30 gange...

    Den eneste anden spilserie der kommer bare på vej derop i antal gennemspilninger er The Last of Us.

    Naughty Dog er simpelthen i en liga for sig selv.

    Alt ros fortjent, med det sagt håber jeg virkelig de laver en ny IP til PS5 og kommer lidt væk fra Uncharted, og The Last of Us, vil gerne se dem opfinde et hel nyt univers igen, så man kan opdage glæden ved en hel ny IP igen.

    Elwood30-01-22 01:20

  • ★★★★★0

    Må dog nok indrømme jeg synes mere om Lost Legacy end Uncharted 4, Lost Legacy hænger for mig bare bedre sammen i hele dets opbygning.

    Elwood30-01-22 02:10

  • ★★★★1

    Nu får jeg helt lyst til at spille Uncharted-serien igen. Måske jeg skulle kaste mig over det, når  jeg engang er færdig med Mortal Shell.

    Jeg er godt i gang med at rydde trophies i Mortal Shell og DLC'en The Virtuous Cycle (som mere er en ny game mode). 

    Og ellers står den på Monopoly. Der var en af mine online-buddies, der gjorde opmærksom på, at det kunne fås til ca. 25 kr. på PSN, så vi endte alle med at købe det og spille sammen. Jeg vandt stort og har haft håneretten den sidste uges tid, så de andre insisterer på revanche i dag.

    thomsen30-01-22 11:53

  • 0

    Alt ros fortjent, med det sagt håber jeg virkelig de laver en ny IP til PS5 og kommer lidt væk fra Uncharted, og The Last of Us, vil gerne se dem opfinde et hel nyt univers igen, så man kan opdage glæden ved en hel ny IP igen.

    En ny IP fra ND hilser jeg også velkommen. Jeg ved ikke om de arbejder på en for tiden. Måske der kommer en spin-off til Uncharted med Sam eller måske Cutter. Men uanset hvad; hvis de skulle genudgive de tre 3 første Uncharted spil på PS5 så køber jeg og gennemfører dem et utal af gange igen.

    Jeg fik aldrig gennemført Golden Abyss på Vita'en, men det var mest fordi at jeg aldrig blev glad for at spille på den. Har stadig Vita'en, så burde måske gennemføre det. 

    Må dog nok indrømme jeg synes mere om Lost Legacy end Uncharted 4, Lost Legacy hænger for mig bare bedre sammen i hele dets opbygning.

    Jeg ved ikke rigtig om TLL er bedre. Rent historiemæssigt synes jeg TLL falder fint i hak med de 3 første spil, hvor tonen er lettilgængelig. U4 fik en lidt mere 'tung' historie, hvor tonen er lidt mere reflekterende og synes at være en smule inspireret af TLoU. Af de 4 (4½) spil i serien har U3 nok det dårligste historiemæssigt drive, men spillet er stadig fyldt med gode set pieces og interessante karakterer. 

    Popeye30-01-22 22:09

  • ★★★★★0

    En ny IP fra ND hilser jeg også velkommen. Jeg ved ikke om de arbejder på en for tiden.

    LIge kort med Uncharted 4, udover dets messy development, skift af team midtvejs, så klare de de nu godt Neil Druckman, og BRuce Strayley, som jeg netop tilføjede hele deres mere menneskelige fokus, og vise folk med fejl og mangler, og med struggles in life. Jeg ved ikke hel hvad jeg mener omkring jo altså Sam er en fin nok karakter, men Secret Brother/Sister vinklen var lidt hmm, meget kliche agtig, især når man tænker på det var Neil Druckman og Bruce Strayley der stod bag.

    Næsten sikker på de er godt i gang med noget til PS5 som ikke er Uncharted eller TLOU, eller factions (som de også er igang med) Det er hvertfald det jeg håber på, og og at de får lov så det ikke blot er sequels på sequels.

    Neil Druckmann er jo ikke game director mere han blev forfremmet til Co President af Naugthy Dog, så mit gæt er det Kurt Margenau og Shaun Escayg game directors på Lost Legacy, der er igang med noget hel nyt.

    Det næste som vil ske er nok remake af TLOU(times nok med den kommende serie ku jeg forstille mig) det started med at være Sony’s Visual Arts Service Group teamet i San Diego der startede ud på det for at vise hvad de kunne, de havde først være et support team, og Sony snuppede det ud af hænderne på dem og gav det til Naugthy Dog, og delegerede Sony’s Visual Arts Service Group til at hjælpe med at færdiggøre TLOU Part 2.

    Grundlæggeren af Sony’s Visual Arts Service Group, forlod teamet efterfølgende.

    Det som man ser er at den nuværende ledelse i Sony, tager meget få chancer, de går vitterligt kun efter store blockbuster sikkre salg. Så selv nye IP's har en svær tid, medmindre du er en af guldkalvene ved Sony, såsom Santa Monica, Insomniac, Guirilla Games, Naugthy Dog.

    Hvor Insomniac jo har annocerede Wolverine, og Cory Barlog er igang med et hel andet uannoceret projekt som ikke er GOW.

    Elwood30-01-22 22:59

  • ★★★★★0

    Sony har købt Bungie, de havde desperart brug for nogle gode FPS udvikler og har nu en af de stærkeste. Det gir dog også signal der er tydelig med retningen ting tager, hvor alt opkøbes.

    Elwood31-01-22 20:25

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen